Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 't is nochtans eenvoudig om onze CO2 uitstoot naar beneden te halen. Gewoon op de grond gaan liggen, uitsoot is direct een kleine 2 meter lager

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Begin bij punt 1 welke het belangrijkste is. Vervangen van het uitstoten van broeikasgas CO2 door het broeikasgas SF6. Toont dan ook direct mijn punt aan, het belangrijkste laten we achterwegen om het allemaal rooskleuriger (of beter gezegd groenkleuriger) te laten blijken.

Punt 2/3 zijn comfort issue's waar ik zoals jij nog geen probleem mee heb gehad (ben een aantal keer bij bedrijven geweest die er 1 op de parking hadden).

Punt 4 is triestig maar zou zoals je aantoont een klein aandeel zijn.
      niet geheel, want ondanks dat gas stoten de windmolens gemiddeld toch nog een pak minder broeikasgassen in de lucht. En zoals gezegd in de tekst, zijn het niet enkel de windmolens maar bijna zowat alles wat met hoogspanning werkt. Als je die redenering door trekt dan maar beter de stekker uit alles halen. En het is daar ook aan de overheid om op te reageren. Vaardigen die geen besluiten uit dan gaat de industrie niet erg zijn best doen om toch maar een valabel alternatief te vinden. Zie maar naar belgië en zijn kerncentrales: zolang die niet dicht zijn komt er niets in de plek... en moet men tegen beter weten in er dan toch maar mee doorgaan.

Windmolens gaan ook maar een tussenoplossing zijn. Andere stabielere vormen van energie zullen hun opwachting maken... als we tijd genoeg krijgen ten minste.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Ik zie windmolens niet als de enige oplossing, maar als 1 van de vele. Samen met zonnepanelen, waterkrachtcentrales, getijdenenergie, ...
        Samen kunnen deze met gemak iedereen van de nodige elektriciteit voorzien, het probleem zijn de netwerken die volledig aangepast moeten worden.

Maar flappy jij ziet windmolens maar als een tussenoplossing, wat is dan volgens jou "de" oplossing waar we naartoe zullen evolueren?
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
          komaan, die slagschaduw zoals in dat filmpje, daar word je toch zot van

https://youtu.be/LQCVX7NQ66M
          Hoeveel zijn er zo?
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• als ze het ooit stabiel krijgen dan gaat kernfusie de toekomst worden

dan heb je niets meer nodig van andere vormen van energie
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Hoeveel zijn er zo?
              zijn toch ook enorm veel bureau's in gebieden waar windmolens staan

wat ik me afvraag, of dat rekenprogramma van die molens rekening houdt met bewolkte dagen, zelf nog niet speciaal op gelet...maar of ze dan blijven draaien, en die te gebruiken 8 uur max 'opsparen'

Comment

• Diesel staat al lange tijd in een kwaad daglicht. Milieuzones nemen een hoge vlucht en sinds ‘dieselgate’ lijkt de dieseltechnologie een soort palliatief bestaan te leiden. Bart Somers van het Zero Emission Lab van de TU Eindhoven noemt het onterecht dat dieselmotoren naar het verdomhoekje zijn verbannen.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

zijn toch ook enorm veel bureau's in gebieden waar windmolens staan

wat ik me afvraag, of dat rekenprogramma van die molens rekening houdt met bewolkte dagen, zelf nog niet speciaal op gelet...maar of ze dan blijven draaien, en die te gebruiken 8 uur max 'opsparen'
                  Die op mijn werk staat op ongeveer 100 meter van ons en daar zie je niks van tenzij op een mooie zomerdag de wind eens anders zit en dan nog moet je er op letten.
                  Horen doe je wel maar niemand let daar nog op.
                  Heb er ook filmpjes van gemaakt in het begin.

Anders is het wanneer zo een molen bij een woonwijk staat en de helft van de mensen er ‘s nachts wakker van ligt.
                  Last edited by Gixxer; 17/12/2019, 16:57.
                  den borre

Int3x0r

Comment

• dat diesel in een kwaad daglicht staat hebben we vooral te danken aan de constructeurs(om geen namen te noemen),
                    maar voor een groot deel ook aan onszelf.
                    om kosten te besparen wordt een deugdelijk onderhoud en zelfs reparatie's vaak uit,of afgesteld.
                    resultaat...zwarte rookpluim uit de uitlaat,en een leuke ,niet te harden geur kado voor diegenen die er achter hangen.
                    je ziet het minder dan vroeger,dat is zo,maar nog steeds(en zelfs bij vrij recente wagens)
                    teveel roet op de keuring?kap er een additief in rij hem warm en vlam enkele 10tallen km eens goed door,dan vliegt het er wel uit....!!!!
                    en dan stellen we ons nog niet eens de vraag,is dat additief niet nog veel slechter dan de roet?
                    studie nr zoveel gaat daar niets aan veranderen.

Comment

komaan, die slagschaduw zoals in dat filmpje, daar word je toch zot van

https://youtu.be/LQCVX7NQ66M
                      Bovenstaande is idd lastig maar dat is zeldzaam en bij zij die er echt zo'n invloed van hebben is het maar van korte duur. Je zou ervan verschieten hoe snel schaduwen opschuiven door de zonnestand.
                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                        Inzet diesel nodig om klimaatdoelen te kunnen halen | RAI Vereniging

Diesel staat al lange tijd in een kwaad daglicht. Milieuzones nemen een hoge vlucht en sinds ‘dieselgate’ lijkt de dieseltechnologie een soort palliatief bestaan te leiden. Bart Somers van het Zero Emission Lab van de TU Eindhoven noemt het onterecht dat dieselmotoren naar het verdomhoekje zijn verbannen.

Techniek is toch ongelofelijk, niet?
                        5 jaar geleden slaagde VW er met de beste wil van de wereld en met de beste diesel ingenieurs er niet in om de diesel aan de toen nog soepelere eisen te laten voldoen.
                        En nu is de diesel de messias voor het milieu, hij maakt de lucht zelfs properder!

Ipv een luchtverfrisser op het toilet te zetten, ga ik daar een diesel laten draaien

Comment

• ...dat zou ik niet doen, je gaat nog steeds dood door zuurstofgebrek of koolstofmonoxide...maar moest je voldoende verluchting hebben, zal het gezonder zijn dan die luchtverfrisser

en tis niet omdat vw's ingeniers er niet in slaagden, dat er geen anderen waren die nu mee bonen wreten...zoals bmw bvb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Anders is het wanneer zo een molen bij een woonwijk staat en de helft van de mensen er ‘s nachts wakker van licht.
                            Ja, vervelend is dat. Te veel licht 's nachts kan je wakker houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

allicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Spelling controle is nergens goed voor hè.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Eens kijken dat het ook in de Belgische media komt...

https://www.autoblog.com/2019/12/17/...5x-Hc7IfSfdfEA
                                  dan best geen enkel metaal meer kopen

koper, zink, goud, zilver, enzovoort komt vaak uit mijnen waar er kinderarbeid gebeurt

veel metalen van je laptop, gsm, tablet... ook je gewone auto komen met materialen gewonnen uit dergelijke mijnen. Vrij naïef om nu de elektrische auto te gaan verketteren om die redenen terwijl het ervoor even goed was (maar toen klaagde niemand erover). De petrol lobby heeft zijn werk weeral goed gedaan.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Bestaande waarden worden op hun waarden geklopt.

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

dan best geen enkel metaal meer kopen

koper, zink, goud, zilver, enzovoort komt vaak uit mijnen waar er kinderarbeid gebeurt

veel metalen van je laptop, gsm, tablet... ook je gewone auto komen met materialen gewonnen uit dergelijke mijnen. Vrij naïef om nu de elektrische auto te gaan verketteren om die redenen terwijl het ervoor even goed was (maar toen klaagde niemand erover). De petrol lobby heeft zijn werk weeral goed gedaan.
                                      Als je daar gaat zeggen dat ze er mee moeten stoppen dan kom je niet meer levend naar huis.
                                      Ze hebben daar ook sociale media en er zullen er wel een paar geld geroken hebben.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                        Bestaande waarden worden op hun waarden geklopt.
                                        en dat allemaal met een super-sympa smoeltje met nix aggressie, spoilers, diffusers etc

Comment

Working...
                                        X