Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
- cash burnen, wat is dat? Als dat is: al je geld dat je verdient met de verkoop van je winstgevende auto's, direct terug investeren in nieuwe modellen, verdere ontwikkeling en bouwen van nieuwe fabrieken, ja, dan burned Tesla cash.
Comment
-
Nagels met koppen.
Bij de klassieke autobouwers hebben ze jaren gewoon niet geloofd dat Tesla aantallen kon produceren, en sowieso niet dat het mogelijk was om electrisch te rijden en een bereik te hebben van meer dan 150km. Het kon niet, dus gewoon verder dieseltjes bouwen en een beetje sjoemelen.
Maar nu 5 jaar later zitten ze daar allemaal met een natte broek. Tesla doet wat het bellft (soms een beetje later), en ondertussen zijn de producten van Audi en Jaguar ook zeer teleurstellend. Met dezelfde batterijcapaciteit geraken ze 30% minder ver. Oeps, probleempje.
Audi blijft autos maken met een optielijst langer dan de gouden gids. De helft van die opties zou standaard moeten zijn, de andere helft gaat nergens over, en is overprijsd.
B&O in de auto... 7000€. WTF
Velgen 1 inch groter: 3000€
Het probleem is dat vele duitse consumenten daar met open ogen intrappen. Tot nu....
Geloof me, het ruikt niet fris in de hoofdkwartieren van de duitse autobouwers iedere keer als er nieuws komt uit Tesla land.
En ja, ik wil er ook een!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ga niet eens de moeite te doen om te antwoorden... zou zeggen zoek het zelf op wat het betekent.
Omdat het geen probleem meer is.
Tesla has reportedly secured more than $1.4 billion in financing in the form of loans from multiple Chinese banks in order to help fund the construction
Een simpele zoektocht toont bijvoorbeeld dit:
Hmm, tiens, cash reserve groeit alleen maar na het slechts Q1.
Van dit artikel: https://stockdividendscreener.com/au...cash-position/
Ook interessant:
Tesla shorters beginnen wel de pijn te voelen:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Belachelijk antwoord. Je weet toch ook dat sinds mei er bijna geen artikels meer te vinden zijn over de cash reserves van Tesla?
Omdat het geen probleem meer is.
https://techcrunch.com/2019/12/23/te...i-gigafactory/
Een simpele zoektocht toont bijvoorbeeld dit:
Hmm, tiens, cash reserve groeit alleen maar na het slechts Q1.
Van dit artikel: https://stockdividendscreener.com/au...cash-position/
Ook interessant:
https://www.marketwatch.com/story/te...nse-2019-11-19
Tesla shorters beginnen wel de pijn te voelen:
https://markets.businessinsider.com/...-12-1028780116
Vanwaar komt de cash reserve denk je ?
En om het nog even over de investeringen die ze al gedaan hebben met de door jouw aangehaalde winsten uit verkopen... waar en wanneer hebben ze die gehaald ?
Tesla annual/quarterly net income history and growth rate from 2010 to 2024. Net income can be defined as company's net profit or loss after all revenues, income items, and expenses have been accounted for.- Tesla net income for the quarter ending September 30, 2024 was $2.167B, a 16.95% increase year-over-year.
- Tesla net income for the twelve months ending September 30, 2024 was $12.741B, a 18.05% increase year-over-year.
- Tesla annual net income for 2023 was $14.999B, a 19.2% increase from 2022.
- Tesla annual net income for 2022 was $12.583B, a 127.79% increase from 2021.
- Tesla annual net income for 2021 was $5.524B, a 700.58% increase from 2020.
Last edited by Elwood; 04/01/2020, 20:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ik wacht persoonlijk tot ze met een V8 uitkomen
Comment
-
In andere landen gaat het sneller.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenEn ik zeg fuck Tesla, het nieuwe statussymbool van de geitenwollensokkenbreiers.
Doet een beetje denken aan dat ander overroepen speeltje iphone...
Zeggen dat anderen geen deftig product kunnen maken en dan Tesla ophemelen, dingen waarvan alles met tape aan elkaar hangt opdat ze niet uit elkaar zouden rammelen en lak die zo dun is dat je er bijna doorkijkt... (lees de gebruikerservaringen maar eens op fora)
Vraag me af of al die kindjes, zoals Greta en Anuna, zo hoog van de toren zouden blazen indien ze uit een doorsnee-arbeidersgezin kwamen waar elke dag hard moet gewerkt worden om eten op tafel te brengen.
die afgoderij van sommigen vind ik ook niet meer normaal,volgens mij slapen sommige met een standbeeld op hun nachtkastje.
vroeg of laat kan musk gaan kaarten met die andere pipo,die moeten gaan lopen is
je kan fan zijn van een merk maar alle anderen op 1 hoopje gooien vind ik een brug te ver.
elk merk heeft zijn positieve en negatieve kanten en iedereen heeft zijn eigen prioriteiten.
wat dat arbeidersgezin betreft,......ik verdenk soms 80% van al diegenen die heer reageren zoontje van de bedrijfsleider of industrieel bv te zijn.......
altijd maar meer,en het kan nooit op.
(eens zien hoeveel er weer in hun gat gebeten zijn)
Comment
-
nochtans heeft Jobs (en heb zelf nooit iets van Apple gekocht) er wel voor gezorgd dat er een markt kwam van smart phones en aanverwanten. Dus snob of niet... hij heeft wel voor een kentering in de markt gezorgd waar andere fabrikanten mee zijn op moeten springen.
Zelfde verhaal bij Musk. Je kan geen fan zijn van hem (moet ook niet), maar hij is wel voor de kentering aan het zorgen. De andere moeten mee op gevaar van binnen x aantal jaren niets meer voor te stellen.
Met zijn space X program net hetzelfde. Hij staat als privé organisatie wel het verste van allemaal. Ook daar is hij serieuze potten aan het breken met ontwikkelde technologie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtennochtans heeft Jobs (en heb zelf nooit iets van Apple gekocht) er wel voor gezorgd dat er een markt kwam van smart phones en aanverwanten. Dus snob of niet... hij heeft wel voor een kentering in de markt gezorgd waar andere fabrikanten mee zijn op moeten springen.
Zelfde verhaal bij Musk. Je kan geen fan zijn van hem (moet ook niet), maar hij is wel voor de kentering aan het zorgen. De andere moeten mee op gevaar van binnen x aantal jaren niets meer voor te stellen.
Met zijn space X program net hetzelfde. Hij staat als privé organisatie wel het verste van allemaal. Ook daar is hij serieuze potten aan het breken met ontwikkelde technologie.
dat ze de druk opvoeren is alleen maar positief,
ik zal ook niet liggen zeiken over de vermeende slechtere bouwkwaliteit ea,wat ik niet weet ga ik niet verklaren.
alleen de manier hoe ze een en ander aanpakken ligt me totaal niet,
die kwiebus gedraagt zich als een klein kind en komt er steeds weer mee weg,het show clown en cowboygehalte zou hem nog wel eens zuur kunnen opbreken.
zo iemand kan je moeilijk serieus nemen,of je moet al bijna sekte neigingen hebben.
Comment
-
Of je nu fan bent van de man of niet en hoe het Tesla verhaal ook mag aflopen, doe het hem maar na Na China nu ook weer een megafabriek in Berlijn, duizenden jobs en na al die jaren nog steeds een technologische voorsprong op de andere sjoemelaars Daarvoor alleen verdient hij mijn respect en daar mag wat showgehalte bij zijnEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
tja je kan je daar terecht vragen bij stellen maar musk is musk, hij is misschien een klein kind, maar kleine kinderen durven tenminste nog dromen.
een saaie boekhouder met zijn geleasede audi voor deur gaat de wereld niet veranderen hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Je kan moeilijk laadpalen plaatsen, als je geen elektriciteit genoeg hebt…
https://ec.europa.eu/eurostat/statis..._FP2019-NL.pngLast edited by quovadis; 05/01/2020, 12:54.
Comment
-
Hier blijft het idd moeilijk.
GROTE VERSCHILLEN
AUTOVERKOOP BELGIË TREKT AAN, EV BLIJFT ACHTER
In België zijn afgelopen jaar meer auto's verkocht dan in 2018. De totale verkopen komen ook hoger uit dan hier in Nederland. Opvallend is wel dat de Belgen duidelijk veel minder geprikkeld worden om de overstap naar elektrisch rijden te maken.
Januari is van oudsher de maand om de balans van het voorgaande jaar op te maken en daarbij kijken we uiteraard ook over de grens. Bij onze zuiderburen werden in 2019 maar liefst 550.003 nieuwe auto's verkocht; ruim 100.000 meer dan hier in Nederland. Het land telt met haar 11,4 miljoen inwoners aanzienlijk minder potentiële autokopers, wat het verschil des te opvallend maakt. De verkopen in België kwamen iets hoger uit dan een jaar eerder en 2019 moet alleen 2011 voor zich dulden qua verkoopcijfers.
In België was Volkswagen afgelopen jaar - net als in Nederland - het meest populaire merk. Dat blijkt uit cijfers van Febiac. VW verkocht 53.106 auto's in België, bijna een tiende van de totale verkopen. Op de tweede plaats staat Renault met 8,8 procent, gevolgd door Peugeot met 7,79 procent. In de top tien vinden we verder Mercedes (6,9 procent), BMW (6,66 procent), Opel (5,67 procent), Audi (5,67 procent), Citroën (5 procent), Ford (4,34 procent) en Dacia (3,96 procent).
Elektrisch rijden is in België nog bij lange na niet zo populair als in Nederland. Dat blijkt ook wel uit het verkoopaandeel van Tesla. Waar dat merk hier in Nederland op plaats drie eindigde bij de populairste merken, staat Tesla in België op plaats 24. Het verkocht slechts 3.690 auto's in België in 2019. In België zijn er wel degelijk financiële prikkels om de aanschaf van een EV aantrekkelijk te maken, maar blijkbaar is dat nog niet voldoende voor een flinke impuls. Ook het laadnetwerk loopt nog fors achter op dat van Nederland. De opmars van de EV blijft daar vooralsnog dan ook wat achter ten opzichte van Nederland.
Bron: Autoweek
https://kanaalz.knack.be/nieuws/elek...l-1549139.html
https://kanaalz.knack.be/nieuws/topj...l-1549193.html
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk BerichtenChina gaat de komende jaren het grootste deel van deze markt in handen krijgen, alleen de rijken gaan zich een europese premium kunnen veroorloven.
Comment
-
mss dat de hollanders meer vertrouwen hebben in hun politiekers en de politiek in het algemeen?
hier is het nu eenmaal zo dat wanneer ze met steunmaatregelen afkomen,ze de regels na bepaalde tijd omzwieren(diegenen met een premiediesel kunnen het beamen) zodat je uiteindelijk toch het gelag betaald.
als je hier bv zegt ik betaal geen wegentax voor mijn ev krijg je gegarandeerd als eerste reactie,vroeg op laat belasten ze u wel extra......
net nu er een beetje beweging komt in de meer betaalbare klasse schaffen ze de premie af,tuurlijk,het volk moest eens besluiten mee te profiteren.
de opeenvolgende verantwoordelijke ministers hebben het potje zo doen stinken dat ze nog jaren van de geur zullen genieten.
trouwens,moeten de ministers niet het goede voorbeeld geven,,? ZELFS AL HOEVEN ZE HUN WAGEN NIET,OF SLECHTS GEDEELTELIJK TE BETALEN ,?
Comment
Comment