Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgens een artikel in VRTNWS

In vlaanderen werkt 64,6% in de prive en 14,6% in de overheid, 17,4% als zelfstandige en de overschot met dienstencheques

In wallonië is dat 56,7% in de prive, 21% in de overheid, 18% als zelfstandige en de overschot met dienstencheques.

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Je moet eens proberen bij sommige diensten binnen te geraken op de FOD.
      Waar is dat "de" FOD?

For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Waar is dat "de" FOD?
        Ergens waar mails beantwoorden en inkomende telefoongesprekken opnemen een optie is.
        BMW X5 45e

Comment

kadootje.

Een kadootje waarvoor gewerkt moet worden geloof ik wel.

"En ja ik werk toch ook voor mijn loon en ik heb geen auto". "Ik geen auto, niemand een auto", blablabla. Precies op de FB-pagina van PVDA.

Misschien moet er eens gekeken worden naar het probleem? Hoe komt het dat het voordeliger is om een auto te geven dan wat extra netto loon?

Dat ligt niet aan de ontvangers van de salariswagens . Dat ligt aan die leuke jongens in de wetstraat die hun rekening niet op orde krijgen .

En wederom zoals hierboven gezegd. Zorg eerst voor alternatieven (lastenverlaging) en pak dan pas de salariswagens aan. Niet andersom.
          Kan allemaal zijn, maar het is nu eenmaal zo dat bvb mensen die in de privé werken ook enorme kritiek hebben op werknemers in de openbare sector. Die vinden ook dat ze gelijk hebben. Eigen aan de Belg vrees ik. Niet dat ik het goedkeur. Dat iedereen begint met voor zijn deur te vegen, en blij te zijn met eigen situatie ipv afgunst.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Volgens mijn bescheiden mening geldt dat niet enkel voor ambtenaren: aan het aantal reacties van sommige -ik noem geen namen- op elk ogenblik van voornamelijk de werkdag te zien...
            Bwa.
            Ik heb er meestal 's middags al een 9-uur shift opzitten...
            Ik werk in een onregelmatig rooster en zowel weekends als weekdagen en smartphone heb ik niet dus als ik hier op het forum ben ben ik thuis.
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Kan allemaal zijn, maar het is nu eenmaal zo dat bvb mensen die in de privé werken ook enorme kritiek hebben op werknemers in de openbare sector. Die vinden ook dat ze gelijk hebben. Eigen aan de Belg vrees ik. Niet dat ik het goedkeur. Dat iedereen begint met voor zijn deur te vegen, en blij te zijn met eigen situatie ipv afgunst.
              Vooral dat.

Ben ik blij met mijn levensstijl nu? Ja.

Ben ik jaloers op de Rolls of Range van klanten? Ja, maar die mannen werken wel iets andere uren dan ons vermoed ik.

En dat is wat vele Belgen niet snappen imo, die zien alleen maar die dikke range staan, maar weten niet wat er voor gedaan moet worden om op dat punt te geraken.

Ben ik ook jaloers op uw M-park , maar ik veronderstel dage er ook wel zult voor moeten werken of af een afweging moet maken.
              BMW X5 45e

Comment

Ergens waar mails beantwoorden en inkomende telefoongesprekken opnemen een optie is.
                Ah, iets zoals o.a. Telenet en vele fabrikanten of invoerders van huishoudelijke toestellen bijvoorbeeld?

Comment

Ah, iets zoals o.a. Telenet en vele fabrikanten of invoerders van huishoudelijke toestellen bijvoorbeeld?
                  Ja

Ik heb een poging gewaagd om mijn gsm nummer uit mijn privé te halen en om te zetten en ineens de nieuwe Iphone 11 bij te bestellen. Het was toen net een actie. 1 week hebben ze daar aan bezig geweest, verschillende diensten aan de lijn gehad en de laatste zei mij, ja maar u wilt uw nummer uit uw vennootschap privé zetten, en uw nummer staat al privé?

Ja dan maar een overstap geregeld naar ergens anders
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Bwa.
                    Ik heb er meestal 's middags al een 9-uur shift opzitten...
                    Ik werk in een onregelmatig rooster en zowel weekends als weekdagen en smartphone heb ik niet dus als ik hier op het forum ben ben ik thuis.
                    Ik heb geen namen genoemd, maar doelde niet op u, eerder op personen die duidelijk NIET in ploegen 'werken'.

Comment

Volgens een artikel in VRTNWS

In vlaanderen werkt 64,6% in de prive en 14,6% in de overheid, 17,4% als zelfstandige en de overschot met dienstencheques

In wallonië is dat 56,7% in de prive, 21% in de overheid, 18% als zelfstandige en de overschot met dienstencheques.
                      Thanx 4 sharing. Zeker interessant om te weten.

Comment

Of bij dokters, advocaten en notarissen. Vrije beroepen of hoe heet dat ook weer?
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                          Ik zou eigenlijk geen firmawagen willen of salariswagen of hoe je het noemt. Meestal ben je beperkt in keuze....
                          Maar ik heb toch de indruk dat het alleem maar in vlaanderen is al die firmawagens, had geen flauw idee dat het een doorn in het oog van Wallonië was...
                          Nochtans was het toch Magnette die zo een oldtimerliefhebber was en die destijds ervoor gezorgd heeft dat men ten alle tijde met een oldtimer kon rijden
                          Simpel uitgelegd zijn er er 3 soorten leaserijders:
                          1. Zij die door een firmawagen perfect rijden met wat wat ze anders zouden rijden.
                          2. Zij die met wagens rijden die ze privé niet zouden kunnen kopen of niet zoveel aan willen spenderen.
                          3. Zij die beperkt zijn in keuze en budget en privé met een veel duurdere of meer vervuilende wagen zouden rijden.

Ik zelf rij met een Tiguan en moest ik nu zelf een auto kopen, is het een GLE Coupé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Of bij dokters, advocaten en notarissen. Vrije beroepen of hoe heet dat ook weer?

Nog zo'n mannen

BMW X5 45e

Comment

Stel u voor dat ge echt een volle werkdag zou werken: uw baas zijn omzet zou niet verdubbeld zijn maar minstens verviervoudigd!

Wie weet wat voor een voiture zou je dan onder uw kont geschoven krijgen!
                              Nope, de collega's moeten ook nog wat doen.

Maar hopelijk leest Bobo niet mee, want ben nog niet aan zijn offerte geraakt Maar de laatste 2 nachten enorm slecht geslapen omdat mijn vrouw migraineaanvallen heeft gehad en denk dat Bobo liever heeft dat ik met een fris hoofd aan zijne tel

Wat de voiture betreft, ben ik eerder beperkt omdat we met zoveel zijn. Ge kunt niet 1 persoon een E-tron kopen en de rest met een E-niro opschepen hier. Dat is zowat de filosofie. Vandaar dat het wat beperkt is. Destijds toen ik de DS5 mocht inruilen voor de Tiguan, is de collega die een jaar na mij is begonnen ook vervroegd mogen gaan shoppen om te vermijden dat er wat wrijving zou ontstaan op de werkvloer.

Comment

• hup aan't werk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  hup aan't werk !
                                  Just weer eentje buiten.
                                  Nog 1 kleintje voor u dat ik morgen eerst moet gaan opmeten, maar is maar 15 min werk. Daarna begin ik aan de uwe.

Comment

• ON TOPIC AUB.

Moet hier weer veel dingen lezen die we al honderd keer gelezen hebben in andere topics.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• allé dan

gewicht vd batterij

Lithium-ion-accu’s kunnen ook uit koolstofvezels worden vervaardigd, waardoor ze een pak minder wegen dan de huidige batterijen. Daarmee compenseren ze hun l...

hoe zit het met de CO² uitstoot

'Politici geven enorm af op diesels, maar de waarheid is vaak veel genuanceerder. Een moderne diesel en een elektrische wagen stoten ongeveer evenveel C...

probleem vd laadpalen

Het grote publiek heeft de groene wagen nog niet massaal omarmd. Een oorzaak daarvoor is een tekort aan laadpalen. Daar wil BMW iets aan doen.

www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Waarom zou ik moeten stoppen met werken als het probleem opgelost is met een deftige auto? Ik snap jullie redeneringen niet echt. Tis toch precies moeilijk om te snappen voor sommigen.

Maar goed, denk niet dat gij in de mogelijkheid zijt om het ook echt te snappen.
                                        tja ,ge sleurt een ander er nu eenmaal ook graag door he

Comment

Lasten op arbeid verlagen is bij mijn weten in voordeel van zowel WG als WN.

Wat jullie anti-mensen vergeten is dat "wij" ook belastingen betalen op de salariswagens. Inkomsten die de overheid dan ook zou mislopen.

Ik zit in beide verhalen dus ik kan perfect vergelijking, en uw laatste zin klopt gewoon niet.

Ik ben bediende, en ik kom 's morgens toe, doe mijn job en heb geen risico te nemen, want alle risico's zijn voor mijn werkgever.
                                          Als er iets zou mislopen, is dat niet mijn probleem maar dat van hem, hij moet de schade dan dekken en niet de bediende. Als bediende ligt mijn loon daar netjes elke maand opnieuw.

Als jij vindt dat jij voor een haai werkt, dan zou ik maar van job veranderen imo.

In mijn zaak ben ik als bestuurder wel verantwoordelijk. Zowel naar klanten als naar leveranciers toe.
                                          ik werk niet voor een haai maar voor een blauwe vinvis.
                                          En jij neemt wel een risico. Als de baas morgen zijn zaak wil sluiten dan sta je daar. Ergens gaan werken is dus een zeer groot risico nemen.
                                          En bij de FOD raak je meestal binnen door de deur.

Comment

Working...
                                          X