Dat nachtelijk laden, ik doe het zelfs niet mijn Ebike of gsm/IPad. Zou ik zeker niet doen met de wagen dus. Niet gerust in dat soort zaken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDat nachtelijk laden, ik doe het zelfs niet mijn Ebike of gsm/IPad. Zou ik zeker niet doen met de wagen dus. Niet gerust in dat soort zaken.
Ik weet niet of er statistische gegevens zijn die aantonen dat een electrische auto meer in brand schiet dan een auto op benzine of diesel. Tesla claimt natuurlijk 11 keer minder incidenten per mio km dan met ICE auto's.
Ik heb nog nooit zelf een electrische auto zien branden, wel een benzine auto, en dat gaat ook verschrikkelijk snel.
Mijn telefoon en gsm ligt 's nachts rustig beneden te laden.
The propensity and severity of fires and explosions from ... lithium-ion battery systems are anticipated to be somewhat comparable to or perhaps slightly less than those for gasoline or diesel vehicular fuels, according to the results of an in-depth investigation into the relative fire risks of the two types of vehicles conducted by Battelle for the National Highway Traffic Safety Administration in 2017.
Last edited by Tommie1; 06/12/2019, 10:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDat nachtelijk laden, ik doe het zelfs niet mijn Ebike of gsm/IPad. Zou ik zeker niet doen met de wagen dus. Niet gerust in dat soort zaken.
toch niet vergeten dat net mede daarom afgeraden wordt om een gewoon stopcontact te gebruiken wegens de constante hoge stroomafname.
vandaar de laadstations,die in tegenstelling tot allerlei andere toestellekes wel degelijk beveiligd zijn.
tuurlijk,niets is onfeilbaar maar toch...
bv benzinepomp,benzine en vonk =..... gaan we dan maar overschakelen op een handpomp?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Moet je eens aan een brandweerman met wat ervaring vragen wat hij denkt van dergelijke woningen.
mijn kozijn(vrijwillig brandweerman) was 20 jaar geleden sterk tegen zonnepanelen,
uitspraken zoals,ik ga die niet blussen ze,vielen er wel vaker.
ondertussen ligt zijn dak+het dak van de achterbouw vol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
@mods, das allemaal ot, maar wel inetressant om weten hoeveel energie in kwh onze oude getrouwe olie en gas geeft dat allemaal zou moeten vervangen worden door electriciteit
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Wij hebben zelf een nul-energiewoning gebouwd. Wel helemaal in hout (en met héél veel isolatie natuurlijk ).
Nachtelijk opladen in huis, daar moet ik niet van weten. Geen smartphone, iPad, fiets of iets anders onnodigs in het stopcontact. Geen wasmachine die draait.
Tegenaan het huis is een carport gebouwd maar dat is achteraf bekeken iets wat ik niet meer zou doen. Voor de elektrische wagen die er toch onvermijdelijk zit aan te komen voorzien we een aparte carport met laadpaal, los en ver genoeg van de woning. Better safe than sorry.
Ik weet dat niet iedereen die mogelijkheid heeft, maar wij hebben plek genoeg ervoor dus doen we het zo.
(stiekem nog steeds hard aan het twijfelen om een Zoë te kopen voor de premie van 4000€ wegvalt)King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk BerichtenWij hebben zelf een nul-energiewoning gebouwd. Wel helemaal in hout (en met héél veel isolatie natuurlijk ).
en hoe zit dat met warmteverdeling over de kamers en opwarming in de zomer?
Last edited by bobo; 06/12/2019, 11:54.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Hoeveel hoop je uit te komen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
en qua brandgevaar: brandweermannen stappen liever een strobalenhuis binnen dan een huis met metalen geraamte. Hout laat ruim op voorhand weten wanneer de structuur begint te verzwakken. Bij staal daarentegen... eens de 660*C bereikt plooit de boel door zonder voorafgaande waarschuwing.
Toekomstige laadfaciliteiten worden net zoals bij gpdude voorzien in een ruimte weg van het huis (en dat van mij is niet van hout, maar met een typisch vlaamsche baksteen gebouwd).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
en wat is jullie gasverbruik dan uiteindelijk? of elektrisch met WP?
Het is zoals eerder hier aangehaald. Verwarmen van zo'n woning is geen enkel probleem. Oververhitting in de zomer vermijden is moeilijker. Daarom veel aandacht besteed aan natuurlijke zonwering (bomen) waar mogelijk. In de zomer staat de zuidgevel bedekt, in de winter kan de zon zijn werk doen. Bij echt hoogzomer hebben we houten luiken voor bovenramen.
Binnenkort komt ons zuiddak van 12x7,5 m2 vol zonnepanelen en in latere fase zullen we een huisbatterij steken. Dus een EV is naar de toekomst wel zinvol en praktisch voor ons.
Het huidige verbruik moet ik straks aan mijn echtgenote vragen. Ik heb daar, eerlijk gezegd, geen enkel idee meer van. Iedereen heeft zijn eigenaardigheidjes en bij mij is dat een virulente allergie aan getallen die IMHO voor mijn leven niet zo belangrijk zijn. Ik heb een stressvolle job die ik quasi perfect wil uitvoeren en om één of andere reden wil en kàn ik mij er niet meer toe brengen om enige interesse te betonen aan -voor mij- trivialiteiten zoals verbruik, loon, belastingen, bankstatus en het uur (ja, ik weet het, ik ben rijp voor de psychiatrie).
Ik ben zelf zuinig en zolang we toekomen, iedereen gelukkig is, en we kunnen doen wat we willen doen, is het voor mij al lang goed.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
Het huidige verbruik moet ik straks aan mijn echtgenote vragen. Ik heb daar, eerlijk gezegd, geen enkel idee meer van. Iedereen heeft zijn eigenaardigheidjes en bij mij is dat een virulente allergie aan getallen die IMHO voor mijn leven niet zo belangrijk zijn.
...zou eigenlijk vooral het kwh dagverbruik op een echt koude dag willen weten, maar das teveel gevraagd, inow
om te weten hoe het zit hoeveel je capaciteitstarief zou zijn met een 0-woning door de koude winterdagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ach.... alle argumenten zijn goed zeker.
Ik weet niet of er statistische gegevens zijn die aantonen dat een electrische auto meer in brand schiet dan een auto op benzine of diesel. Tesla claimt natuurlijk 11 keer minder incidenten per mio km dan met ICE auto's.
Ik heb nog nooit zelf een electrische auto zien branden, wel een benzine auto, en dat gaat ook verschrikkelijk snel.
Mijn telefoon en gsm ligt 's nachts rustig beneden te laden.
...
Geen idee of laders specifiek voor EV zodanig ontworpen zijn dat het risico afgedekt wordt, ik zou hopen van wel maar ik heb er écht geen idee van.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
't is vooral de plek van opladen die belangrijk is. Als de hitte van het laden niet weggeraakt, vergroot ge alleen maar de kans op ontbranding. Legt ge uw toestel op een stenen vloer of stenen aanrecht, dan is de kans op brand zo goed als uitgesloten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
Nochtans is er de laatste tijd een serieuze stijging in woningbranden (in Vlaanderen) als gevolg van 's nachts opladende elektrische toestellen. Ik zou daar toch mee opletten.
Geen idee of laders specifiek voor EV zodanig ontworpen zijn dat het risico afgedekt wordt, ik zou hopen van wel maar ik heb er écht geen idee van.
Comment
-
ik zat een jaar of 2 geleden met de lokale brandweer aan den toog...en zij waren steen en been aan het klagen dat er geen branden meer waren, waardoor op termijn volk zou moeten afvloeien
alles wordt gemediatiseerd, in ziekenhuizen met minder personeel sterven meer mensen - logisch natuurlijk...maar je moet de publieke opninie achter je hebben staan om te drukken op de overheid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenals hier een theelichtje of 15 brandt, dan wordt de living een halve tot volledige graad warmer dan normaal met de centrale verwarming.
Zal goedkoop zijn, tot het moment dat je longkanker krijgt. Of je daar ook zelfvoorzienend gaat voor zijn valt te betwijfelen
- Likes 1
Comment
-
Misschien is al die isolatiekost niet nodig eens er electrische/co2 neutraal transport is. Dan kunnen we 's winters gewoon alle gepensioneerden en economisch niet-actieven deporteren naar een land waar het warm is en het fruit naar hartelust bloeit. Geen stookkosten nodig en quasi gratis voeding. Hoeveel zou dat niet uitsparen ? En nog gezond ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Voor een publieke paal in de straat is 11kW meer dan genoeg.
Mijn collega heeft een Model 3, en die gebruikt een gewoon stopcontact van 2 kW.
Op 12 uur heb je dan ook 24 kWh er bij, en dat is bij een Model 3 genoeg voor 150km.
Hij rijdt 15-20.000 km per jaar met die auto, dus dat is maar 54 km per dag gemiddeld of 8kWh per dag.
Normaal steekt hij de stekker zelfs maar 2 keer per week in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
hmm.... opletten wat voor kaarsen je gebruikt. Want als ge uw kot met kaarsen verwarmt ga je meer vuile dampen inademen dan van een diesel....
Zal goedkoop zijn, tot het moment dat je longkanker krijgt. Of je daar ook zelfvoorzienend gaat voor zijn valt te betwijfelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
24 kw voor 150km : zijn dat waarden die gehaald worden met EV's? Mijn hybride X5 haalt 60km met 21kw. Natuurlijk niet de lichste en meest gestroomlijnde wagen...VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
Comment