Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
    Er is maar één manier om energie te besparen, om het even welke krachtbron, en dat is de wagens kleiner en lichter maken. Maar maak dat de industrie maar wijs.
    KLOPT,maar niet alleen de industrie, voor sommigen hier kan het ook nooit genoeg zijn........

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

      Gewicht geen probleem? Geloof ik niets van. Bij een heuvelachtig parcours (en dat stelt echt niets voor, bvb E19 Rumst) op de snelweg kom ik nu al tientallen ICE-wagens tegen die hun snelheid niet kunnen aanhouden ondanks dat ze met "lightweight"-voertuigen rijden. Wat moet dit dan zijn met een voertuig van 2,5T. Dat die mensen eens eerst zuinig leren rijden met een conventieoneel voertuig.
      gewicht is inderdaad een mindergroot probleem dan bij ice wagens.
      wanneer je het een beetje schappelijk houd kan je de verbruikte energie voor het accelereren inderdaad voor het grootste deel terugwinnen.
      wanneer je echter de beest uithangt(zoals sommigen graag doen) vergeet het maar.
      maar dat is voor een ice ook gedeeltelijk zo.
      zuinig rijden met een ev is helemaal niet zo moeilijk,integendeel.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

        Een van de vele redenen waarom de auto's zwaarder worden zijn net de toevoeging van heel wat ICE- en luxepakketten. (navi, 20 luidsprekers, zetelverwarming, zetels die in 20 richtingen verstelbaar zijn,...) maar ook door de regelgeving, ABS, ESP, TC, lane assist enzovoort enzovoort.
        klopt, ook omdat men weet dat luxe verkoopt.
        Europa zou beter regels opleggen om gewicht te verminderen ipv co2 te reduceren.
        Stel dat op korte termijn er heel veel EV's verkocht worden dan zullen we op korte termijn ook niet in staat zijn die allemaal groen te laden.
        Resultaat heel veel energieverlies tgv overgewicht
        Als Europa naar hoeveel is het nu ook weer 59gram co2 wil gaan, dan zouden ze dat kunnen doen door het gewicht van een wagen naar 1/2 te brengen.
        Dat is nog voldoende om een mensje van 75kg te vervoeren verhoudingsgewijs.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten


          wanneer je het een beetje schappelijk houd kan je de verbruikte energie voor het accelereren inderdaad voor het grootste deel terugwinnen.
          .
          snel even gegoogled zou volgens tesla +60% zijn. Benieuwd in hoeverre dit klopt. Zal ook maar in het ideale geval zijn
          Ik kan me niet voorstellen dat als je van 100 naar 0 gaat in een paar seconden dat je die kin. energie die vrijkomt zo snel in chemische energie kan omzetten in die batterij. Zal nogal moeten gekoeld worden.

          Comment


          • Europa gaat investeren in milieu .... en ondertussen ......

            Rusland is maandag gestart met de levering van aardgas aan China. De Russische president Vladimir Poetin en zijn Chinese collega Xi Jinping hebben maandag officieel een eerste gaspijpleiding tussen beide landen ingehuldigd.


            Comment


            • ik heb het nooit gecontroleerd,het enige wat je kan doen is het verbruik in de gaten houden op de kwh meter tijdens accelereren,en de recuperatie tijdens vertragen of remmen.
              of dat 60 % kan zijn heb ik nooit berekend,zou kunnen,maar dan toch maar tijdens heel korte momenten tijdens remmen,zeker niet tijdens vertragen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                klopt, ook omdat men weet dat luxe verkoopt.
                Europa zou beter regels opleggen om gewicht te verminderen ipv co2 te reduceren.
                Stel dat op korte termijn er heel veel EV's verkocht worden dan zullen we op korte termijn ook niet in staat zijn die allemaal groen te laden.
                Resultaat heel veel energieverlies tgv overgewicht
                Als Europa naar hoeveel is het nu ook weer 59gram co2 wil gaan, dan zouden ze dat kunnen doen door het gewicht van een wagen naar 1/2 te brengen.
                Dat is nog voldoende om een mensje van 75kg te vervoeren verhoudingsgewijs.
                van mij mogen die kiekens van europa(die alleen pestmaatregelen verzinnen) gerust het merendeel van de luxe speelgoed items (die inderdaad ook het gewicht doen toenemen)wat extra belasten,maar er dan ook voor zorgen dat iedereen het betaald,en niet weer een paar achterpoortjes inbouwen,waarvan diegenen met de beste boekhouders dan weer misbruik van maken.
                maar ja dan gaan ze natuurlijk belasten op hun eigen luxe............

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                  van mij mogen die kiekens van europa(die alleen pestmaatregelen verzinnen) gerust het merendeel van de luxe speelgoed items (die inderdaad ook het gewicht doen toenemen)wat extra belasten,maar er dan ook voor zorgen dat iedereen het betaald,en niet weer een paar achterpoortjes inbouwen,waarvan diegenen met de beste boekhouders dan weer misbruik van maken.
                  maar ja dan gaan ze natuurlijk belasten op hun eigen luxe............
                  Een Zoë kan toch ook bekeken worden als luxe? Dus mogen ze die ook harder belasten?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                    klopt, ook omdat men weet dat luxe verkoopt.
                    Europa zou beter regels opleggen om gewicht te verminderen ipv co2 te reduceren.
                    Stel dat op korte termijn er heel veel EV's verkocht worden dan zullen we op korte termijn ook niet in staat zijn die allemaal groen te laden.
                    Resultaat heel veel energieverlies tgv overgewicht
                    Als Europa naar hoeveel is het nu ook weer 59gram co2 wil gaan, dan zouden ze dat kunnen doen door het gewicht van een wagen naar 1/2 te brengen.
                    Dat is nog voldoende om een mensje van 75kg te vervoeren verhoudingsgewijs.
                    Laat het uit, er zijn nu al veel merken die belachelijk kleine brandstoftanks inbouwen om een gram CO2 te winnen; als er regels opgelegd worden op gewicht, zie ik ze in staat om belachelijk kleine batterijen in te bouwen.
                    Ook al is het principe helemaal goed, auto's zijn de laatste 10-15 jaar belachelijk zwaar geworden. En zelfs zonder veel luxe, ik herinner me de Golf V die met een doorsnee diesel motor al meer dan 1200 kg woog, belachelijk voor zo'n formaat.
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                      klopt, ook omdat men weet dat luxe verkoopt.
                      Europa zou beter regels opleggen om gewicht te verminderen ipv co2 te reduceren.
                      Stel dat op korte termijn er heel veel EV's verkocht worden dan zullen we op korte termijn ook niet in staat zijn die allemaal groen te laden.
                      Resultaat heel veel energieverlies tgv overgewicht
                      Als Europa naar hoeveel is het nu ook weer 59gram co2 wil gaan, dan zouden ze dat kunnen doen door het gewicht van een wagen naar 1/2 te brengen.
                      Dat is nog voldoende om een mensje van 75kg te vervoeren verhoudingsgewijs.
                      Dat is het geval in NL.
                      En dan zie je wat de gemiddelde auto is... Citroen C1, Aygo, Suzuki...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                        Dat is het geval in NL.
                        En dan zie je wat de gemiddelde auto is... Citroen C1, Aygo, Suzuki...
                        Ik ben net fan van zulke auto’s. Picanto, i10, Up!, panda... Old school en puur auto rijden met een atmo 1.0 waar je nog een beetje moet in werken om vooruit te komen. Liever zo een karretje in mijn garage dan een ZOE.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Een Zoë kan toch ook bekeken worden als luxe? Dus mogen ze die ook harder belasten?
                          inderdaad,geen probleem,zolang het maar in verhouding is en voor IEDEREEN.
                          dus ook firma,en salariswagen,en via de belastingbrief.
                          kleine luxe ,kleine rekening
                          grote luxe ,grote rekening
                          geen gekonkelfoes,geen probleem.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten

                            Ik ben net fan van zulke auto’s. Picanto, i10, Up!, panda... Old school en puur auto rijden met een atmo 1.0 waar je nog een beetje moet in werken om vooruit te komen. Liever zo een karretje in mijn garage dan een ZOE.
                            die hebben zeker hun charme

                            Comment


                            • Die kleine autootjes hebben maar één nadeel: het vervoeren van een hoop pretentie gaat er niet mee

                              Comment


                              • Nu wilt de vlaamse regering de salariswagens behouden maar volledig elektrisch maken.

                                Dan hoop ik dat er binnen 2 jaar als ik een nieuwe auto moet kiezen er iets deftigs beschikbaar is.

                                Tesla is een no-go.

                                Mii, mini,... allemaal te klein.

                                E-Tron en EQC is dan weer te duur met een aantal leuke opties.



                                De I-pace en polestar 2 zien er dan weer zo raar uit, kan een elektrische auto gewoon niet een koets hebben van een normale auto ipv rare lelijke hoeken.

                                Eventueel de mini elektric aan madam geven en ikzelf met een zelfbetaalde daily rondbollen
                                Last edited by kefkie; 03/12/2019, 11:02.
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                  Die kleine autootjes hebben maar één nadeel: het vervoeren van een hoop pretentie gaat er niet mee

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten

                                    Ik ben net fan van zulke auto’s. Picanto, i10, Up!, panda... Old school en puur auto rijden met een atmo 1.0 waar je nog een beetje moet in werken om vooruit te komen. Liever zo een karretje in mijn garage dan een ZOE.
                                    Toen ik jong en knap was - nu ben ik enkel nog knap - dacht ik er ook zo ongeveer over.
                                    Nu zie ik echter de lol niet meer in om, zeker over ons fantastisch Belgisch wegennet, rond te hotsen in een veel te kleine koekendoos en bij elk putje door elkaar gerammeld te worden vergezeld van (meestal) het nodige lawaai en gerammel.

                                    ​​​​​​
                                    ​​​​

                                    Comment


                                    • Een voordeel van het eventueel verplicht maken van EV’s als bedrijfswagens is dat er na een aantal jaar redelijk wat wagens als 2dehands op de particuliere markt zullen worden aangeboden. Dan wordt een EV mss bereikbaar voor meer mensen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                        Toen ik jong en knap was - nu ben ik enkel nog knap - dacht ik er ook zo ongeveer over.
                                        Nu zie ik echter de lol niet meer in om, zeker over ons fantastisch Belgisch wegennet, rond te hotsen in een veel te kleine koekendoos en bij elk putje door elkaar gerammeld te worden vergezeld van (meestal) het nodige lawaai en gerammel.

                                        ​​​​​​
                                        ​​​​

                                        Allee

                                        Wij hebben hier nog een mini staan met een atmo 1.6'je. Zalig om daar mee rond te hotsen in afwisseling met de v90
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Ik wissel een i30 af met een Smart. Soms ben ik de Smart idd echt beu. Maar na een dagje afwisselen, stap ik terug met plezier in de kleine koekendoos. Er staat hier ook een i10, die is veel comfortabeler dan de Smart.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X