Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    We hebben hier jaarlijks zo'n 1000à1500kwh op overschot. Als zo'n BMW i3 94Ah onder de 20k duikt (we zijn er bijna) ben ik wel geïnteresseerd als tweede wagen.
    Die 60Ah variant is het voor mij net niet. In Comfort modus raak je in de winter met moeite aan 100km rijbereik. Die Eco Pro modussen met snelheidslimiet en zonder airco etc. hoeven voor mij niet. 160à200km kan ik wel mee leven.
    Ziet er misschien niet uit maar rijdt wel erg leuk, tof interieur en heel veel plaats ook.
    Sommige van die wagens dagen je wel uit in dat eco rijden, zonder dat je daar moeite of opofferingen moet voor doen die zwaar vallen. Met de 3L was eco rijden eerder een genot omdat dat het concept was. In de i3 had ik dat gevoel ook, ook al was het een "sportieve" uitvoering die wij getest hebben.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • man man : elektrische auto, autodelen, zelfrijdende auto... braakneigingen krijg ik er van

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        man man : elektrische auto, autodelen, zelfrijdende auto... braakneigingen krijg ik er van
        ik zit al een stap verder dan die braakneigingen

        Comment


        • Gij niet alleen. Hier nog zo'n vastgeroeste ouderwetse dinosaurus.

          Comment


          • we moeten meer en grotere fabrieken neerzetten om snel enorm veel gigantisch zware EV's te fabriceren zodat onze IC's kunnen verhuizen naar Afrika. Netto resultaat : hmmm wacht hier klopt iets niet :-)

            Comment


            • Hier achter mij woont een oudere mens. Heeft nooit een auto gehad, nooit op reis geweest. Maar die zou nu onder z'n voeten krijgen omdat z'n dak niet geïsoleerd is.... Aan de andere kant woont een zelfstandige met Tesla en nog een paar andere auto's én een verwarmd zwembad en een tuinhuis/lodge dat groter is dan sommige mensen hun huis. Maar die mens is natuurlijk zeer groen met zijn Tesla ...... where is my AK47 .....

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                man man : elektrische auto, autodelen, zelfrijdende auto... braakneigingen krijg ik er van
                Dat is het beste dat autoliefhebbers kan overkomen. Dat geeft ruimte voor de auto's waar wij van houden. Netto verbetering is het doel.

                Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Sommige van die wagens dagen je wel uit in dat eco rijden, zonder dat je daar moeite of opofferingen moet voor doen die zwaar vallen. Met de 3L was eco rijden eerder een genot omdat dat het concept was. In de i3 had ik dat gevoel ook, ook al was het een "sportieve" uitvoering die wij getest hebben.

                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                  Ja, dat kan voor eventjes een uitdaging zijn, doe dat met de Lexus soms ook, zolang mogelijk in EV-modus proberen rijden. Maar ik wil niet toegeven op rijcomfort dus alle verbruikers uitschakelen voor 10 à 20 km extra rijbereik neen dank u. Op zich wel goed dat het erop zit voor 'noodsituaties', daar niet van.
                  Heb je n een i3S testgereden?
                  Met 120Ah accu is dit op zich een interessante EV maar looks en prijs doen hem wat de das om in het huidige aanbod
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

                    Ja, dat kan voor eventjes een uitdaging zijn, doe dat met de Lexus soms ook, zolang mogelijk in EV-modus proberen rijden. Maar ik wil niet toegeven op rijcomfort dus alle verbruikers uitschakelen voor 10 à 20 km extra rijbereik neen dank u. Op zich wel goed dat het erop zit voor 'noodsituaties', daar niet van.
                    Heb je n een i3S testgereden?
                    Met 120Ah accu is dit op zich een interessante EV maar looks en prijs doen hem wat de das om in het huidige aanbod
                    I3S test gereden inderdaad. Al het S was er mij teveel aan, dat heeft die auto helemaal niet nodig. Maar op zich een knap model, wij hadden teveel vragen over het electriciteit verhaal als bedrijfswagen voor mijn vrouw.

                    Onze pastoor heeft intussen eentje van de laatste gekocht
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                      we moeten meer en grotere fabrieken neerzetten om snel enorm veel gigantisch zware EV's te fabriceren zodat onze IC's kunnen verhuizen naar Afrika. Netto resultaat : hmmm wacht hier klopt iets niet :-)
                      ik ben wel gewonnen voor het ev verhaal,maar met de manier waarop er mee omgesprongen wordt daar kan ik ook niet mee akkoord gaan,
                      die wedloop naar pk range(door gigantische batterijen )zwaar(weer door die gigantische batterijen)aantal motoren, nutteloze speeltjes in uitrusting ,en prijzen in verhouding,maken dat een ev alleen maar een duur snob imago krijgt ,terwijl het veel meer is.
                      de onzin van nieuwe dure technologie om de prijzen te rechtvaardigen pakt bij mij allang niet meer.
                      en dan willen ze serieus genomen worden als ze merken dat er stilaan toch interesse komt?
                      inderdaad hier klopt iets niet.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                        Loonkost naar beneden en het lost zijn eigen op, maar daar ga je ze niet over horen spreken ze.
                        Shana haar werkgever zie ik van ze leven niet 2500 Yaris/Clio's vervangen naar elektrische voertuigen. Dat zijn dus 2500 mensen die prive iets zullen kopen en we weten ondertussen al dat dit geen recente wagens zullen zijn.
                        En er zijn bedrijven waar nog meer firmawagens zijn. Gaat nog wat geven....
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • De Europese regelgeving voor het brandstofverbruik van het wagenpark zal het klimaat niet beschermen. Ze zal wel jobs vernietigen, de economische groei aantasten en het wantrouwen van de bevolking in de ondoorzichtige Europese bureaucratie vergroten.
                          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                          Comment


                          • Een internationaal team van onderzoekers toont aan dat fijnstof een grotere invloed op het klimaat heeft dan gedacht. In onze atmosfeer zijn talloze
                            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                            Comment


                            • Als ik al die 'onderzoeken' lees vraag ik mij steeds één ding af.

                              Als we 'allemaal' aan de diesel blijven, gaat het klimaat omzeep. Als we 'allemaal' aan de benzine blijven, gaat het klimaat omzeep. Als we 'allemaal' aan de elektriciteit gaan, gaat het klimaat omzeep en slecht voor de economie. En als we alles op gas gaan doen? Das ook niet goed he..

                              Wat is dan de oplossing?
                              Die is er dus niet, een combo van al het bovenvernoemde en zo zal de wereld wel blijven draaien.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                Als ik al die 'onderzoeken' lees vraag ik mij steeds één ding af.

                                Als we 'allemaal' aan de diesel blijven, gaat het klimaat omzeep. Als we 'allemaal' aan de benzine blijven, gaat het klimaat omzeep. Als we 'allemaal' aan de elektriciteit gaan, gaat het klimaat omzeep en slecht voor de economie. En als we alles op gas gaan doen? Das ook niet goed he..

                                Wat is dan de oplossing?
                                Die is er dus niet, een combo van al het bovenvernoemde en zo zal de wereld wel blijven draaien.
                                Allemaal terug paard en kar.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • allemaal fanta mannen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Allemaal terug paard en kar.
                                    Zot!
                                    De ecologische pootafdruk die onze huisdieren in een jaar achterlaten zou je kunnen vergelijken met het aantal gereden kilometers in een SUV. Een paard? Die vervuilt net zo veel als 21.453 kilometer rijden.
                                    Wie denkt er goed aan te doen geen vlees te eten, zonnepanelen aan te schaffen en zijn huis goed te isoleren, kan de handdoek in de ring gooien als hij thuis ook nog twee honden en een kat heeft. Onze trouwe viervoeters laten namelijk een flinke ecologische voetafdruk achter, of liever gezegd: pootafdruk.


                                    Meer thuiswerken lijkt me de enige optie, maar niet haalbaar voor iedereen.
                                    Trein stoot slechts 19gr/km uit, maar daar geraak je niet mee naar de meeste fabrieken.


                                    Ik denk dat we allemaal socialist moeten worden en werkloos thuis gaan zitten

                                    Comment




                                    • Weer een Duitser die tegen de Europese uitstootregels voor wagens vecht en zegt dat diesel helemaal niet zo slecht is.
                                      Zou dat uit puur altruïsme zijn of zijn er andere redenen voor?

                                      Ben wel blij dat De Tijd ook de tegenreactie van Auke Hoekstra vermeld:
                                      https://www.tijd.be/politiek-economi.../10187192.html

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten


                                        Ben wel blij dat De Tijd ook de tegenreactie van Auke Hoekstra vermeld:
                                        https://www.tijd.be/politiek-economi.../10187192.html
                                        Voilà, en zo blijft dat welles nietes spelleke maar duren..

                                        Wat moet ne mens uiteindelijk nog geloven? En wat is nu de 'juiste' keuze? Ik denk dat gewoon niemand het weet.
                                        2012 Abarth 500 'esseesse'

                                        Comment


                                        • de studies die de zogenaamde 'specialist' van het eerste artikel in de tijd aanhaalt, zijn al allemaal achterhaalt en vakkundig tegengesproken... en dat al maanden geleden. Dat die daar nu nog mee naar voor komt getuigd weeral eens dat de journalistiek zich niet meer bezighoudt met fact checking. De man zijn profiel past trouwens wonderwel bij mensen die niet geloven in de klimaatproblematiek en vooral dat alles bij het oude kan blijven.
                                          De transitie had al lang aan de gang moeten zijn geweest (men wist het al in de jaren '70). Maar men heeft besloten om tot op de laatste moment te wachten. En dan verschieten dat we allemaal gaan bloeien...
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X