Kilometervergoeding gaan we inderdaad niet meer onderuit komen. Als de accijnzen en dergelijke op brandstoffen nog nauwelijks iets opbrengen, moet het van ergens anders komen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
op deze manier staat België binnen 10 jaar vol met brol van 2000kg per stuk. En dan gaat men inzien dat de wegen dubbel zo snel verslijten.
En dan gaat men in paniek zijn dat er geen geld is om al die wegen te onderhouden. Geen probleem, verdubbel de rijtaks voor de EV
Kia e-Niro: 1.662kg
Tesla Model 3: 1.850kg
Audi A4 TDI: 1.690kg
BMW X3: 1.750kg
BMW X5: 2.110kg
Belast maar per gewicht, zullen die lelijke SUV's snel verdwijnen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDe I-pace en polestar 2 zien er dan weer zo raar uit, kan een elektrische auto gewoon niet een koets hebben van een normale auto ipv rare lelijke hoeken.
De I-pace ziet eruit als een Jaguar en de polestar ziet eruit als een Volvo, de xc40 van Volvo kan je ook nog nemen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Dikke onzin:
Kia e-Niro: 1.662kg
Tesla Model 3: 1.850kg
Audi A4 TDI: 1.690kg
BMW X3: 1.750kg
BMW X5: 2.110kg
Belast maar per gewicht, zullen die lelijke SUV's snel verdwijnen
Bedoel je dat je dikke onzin vertelt, dan heb je gelijk. Want je typt "dikke onzin" en dan dubbelpunt, dus dan volg inderdaad de onzin.
lengte x breedte x hoogte x gewicht
De e-Niro is 4.37 x 1.80 x 1.57 x 1517
Tesla 3 4.69 x 1.85 x 1.44 x 1772
Tesla X 5.05 x 2.00 x 1.68 x 2384
Audi A4 4.72 x 1.84 x 1.42 x 1490
BMW X5 4.92 x 2.00 x 1.74 x 2250
Je moet dus geen e-Niro met een A4 vergelijken, of een Model 3 met een X5 ..
Maar een A4 is een kleine 300 kg lichter dan een Model 3, zelfs nog lichter dan een veel kleinere e-Niro.
Een X5 is 135 kg lichter dan een Model X
Dus ja, belast maar per gewicht, want die EV's wegen écht wel meer ..
Comment
-
Tot zover het fabeltje dat er geen enkel probleem is om zomaar iedereen te laten overschakelen... Daar zijn de eerste capaciteitsproblemen al.
Als alle bedrijfswagens elektrisch worden, zijn er voor honderden miljoenen, misschien zelfs miljarden, euro investeringen nodig in het netwerk. Dat zegt d...For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Wat bedoel je precies met fabeltje? Lijkt me straf als er mensen met kennis van zaken beweerd zouden hebben dat een drastische omslag geen impact zou hebben? Is toch bij eender welke drastische verandering dat er ook externaliteiten zullen zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenTot zover het fabeltje dat er geen enkel probleem is om zomaar iedereen te laten overschakelen... Daar zijn de eerste capaciteitsproblemen al.
Paar jaar geleden bij een uiteenzetting over groene stroom door Eandis gaf de spreker al aan dat België totaal niet klaar is voor een full EV wagenpark.
Punt was dat als 4 EV's op het zelfde moment in de zelfde straat zouden opladen op een thuisnetwerk dat dit al voor overbelasting zou zorgen.
Nu blijkt dat de man in kwestie inderdaad wist waar hij over sprak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
een airco en een stuurbekrachtiging er uit zwieren zal al veel meer opbrengen dan een kleinere tank. Maar dat zou op de winst 'wegen'
Waarom geen alu auto zoals de A2 destijds, 800kg
Vandaag verbruik ik werkelijk aan de pomp trouwens minder dan >10 jaar geleden met een toegeknepen eco-toestand van 500 kg lichter, 70 cm korter en half zoveel vermogen. In beide gevallen wel met airco en stuurbekrachtiging...
Aluminium helpt qua gewicht (toch als er voldoende van gebruikt wordt, veel merken doen dat tegenwoordig maar een beetje) maar is op een andere manier belastend voor het milieu dus daarvoor moeten we het niet doen. Ik heb daar geen berekeningen van, maar dit lijkt me in grote lijnen gewoon het energieverbruik verschuiven.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Ik heb nog al gehoord dat 3 laadpalen per straat nu ongeveer het maximum is dat het net aankan.
zegt wel iets over de krapte waarmee ons net berekend is.
In Nederland lukt het allemaal wel. Ik snap nog altijd niet hoe wij hier als ontwikkeld land zo hard achterop kunnen lopen op een buurland dat nauwelijks groter is en waar men dezelfde taal spreekt. Zijn wij hier dan zoooo achterlijk, lui en lomp? Ik begin te denken van wel.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk heb nog al gehoord dat 3 laadpalen per straat nu ongeveer het maximum is dat het net aankan.
zegt wel iets over de krapte waarmee ons net berekend is.
In Nederland lukt het allemaal wel. Ik snap nog altijd niet hoe wij hier als ontwikkeld land zo hard achterop kunnen lopen op een buurland dat nauwelijks groter is en waar men dezelfde taal spreekt. Zijn wij hier dan zoooo achterlijk, lui en lomp? Ik begin te denken van wel.
En wat het milieu betreft, heb ik gezien dat ze op een niet zo milieuvriendelijke manier de pieken opvangen Wij werken geregeld voor Elia en Engie en paar maanden terug een gebouw moeten doen waar 2 vliegtuigmotoren in stonden die bij regelmaat aan springen om pieken op te vangen. En die zuipen enorm veel kerosine
Comment
-
Per supercharger een vliegtuigmotor, ha zooo werkt dat
Om het gat in onze stroomvoorziening te dekken heeft Engie Electrabel ondertussen 1.143 megawatt extra stroom verzameld. Dat is een pak meer dan de 750 die het oorspronkelijk had beloofd. Maar het moest daarvoor erg ver gaan.
Blijkbaar enkel in hoge nood door al die problemen met de kerncentrales.
Rendement zit rond de 15%, een kwart van het rendement van een gascentrale.Last edited by sunking; 04/12/2019, 10:29.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenPer supercharger een vliegtuigmotor, ha zooo werkt dat
Om het gat in onze stroomvoorziening te dekken heeft Engie Electrabel ondertussen 1.143 megawatt extra stroom verzameld. Dat is een pak meer dan de 750 die het oorspronkelijk had beloofd. Maar het moest daarvoor erg ver gaan.
Blijkbaar enkel in hoge nood door al die problemen met de kerncentrales.
Rendement zit rond de 15%, een kwart van het rendement van een gascentrale.
Comment
-
Maar het blijft raar. De laatste jaren massa’s zonnepanelen en windmolens ‘erbij’ en alle toestellen worden zuiniger. Vroeger hoorde ge nooit iets van tekorten en nu wel.
Desondanks de toestellen zuiniger worden, moet er toch een pak meer stroom afgenomen worden. Ieder huishouden heeft nu wel meerdere smartphones en tablets, maar geen idee hoeveel dit nodig heeft globaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenMaar het blijft raar. De laatste jaren massa’s zonnepanelen en windmolens ‘erbij’ en alle toestellen worden zuiniger. Vroeger hoorde ge nooit iets van tekorten en nu wel.
Desondanks de toestellen zuiniger worden, moet er toch een pak meer stroom afgenomen worden. Ieder huishouden heeft nu wel meerdere smartphones en tablets, maar geen idee hoeveel dit nodig heeft globaal.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
Ik heb recent nog een studie gelezen die toonde dat het gezamelijke elektriciteitsverbruik van huishoudens in Vlaanderen de afgelopen 10-15 jaar was gedaald, en als ik me niet vergis was het bij bedrijven op zijn minst stabiel of ook gedaald. Het probleem zit vooral bij de elektriciteitsproductie, het feit dat dat niet deftig beheerd wordt, er gesukkeld wordt bij de kerncentrales, daar bovenop nog eens snel beslist wordt om er een aantal af te bouwen of (deels) uit te schakelen. En dat er meer en meer gerekend wordt op energie aankopen uit het buitenland, en groene bronnen die met veel pieken & dalen produceren en uiteindelijk maar een fractie van de energiebehoefte afdekken.
Comment
-
wat was het ook...7 jaar geleden of zo dat ze zegden dat de kerncentrales dicht moesten, dus als iets weg moet of gaat sluiten ga je daar ook niet meer in investeren, maar tot op heden zijn deze nog steeds open, dus worden elke keer maar opgelapt ipv deftig onderhouden en daar zit het probleem.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Dikke onzin:
Kia e-Niro: 1.662kg
Tesla Model 3: 1.850kg
Audi A4 TDI: 1.690kg
BMW X3: 1.750kg
BMW X5: 2.110kg
Belast maar per gewicht, zullen die lelijke SUV's snel verdwijnen
Neem wat meer opties en het verschil is al weg.
Zet er ook eens de gewichten bij van een A8,5 & 7 reeks enz.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Maar die waren er al een paar jaar geleden, ik heb het hier ergens al gezet op dit forum.
Paar jaar geleden bij een uiteenzetting over groene stroom door Eandis gaf de spreker al aan dat België totaal niet klaar is voor een full EV wagenpark.
Punt was dat als 4 EV's op het zelfde moment in de zelfde straat zouden opladen op een thuisnetwerk dat dit al voor overbelasting zou zorgen.
Nu blijkt dat de man in kwestie inderdaad wist waar hij over sprak.
Als iedereen elektrisch zou rijden zou er nooit nog stroom tekorten zijn.
Voor elke vraag was er een oplossing maar het grote probleem was weer de vele regeringen, gewesten enz.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment