Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

    Dat is.

    Bij ons zijn het maar 2 auto's, de mijne en die van den baas.

    Maar grotere bedrijven gaan hier toch niet mee lachen denk ik.
    Loonkost naar beneden en het lost zijn eigen op, maar daar ga je ze niet over horen spreken ze.
    Shana haar werkgever zie ik van ze leven niet 2500 Yaris/Clio's vervangen naar elektrische voertuigen. Dat zijn dus 2500 mensen die prive iets zullen kopen en we weten ondertussen al dat dit geen recente wagens zullen zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

      Dat is.

      Bij ons zijn het maar 2 auto's, de mijne en die van den baas.

      Maar grotere bedrijven gaan hier toch niet mee lachen denk ik.
      Bij ons zijn het er ondertussen 8 en dus idd een pak geld. Maar baas zegt altijd: 'Als de kosten duurder worden, worden onze diensten dat ook'. Dus uiteindelijk draait de consument er voor op. De PS weet dat goed genoeg, maar dan kunnen ze die consument weer wat opjutten dat de koopkracht daalt omdat de rijken hun producten opslaan omdat ze nog meer willen verdienen.

      Maar zo hebben ik mensen in mijne vriendenkring zitten die voor bedrijven werken waar ze over 450 auto's spreken.

      Wat ik me nu wel afvraag. Mijn vrouw heeft haar auto via cafetariaplan en dus kost het haar elke maand ook geld. Ze heeft maar een kleine C4 omdat ze niet teveel wilde betalen daaraan en ze zou perfect met een Zoë kunnen rijden qua formaat en range. Maar die Zoë kost €30000 en die C4 maar €13000. Dus wil dat zeggen dat ze mijn vrouw dan verplichten naar een auto die meer dan het dubbele kost te gaan, en ze dus ook meer dan het dubbele elke maand moet afstaan van haar wedde. Dus zelfs niet meer interessant dan en wss zullen we dan gewoon een kleine vervuilende naft kopen omdat dit voor ons dan goedkoper uit komt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

        Dat zijn dus 2500 mensen die prive iets zullen kopen en we weten ondertussen al dat dit geen recente wagens zullen zijn.
        Dat weten die politiekers goed genoeg en daar geven ze geen reet om. Het gaat puur om de perceptie naar hun kiesvee toe. Bedrijfswagens zijn in Wallonië sowizo al een doorn in het oog.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

          Loonkost naar beneden en het lost zijn eigen op, maar daar ga je ze niet over horen spreken ze.
          Shana haar werkgever zie ik van ze leven niet 2500 Yaris/Clio's vervangen naar elektrische voertuigen. Dat zijn dus 2500 mensen die prive iets zullen kopen en we weten ondertussen al dat dit geen recente wagens zullen zijn.
          Klopt, het zal wel weer een uitmelkoperatie worden als ze dat erdoor krijgen, ipv het belastingsvoordeel van bedrijfswagens te verminderen ten voordele van lagere loonkosten. Dan zijn ze verbaasd dat er multinationals uit België wegtrekken of hier geen investeringen meer doen.

          Ik ga er vanuit dat je als werknemer sowieso de komende jaren gaat inleveren als je nu een bedrijfswagen hebt
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

            Klopt, het zal wel weer een uitmelkoperatie worden als ze dat erdoor krijgen, ipv het belastingsvoordeel van bedrijfswagens te verminderen ten voordele van lagere loonkosten. Dan zijn ze verbaasd dat er multinationals uit België wegtrekken of hier geen investeringen meer doen.

            Ik ga er vanuit dat je als werknemer sowieso de komende jaren gaat inleveren als je nu een bedrijfswagen hebt
            Wat ik al dacht, maar das een deel van u loon in principe dus dat moet wel gecompenseerd worden door de werkgever met alle gevolgen van dien.

            Nu in ons geval is dat een Yaris en kunnen we dat privé opvangen voor een gelijkaardig voertuig. Nog steeds een grote financiële kost maar er zijn mensen die een grotere leasing hebben die als gezinswagen dient -> dat privé compenseren is al heel wat anders.

            Soit, ze gaan ons zoals altijd weer bij ons pietje hebben.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

              Wat ik al dacht, maar das een deel van u loon in principe dus dat moet wel gecompenseerd worden door de werkgever met alle gevolgen van dien.

              Nu in ons geval is dat een Yaris en kunnen we dat privé opvangen voor een gelijkaardig voertuig. Nog steeds een grote financiële kost maar er zijn mensen die een grotere leasing hebben die als gezinswagen dient -> dat privé compenseren is al heel wat anders.

              Soit, ze gaan ons zoals altijd weer bij ons pietje hebben.
              Als er iets te compenseren valt. In geval van mijn vrouw is dat geen probleem. Maar ik kan in mijn job niet zeggen om de firmawagen aan de kant te zetten en zelf eentje te kopen. Dat zou in mijn geval gewoon financiële zelfmoord zijn. Dus hier gaat het dan sowizo electrisch worden, maar wss een betaalbaar model door de strot geduwd krijgen waar ge eigenlijk nog niet dood in gevonden wilt worden of waarmee ik weer aan de sukkel geraak met mijne rug. Maar dan ga ik nog liever ergens bij ons in de buurt werken ... met de fiets en koop ik mij wel ne occasie GLE Coupé voor de 'te' slechte dagen om te fietsen.

              Enige modellen die mij interesseren zijn de E-tron, EQC, en de Model X. Op die laatste kan al geen normale skibox, dus blijven de andere 2 over en denk niet dat mijne baas €70 à €80000 gaat spenderen aan mijne volgende auto. Ik mag al blij zijn als hij in geval van EV met €50 à €60000 afkomt. En dan valt er enkel de Model Y onder en misschien zelfs nog de Polestar 2. Echter weet ik niet of die laatste groot genoeg gaat zijn om heel mijne rommel erin te krijgen



              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                Wat ik al dacht, maar das een deel van u loon in principe dus dat moet wel gecompenseerd worden door de werkgever met alle gevolgen van dien.

                Nu in ons geval is dat een Yaris en kunnen we dat privé opvangen voor een gelijkaardig voertuig. Nog steeds een grote financiële kost maar er zijn mensen die een grotere leasing hebben die als gezinswagen dient -> dat privé compenseren is al heel wat anders.

                Soit, ze gaan ons zoals altijd weer bij ons pietje hebben.
                Akkoord met de conclusie

                Maar het is niet dat een werkgever persé veel zou moeten compenseren: in de meeste contracten heeft de werkgever de flexibiliteit om de car policy aan te passen en je bij wijze van spreke een Citroen C-Zéro of een Smart EQ aanbieden in plaats van wat er nu voorzien is, zonder dat ze je iets extra moeten betalen.
                Als ik nu kijk naar de leasing kost van full EV's, zie ik toch een serieuze downgrade aankomen op alle niveaus.
                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                Comment


                • Zijn het dezelfde die zeiden dat iedereen voor de elektrische wagen moet kiezen die nu op hun achterste poten staan?
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                    Zijn het dezelfde die zeiden dat iedereen voor de elektrische wagen moet kiezen die nu op hun achterste poten staan?
                    Wij zijn dan 'diezelfde'?

                    Comment


                    • Weet ik veel... Daarom de vraag.
                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Als er iets te compenseren valt. In geval van mijn vrouw is dat geen probleem. Maar ik kan in mijn job niet zeggen om de firmawagen aan de kant te zetten en zelf eentje te kopen. Dat zou in mijn geval gewoon financiële zelfmoord zijn. Dus hier gaat het dan sowizo electrisch worden, maar wss een betaalbaar model door de strot geduwd krijgen waar ge eigenlijk nog niet dood in gevonden wilt worden of waarmee ik weer aan de sukkel geraak met mijne rug. Maar dan ga ik nog liever ergens bij ons in de buurt werken ... met de fiets en koop ik mij wel ne occasie GLE Coupé voor de 'te' slechte dagen om te fietsen.

                        Enige modellen die mij interesseren zijn de E-tron, EQC, en de Model X. Op die laatste kan al geen normale skibox, dus blijven de andere 2 over en denk niet dat mijne baas €70 à €80000 gaat spenderen aan mijne volgende auto. Ik mag al blij zijn als hij in geval van EV met €50 à €60000 afkomt. En dan valt er enkel de Model Y onder en misschien zelfs nog de Polestar 2. Echter weet ik niet of die laatste groot genoeg gaat zijn om heel mijne rommel erin te krijgen


                        Idem hier.

                        Een beetje E-tron kost al makkelijk 100k in aanschaf, oftewel € 600ebtw meer per maand dan mijn volvo.
                        De EQC zal niet veel goedkoper zijn.


                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                          Weet ik veel... Daarom de vraag.
                          Knuppel, hoenderhok, ... ?

                          Ik ben ervan overtuigd dat elektrisch op termijn een betere oplossing is dan benzine of diesel voor de meeste automobilisten, maar in typisch Belgische stijl zal er weer te hard geduwd worden om mensen snel te laten overstappen, met alle gevolgen van dien.
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                            Idem hier.

                            Een beetje E-tron kost al makkelijk 100k in aanschaf, oftewel € 600ebtw meer per maand dan mijn volvo.
                            De EQC zal niet veel goedkoper zijn.

                            Ik heb al eens gekeken en de vanaf prijs is bij de E-Tron zelfs nog het laagste, maar zal vooral afhangen waar ge op het einde van de rit uit komt. Allemaal vanaf ergens rond de €70000. Daarnet ff gaan zien bij I-pace en dat is vanaf €80000. Enige betaalbare EV's voor het formaat dat ik nodig heb, zit ge aan de E-Niro of Kona EV. En daar stopt het. Geen van beide zal het worden, tenzij het een aanloopwagen is in afwachting van de levering van de Model Y.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                              Knuppel, hoenderhok, ... ?

                              Ik ben ervan overtuigd dat elektrisch op termijn een betere oplossing is dan benzine of diesel voor de meeste automobilisten, maar in typisch Belgische stijl zal er weer te hard geduwd worden om mensen snel te laten overstappen, met alle gevolgen van dien.
                              EV's betalen geen BIV en jaarlijkse taks en tot kort 120% aftrekbaar en vanaf volgend jaar 100% aftrekbaar. Zodra meer dan 50% van de auto's EV is, kunnen ze weer BIV en taks op EV's aanrekenen en zullen ze wel weer een andere formule vinden voor de aftrekbaarheid omlaag te kunnen brengen. Geen idee of het allemaal met het milieu te zien heeft.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                EV's betalen geen BIV en jaarlijkse taks en tot kort 120% aftrekbaar en vanaf volgend jaar 100% aftrekbaar. Zodra meer dan 50% van de auto's EV is, kunnen ze weer BIV en taks op EV's aanrekenen en zullen ze wel weer een andere formule vinden voor de aftrekbaarheid omlaag te kunnen brengen. Geen idee of het allemaal met het milieu te zien heeft.
                                Laatste gerucht is dat ze vanaf 2023 gewoon geen aftrek meer geven voor brandstofauto's.
                                Alle firmawagens op stroom!!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                  Moet een ev dan niet betalen om daar te parkeren ?
                                  Toch wel
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Laatste gerucht is dat ze vanaf 2023 gewoon geen aftrek meer geven voor brandstofauto's.
                                    Alle firmawagens op stroom!!
                                    Maar er staat ook bij dat de termijnen waarschijnlijk nog onderhandelbaar zijn.
                                    Wel raar dat alle partijen met een programma naar de kiezer gaan, en eens de verkiezingen gedaan zijn ze ofwel heel veel laten vallen, of gewoon met nieuwe punten komen waarvoor de mensen destijds niet konden stemmen of waar de kiezer bv de partij Groen niet heeft laten doorbreken.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                      Ik vind dat allemaal een maat voor niets. Een van de problemen met EV’s - en ik rijd zelf elektrisch nu - is dat het laden minstens enkele uren duurt en je op het einde van die sessie niet altijd de mogelijkheid hebt om de auto te verplaatsen.
                                      bv ge staat aan het station en bent met de trein verder gereisd. Of ga je om 3u snachts opstaan om de wagen te verzetten?
                                      Sommige wagens zijn op 4 u tijd geladen (renault zoe, 40kwh aan 11 kwh/u) . Maar een kona met 64 kwh die geen 3 fasen ondersteunt heeft 20u nodig voor 0 naar 100%. Zo heel veel gaat ge dus niet winnen door mensen aan te moedigen hun wagen te verplaatsen. En als ge hem wilt verplaatsen, dan moet er nog een andere plek vrij zijn ook natuurlijk, je zou dan met je EV ook weer een plek voor een ICE kan ‘afnemen’.
                                      Een van de andere problemen is dat mensen met een ICE gewoon schaamteloos aan een laadpaal gaan staan terwijl er andere plaatsen zijn.

                                      Er is maar 1 oplossing:
                                      - het aantal laadpalen in overeenstemming brengen met het aantal EV’s. Dit en/of extra snellaadmogelijkheden.
                                      - streng optreden tegenover foutparkeerders, of een systeem met beugel/verdwijnpaal die je enkel kan openen met een laadpas.

                                      Ik moet zeggen dat ze in gent niet slecht bezig zijn. Ik gebruik battmobiel en daarbij heeft elke deelwagen een vaste laadplek. Maar het gebeurt dat er toch iemand anders zich daar zet, ook een EV of toch een ICE. Dat had ik voor toen ik zondagavond toekwam. Even gekeken op plugsurfing en binnen de 500 meter waren er verschillende andere palen vrij. Probleem was dus snel opgelost. In Gent rijden er ook al vrij veel EV’s rond: taxi’s, deelwagens van battmobiel en partago, mensen met eigen wagen, plugin hybrides...
                                      Als ge kijkt op de plugsurfing kaart zie je dat er in gent meer palen staan dan in antwerpen.
                                      Volledig mee akkoord.

                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        EV's betalen geen BIV en jaarlijkse taks en tot kort 120% aftrekbaar en vanaf volgend jaar 100% aftrekbaar. Zodra meer dan 50% van de auto's EV is, kunnen ze weer BIV en taks op EV's aanrekenen en zullen ze wel weer een andere formule vinden voor de aftrekbaarheid omlaag te kunnen brengen. Geen idee of het allemaal met het milieu te zien heeft.
                                        Ik denk zelfs niet dat ze zullen wachten tot er zoveel EV's rondrijden, de terugval in accijnzen en de aftrekbaarheid van EV's zullen zich al veel vroeger laten voelen. En dan zullen ze wel weer een manier vinden om meer te belasten onder het mom van "het is voor het milieu".
                                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                          Ik ben ervan overtuigd dat elektrisch op termijn een betere oplossing is dan benzine of diesel voor de meeste automobilisten.
                                          Oei, ik dacht dat elektrisch een betere oplossing was voor het milieu, maar ik zie niet hoe het een betere oplossing kan zijn voor mij als automobilist

                                          Comment

                                          Working...
                                          X