Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

    Vorig jaar ook een naar een uiteenzetting geweest met A Devos en T Verelle maar daar was het anders.
    Als iedereen elektrisch zou rijden zou er nooit nog stroom tekorten zijn.
    Voor elke vraag was er een oplossing maar het grote probleem was weer de vele regeringen, gewesten enz.
    Gaat niet over de tekorten, wel over het leveren naar de laders toe. De bekabeling kan het niet aan .

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Gaat niet over de tekorten, wel over het leveren naar de laders toe. De bekabeling kan het niet aan .

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
      Nee dat was geen probleem.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

        Er is echt niet "snel" beslist om kerncentrales te gaan sluiten. Simpelweg omdat deze versleten geraken. Dit is al vele jaren terug beslist. Als er echter niemand wakker schiet om dan ook effectief alternatieven te voorzien en hierin te investeren tegen dat deze dicht moeten, moet er ook niemand verbaasd gaan zijn achteraf.
        Akkoord, met "snel" bedoelde ik inderdaad dat er beslist wordt zonder voor voldoende alternatieven te zorgen. Belgian style politiek: beslissingen luid roepen in de pers, onze kop in het zand steken en het probleem doorschuiven naar de volgende regering
        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

        Comment


        • Geen idee if het snel of niet snel was. Denk eerder dat ze er een datum opgeplakt hebben om de druk te verhogen om zichzelf te motiveren. Wss zal ergens in de kleine letterkes een scenario als 2025 niet gehaald zou worden.

          Ik las een paar weken terug dit artikel en dat is ook angstaanjagend en voorspelt niet veel goeds, behalve voor Suez dan
          De bevolking dreigt op te draaien voor de ontmanteling van de Belgische kerncentrales, waarschuwt de Commissie voor nucleaire voorzieningen. Door een lacune in de wetgeving zou uitbater Engie Electrabel de kosten daarvan immers kunnen ontlopen. Het gaat om een miljardenfactuur.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten


            Bedoel je dat je dikke onzin vertelt, dan heb je gelijk. Want je typt "dikke onzin" en dan dubbelpunt, dus dan volg inderdaad de onzin.
            lengte x breedte x hoogte x gewicht
            De e-Niro is 4.37 x 1.80 x 1.57 x 1517
            Tesla 3 4.69 x 1.85 x 1.44 x 1772
            Tesla X 5.05 x 2.00 x 1.68 x 2384
            Audi A4 4.72 x 1.84 x 1.42 x 1490
            BMW X5 4.92 x 2.00 x 1.74 x 2250
            Je moet dus geen e-Niro met een A4 vergelijken, of een Model 3 met een X5 ..
            Maar een A4 is een kleine 300 kg lichter dan een Model 3, zelfs nog lichter dan een veel kleinere e-Niro.
            Een X5 is 135 kg lichter dan een Model X

            Dus ja, belast maar per gewicht, want die EV's wegen écht wel meer ..
            Slimmerik, je weet toch ook dat de wagens met lege tank gewogen worden.
            Tankinhoud X5 is 69l, dus het gigantische verschil van 135kg wordt al slechts 65kg.
            1 lichte volwassene dus.
            En het feit blijft dat je 5 personen en bagage comfortabel kan vervoeren in een Nio net zoals in een A4.

            Comment


            • en wat veel mensen vergeten is dat je met een elektrische wagen amper iets mag trekken, dus als ze met een alternatief willen komen voor de NL'er (of andere) met een sleurhut gaan ze wel eens mogen nadenken.
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Geen idee if het snel of niet snel was. Denk eerder dat ze er een datum opgeplakt hebben om de druk te verhogen om zichzelf te motiveren. Wss zal ergens in de kleine letterkes een scenario als 2025 niet gehaald zou worden.

                Ik las een paar weken terug dit artikel en dat is ook angstaanjagend en voorspelt niet veel goeds, behalve voor Suez dan
                https://www.hln.be/binnenland/miljar...ales~a365c496/
                Die afbraakkost is inderdaad een groot risico. We zullen zien of de regering zich weer "in 't zak" zal laten zetten door een multinational, op onze kosten...
                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                Comment


                • Je zit idd snel aan 300 kg extra voor een elektrisch equivalent. Bv kona EV versus benzine.
                  puur door het gewicht van de batterijen.
                  Is dat erg? Ja en nee. Qua verbruik valt het mee want bij het remmen recupereer je wat je verliest bij het optrekken.
                  je hebt meer grip. Elektro motoren zijn krachtig genoeg om het gewicht in beweging te brengen.
                  Je verliest wel wat in dynamiek in de bochten maar het zwaartepunt zit laag. In een tesla 3 voel je het amper.
                  Blijft over, de banden slijten sneller.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                    Dikke onzin:
                    Kia e-Niro: 1.662kg
                    Tesla Model 3: 1.850kg

                    Audi A4 TDI: 1.690kg
                    BMW X3: 1.750kg
                    BMW X5: 2.110kg

                    Belast maar per gewicht, zullen die lelijke SUV's snel verdwijnen
                    allez ok ja, mastodonten in de buurt van 2000. De lichtste in dit rijtje is 1662 kg .... van kolossen gesproken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                      Liever wel airco en stuurbekrachtiging, ik wil liever niet terug naar de jaren '80 :-)
                      Vandaag verbruik ik werkelijk aan de pomp trouwens minder dan >10 jaar geleden met een toegeknepen eco-toestand van 500 kg lichter, 70 cm korter en half zoveel vermogen. In beide gevallen wel met airco en stuurbekrachtiging...

                      Aluminium helpt qua gewicht (toch als er voldoende van gebruikt wordt, veel merken doen dat tegenwoordig maar een beetje) maar is op een andere manier belastend voor het milieu dus daarvoor moeten we het niet doen. Ik heb daar geen berekeningen van, maar dit lijkt me in grote lijnen gewoon het energieverbruik verschuiven.
                      maar als een wagen licht genoeg is heb je al geen stuurbekrachtiging nodig. En als men het gewicht van vroeger combineerde met de techniek van vandaag dan zou je pas winst hebben. Maar dat gaat niet want iedereen wil comfort. Als er al een plastic rammeltje te horen is wordt een wagen al verkettert. De automobiel redacteurtjes spreken over niets liever dan goedkoop plastic, En dan ? Het is verdomme een auto, geen dommelzetel
                      En alu moet je niet verven en is makkelijker te recycleren, roest niet en heeft een lager smeltpunt.
                      Alu kan je smelten bij 660 graden, staal méér dan het dubbele. Dus daar moet ook veel winst te rapen vallen.
                      Maak een alu auto van 600 kg en je wint meer dan een EV

                      Comment


                      • als ik dit dan weer zie dan denk ik van: geef mij toch maar een auto die je in 5 min voltankt hoor...

                        en hoe meer Tesla's er bij komen hoe erger dit alleen maar gaat worden

                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                        Comment


                        • Nog nooit in de zomer naar Frankrijk gereden?
                          Daar heb je met ICE even lange files hoor.

                          Comment


                          • Even lang maar in tijd misschien korter ?

                            Comment


                            • Ik weet niet hoe lang die EV files duren, maar ik heb toch eens wreed lang staan wachten in zo'n ICE file

                              Ivm het gewicht: 300kg heb je soms ook al tussen verschillende ICE modellen. Vorige insignia woog 1.800kg terwijl een Mazda 6 een goede 1.400kg weegt.

                              Comment


                              • ik denk dat je zolang als in dat filmpje toch nog nooit zal moeten wachten hebben. Ik heb al bijna 20 jaar mijn rijbewijs en zelfs in Luxemburg op een zwart weekend nog nooit zo iets meegemaakt!
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                  wat was het ook...7 jaar geleden of zo dat ze zegden dat de kerncentrales dicht moesten, dus als iets weg moet of gaat sluiten ga je daar ook niet meer in investeren, maar tot op heden zijn deze nog steeds open, dus worden elke keer maar opgelapt ipv deftig onderhouden en daar zit het probleem.
                                  Als ge al moet weten dat wij ongeveer 6 tot 8 maanden per jaar, al 8 jaar lang, een ploeg op Tihange hebben zitten die daar elk jaar een 3 tot 5 daken moeten renoveren en isoleren.

                                  Comment


                                  • Deze zomer stond anders het hele plein bij het eerste snelweg tankstation vol. Maar veel heb je zelf ook in de hand: 5km verder Luxemburg centrum genomen en daar was alles vrij.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Deze zomer stond anders het hele plein bij het eerste snelweg tankstation vol. Maar veel heb je zelf ook in de hand: 5km verder Luxemburg centrum genomen en daar was alles vrij.
                                      In Luxembrug heb ik idd al wat rijen gezien, maar niet zo extreem als hier beschreven. Wel aan de laatste Total voor de grens naar Lux of Frankrijk staan in vakantieperiodes lange rijen Ik ga er vanuit, dat die net als ik, een firmawagen met tankkaart van Total hebben waar ze niet mee in het buitenland kunnen tanken (smerige profiteur die ik ben).

                                      Comment


                                      • Volgens mij is het probleem in Frankrijk vooral dat er geen automaat aan de pomp staat: je moet meestal binnen gaan afrekenen. Dat kost gigantisch veel tijd op zo'n momenten.

                                        Comment


                                        • Bij zo een tesla file ga je toch snel een uur of langer staan. Want superchargen doe je ook niet op 5 minuten. Op 5 minuten heb je 10 kwh getankt, goed voor 70 km ofzo. Kan genoeg zijn om thuis te komen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X