Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Allee

Wij hebben hier nog een mini staan met een atmo 1.6'je. Zalig om daar mee rond te hotsen in afwisseling met de v90
    Een Fiat Panda formaat blik is toch nog iets anders dan een Mini he, of het moet nog een oer-mini zijn, da's even erg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
      Er staat hier ook een i10, die is veel comfortabeler dan de Smart.
      In het land der blinden is éénoog koning.

Comment

• bv een up! GTI is toch een leuk ding. Is te vergelijken met een Golf I GTI zeggen ze, zit onder de 1000kg, heeft +110pk, manueel, etc
        daar zie ik me liever in rijden dan een ZOE bv
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• die worden al niet meer gemaakt

Comment

Een voordeel van het eventueel verplicht maken van EV’s als bedrijfswagens is dat er na een aantal jaar redelijk wat wagens als 2dehands op de particuliere markt zullen worden aangeboden. Dan wordt een EV mss bereikbaar voor meer mensen.
            Voila, dat is het principe er achter.
            De bedrijfswagen markt vervangt auto's op gemiddeld 4 jaar, dus als je iets in beweging wil krijgen doe je het daarmee.
            Je hebt direct een drijfveer voor het plaatsen van meer laders en snelladers, en een groot deel van de bevolking komt er mee in contact.

En later komen die in goede staat op de markt, en vervang je dus geleidelijk het park.

Comment

• Alle gekheid op een stokje, als ik moet kiezen - en gelukkig hoef ik dit momenteel niet te doen - tussen een Panda, i10, Up! of een (nieuwe) Zoe, geef me dan toch maar de Zoe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                Alle gekheid op een stokje, als ik moet kiezen - en gelukkig hoef ik dit momenteel niet te doen - tussen een Panda, i10, Up! of een (nieuwe) Zoe, geef me dan toch maar de Zoe.
                Ook als je de prijs van de ZOE en de huur van de batterij in rekenschap neemt? De subsidies zijn ook geschrapt voor EV.

Comment

Ook als je de prijs van de ZOE en de huur van de batterij in rekenschap neemt?
                  De prijs van de batterij is maar een deel.

Kijk naar de totale kost van die auto's.
                  Een Up kan je voor 250€ per maand rijden als je 10k per jaar doet.
                  Voor een Zoe is dat makkelijk 500€ per maand.

Feit is dat die kleinste benzineauto's er gewoon uit gaan. Die zijn te goedkoop om electrisch te maken.

Comment

Ook als je de prijs van de ZOE en de huur van de batterij in rekenschap neemt? De subsidies zijn ook geschrapt voor EV.
                    Ja.
                    Ik neem aan en begrijp dat er mensen zijn die (al dan niet uit noodzaak) de financiële kant sterk laten doorwegen.
                    Ik behoor tot de gelukkigen die dit niet (moeten) doen anders had ik me ook geen Espace V aangeschaft.

Comment

• ah ik dacht dat gij nen dacia duster driver waard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        ah ik dacht dat gij nen dacia duster driver waard
                        Af en toe ook ja.

Comment

Ja.
                          Ik neem aan en begrijp dat er mensen zijn die (al dan niet uit noodzaak) de financiële kant sterk laten doorwegen.
                          Ik behoor tot de gelukkigen die dit niet (moeten) doen anders had ik me ook geen Espace V aangeschaft.
                          Ik rij niet alleen voor het financiële met een Smart, dan zijn er bij de kleintjes veel betere keuzes dan een zeer goed uitgeruste Smart. Ik werk in de stad en heb een heel kleine ondergrondse parkeerplaats ter beschikking. Is ook niet mijn enige wagen.

Comment

Ik rij niet alleen voor het financiële met een Smart, dan zijn er bij de kleintjes veel betere keuzes dan een zeer goed uitgeruste Smart. Ik werk in de stad en heb een heel kleine ondergrondse parkeerplaats ter beschikking. Is ook niet mijn enige wagen.
                            Voor alle duidelijkheid: ik beweer niet en nergens dat iemand een kleine en/of goedkope auto koopt enkel omdat hij of zij dit financieel noodzakelijk zo moet doen. De reactie die ik gaf was omdat er gevraagd werd of ik voor een Zoe zou kiezen ondanks het vermeende hogere kostenplaatje.
                            Verder koopt iedereen waar hij goesting in heeft of kan en/of wil betalen.
                            Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 03/12/2019, 11:42.

Comment

Toen ik jong en knap was - nu ben ik enkel nog knap - dacht ik er ook zo ongeveer over.
                              Nu zie ik echter de lol niet meer in om, zeker over ons fantastisch Belgisch wegennet, rond te hotsen in een veel te kleine koekendoos en bij elk putje door elkaar gerammeld te worden vergezeld van (meestal) het nodige lawaai en gerammel.​​​​​​
                              ​​​​
                              Om nog maar te zwijgen van de ruimte als je veel kilometers doet, of voor de passagiers op de achterbank als je carpoolt. En ik ben geen zo'n type dat persé voor een grote auto kiest voor die ene keer per jaar op reis, maar met een formaat koekendoos zou ik toch elke maand ruimte te kort hebben (containerpark, meubel kopen, iemand helpen verhuizen, versterkers vervoeren, ...)
                              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Voila, dat is het principe er achter.
                                De bedrijfswagen markt vervangt auto's op gemiddeld 4 jaar, dus als je iets in beweging wil krijgen doe je het daarmee.
                                Je hebt direct een drijfveer voor het plaatsen van meer laders en snelladers, en een groot deel van de bevolking komt er mee in contact.

En later komen die in goede staat op de markt, en vervang je dus geleidelijk het park.
                                maar het opladen van die auto's moet wel met groene stroom gebeuren. anders verplaats je de uitstoot gewoon van auto naar fabriek
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

maar het opladen van die auto's moet wel met groene stroom gebeuren. anders verplaats je de uitstoot gewoon van auto naar fabriek
                                  Of met stroom uit kerncentrales

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Laat het uit, er zijn nu al veel merken die belachelijk kleine brandstoftanks inbouwen om een gram CO2 te winnen; als er regels opgelegd worden op gewicht, zie ik ze in staat om belachelijk kleine batterijen in te bouwen.
                                    Ook al is het principe helemaal goed, auto's zijn de laatste 10-15 jaar belachelijk zwaar geworden. En zelfs zonder veel luxe, ik herinner me de Golf V die met een doorsnee diesel motor al meer dan 1200 kg woog, belachelijk voor zo'n formaat.
                                    een airco en een stuurbekrachtiging er uit zwieren zal al veel meer opbrengen dan een kleinere tank. Maar dat zou op de winst 'wegen'
                                    Waarom geen alu auto zoals de A2 destijds, 800kg

Comment

Een voordeel van het eventueel verplicht maken van EV’s als bedrijfswagens is dat er na een aantal jaar redelijk wat wagens als 2dehands op de particuliere markt zullen worden aangeboden. Dan wordt een EV mss bereikbaar voor meer mensen.
                                      op deze manier staat België binnen 10 jaar vol met brol van 2000kg per stuk. En dan gaat men inzien dat de wegen dubbel zo snel verslijten.
                                      En dan gaat men in paniek zijn dat er geen geld is om al die wegen te onderhouden. Geen probleem, verdubbel de rijtaks voor de EV

Comment

• tegen dan is er kilometervergoeding... die komt er toch, wat iedereen nu ook zegt
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

op deze manier staat België binnen 10 jaar vol met brol van 2000kg per stuk. En dan gaat men inzien dat de wegen dubbel zo snel verslijten.
                                          En dan gaat men in paniek zijn dat er geen geld is om al die wegen te onderhouden. Geen probleem, verdubbel de rijtaks voor de EV
                                          Slijtage aan de wegen begint pas een rol te spelen bij 10 ton per as, daar zijn de wegen op gebouwd. Ga je daar over, dan slijt het héél snel.
                                          Het verschil tussen 500kg en 1000kg per as is verwaarloosbaar.

Dat de EV gratis gaat blijven in rijtaks is natuurlijk een utopie. Wat dacht je?
                                          En inderdaad, om het gebruik van de weg op een alternatieve manier te betalen (nu is dat vooral via accijns op brandstoffen) zal er een vergoeding gevraagd worden...

Comment

Working...
                                          X