Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenOf je nu fan bent van de man of niet en hoe het Tesla verhaal ook mag aflopen, doe het hem maar na Na China nu ook weer een megafabriek in Berlijn, duizenden jobs en na al die jaren nog steeds een technologische voorsprong op de andere sjoemelaars Daarvoor alleen verdient hij mijn respect en daar mag wat showgehalte bij zijn
wacht maar gohn bis is in aantocht
en voor diegenen die het nog niet doorhadden,jocar en guovadis hebben het juist,lol.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenmss dat de hollanders meer vertrouwen hebben in hun politiekers en de politiek in het algemeen?
hier is het nu eenmaal zo dat wanneer ze met steunmaatregelen afkomen,ze de regels na bepaalde tijd omzwieren(diegenen met een premiediesel kunnen het beamen) zodat je uiteindelijk toch het gelag betaald.
als je hier bv zegt ik betaal geen wegentax voor mijn ev krijg je gegarandeerd als eerste reactie,vroeg op laat belasten ze u wel extra......
net nu er een beetje beweging komt in de meer betaalbare klasse schaffen ze de premie af,tuurlijk,het volk moest eens besluiten mee te profiteren.
de opeenvolgende verantwoordelijke ministers hebben het potje zo doen stinken dat ze nog jaren van de geur zullen genieten.
trouwens,moeten de ministers niet het goede voorbeeld geven,,? ZELFS AL HOEVEN ZE HUN WAGEN NIET,OF SLECHTS GEDEELTELIJK TE BETALEN ,?
Maar het is nog altijd afwachten wat het in nederland nu gaat doen, nu dat de voorwaarden minder gunstig zijn geworden.
Qua laadinfrastructuur is het daar wel heel anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
ik heb dan ook nooit beweerd dat alles wat hij doet verkeerd is he,
wacht maar gohn bis is in aantocht
Carlos Ghosn is de Libanese Hugo de Groot. De voormalige Nissan-topman, die vastzat op verdenking van onder meer belastingfraude, is Japan vorige week ontvlucht in een grote kist, net zoals de Nederlandse grondlegger van het internationaal recht in de zeventiende eeuw uit Slot Loevestein ontsnapte. De ontsnapping van Ghosn was mogelijk doordat de beveiligingsmaatregelen in de terminal voor privéjets op het vliegveld van Osaka sterk te wensen overlieten.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik denk dat ik nog liever de bak indraaide dan met veel stress uren in zo'n kist te kruipen. Ik heb claustrofobie verdorieEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Die hoeven niets te betalen voor hun 'dienstwagen', zelfs gene VAA. Langzaamaan gaan ze wel elektrificeren omdat ze er niet onderuit kunnen om het goede voorbeeld te geven. Maar de lopende contracten worden gewoon nog uit gedaan, wat ook normaal is. Dus binnen een 4-tal jaar zullen niet meer veel ministers met een ICE rijden. Ministers dan, want politiekers zitten ook in het parlement en daar geen idee of die het zo nauw nemen.
Maar het is nog altijd afwachten wat het in nederland nu gaat doen, nu dat de voorwaarden minder gunstig zijn geworden.
Qua laadinfrastructuur is het daar wel heel anders.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
Dan is het natuurlijk gemakkelijk om vanuit een ivoren toren te spelen met VAA verhogingen aan alle kanten, als je het zelf niet moet betalen...
moeten die dat betalen, dan is het peanuts. In hun geval zijn dat ‘dienstwagen’. Hoe dat voor parlementairen zit, weet uk niet meer juist. Die moeten sowizo een eigen wagen hebben en hebben dus niets te zien met de VAA. Maar vroeger konden ze kiezen of ze een P nummerplaat wilden of niet en daar zaten dan ook voordelen aan vast.
Comment
-
DALENDE EXPORT
DUITSE AUTOPRODUCTIE NAAR LAAGSTE NIVEAU IN 23 JAAR
De Duitse autoproductie is vorig jaar naar het laagste niveau in 23 jaar gedaald. De fabrikanten Volkswagen, BMW en Daimler produceerden 4,66 miljoen voertuigen, een daling van negen procent.
Volgens branchevereniging VDA is de daling vooral te wijten aan de gedaalde vraag uit exportmarkten. De lokale Duitse markt groeide juist met vijf procent. De export daalde met dertien procent. In Duitsland zelf werden 3,6 miljoen nieuwe auto's geregistreerd, het hoogste aantal sinds 2009.
Dit was mede te danken aan de verkoop van elektrische auto's. Er werden 63.281 elektrische voertuigen verkocht, waarmee Duitsland de grootste Europese markt voor elektrische auto's is geworden. Voor dit jaar waarschuwt VDA wel voor een daling.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Nederlandse cijfers:
MASSAAL AAN DE STEKKER
DIT WAREN DE MEEST VERKOCHTE EV'S VAN 2019
De markt voor elektrische auto's trok in 2019 enorm aan vanwege het groeiende aanbod, maar vooral ook vanwege het bijtellingsvoordeel. Dat de Tesla Model 3 de populairste was, weet je ongetwijfeld al. Tijd om eens te kijken welke modellen het verder goed deden.
Met de jaarwisseling in zicht besloten veel mensen om nog snel een elektrische auto aan te schaffen. Vooral de zakelijke rijder wilde nog profiteren van 4 procent bijtelling, want dit jaar is de bijtelling voor EV's twee keer zo hoog. Dat was goed terug te zien in de verkoopcijfers. De piek lag aan het einde van het jaar, maar ook over het hele jaar gezien gingen elektrische auto's als warme broodjes over de toonbank. Met 29.922 exemplaren is de Tesla Model 3 met afstand de koploper. Op de tweede plaats treffen we de Hyundai Kona Electric, die 5.641 keer verkocht werd afgelopen jaar. De top drie wordt door de Audi E-tron afgesloten, met 4.116 stuks. Een opmerkelijke verkoopprestatie van Audi, want goedkoop is de E-tron allerminst.
Met de tweede generatie van de Nissan Leaf doet het merk hier in Nederland goede zaken. 3.800 Leafs werden er verkocht in 2019 en daarmee staat die auto op plaats vier. De Kia e-Niro deed het ook goed, met 3.688 exemplaren. Op plaats zes treffen we een auto die net als de Niro niet van de grond af als EV is ontwikkeld: de Volkswagen e-Golf (3.296 stuks). De BMW i3 doet het ondanks zijn leeftijd nog altijd goed en staat op de zevende plek (2.860 exemplaren).
De Renault Zoe en Hyundai Ioniq Electric bezetten plaats acht en negen met respectievelijk 2.208 en 1.601 exemplaren. Opvallend genoeg wist het herboren (inmiddels Chinese) MG met haar gloednieuwe ZS ook al nipt meer dan 1.000 exemplaren te verkopen. Dat is absoluut een pluim waard. Buiten de top 10 vallen de Opel Ampera-e (882), de Jaguar i-Pace (769), de Tesla Model S (526), de Tesla Model X (463) en de Smart Forfour (276).
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
DIESEL NAUWELIJKS MINDER POPULAIR
AUTOMARKT DUITSLAND: 2019 IN CIJFERS!
In Duitsland zijn vorig jaar meer auto's verkocht dan in 2018. In totaal vonden er 3.607.258 nieuwe personenauto's een eigenaar, 5 procent meer dan in 2018. Dat blijkt uit cijfers van het Kraftfahrt-Bundesamt (KBA).
In 2019 werden bij onze oosterburen in totaal 3.607.258 nieuwe personenauto's verkocht, 5 procent meer dan de 3.435.778 nieuwe exemplaren die een jaar eerder in Duitsland werden verkocht. Maar liefst 65,5 procent van het aantal nieuw verkochte auto's werd er zakelijk geregistreerd, een toename van 8,1 procentpunt ten opzichte van 2018. De overige 34,5 procent van de verkochte personenauto's werd privé aangeschaft. Daarmee kochten Duitse consumenten 0,4 procent minder auto's dan in 2018.
De Duitse merken verkopen in het thuisland geheel volgens traditie als warme broodjes. Volkswagen is er met 667.518 verkochte auto's veruit het populairste merk gebleken (+3,7 procent), gevolgd door Mercedes-Benz met 339.185 verkochte exemplaren (+6,3 procent). Op plek drie staat Ford (279.719 exemplaren, +10,9 procent). BMW eindigt op de vierde plek met 279.243 verkochte auto's (+5,4 procent) waarna Audi volgt met 267.195 getekende aankoopcontracten (+4,7 procent).
Een eervolle vermelding is er voor Tesla. Het merk verkocht 462,3 procent meer auto's dan in 2018, maar met 10.711 verkochte nieuwe Tesla's blijft het merk zeer ver achter bij de 30.911 exemplaren die vorig jaar in Nederland aan de man werden gebracht. Opel zag zijn verkopen met 5,3 procent afnemen naar 215.864 stuks. Heftige dalers: Alfa Romeo (4.146 stuks, -23,7 procent), DS (2.846 stuks, -23,7 procent), Honda (15.676 stuks, -16,2 procent) Nissan (39.500 stuks, -21,6 procent) en Subaru (5.858 exemplaren, -19,5 procent). Lexus mag zich na Tesla de sterkste groeier noemen. Met 3.587 verkochte auto's zag het merk zijn verkopen in Duitsland vorig jaar met net geen dertig procent toenemen.
Brandstofsoort
Het KBA geeft verder een aantal interessante cijfers vrij die betrekking hebben op de Duitse automarkt. 59,2 procent van de verkochte personenauto's heeft een benzinemotor onder de kap. Daarmee krimpt het aandeel benzine iets; in 2018 lag dat percentage namelijk nog op 62,4 procent. Het aandeel van auto's met een dieselmotor blijft met 32 procent nagenoeg gelijk. Geëlektrificeerde auto's zijn in Duitsland met een opmars bezig. Er werden 239.250 auto's met een reguliere hybride aandrijflijn verkocht, maar liefst 83,7 procent meer dan in 2018, goed voor een marktaandeel van 6,6 procent. De verkoop van plug-in hybrides nam met 44,2 procent toe tot 45.348 exemplaren. Het marktaandeel van deze stekkerhybrides is met 1,3 procent echter vrij summier. In totaal werden vorig jaar in Duitsland 63.281 volledig elektrische auto's verkocht, 75,5 procent meer dan in 2018 (marktaandeel 1,8 procent). De vraag naar auto's met een krachtbron die overweg kan met aardgas nam echter met 29,4 procent af tot 7.623 exemplaren. Ook LPG bleek meer in trek. In totaal werden 7.256 auto's verkocht met een lpg-tank aan boord (marktaandeel 0,2 procent).
Meer interessante cijfers: 30,3 procent van de verkochte auto's is grijs en 24,8 procent zwart. De derde 'kleur' laat zich raden: wit. Bijna 21 procent van de vorig jaar in Duitsland verkochte auto's is in het wit uitgevoerd. KBA meldt verder dat het er in 2019 21 procent meer SUV's werden verkocht dan een jaar eerder. Het aandeel SUV's lag in Duitsland vorig jaar op 21,1 procent. 20,5 procent valt in de 'compacte klasse' (C-segment) en 13,5 procent staat geregistreerd als 'kleine auto' (B-segment).
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDIESEL NAUWELIJKS MINDER POPULAIR
AUTOMARKT DUITSLAND: 2019 IN CIJFERS!
In Duitsland zijn vorig jaar meer auto's verkocht dan in 2018. In totaal vonden er 3.607.258 nieuwe personenauto's een eigenaar, 5 procent meer dan in 2018. Dat blijkt uit cijfers van het Kraftfahrt-Bundesamt (KBA).
In 2019 werden bij onze oosterburen in totaal 3.607.258 nieuwe personenauto's verkocht, 5 procent meer dan de 3.435.778 nieuwe exemplaren die een jaar eerder in Duitsland werden verkocht. Maar liefst 65,5 procent van het aantal nieuw verkochte auto's werd er zakelijk geregistreerd, een toename van 8,1 procentpunt ten opzichte van 2018. De overige 34,5 procent van de verkochte personenauto's werd privé aangeschaft. Daarmee kochten Duitse consumenten 0,4 procent minder auto's dan in 2018.
De Duitse merken verkopen in het thuisland geheel volgens traditie als warme broodjes. Volkswagen is er met 667.518 verkochte auto's veruit het populairste merk gebleken (+3,7 procent), gevolgd door Mercedes-Benz met 339.185 verkochte exemplaren (+6,3 procent). Op plek drie staat Ford (279.719 exemplaren, +10,9 procent). BMW eindigt op de vierde plek met 279.243 verkochte auto's (+5,4 procent) waarna Audi volgt met 267.195 getekende aankoopcontracten (+4,7 procent).
Een eervolle vermelding is er voor Tesla. Het merk verkocht 462,3 procent meer auto's dan in 2018, maar met 10.711 verkochte nieuwe Tesla's blijft het merk zeer ver achter bij de 30.911 exemplaren die vorig jaar in Nederland aan de man werden gebracht. Opel zag zijn verkopen met 5,3 procent afnemen naar 215.864 stuks. Heftige dalers: Alfa Romeo (4.146 stuks, -23,7 procent), DS (2.846 stuks, -23,7 procent), Honda (15.676 stuks, -16,2 procent) Nissan (39.500 stuks, -21,6 procent) en Subaru (5.858 exemplaren, -19,5 procent). Lexus mag zich na Tesla de sterkste groeier noemen. Met 3.587 verkochte auto's zag het merk zijn verkopen in Duitsland vorig jaar met net geen dertig procent toenemen.
Brandstofsoort
Het KBA geeft verder een aantal interessante cijfers vrij die betrekking hebben op de Duitse automarkt. 59,2 procent van de verkochte personenauto's heeft een benzinemotor onder de kap. Daarmee krimpt het aandeel benzine iets; in 2018 lag dat percentage namelijk nog op 62,4 procent. Het aandeel van auto's met een dieselmotor blijft met 32 procent nagenoeg gelijk. Geëlektrificeerde auto's zijn in Duitsland met een opmars bezig. Er werden 239.250 auto's met een reguliere hybride aandrijflijn verkocht, maar liefst 83,7 procent meer dan in 2018, goed voor een marktaandeel van 6,6 procent. De verkoop van plug-in hybrides nam met 44,2 procent toe tot 45.348 exemplaren. Het marktaandeel van deze stekkerhybrides is met 1,3 procent echter vrij summier. In totaal werden vorig jaar in Duitsland 63.281 volledig elektrische auto's verkocht, 75,5 procent meer dan in 2018 (marktaandeel 1,8 procent). De vraag naar auto's met een krachtbron die overweg kan met aardgas nam echter met 29,4 procent af tot 7.623 exemplaren. Ook LPG bleek meer in trek. In totaal werden 7.256 auto's verkocht met een lpg-tank aan boord (marktaandeel 0,2 procent).
Meer interessante cijfers: 30,3 procent van de verkochte auto's is grijs en 24,8 procent zwart. De derde 'kleur' laat zich raden: wit. Bijna 21 procent van de vorig jaar in Duitsland verkochte auto's is in het wit uitgevoerd. KBA meldt verder dat het er in 2019 21 procent meer SUV's werden verkocht dan een jaar eerder. Het aandeel SUV's lag in Duitsland vorig jaar op 21,1 procent. 20,5 procent valt in de 'compacte klasse' (C-segment) en 13,5 procent staat geregistreerd als 'kleine auto' (B-segment).
Comment
-
Maar liefst 65,5 procent van het aantal nieuw verkochte auto's werd er zakelijk geregistreerd, een toename van 8,1 procentpunt ten opzichte van 2018. De overige 34,5 procent van de verkochte personenauto's werd privé aangeschaft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Vooral dit is toch frappant eigenlijk he. Zijn wagens in Duitsland dan ook zo fiscaal interessant op de zaak/als bedrijfswagen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk denk dat ik nog liever de bak indraaide dan met veel stress uren in zo'n kist te kruipen. Ik heb claustrofobie verdorie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
In een land met een veroordelingsrate van 99,8% wacht ik toch liever niet mijn proces af. Daar wordt geen recht gesproken.
Nuja, ik heb het verhaal maar half gevolg, ik weet niet of hij wel zo onschuldig is. Afwachten maar!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ivm met de updates op Tesla: als ze met een update het vermogen wijzigen, is je wagen toch niet meer correct verzekerd? En is deze dan nog steeds in orde met het initieel conformiteit attest? Of krijg je telkens een nieuw document toegestuurd van Tesla?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hahaha, hij zal in ieder geval toch niet echt claustrofobie gehad hebben. Mij niet gezien om daar in te kruipen, ik zou het waarschijnlijk ook niet overleven
Nuja, ik heb het verhaal maar half gevolg, ik weet niet of hij wel zo onschuldig is. Afwachten maar!
alleen al het feit dat hij zulke ontsnapping organiseert zegt veel,iemand met een loontje aan de band zou wel kunnen blijven zitten,
maar die krijgen dan ook niet de kans om met grote bedragen te gaan lopen,die ontslaat men voor een deurklink.
de enige die de volledige waarheid kent is hijzelf,en die gaat het niet komen vertellen.
afwachten je,maar ik vrees dat het een doofpotoperatie wordt.
Comment
Comment