Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Gewicht geen probleem? Geloof ik niets van. Bij een heuvelachtig parcours (en dat stelt echt niets voor, bvb E19 Rumst) op de snelweg kom ik nu al tientallen ICE-wagens tegen die hun snelheid niet kunnen aanhouden ondanks dat ze met "lightweight"-voertuigen rijden. Wat moet dit dan zijn met een voertuig van 2,5T. Dat die mensen eens eerst zuinig leren rijden met een conventieoneel voertuig.
wanneer je het een beetje schappelijk houd kan je de verbruikte energie voor het accelereren inderdaad voor het grootste deel terugwinnen.
wanneer je echter de beest uithangt(zoals sommigen graag doen) vergeet het maar.
maar dat is voor een ice ook gedeeltelijk zo.
zuinig rijden met een ev is helemaal niet zo moeilijk,integendeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Een van de vele redenen waarom de auto's zwaarder worden zijn net de toevoeging van heel wat ICE- en luxepakketten. (navi, 20 luidsprekers, zetelverwarming, zetels die in 20 richtingen verstelbaar zijn,...) maar ook door de regelgeving, ABS, ESP, TC, lane assist enzovoort enzovoort.
Europa zou beter regels opleggen om gewicht te verminderen ipv co2 te reduceren.
Stel dat op korte termijn er heel veel EV's verkocht worden dan zullen we op korte termijn ook niet in staat zijn die allemaal groen te laden.
Resultaat heel veel energieverlies tgv overgewicht
Als Europa naar hoeveel is het nu ook weer 59gram co2 wil gaan, dan zouden ze dat kunnen doen door het gewicht van een wagen naar 1/2 te brengen.
Dat is nog voldoende om een mensje van 75kg te vervoeren verhoudingsgewijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
wanneer je het een beetje schappelijk houd kan je de verbruikte energie voor het accelereren inderdaad voor het grootste deel terugwinnen.
.
Ik kan me niet voorstellen dat als je van 100 naar 0 gaat in een paar seconden dat je die kin. energie die vrijkomt zo snel in chemische energie kan omzetten in die batterij. Zal nogal moeten gekoeld worden.
Comment
-
ik heb het nooit gecontroleerd,het enige wat je kan doen is het verbruik in de gaten houden op de kwh meter tijdens accelereren,en de recuperatie tijdens vertragen of remmen.
of dat 60 % kan zijn heb ik nooit berekend,zou kunnen,maar dan toch maar tijdens heel korte momenten tijdens remmen,zeker niet tijdens vertragen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
klopt, ook omdat men weet dat luxe verkoopt.
Europa zou beter regels opleggen om gewicht te verminderen ipv co2 te reduceren.
Stel dat op korte termijn er heel veel EV's verkocht worden dan zullen we op korte termijn ook niet in staat zijn die allemaal groen te laden.
Resultaat heel veel energieverlies tgv overgewicht
Als Europa naar hoeveel is het nu ook weer 59gram co2 wil gaan, dan zouden ze dat kunnen doen door het gewicht van een wagen naar 1/2 te brengen.
Dat is nog voldoende om een mensje van 75kg te vervoeren verhoudingsgewijs.
maar ja dan gaan ze natuurlijk belasten op hun eigen luxe............
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
van mij mogen die kiekens van europa(die alleen pestmaatregelen verzinnen) gerust het merendeel van de luxe speelgoed items (die inderdaad ook het gewicht doen toenemen)wat extra belasten,maar er dan ook voor zorgen dat iedereen het betaald,en niet weer een paar achterpoortjes inbouwen,waarvan diegenen met de beste boekhouders dan weer misbruik van maken.
maar ja dan gaan ze natuurlijk belasten op hun eigen luxe............
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
klopt, ook omdat men weet dat luxe verkoopt.
Europa zou beter regels opleggen om gewicht te verminderen ipv co2 te reduceren.
Stel dat op korte termijn er heel veel EV's verkocht worden dan zullen we op korte termijn ook niet in staat zijn die allemaal groen te laden.
Resultaat heel veel energieverlies tgv overgewicht
Als Europa naar hoeveel is het nu ook weer 59gram co2 wil gaan, dan zouden ze dat kunnen doen door het gewicht van een wagen naar 1/2 te brengen.
Dat is nog voldoende om een mensje van 75kg te vervoeren verhoudingsgewijs.
Ook al is het principe helemaal goed, auto's zijn de laatste 10-15 jaar belachelijk zwaar geworden. En zelfs zonder veel luxe, ik herinner me de Golf V die met een doorsnee diesel motor al meer dan 1200 kg woog, belachelijk voor zo'n formaat.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
klopt, ook omdat men weet dat luxe verkoopt.
Europa zou beter regels opleggen om gewicht te verminderen ipv co2 te reduceren.
Stel dat op korte termijn er heel veel EV's verkocht worden dan zullen we op korte termijn ook niet in staat zijn die allemaal groen te laden.
Resultaat heel veel energieverlies tgv overgewicht
Als Europa naar hoeveel is het nu ook weer 59gram co2 wil gaan, dan zouden ze dat kunnen doen door het gewicht van een wagen naar 1/2 te brengen.
Dat is nog voldoende om een mensje van 75kg te vervoeren verhoudingsgewijs.
En dan zie je wat de gemiddelde auto is... Citroen C1, Aygo, Suzuki...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dat is het geval in NL.
En dan zie je wat de gemiddelde auto is... Citroen C1, Aygo, Suzuki...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Een Zoë kan toch ook bekeken worden als luxe? Dus mogen ze die ook harder belasten?
dus ook firma,en salariswagen,en via de belastingbrief.
kleine luxe ,kleine rekening
grote luxe ,grote rekening
geen gekonkelfoes,geen probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
Ik ben net fan van zulke auto’s. Picanto, i10, Up!, panda... Old school en puur auto rijden met een atmo 1.0 waar je nog een beetje moet in werken om vooruit te komen. Liever zo een karretje in mijn garage dan een ZOE.
Comment
-
Nu wilt de vlaamse regering de salariswagens behouden maar volledig elektrisch maken.
Dan hoop ik dat er binnen 2 jaar als ik een nieuwe auto moet kiezen er iets deftigs beschikbaar is.
Tesla is een no-go.
Mii, mini,... allemaal te klein.
E-Tron en EQC is dan weer te duur met een aantal leuke opties.
De I-pace en polestar 2 zien er dan weer zo raar uit, kan een elektrische auto gewoon niet een koets hebben van een normale auto ipv rare lelijke hoeken.
Eventueel de mini elektric aan madam geven en ikzelf met een zelfbetaalde daily rondbollenLast edited by kefkie; 03/12/2019, 11:02.BMW X5 45e
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDie kleine autootjes hebben maar één nadeel: het vervoeren van een hoop pretentie gaat er niet mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
Ik ben net fan van zulke auto’s. Picanto, i10, Up!, panda... Old school en puur auto rijden met een atmo 1.0 waar je nog een beetje moet in werken om vooruit te komen. Liever zo een karretje in mijn garage dan een ZOE.
Nu zie ik echter de lol niet meer in om, zeker over ons fantastisch Belgisch wegennet, rond te hotsen in een veel te kleine koekendoos en bij elk putje door elkaar gerammeld te worden vergezeld van (meestal) het nodige lawaai en gerammel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Toen ik jong en knap was - nu ben ik enkel nog knap - dacht ik er ook zo ongeveer over.
Nu zie ik echter de lol niet meer in om, zeker over ons fantastisch Belgisch wegennet, rond te hotsen in een veel te kleine koekendoos en bij elk putje door elkaar gerammeld te worden vergezeld van (meestal) het nodige lawaai en gerammel.
Allee
Wij hebben hier nog een mini staan met een atmo 1.6'je. Zalig om daar mee rond te hotsen in afwisseling met de v90BMW X5 45e
Comment
Comment