Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Voilà, en zo blijft dat welles nietes spelleke maar duren..

Wat moet ne mens uiteindelijk nog geloven? En wat is nu de 'juiste' keuze? Ik denk dat gewoon niemand het weet.
    Kan je niet zelf je gedacht maken?
    Auke Hoekstra heeft op zijn Twitter duidelijke berekeningen met uitleg over deze materie. Iedereen die een beetje kan nadenken en lagere school heeft afgewerkt, kan dat begrijpen.

Ik vind het zeer spijtig dat tegenwoordig zo'n pseudo 'wetenschappers' evenveel, of zelfs meer, aandacht krijgen dan serieuze wetenschappers.

Dit is niet zo ingewikkeld als klimaatmodellen waar je inderdaad niet alle wetenschap erachter kan begrijpen. Uitstoot EV vs ICE is gewoon een zaak van optrekken en vermenigvuldigen. Daarvoor moet je niemand 'geloven' enkel bronnen en getallen controleren.

Wat is de juiste keuze?
    Die kan alleen jij voor jezelf maken. Afgezien van de belastingregels (die toch continu veranderen in België), moet je naar je eigen gebruik kijken om de 'beste' keuze qua milieu te maken.
    Ben je 70 of ouder? Blijf dan gewoon met je ICE rijden.
    Rij je minder dan 10.000km per jaar? Blijf voorlopig met je ICE rijden.
    Rij je meer dan 20.000km per jaar en kan je thuis opladen? Dan zal een EV voor het milieu zeker beter zijn, en op de lange duur voor je portemonnee waarschijnlijk ook.
    Last edited by Chris_147; 30/11/2019, 19:51.

Comment

• Correcte analyse, chris. Waar het om gaat is het aantal liters benzine die opgestookt worden, naar beneden krijgen.
      Mijn moeder rijdt met haar golfje 1.2T 5000 km per jaar, het heeft weinig zin voor haar om over te stappen.
      ik rijd zelf nu met elektrische deelwagens. Den tesla 3 wordt quasi elke dag gebruikt en heeft al 37000 km gebold op 8 maanden, de kona’s in de vloot doen daar niet veel voor onder. Daar worden serieus wat literkes mee uitgespaard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Voilà, en zo blijft dat welles nietes spelleke maar duren..

Wat moet ne mens uiteindelijk nog geloven? En wat is nu de 'juiste' keuze? Ik denk dat gewoon niemand het weet.
        voor ELKE studie betaald door...... is er een andere studie die de eerste afbreekt.....
        die duurbetaalde professoren moeten toch ergens van betaald worden zeker

Comment

• dat zou te simpel zijn andre

degene die twijfel willen veroorzaken laten dat zo uitschijnen. Daardoor twijfelt men vaak aan de uitkomst vd studies... net zoals de studies ivm klimaat
          www.peugeotforum.be

Comment

• iedereen heeft het recht te twijfelen aan uitspraken.
            moest dat niet zo zijn waren we allemaal communisten en had een site als deze geen bestaansrecht.
            het verleden heeft al te vaak uitgewezen dat twijfel (minstens) terecht is.

Comment

• dat is net het probleem met die tegenstrijdige berichten en het dagelijkse nieuws er over. het is te veel. Wat interesseert mij dat nu dat Anuna niet in Spanje geraakt en zo. dat zijn precies helden ofzo.

En zoals hier eerder vermeld, iedereen is plots wetenschapper en elke krant komt wel met artikels omdat ze weten dat het milieu of iets over de autosector veel clicks oplevert en dus goed voor de adverteerders maar door het klimaat te misbruiken voor nog wat meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen vind ik er wat over. Zeker als je nog maar buiten de EU gaat, daar krijg je nog steeds een plastiek zakje zonder dat je daar 30 cent extra voor moet betalen om maar een voorbeeld te noemen.

ik koop of adviseer de mensen te kopen wat ze graag hebben en wat ze nodig hebben. Ik zelf zit nu op een project waar ik met de fiets naar toe kan, maar einde van dit jaar stopt dit dus kan het zijn dat ik weer meer kilometers maak met een auto. En zo zijn er vele die projectmatig werken en nu eenmaal niet dicht bij huis kunnen wonen of niet toegelaten worden om van thuis uit te werken.
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• sorry
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Europa bedot ons met elektrische wagens | De Tijd
                  https://www.tijd.be
                  De Europese regelgeving voor het brandstofverbruik van het wagenpark zal het klimaat niet beschermen. Ze zal wel jobs vernietigen, de economische groei aantasten en het wantrouwen van de bevolking in de ondoorzichtige Europese bureaucratie vergroten.
                  Volgens mij zit het hier vol professoren want dit is iets dat wij hier al langer in diverse topic besproken hebben.
                  Wat ik al elders geschreven heb, het mensDOM vraagt om bedot te worden en naïviteit is van alle klasse, regio's en leeftijden.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Volgens mij zit het hier vol professoren want dit is iets dat wij hier al langer in diverse topic besproken hebben.
                    Wat ik al elders geschreven heb, het mensDOM vraagt om bedot te worden en naïviteit is van alle klasse, regio's en leeftijden.
                    we zijn helaas niet het dierenRIJK he...

============================
                    nog zo iets, maar dit klopt effectief wel, collega van mij kloeg ook dat zijn tesla minder dan de helft van het rijbereik had bij 100% dan wat ze zeggen op de website.

https://www.disclose.tv/new-test-rev...FTxUPYh1mJfrVQ
                    Last edited by Liquid Li0n; 02/12/2019, 13:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

we zijn helaas niet het dierenRIJK he...

============================
                      nog zo iets, maar dit klopt effectief wel, collega van mij kloeg ook dat zijn tesla minder dan de helft van het rijbereik had bij 100% dan wat ze zeggen op de website.

https://www.disclose.tv/new-test-rev...FTxUPYh1mJfrVQ
                      heeft uw collega ook de moeite gedaan om de range bij verschillende omstandigheden na te kijken?
                      op de website van bepaalde merken kan je perfect het verbruik simuleren,
                      en dan zal je inderdaad zien dat het bijna 50% minder kan zijn in bepaalde uitersten.
                      waarschijnlijk niet eens nagekeken...........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

heeft uw collega ook de moeite gedaan om de range bij verschillende omstandigheden na te kijken?
                        op de website van bepaalde merken kan je perfect het verbruik simuleren,
                        en dan zal je inderdaad zien dat het bijna 50% minder kan zijn in bepaalde uitersten.
                        waarschijnlijk niet eens nagekeken...........
                        ik weet niet of hij dat nagekeken heeft, erg vind hij het niet want hij gebruikt die enkel voor heen en terug naar het werk te rijden en daarmee komt hij gemakkelijk toe met die 200km range. Heeft een normale auto voor de andere verplaatsingen waar zijn vriendin tijdens de week mee naar het werk rijdt.

Comment

• voila,hier net zo,ik weet dat ik in ideale omstandigheden ruim 300 km haal en in ongunstige 200 km.
                          staat ook duidelijk op de website,waar je verschillende omstandigheden kunt ingeven.
                          voor enkelen kan range inderdaad een probleem vormen,voor de meerderheid is het een probleem tussen de oren

Comment

• disclose.tv, weer zo'n fake news website.

Dat de range wat minder gaat zijn weet iedereen. De manier waarop zij het brengen daarentegen
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Er is maar één manier om energie te besparen, om het even welke krachtbron, en dat is de wagens kleiner en lichter maken. Maar maak dat de industrie maar wijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                Er is maar één manier om energie te besparen, om het even welke krachtbron, en dat is de wagens kleiner en lichter maken. Maar maak dat de industrie maar wijs.
                                Een van de vele redenen waarom de auto's zwaarder worden zijn net de toevoeging van heel wat ICE- en luxepakketten. (navi, 20 luidsprekers, zetelverwarming, zetels die in 20 richtingen verstelbaar zijn,...) maar ook door de regelgeving, ABS, ESP, TC, lane assist enzovoort enzovoort.
                                BMW X5 45e

Comment

• Daar gaan we al, middelen bedenken om ook elektrische wagens te belasten. Gelukkig nog tijd tot minimum 2026

https://www.autoblog.nl/nieuws/worde...02#post-133202
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• bij elektrische wagens is het gewicht niet echt het probleem, want bij constante snelheid maakt het niet uit (dan telt vooral de lucht- en rolweerstand), en hetgeen wat ge verliest bij het accelereren wint ge voor een groot deel terug bij het remmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                      voila,hier net zo,ik weet dat ik in ideale omstandigheden ruim 300 km haal en in ongunstige 200 km.
                                      staat ook duidelijk op de website,waar je verschillende omstandigheden kunt ingeven.
                                      voor enkelen kan range inderdaad een probleem vormen,voor de meerderheid is het een probleem tussen de oren
                                      ja is puur omdat deze nog 120% aftrekbaar was en je die subsidie krijgt dat hij de goedkoopste Model 3 heeft gekocht. Want zijn andere auto is een Volkswagen diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Daar gaan we al, middelen bedenken om ook elektrische wagens te belasten. Gelukkig nog tijd tot minimum 2026

https://www.autoblog.nl/nieuws/worde...02#post-133202
                                        Dit is mogelijk met een zogenaamde OBFCM, een On-Board Fuel Consumption Meter

Heb ik hier door de jaren heen al "tig" aantal keren geopperd. Denk dat het ondertussen al wel méér dan 8 jaar geleden is dat ik dat voor het eerst voorstelde dat ze autoconstructeur zouden moeten verplichten om in te bouwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          bij elektrische wagens is het gewicht niet echt het probleem, want bij constante snelheid maakt het niet uit (dan telt vooral de lucht- en rolweerstand), en hetgeen wat ge verliest bij het accelereren wint ge voor een groot deel terug bij het remmen.
                                          Gewicht geen probleem? Geloof ik niets van. Bij een heuvelachtig parcours (en dat stelt echt niets voor, bvb E19 Rumst) op de snelweg kom ik nu al tientallen ICE-wagens tegen die hun snelheid niet kunnen aanhouden ondanks dat ze met "lightweight"-voertuigen rijden. Wat moet dit dan zijn met een voertuig van 2,5T. Dat die mensen eens eerst zuinig leren rijden met een conventieoneel voertuig.

Comment

Working...
                                          X