Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesla heeft in 2019 Q4 112.000 auto's geleverd, een nieuw record.
    Tesla has announced its 2019 Q4 delivery and production numbers. The automaker delivered much higher than expected with record deliveries...

Een totaal van 367.500 auto's in 2019, 50% meer dan in 2018.
    Dat is dan nog zonder GigaFactory 3, dus in 2020 zou 500.000 auto's mogelijk moeten zijn.

Comment

• en dan durven ze zich afvragen wat ik hier kom doen?
      de tesla verkopers zijn weer heel actief hier

Comment

• De niet-hoera berichten van de elektrische hype verzwijgen ze dan weer zedig...

https://www.hln.be/auto/slechts-19-a...flop~a1e2ada5/

https://www.hln.be/auto/audi-topman-...rden~a370acdd/
        Last edited by N-D-D-V-D-B; 04/01/2020, 11:28.
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
          De niet-hoera berichten van de elektrische hype verzwijgen ze dan weer zedig...

Dat niet alleen... het gaat ook de rendabiliteit van de garagisten zwaar onder druk zetten.

Comment

• Heel cru misschien, maar "so what?".

Toen we van paard en kar naar auto's gingen is de "rendabiliteit van een smidse" er ook op achteruit gegaan. Alsook de rendabiliteit van alles wat met paarden en karren te maken heeft. Moeten we het daarom maar allemaal laten?

Comment

Vind dat altijd grappig dat die zaken pas nu allemaal in de krant komen. Al die zaken hebben wij hier toch al eens een keer opgegooid en besproken.
              Precies of dat allemaal wereldschokkende berichten zijn wat die daar vertellen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Fuck them.
                Nu moet ik nog begrip gaan hebben voor fabrikanten die niet vooruit kunnen kijken? Of geen deftig product kunnen maken? Tesla heeft geen enkel probleem om zijn EV's te slijten.
                Met al hun kennis en geld kunnen ze nog altijd niet iets maken wat met een Tesla van 6 jaar geleden kan concurreren.
                In de periode 20211-2014 maakten de autofabrikanten recordwinsten, maar wat deden ze daarmee?
                In ieder geval niet investeren in EV's!
                Geld steken in lobbyen om de uitstootregels in hun voordeel aan te passen ja.

En die Bram Schot van Audi is een dikke idioot:

Auto's worden niet tot 5.000€ duurder, ICE auto's worden dat. Een EV zal alleen maar goedkoper worden, zeker van een fabrikant als Tesla die de EV's niet nodig heeft om de uitstoot van ICE te compenseren.

En zoals het artikel zegt, zullen er vanaf januari wel meer EQC's geleverd gaan worden, want nu tellen ze wel mee voor de EU uitstootregels. Net zoals Hyundai/Kia ook deden vorige maand in NL.

En daar moet ik compassie mee hebben? Noppes.

Comment

• en daar moet ik chris dan weer voor een groot stuk gelijk geven.
                  een ev hoeft niet duurder te worden,integendeel,maar dat ze dan eindelijk is stoppen met elkaar te proberen overtroeven met nutteloze dure gadjes en gelobby en zich
                  concentreren op de produkten voor iedereen,en niet alleen voor een bepaalde groep.
                  dat potje spierbalgerol heeft nu wel lang genoeg geduurd,aan het werk stelleke onbekwame luiwammessen.

Comment

• En ik zeg fuck Tesla, het nieuwe statussymbool van de geitenwollensokkenbreiers.
                    Doet een beetje denken aan dat ander overroepen speeltje iphone...
                    Zeggen dat anderen geen deftig product kunnen maken en dan Tesla ophemelen, dingen waarvan alles met tape aan elkaar hangt opdat ze niet uit elkaar zouden rammelen en lak die zo dun is dat je er bijna doorkijkt... (lees de gebruikerservaringen maar eens op fora)

Vraag me af of al die kindjes, zoals Greta en Anuna, zo hoog van de toren zouden blazen indien ze uit een doorsnee-arbeidersgezin kwamen waar elke dag hard moet gewerkt worden om eten op tafel te brengen.
                    Last edited by N-D-D-V-D-B; 04/01/2020, 15:45.
                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Fuck them.
                      Nu moet ik nog begrip gaan hebben voor fabrikanten die niet vooruit kunnen kijken? Of geen deftig product kunnen maken? Tesla heeft geen enkel probleem om zijn EV's te slijten.
                      Met al hun kennis en geld kunnen ze nog altijd niet iets maken wat met een Tesla van 6 jaar geleden kan concurreren.
                      In de periode 20211-2014 maakten de autofabrikanten recordwinsten, maar wat deden ze daarmee?
                      In ieder geval niet investeren in EV's!
                      Geld steken in lobbyen om de uitstootregels in hun voordeel aan te passen ja.

En die Bram Schot van Audi is een dikke idioot:

Auto's worden niet tot 5.000€ duurder, ICE auto's worden dat. Een EV zal alleen maar goedkoper worden, zeker van een fabrikant als Tesla die de EV's niet nodig heeft om de uitstoot van ICE te compenseren.

En zoals het artikel zegt, zullen er vanaf januari wel meer EQC's geleverd gaan worden, want nu tellen ze wel mee voor de EU uitstootregels. Net zoals Hyundai/Kia ook deden vorige maand in NL.

En daar moet ik compassie mee hebben? Noppes.
                      Elon Musk heeft waarschijnlijk meer cash over de balk gegooid dan alle anderen samen...

Comment

• Hoe je Greta er hier bij weet te slepen, straf
                        't Zit diep hé...
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Hoe je Greta er hier bij weet te slepen, straf
                          't Zit diep hé...
                          Zo gaat dat he... noem je Tesla dan wordt het Greta maar noem je aan de andere kant Volkswagen dan wordt het Hitler...
                          Het zit aan beide kanten diep en iedereen graaft zich in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Elon Musk heeft waarschijnlijk meer cash over de balk gegooid dan alle anderen samen...
                            Absoluut niet, Tesla heeft geïnvesteerd en doet dat nog altijd!
                            Hoe kan het dat een nieuwe autofabrikant 15.000 laadpunten wereldwijd kan plaatsen en de traditionele autofabrikanten alleen maar toekijken? Omdat ze niet durfden te investeren. Maar ondertussen zichzelf wel rijkelijk belonen. Dan heb ik veel meer respect voor Musk die zijn eigen fortuin in 2008 bijna in rook zag opgaan met SpaceX en Tesla.

En ik lees veel gebruikerservaringen op fora er op na en ik lees negatieve dingen, en ik lees meer positieve dingen.
                            En dat lees ik hier, op het Teslaforum, op Autoweek, etc.
                            Is dat voor verbetering vatbaar? Absoluut! Dat heb ik ook nooit ontkend.
                            Een Tesla nu lijkt zeer sterk op een Alfa: niet de beste kwaliteit, maar kennelijk als je er mee gereden hebt, hou je er van.
                            Maar de beste EV qua bereik, efficiëntie, rijplezier, kwaliteit van aandrijfgeheel en batterijen tov kost wordt nog altijd door Tesla gemaakt.
                            In de voorbij jaren is de bouwkwaliteit van Tesla al met rasse schreden vooruitgegaan, maar zit ik nog altijd te wachten op de EV's van de traditionele fabrikanten die Tesla wel eens gemakkelijk een lesje zouden leren. De modellen die er zijn, stellen teleur, zijn nog altijd niet beschikbaar in aantallen en in 2020 zullen ze ook nog niet beschikbaar worden: 30.000 I.D.3's, 25.000 Polestar 2's. Triestig vind ik dat.
                            De chinezen gaan hier waarschijnlijk nog sneller meer EV's verkopen dan de Europese fabrikanten.
                            Want die hopen nog altijd op een dieselrevival, gezien het lobbywerk en de valse 'studies' die ze bestellen.

En we zijn hier over auto's bezig, niet over Greta of Anuna. Ik vergelijk graag vrouwen met auto's en omgekeerd, maar die meisjes zijn daar nog te jong voor
                            Last edited by Chris_147; 04/01/2020, 16:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                              ,aan het werk stelleke onbekwame luiwammessen.

Comment

Absoluut niet, Tesla heeft geïnvesteerd en doet dat nog altijd!
                                Hoe kan het dat een nieuwe autofabrikant 15.000 laadpunten wereldwijd kan plaatsen en de traditionele autofabrikanten alleen maar toekijken? Omdat ze niet durfden te investeren.
                                Tesla lost roughly $700 million during "one of the most complicated quarters" in company history.

Als je zegt dat Tesla geen cash burner is wordt je echt door niemand met enig gezond verstand nog ernstig genomen...

Geen enkel klassiek bedrijf kan zich veroorloven om dergelijke verliezen op te stapelen en hun aandeelhouders tevreden te houden. Het geld dat jouw guru heeft geinvesteerd komt niet uit bedrijfswinst he...

Comment

Tesla lost roughly $700 million during "one of the most complicated quarters" in company history.

Als je zegt dat Tesla geen cash burner is wordt je echt door niemand met enig gezond verstand nog ernstig genomen...

Geen enkel klassiek bedrijf kan zich veroorloven om dergelijke verliezen op te stapelen en hun aandeelhouders tevreden te houden. Het geld dat jouw guru heeft geinvesteerd komt niet uit bedrijfswinst he...
                                  Maar dat kan 2 kanten uit. Ofwel gaat het crashen en worden ze door bv VW of Apple overgenomen, ofwel blijven de aandeelhouders geloven in een kantelpunt.

Persoonlijk durf ik geen voorspellingen te doen. Want nu is Tesla nog een koploper, maar binnen een aantal jaren kan het zijn dat ze in de massa verdwijnen en het 'speciale' er vanaf is.

Wat mij betreft, mochten de investeringen nog wat rapper gaan, want de Model Y komt een jaar te laat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Wat mij betreft, mochten de investeringen nog wat rapper gaan, want de Model Y komt een jaar te laat
                                    Ik wacht persoonlijk tot ze met een V8 uitkomen

Comment

Ik wacht persoonlijk tot ze met een V8 uitkomen
                                      Dat zijn mooie vooruitzichten.

Comment

Een Tesla nu lijkt zeer sterk op een Alfa: niet de beste kwaliteit, maar kennelijk als je er mee gereden hebt, hou je er van.
                                        Niet veralgemenen hé, na 5 jaar en 86000 km wacht ik nog altijd op het eerste defect, kraakjes/piepjes.

2e deel van uw zin, OK…

Comment

In een paar zinnen slaag je er in om best wat denkfouten te maken:
                                          - artikel is van april, situatie is ondertussen al heel anders: fabriek in China is af, produceert reeds en leveringen zijn gestart.
                                          - cash burnen, wat is dat? Als dat is: al je geld dat je verdient met de verkoop van je winstgevende auto's, direct terug investeren in nieuwe modellen, verdere ontwikkeling en bouwen van nieuwe fabrieken, ja, dan burned Tesla cash. Maar dat is iets heel anders dan een bedrijf dat geld op de rekening heeft staan van vroeger, het nu slecht doet en zo al zijn geld opsoupeert en geen uitzicht ziet in zijn situatie. Bij Tesla gaat het in stijgende lijn: 50% meer auto's geproduceerd en verkocht dan het jaar voordien. Verkoop wordt enkel beperkt door de productie. Dit jaar weer een dikke boost met de fabriek in China en volgend jaar waarschijnlijk hetzelfde met die in Berlijn.
                                          - "geen klassiek bedrijf ... aandeelhouders tevreden". Misschien is Tesla geen klassiek bedrijf? Amazon heeft ook meer dan 10 jaar geen winst gemaakt en alles herinvesteert. Heeft hen toch geen windeieren gelegd zou ik zeggen. Heel wat Tesla aandeelhouders zijn zeer tevreden met hoe het met Tesla gaat, want die zitten er niet in voor de kwartaalwinst, maar voor de lange termijn. De investeringen bij Tesla trouwens niet zozeer van de aandeelhouders, maar van leningen die Tesla al telkens netjes heeft terugbetaald.
                                          Ik zou liever aandelen hebben van Tesla dan van BMW, Mercedes of andere traditionele autobedrijven.

@Free_ltd: mijne glazen bol (die niets waard is natuurlijk) zegt dat de voorsprong van Tesla de eerste 5, misschien 10 jaar niet ingehaald gaat worden omdat de andere fabrikanten er niet vol voor gaan. Zelfs niet VW. Ik denk dat de komende 5 jaar heel wat autofabrikanten het veel moeilijker gaan krijgen dan Tesla.
                                          Maar ik vind het geen probleem om helemaal fout te zijn, want dat betekent dat de omschakeling eindelijk serieus wordt ingezet.

Comment

Working...
                                          X