Eigenlijk best impressionant.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Het valt toch wel op: tegelijk zijn er zowel België en Nederland onderzoekers en federatie die oproepen om de diesel toch niet in de ban te doen:
Gezien de nieuwe technologieën, en de Euro 6d-norm, vraagt de Belgische Petroleum Federatie om een herziening van de verboden op diesel. Er is een conferentie georganiseerd in Brussel.
Een cynisch persoon zou er een gecoördineerde actie achter kunnen zoeken ...
Comment
-
En ondertussen doen ze op de keuring geen controle meer op diesel uitstoot/waarden.
Denk dat ik de laatste 3 jaar met mijn diesels al telkens 6 maal zo ben mogen passeren.
Met mijn benzine-versie echter wel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenHet valt toch wel op: tegelijk zijn er zowel België en Nederland onderzoekers en federatie die oproepen om de diesel toch niet in de ban te doen:
Gezien de nieuwe technologieën, en de Euro 6d-norm, vraagt de Belgische Petroleum Federatie om een herziening van de verboden op diesel. Er is een conferentie georganiseerd in Brussel.
Een cynisch persoon zou er een gecoördineerde actie achter kunnen zoeken ...
hier gooit men alles op 1 hoop
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenEn ondertussen doen ze op de keuring geen controle meer op diesel uitstoot/waarden.
Denk dat ik de laatste 3 jaar met mijn diesels al telkens 6 maal zo ben mogen passeren.
Met mijn benzine-versie echter wel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
als je er dan wat van zegt, mag je blokje om en hangen ze pro forma hun toestel er even achter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
euro6 geen dieselmeting, omdat ze het niet kunnen meten...maar je mag er wel voor BETALEN...8 of 10 euro zeker
als je er dan wat van zegt, mag je blokje om en hangen ze pro forma hun toestel er even achter
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Wat mij stoort is dat ze het zelfs nog niet wegsteken en dus altijd maar opvalt dat het vaak voor het geld te doen is ipv het milieu.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Ik kwam onderstaande foto gisteren op LinkedIn tegen en dit zou een momentopname zijn van 17/12/2019 omstreeks 18u.
Op het eerste zicht nog veel werk aan de winkel als men EV’s massaal wil promoten en in 2025 de kerncentrales wil sluiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk kwam onderstaande foto gisteren op LinkedIn tegen en dit zou een momentopname zijn van 17/12/2019 omstreeks 18u.
Op het eerste zicht nog veel werk aan de winkel als men EV’s massaal wil promoten en in 2025 de kerncentrales wil sluiten.
Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk kwam onderstaande foto gisteren op LinkedIn tegen en dit zou een momentopname zijn van 17/12/2019 omstreeks 18u.
EV's kunnen onze elektriciteitsvoorziening serieus in de problemen brengen, maar kunnen ook net de elektriciteitsvoorziening helpen door op de juiste momenten te bufferen.
En daar moet men op inzetten, maar met zo'n zwalpend beleid van kerncentrales dicht, nee toch niet, ja toch wel, ... gaan we er zeker niet komen.
Geen enkel bedrijf durft serieuze investeringen te maken in zo'n klimaat.
Electrabel doet maar montjesmaat onderhoud want ze moeten toch dicht binnenkort en ze zullen nog al hun (en ons) geld nodig hebben om de kerncentrales af te breken. Nieuwe spelers durven de investering in ander soort centrales niet te maken zolang de kerncentrales de prijs drukken.
Gek dat de N-VA, die toch zo voor ondernemen is, dat niet begrijpt. Of spelen er andere factoren mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Je hebt de vaste uitstoot: het maken van het vervoermiddel (incl batterij) en de variabele uitstoot: uitstoot per kilometer.
Dit wordt hier op 1 hoop gegooid.
Plugin hybride stoot volgens de grafiek minder uit dan een EV.
Is zeker waar voor de eerste 10.000km, wegens de grotere uitstoot wegens grotere batterij.
Maar als je 100.000 km hebt gereden, heb je volgens de berekeningen van Auke Hoekstra met iedere EV minder uitgestoten dan een hybride.
Hoewel je daar ook weer naar specifieke auto en specifiek gebruik moet kijken.
Ik dacht dat de nieuwe X5 Hybrid een batterij heeft van bijna 30kWh. Terwijl de Mazda MX-30 een batterij heeft van 35,5kWh.
Dan heeft de MX-30 al snel een lagere uitstoot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Electrabel doet maar montjesmaat onderhoud want ze moeten toch dicht binnenkort en ze zullen nog al hun (en ons) geld nodig hebben om de kerncentrales af te breken.
Wat de kosten betreffen voor de afbraak, zit er in onze wetgeving nog steeds een detail datdie 30 miljard mag opgehoest worden door de lieve Belg en niet door Suez.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
Sommige doen het beter dan ik had verwacht en andere dan weer slechter.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Euh… Kan ik niet meer rekenen of het journaille van vroom?
"Tot op heden is het aandeel elektrische auto’s op Belgische wegen behoorlijk anekdotisch: 0,8 procent of 11.000 voertuigen op een totaal wagenpark van bijna 6 miljoen auto’s."
Ik kom aan iets meer dan 0,18%
Of wil men het gewoon iets minder anekdotisch doen lijken dan het in werkelijkheid is?For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenOf wil men het gewoon iets minder anekdotisch doen lijken dan het in werkelijkheid is?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment