Daarom is het belangrijk altijd te proberen met een volle batterij te vertrekken, maar vaak gaat dit niet als je in een appartement woont of weinig tijd hebt. 220v duurt ettelijke uren
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
dat weet ik wel. als je in een appartement woont moet je zien dat de gemeente een paal in je straat plaatst. ge kunt dat aanvragen bij eandis als er geen in de buurt is. het duurt dan wel een jaar ofzo maar soit. en er moet capaciteit zijn op het net. maar het is wel nuttig om maximaal te investeren in gewone trage laders (11 kw), want dan zijn 's ochtends alle wagens volgeladen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk weet niet hoe lang die EV files duren, maar ik heb toch eens wreed lang staan wachten in zo'n ICE file
Ivm het gewicht: 300kg heb je soms ook al tussen verschillende ICE modellen. Vorige insignia woog 1.800kg terwijl een Mazda 6 een goede 1.400kg weegt.
Vorige Insignia 2.0 D = 1513 kg
Vorige Mazda 6 2.0 D = 1410 kg
Nieuwe Insignia benzine 140 pk - 165 pk = 1356 à 1372 kg
Nieuwe 6 benzine 145 pk = 1366 kg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtendat weet ik wel. als je in een appartement woont moet je zien dat de gemeente een paal in je straat plaatst. ge kunt dat aanvragen bij eandis als er geen in de buurt is. het duurt dan wel een jaar ofzo maar soit. en er moet capaciteit zijn op het net. maar het is wel nuttig om maximaal te investeren in gewone trage laders (11 kw), want dan zijn 's ochtends alle wagens volgeladen.- Zolang er geen nieuwe productie komt, zal de EV in België een marginaal verschijnsel blijven… (idem waterstof)
- En die nieuwe productie komt er niet, zolang de regering (van de kiezers) de kerncentrales beschermt.
- Want wie doet een investering, die 75% van de tijd, niets opbrengt…
- Komt die investering er toch, moet eerst het netwerk aangepast worden
- De kiezer zorgde voor 4 klimaat ministers…dus zal nog niet voor morgen zijn..
- = 1 minister voor slecht 2.250.000 mensen
Last edited by quovadis; 04/12/2019, 19:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Slimmerik, je weet toch ook dat de wagens met lege tank gewogen worden.
Echt niet.
Curb weight of rijklaar gewicht.
Dit is het gewicht van de auto inclusief allerlei oliën, brandstof, en zelfs +75kg voor de bestuurder.
Comment
-
Te negatief, quovadis.
Stel er rijdt 1 miljoen EV's rond. Die rijden gemiddeld 100 km per dag, da's al vrij veel, maar goed, dat geeft een verbruik van 20 KWh per dag, of per uur 0,8 KWH ofzoiets, dus gesteld dat het opladen perfect gespreid doorheen de dag gebeurt, hebben we 0,8 kw per wagen nodig. Of reken ik fout?
Een kernrector levert 1000 MW. dus dat volstaat in feite om 1 miljoen wagens op te laden.
En daar zitten we nog lang niet aan.
Als er een kernreactor uitvalt (kijk naar de voorbije winter) zitten we met een even groot probleem dan wanneer er een miljoen EV's bijkomen.
Dat ze maar rap investeren in hun netwerk want de markt gaat overspoeld worden met EV's en er is vraag genoeg, gezien het comfort van het elektrisch rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenDeze zomer stond anders het hele plein bij het eerste snelweg tankstation vol. Maar veel heb je zelf ook in de hand: 5km verder Luxemburg centrum genomen en daar was alles vrij.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenals ik dit dan weer zie dan denk ik van: geef mij toch maar een auto die je in 5 min voltankt hoor...
en hoe meer Tesla's er bij komen hoe erger dit alleen maar gaat worden
UqEwLle8xKU
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
We kunnen bijna vertrekken.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Man, man, toch…
Vorige Insignia 2.0 D = 1513 kg
Vorige Mazda 6 2.0 D = 1410 kg
https://www.autoweek.nl/carbase_data...0454&id3=56734
Nieuwe Insignia benzine 140 pk - 165 pk = 1356 à 1372 kg
Nieuwe 6 benzine 145 pk = 1366 kg
https://www.autoweek.nl/carbase_data...91073&cache=no
Ik heb in die periode gekeken om een nieuwe auto te kopen in die klasse.
Heb ook een half jaar met een Insignia gereden en ik kon zweren dat daar echt een gewicht van 1.800kg in het boekje stond.
Maar kennelijk niet dus.
Wagen voelde anders wel VEEL zwaarder aan dan mijn Mazda 6.
Maar ja, het ging hier in eerste instantie over het statement dat "op deze manier staat België binnen 10 jaar vol met brol van 2000kg per stuk".
En dat kan misschien gebeuren, maar dan zal het kennelijk eerder gebeuren door SUV's dan door EV's.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenals ik dit dan weer zie dan denk ik van: geef mij toch maar een auto die je in 5 min voltankt hoor...
en hoe meer Tesla's er bij komen hoe erger dit alleen maar gaat worden
+ YouTube Video
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtendat weet ik wel. als je in een appartement woont moet je zien dat de gemeente een paal in je straat plaatst. ge kunt dat aanvragen bij eandis als er geen in de buurt is. het duurt dan wel een jaar ofzo maar soit. en er moet capaciteit zijn op het net. maar het is wel nuttig om maximaal te investeren in gewone trage laders (11 kw), want dan zijn 's ochtends alle wagens volgeladen.
Mijn collega heeft een Model 3, en die gebruikt een gewoon stopcontact van 2 kW.
Op 12 uur heb je dan ook 24 kWh er bij, en dat is bij een Model 3 genoeg voor 150km.
Hij rijdt 15-20.000 km per jaar met die auto, dus dat is maar 54 km per dag gemiddeld of 8kWh per dag.
Normaal steekt hij de stekker zelfs maar 2 keer per week in.
Comment
-
Ik had het er gisteren over dat het raar is dat er vroeger nooit klachten waren over elektriciteitstekorten, en nu wel. Dat desondanks de vele bijgekomen windmolens en zonnepanelen en terwijl een gemiddeld huishouden minder elektriciteit verbruikt omdat de toestellen een pak zuiniger geworden zijn. Maar nu schoot me deze morgen ook nog te binnen dat ondertussen zelfs de straatverlichting op de autostrades niet meer branden. Dat zal toch ook heel wat megawatts zijn dat ze niet meer hebben?
Dus vraag me af of we die doemverhalen wel echt moeten geloven over die tekorten of dat er een greater picture is en dit dus nog maar een appetizer.
En zou de toekomst niet liggen in Batteryfarms? Dat bv elk dorp een batteryfarm heeft en de steden er meer om heel wat magawatts op te slaan van al die zonnepanelen? Want een thuisbatterij is volgens mij ook niet echt de oplossing het jaar rond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Voor een publieke paal in de straat is 11kW meer dan genoeg.
Mijn collega heeft een Model 3, en die gebruikt een gewoon stopcontact van 2 kW.
Op 12 uur heb je dan ook 24 kWh er bij, en dat is bij een Model 3 genoeg voor 150km.
Hij rijdt 15-20.000 km per jaar met die auto, dus dat is maar 54 km per dag gemiddeld of 8kWh per dag.
Normaal steekt hij de stekker zelfs maar 2 keer per week in.
Bij ons in het bedrijf is buiten enkel maar een stopcontact van 230V dat de baas een paar jaar terug heeft laten aanleggen om zijne plug-in te laden. Jawel, geen laadpaal, maar gewoon een stopcontact Dus als hier EV's komen, zullen er toch wel deftige laadpalen moeten komen en zullen de wagens hoofdzakelijk aan meer KW geladen worden in het bedrijf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Voor een publieke paal in de straat is 11kW meer dan genoeg.
Mijn collega heeft een Model 3, en die gebruikt een gewoon stopcontact van 2 kW.
Op 12 uur heb je dan ook 24 kWh er bij, en dat is bij een Model 3 genoeg voor 150km.
Hij rijdt 15-20.000 km per jaar met die auto, dus dat is maar 54 km per dag gemiddeld of 8kWh per dag.
Normaal steekt hij de stekker zelfs maar 2 keer per week in.
met 11 kw tank je 60 km/u ongeveer dus zelfs de grootste accu's geraken op een nacht opgeladen.
3 kw is krap, heb al gehad dat ik 's ochtends met een kona van battmobiel wou vertrekken en dat hij niet helemaal opgeladen was, terwijl k zelf ook 400 km voor de boeg had die dag. toen heb ik mij moeten beroepen op fastned in breda net over de grens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik probeer er mij allemaal wat in te verdiepen, maar dat zijn toch geen interessante cijfers voor velen. Thuis heb ik ook maar gewoon 230V en voorheen is er wel ooit 380V geweest, maar sinds ze de meter hebben vervangen, is die bak waar een sticker van 380V op hing, verdwenen. Maar er hing ook geen stekker aan. Maar ik vraag mij nu wel of of ik dan nu nog de mogelijkheid heb om terug 380V of 3 x 230V laten aan te leggen? Want dat zou interessanter zijn?
Bij ons in het bedrijf is buiten enkel maar een stopcontact van 230V dat de baas een paar jaar terug heeft laten aanleggen om zijne plug-in te laden. Jawel, geen laadpaal, maar gewoon een stopcontact Dus als hier EV's komen, zullen er toch wel deftige laadpalen moeten komen en zullen de wagens hoofdzakelijk aan meer KW geladen worden in het bedrijf.
dacht dat ze al ergens bezig waren met van elke verlichtingspaal een laadpaal te maken. dan wel niet op 3 fasen uiteraard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
op de parking bij EVS (groot bedrijf in luik), zitten gewoon stopcontacten in de berm aan een aantal parkeerplaatsen op de parking ^^. zoals ge die ook voor uw tuinverlichting zou hebben ofzo. en feitelijk, voor het dagelijkse pendelverkeer is dat genoeg. als er aan elke parkeerplaats een gewone pries zou zijn, iedereen zou voldoende stroom hebben voor > 95% van de verplaatsingen.
dacht dat ze al ergens bezig waren met van elke verlichtingspaal een laadpaal te maken. dan wel niet op 3 fasen uiteraard.
Ik zou het liefste een laadpaal tegen de muur van de garage hangen en mss zelfs een dubbele omdat de kans groot is dat we binnen de 4 à 5 jaar toch met 2EV's zitten. Alhouwel mijn vrouw wss een hele week rond komt met 1 x laden. Maar zij krijgt dat dan van het werk betaald en ik ook. Dus best eentje met kaart zodat het allemaal gescheiden blijft, vermoed ik? Maar dat wil dan zeggen dat hetgeen ik thuis laad voor de baas duurder gaat zijn dan dat ik gewoon de kw's aan hem factureer? Want het bedrijf waarover dat met die kaart gaat, zal ook wel haar graantje willen mee pikken?
Bedoeling zou dan wel niet zijn dat mensen op mijn inrit komen laden. Eerst dacht ik van wel, maar geen zin om thuis te komen en niet te kunnen parkeren omdat er iemand aan het laden is.
Comment
Comment