Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Het hangt ook allemaal af wat je problematiek rond de rug is he. Aangezien wij geen details kennen, kunnen we maar voorstellen doen die een oplossing zouden kunnen zijn. Ik heb een dubbele hernia, en kan nog perfect in de E46 M3 met Recaro’s instappen en rijden. Ieder probleem is anders, dus alleen jij kan een beslissing treffen, zover is duidelijk.
    Ieder probleem is inderdaad anders, maar het is dan wel jammerlijk genoeg dat andere mensen denken dat ze beter weten wat iemand probleem is. Zij zelf hebben geen probleem en gaan er dan maar vanuit dat als zij geen probleem hebben, een ander ook maar geen probleem heeft. Ik heb geregeld last van mijne rug en de hernia die opspeelt. En in mijne Tiguan heb ik nooit last van de rug. Ik dacht eerst dat de 4-voudige lendesteun de oplossing, was en wilde eventueel als volgende zien voor een 44 avant, maar nadat ik in die C-klasse mee moest, wist ik zeker dat da geen goed plan ging zijn.

    Ik vind SUV's nu wel mooi, maar tis niet dat ik absoluut nen SUV moet hebben. Destijds ben ik zelfs als eerste prijs gaan laten maken voor de Espace. En moest ik niets aan mijne rug hebben, was het waarschijnlijk een break.

    Maar zoals gezegd heb ik er een hekel aan dat andere mensen beter weten wat ik voel en niet voel en wat ik nodig heb en wat niet. En dan allerlei voorbeelden erbij slepen die totaal naast de kwestie zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten


      En wederom zoals hierboven gezegd. Zorg eerst voor alternatieven (lastenverlaging) en pak dan pas de salariswagens aan. Niet andersom.
      het alternatief : schaf het gewoon helemaal af. We gingen toch excelleren in Vlaanderen door ons te spiegelen aan andere landen ? Doe dan zoals in NL, daar heb je dat ook niet. Verziekt systeem.
      En dan moeten de lasten verlaagd worden ? Waarom ? Gaan ze dan de belasting voor de werknemer ook verlagen ? Of schaf eens de subsidies aan de bedrijven af ?
      Hoor je al afkomen, ja maar het zijn de bedrijven die de risico's nemen :-) Laat me niet lachen, een werknemer neemt evenveel risico door voor één of andere haai te gaan werken

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

        waarom zou dat zo zijn ?
        In Vlaanderen is het bijna 'normaal' geworden om als bediende een bedrijfswagen te hebben. Maar vermits in Wallonië ongeveer 28% in de privé werkt en 40% ambtenaar is (zonder firmawagen), blijven er ook nog 32% inactieven over (werklozen, gepensioneerden en kinderen). En wie is er het meest afgunstig op een firmawagen? Degene die er gene heeft.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          In Vlaanderen is het bijna 'normaal' geworden om als bediende een bedrijfswagen te hebben. Maar vermits in Wallonië ongeveer 28% in de privé werkt en 40% ambtenaar is (zonder firmawagen), blijven er ook nog 32% inactieven over (werklozen, gepensioneerden en kinderen). En wie is er het meest afgunstig op een firmawagen? Degene die er gene heeft.
          Maar diegene die er geen heeft moet er wel voor meebetalen ?
          En hier vindt men dat natuurlijk 'normaal' gemiddeld dan gesproken omdat er zoveel zijn met een firmawagen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Ladder kan idd op het dak, maar dan moet ik een 10-tal keer per jaar naar de winkel voor een nieuwe ladder En dat aan €450/stuk is €4500 per jaar en dat gedurende de looptijd van 4 jaar van de auto, komt dus rond de €18000. Dus kan mijne baas dat beter opleggen op mijn budget voor de auto, niet?
            Want ik heb deze niet bij elke klant nodig en ben ook niet van plan om die uit veiligheid bij elke klant mee te slepen en te vragen of ik ze ff binnen mag zetten zodat ze niet gestolen wordt.

            Custom zetel is geen oplossing daar het probleem de combinatie is van instappen, zitpositie en aanpasmogelijkheden van de zetel. Eens 1 van die 3 niet klopt, is het om zeep. Dus een zetel van €10000 in een Zoë gaat mijn probleem niet oplossen . Moest dat de oplossing zijn, reed ik vooral in een break.

            Wat die camionetten, bus en camion ermee te maken hebben, is me een raadsel. Probeert gij ook nog eens opnieuw, want ge hebt deze nacht precies bij Tommie1 geslapen
            Zitpositie van een camionet is thans ook dik ok, maar kan niet veel met een camionet doen.
            Als je mijn optie niet uiteen trekt is het zinvol:
            1) ik weet niet wat je doet, hoe je het doet.
            2) Er kan een slot op en ja kan er nog altijd af maar op klaarlichte dag aan een winkel is het onwaarschijnlijk en ze kunnen ook in je koffer openbreken als ze willen.
            3) de opgesomde types hebben een hoog dak wat gemakkelijk instappen is (camion is wat klimmen maar niet bukken) met hoge zit en benen 90° geplooid (of ten minste minder als 120° in geval van SUV)
            4) Als u zetel aan u gevormd is moet je toch alleen de afstand tot stuur/pedalen instellen of moet je je zithouding veranderen na X aantal tijd (in dat geval zie 1).

            Comment


            • Zouden jullie het eigenlijk normaal vinden dat ook de ambtenaren een firmawagen krijgen óf een hoger loon ?
              Tenslotte betalen ze toch ook belasting ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                Ik hoop eigenlijk dat veel firmawagenrijders binnekort met een Zoe moeten komen opdraven ! En dat is dan nog altijd een kadootje van +20.000 euro.
                Misschien kiezen ze dan sneller voor een ander voordeel en kopen ze een tweedehands VW om op de oprit te zetten
                Een 'firmawagenrijder' kan zelden tot nooit kiezen voor een ander voordeel. Want die hebben hun wagen nodig om de beroepsactiviteit uit te voeren en in bepaalde gevallen hebben die meer ruimte nodig dan een Zoë. Salarisrijders kunnen dat natuurlijk wel en die vormen volgens de meesten nu net het probleem. Deze wagens worden enkel voor woon-werkverkeer gebruikt en dat zal idd met een kleine wagen kunnen. Hangt een beetje af van wie de primaire of secundaire wagen heeft.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                  Zouden jullie het eigenlijk normaal vinden dat ook de ambtenaren een firmawagen krijgen óf een hoger loon ?
                  Tenslotte betalen ze toch ook belasting ?
                  ja graag!


                  Comment


                  • Ik zou eigenlijk geen firmawagen willen of salariswagen of hoe je het noemt. Meestal ben je beperkt in keuze....
                    Maar ik heb toch de indruk dat het alleem maar in vlaanderen is al die firmawagens, had geen flauw idee dat het een doorn in het oog van Wallonië was...
                    Nochtans was het toch Magnette die zo een oldtimerliefhebber was en die destijds ervoor gezorgd heeft dat men ten alle tijde met een oldtimer kon rijden

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      In Vlaanderen is het bijna 'normaal' geworden om als bediende een bedrijfswagen te hebben. Maar vermits in Wallonië ongeveer 28% in de privé werkt en 40% ambtenaar is (zonder firmawagen), blijven er ook nog 32% inactieven over (werklozen, gepensioneerden en kinderen). En wie is er het meest afgunstig op een firmawagen? Degene die er gene heeft.
                      Dat lijken mij zeer objectieve cijfers, zo op het eerste gezicht.
                      (Tenzij je iedereen in het onderwijs, gezondheidszorg... meetelt) In de 'administratie' is het ongeveer 12% van de werkende bevolking in Wallonië t.o.v. 7 % in Vlaanderen)
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 26/11/2019, 15:50.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                        Zouden jullie het eigenlijk normaal vinden dat ook de ambtenaren een firmawagen krijgen óf een hoger loon ?
                        Tenslotte betalen ze toch ook belasting ?
                        Als zij eens zouden werken wel ja

                        (om eens te veralgemenen, zoals hier op het forum schering en inslag is)

                        Je moet eens proberen bij sommige diensten binnen te geraken op de FOD.

                        Last edited by kefkie; 26/11/2019, 15:48.
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                          het alternatief : schaf het gewoon helemaal af. We gingen toch excelleren in Vlaanderen door ons te spiegelen aan andere landen ? Doe dan zoals in NL, daar heb je dat ook niet. Verziekt systeem.
                          En dan moeten de lasten verlaagd worden ? Waarom ? Gaan ze dan de belasting voor de werknemer ook verlagen ? Of schaf eens de subsidies aan de bedrijven af ?
                          Hoor je al afkomen, ja maar het zijn de bedrijven die de risico's nemen :-) Laat me niet lachen, een werknemer neemt evenveel risico door voor één of andere haai te gaan werken
                          Lasten op arbeid verlagen is bij mijn weten in voordeel van zowel WG als WN.

                          Wat jullie anti-mensen vergeten is dat "wij" ook belastingen betalen op de salariswagens. Inkomsten die de overheid dan ook zou mislopen.

                          Ik zit in beide verhalen dus ik kan perfect vergelijking, en uw laatste zin klopt gewoon niet.

                          Ik ben bediende, en ik kom 's morgens toe, doe mijn job en heb geen risico te nemen, want alle risico's zijn voor mijn werkgever.
                          Als er iets zou mislopen, is dat niet mijn probleem maar dat van hem, hij moet de schade dan dekken en niet de bediende. Als bediende ligt mijn loon daar netjes elke maand opnieuw.

                          Als jij vindt dat jij voor een haai werkt, dan zou ik maar van job veranderen imo.


                          In mijn zaak ben ik als bestuurder wel verantwoordelijk. Zowel naar klanten als naar leveranciers toe.
                          Last edited by kefkie; 26/11/2019, 15:49.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                            Als zij eens zouden werken wel ja

                            (om eens te veralgemenen, zoals hier op het forum schering en inslag is)
                            Volgens mijn bescheiden mening geldt dat niet enkel voor ambtenaren: aan het aantal reacties van sommige -ik noem geen namen- op elk ogenblik van voornamelijk de werkdag te zien...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                              Dat lijken mij zeer objectieve cijfers, zo op het eerste gezicht.
                              Ik vind het niet meer terug, maar de onderverdeling gaat er niet veraf zijn. Als ik ze bij toeval nog tegen kom, zal ik meteen aan u denken
                              Het komt er vooral op neer dat er in Wallonië teveel ambtenaren zijn ten opzichte van de privé. En dat weet iedereen dat da niet goed is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                Volgens mijn bescheiden mening geldt dat niet enkel voor ambtenaren: aan het aantal reacties van sommige -ik noem geen namen- op elk ogenblik van voornamelijk de werkdag te zien...
                                Awel, mijne baas vraagt me om jaarlijks min 300 offertes te maken en €3 miljoen binnen te halen. Ik zit jammerlijk genoeg nog maar aan 287 offertes en heb al €3,5 miljoen binnen. Dus mag vandaag al wat langer op het forum zitten

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                  Ik vind het niet meer terug, maar de onderverdeling gaat er niet veraf zijn. Als ik ze bij toeval nog tegen kom, zal ik meteen aan u denken
                                  Het komt er vooral op neer dat er in Wallonië teveel ambtenaren zijn ten opzichte van de privé. En dat weet iedereen dat da niet goed is.
                                  Over Wallonië kan ik niet spreken wegens geen info over, in Vlaanderen valt dat nog goed mee. Er is op veel diensten een stop en ze werven niet aan.
                                  Vorige week vrijdag is er een dienst bij ons die 450 contracten heeft opgezegd. En dat gaat de toekomst worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat veel mensen het probleem "rugklachten" wel eens onderschatten.
                                    Dat kan, maar niet in mijn geval. Met een echtgenote die nu al bijna 20 jaar invalide is geworden door zeer zware rugproblemen na een stomme val zijn wij de eersten om dat niet te onderschatten.
                                    We hebben het ook geprobeerd: de kleine gezinsmini (Up!), de break (Mégane GrandTour), de 2de gezinswagen (Clio)... Dat lukt allemaal niet meer omwille van de zitpositie zoals Free_ldt al aanhaalde. Daar geef ik hem dus 100% gelijk in.

                                    Waar ik hem niet in volg zijn de eisen die daar dan vervolgens qua wagen uit voortvloeien. Mijn vrouw, zij kan wel heel goed uit de voeten met een ludospace (Kangoo), een monovolume (Scénic) of een minibus (Trafic). En dat hoeft helemaal geen 70K euro te kosten. Ik elk van die modellen is de instap buitengewoon makkelijk en de zitpositie goed voor haar en mij. En die ladder kan daar zeker makkelijk in.

                                    Wil je elektrisch dan voldoet voor ons een Zoë. Die hebben we zeker al gaan rug-testen en de instap en zit is helemaal niet zoals een Clio maar recht, als een monovolume. Perfect voor lange afstanden. Sommigen houden daar niet van, wij dus wel. Met dank aan het batterijpak onder de vloer...
                                    Mag de ladder thuisblijven, dan heeft Free_ltd waarschijnlijk voor 30K alvast iets deftigs van kwaliteit waarin hij alvast OK kan zitten. Misschien een beetje klein maar ça va nog.
                                    Ware het niet dat:

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Dus hier gaat het dan sowizo electrisch worden, maar wss een betaalbaar model door de strot geduwd krijgen waar ge eigenlijk nog niet dood in gevonden wilt worden ...


                                    Maar ik geef toe dat elektrisch voor sommigen op de baan nog even puzzelen vraagt.
                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Awel, mijne baas vraagt me om jaarlijks min 300 offertes te maken en €3 miljoen binnen te halen. Ik zit jammerlijk genoeg nog maar aan 287 offertes en heb al €3,5 miljoen binnen. Dus mag vandaag al wat langer op het forum zitten
                                      stel u voor wat je zou binnenhalen als je uwe tijd wat meer in uwe job zou steken.


                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                        Volgens mijn bescheiden mening geldt dat niet enkel voor ambtenaren: aan het aantal reacties van sommige -ik noem geen namen- op elk ogenblik van voornamelijk de werkdag te zien...
                                        Yes Yes, ik zit in mijn overbetaalde salariswagen te wachten op een volgende afspraak.
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                          Awel, mijne baas vraagt me om jaarlijks min 300 offertes te maken en €3 miljoen binnen te halen. Ik zit jammerlijk genoeg nog maar aan 287 offertes en heb al €3,5 miljoen binnen. Dus mag vandaag al wat langer op het forum zitten
                                          Stel u voor dat ge echt een volle werkdag zou werken: uw baas zijn omzet zou niet verdubbeld zijn maar minstens verviervoudigd!

                                          Wie weet wat voor een voiture zou je dan onder uw kont geschoven krijgen!
                                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 26/11/2019, 15:57. Reden: Namaz was iets rapper!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X