Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Doorbraak EV en PHEV gaat pas komen als het ook voor de particulier interessant wordt.

    Nu haal je er bij de overgrote meerderheid van de modellen als privé persoon de meerprijs tov 'klassieke' motorisaties nooit uit
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Doorbraak EV en PHEV gaat pas komen als het ook voor de particulier interessant wordt.

      Nu haal je er bij de overgrote meerderheid van de modellen als privé persoon de meerprijs tov 'klassieke' motorisaties nooit uit
      Maar de verschillen worden wel kleiner en kleiner.

      Als je een id3 in basisversie (30k) vergelijkt met een benzine automaat Golf, dan is het verschil nog amper 5K.
      Reken het verschil in BIV, rijtaks en lager verbruik, en het komt dichtbij.

      Vergelijk een Model 3 met een goed uitgeruste A4 of BMW3, en het verschil is ook niet zo groot meer.

      Het is vooral in het segment van de kleinste auto's dat het probleem zich stelt.
      Tegenover een Clio of Polo van 15k heb je geen electrisch alternatief dat onder de 20k zit.
      En ga je naar een Dacia van 9k kijken, dan is er gewoon niks.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

        tuurlijk,wie musk bekritiseert is aan het bashen,looooooooooooool
        zielige slaafjes toch,worden jullie mss betaald om hem te vereren?
        ieder zijn mening he,en jullie mogen zo vaak aanvallen als jullie willen,mijn mening veranderd zelden.
        hoe vaker jullie hier de lofzang zingen ,hoe vaker kan ik het nuanceren
        Ik word door niemand betaald, maar heb wel respect voor wat hij gerealiseerd heeft.
        Geen enkel ander merk staat zo ver met de software van een connected car. En al heeft hij de electrische auto niet uitgevonden, hij heeft er wel een succesvol autobedrijf van gemaakt dat vandaag in marktwaarde groter is dan elk ander Amerikaans autobedrijf. Doe hem dat maar eens na, iedereen zei dat dit onmogelijk was.

        Dat is geen persoonlijke aanval, maar het zijn feiten waar je niet rond kan.
        Dat Musk compleet gekke dingen doet is zeker waar, maar zijn realisaties (ook bij SpaceX) zijn gewoonweg indrukwekkend.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Ik word door niemand betaald, maar heb wel respect voor wat hij gerealiseerd heeft.
          Geen enkel ander merk staat zo ver met de software van een connected car. En al heeft hij de electrische auto niet uitgevonden, hij heeft er wel een succesvol autobedrijf van gemaakt dat vandaag in marktwaarde groter is dan elk ander Amerikaans autobedrijf. Doe hem dat maar eens na, iedereen zei dat dit onmogelijk was.

          Dat is geen persoonlijke aanval, maar het zijn feiten waar je niet rond kan.
          Dat Musk compleet gekke dingen doet is zeker waar, maar zijn realisaties (ook bij SpaceX) zijn gewoonweg indrukwekkend.
          +1

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            Maar de verschillen worden wel kleiner en kleiner.

            Als je een id3 in basisversie (30k) vergelijkt met een benzine automaat Golf, dan is het verschil nog amper 5K.
            Reken het verschil in BIV, rijtaks en lager verbruik, en het komt dichtbij.

            Vergelijk een Model 3 met een goed uitgeruste A4 of BMW3, en het verschil is ook niet zo groot meer.

            Het is vooral in het segment van de kleinste auto's dat het probleem zich stelt.
            Tegenover een Clio of Polo van 15k heb je geen electrisch alternatief dat onder de 20k zit.
            En ga je naar een Dacia van 9k kijken, dan is er gewoon niks.
            Verschil wordt idd. steeds kleiner daarin heb je zeker gelijk
            Maar ik zie gewoon niet in waarom ik NU mijn bijna 9j.oude euro5 benzine zou moeten inruilen voor een (PH)EV, gezien ik geen mogelijkheden heb voor fiscale optimalisatie.
            Om iets gelijkaardigs te hebben in hetzelfde segment zou ik daar 45-60k voor moeten neertellen en dat geef ik er niet aan.
            Een keer boven 60k denk ik dat er maar heel weinig particulieren kopen, dus dat TCO verhaal is louter theorie

            Afwachten maar wat die basis-ID3 voor 30k zal inhouden qua specs en uitrusting
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

              Verschil wordt idd. steeds kleiner daarin heb je zeker gelijk
              Maar ik zie gewoon niet in waarom ik NU mijn bijna 9j.oude euro5 benzine zou moeten inruilen voor een (PH)EV, gezien ik geen mogelijkheden heb voor fiscale optimalisatie.
              Om iets gelijkaardigs te hebben in hetzelfde segment zou ik daar 45-60k voor moeten neertellen en dat geef ik er niet aan.
              Een keer boven 60k denk ik dat er maar heel weinig particulieren kopen, dus dat TCO verhaal is louter theorie

              Afwachten maar wat die basis-ID3 voor 30k zal inhouden qua specs en uitrusting
              Ik zou die 9 jaar oude benzine auto ook nog houden, zeker als je auto nog geen 200k op de teller heeft.
              Binnen een jaar of 2-3 is het aanbod waarschijnlijk weer wat groter, en kan je de eerste electrische 2de hands auto's vinden die binnen je budget vallen.
              Persoonlijk zou ik ook niet rap 40k + aan een privé auto uitgeven, maar als er bv voor 25k een Model 3 te vinden is in goede staat, en zonder te veel batterijverlies, dan zal ik niet alleen zijn die interesse heeft om die te kopen.

              Laat ons eerlijk zijn, het is in 2020 dat de eerste goede EV's onder de 40k op de markt komen. Die moeten zich nog bewijzen, en als de productieaantallen en de concurrentie wat verscherpt, dan zakken de prijzen wel.
              Als de eTron op de markt kwam is de prijs van de TeslaX een heel stuk gezakt.
              En als de Model 3 nu zo vlot verkoopt dat de productiecapaciteit toch verkocht geraakt, waarom zou Tesla dan de prijzen van dat model verlagen?

              Als een loodgieter al zijn uren kan verkopen aan 75€ per uur, waarom zou die aan 50€ per uur moeten gaan werken.

              Ik denk dat in 2020-2023 heel wat nieuwe firmawagens electrisch zullen zijn, een jaar of 3-4 later komen die op de tweedehandsmarkt, en ondertussen gaat het aanbod verder uitgebreid worden als we de autofabrikanten op hun woord moeten geloven.

              It's happening!

              Comment


              • Wat is de beste auto voor het milieu? Een vergelijking op basis van de uitstoot van fijnstof en stikstofoxiden.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Ik word door niemand betaald, maar heb wel respect voor wat hij gerealiseerd heeft.
                  Geen enkel ander merk staat zo ver met de software van een connected car. En al heeft hij de electrische auto niet uitgevonden, hij heeft er wel een succesvol autobedrijf van gemaakt dat vandaag in marktwaarde groter is dan elk ander Amerikaans autobedrijf. Doe hem dat maar eens na, iedereen zei dat dit onmogelijk was.

                  Dat is geen persoonlijke aanval, maar het zijn feiten waar je niet rond kan.
                  Dat Musk compleet gekke dingen doet is zeker waar, maar zijn realisaties (ook bij SpaceX) zijn gewoonweg indrukwekkend.
                  ik heb nooit gezegd dat hij niets gerealiseerd heeft,dat hij geen kwaliteiten heeft en dat hij daarvoor geen respect verdiend,maar ik ga niet alleen af op zijn kwaliteiten, om hem dan te verafgoden,en als sekteleden aan zijn lippen te hangen zoals er hier nogal wat zijn.
                  als velen er een grote reklameshow van willen maken is dat hun zaak,zoals het mijn zaak is om tegen die afgoderij in te gaan.en dat doe ik heus niet alleen bij musk,maar het zijn wel
                  zijn fans die onmiddelijk gepikeerd zijn
                  toch spijtig voor jullie he ,dat er zo nu en dan eens ene de ballon durft doorprikken,in plaats van braafjes overal in mee te gaan.
                  wat die sofware en connected car betreft mogen jullie houden,ik hoef die controle speeltjes niet,bepaal liever zelf wat waar wanneer en door wie.
                  Last edited by ; 10/01/2020, 13:40.

                  Comment


                  • In mijn ogen is Musk geen autobouwer... Hij heeft gewoon een carrosserie rond een computer gebouwd.
                    Mooi vind ik die dingen alleszins niet.
                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                      In mijn ogen is Musk geen autobouwer... Hij heeft gewoon een carrosserie rond een computer gebouwd.
                      Mooi vind ik die dingen alleszins niet.
                      ... en de andere autobouwers bouwen een carrosserie rond een computer met het enige verschil dat ze met die computer een verbrandigsmotor (+ elektromoto) aansturen ipv alleen elektromotor.
                      Ik ben geen Tesla fan maar op deze manier kan je alles en iedereen "afbreken".

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                        In mijn ogen is Musk geen autobouwer... Hij heeft gewoon een carrosserie rond een computer gebouwd.
                        Mooi vind ik die dingen alleszins niet.
                        wat?
                        Hebben die geen aandrijving, ophanging, vering, remmen, actieve veiligheidscomponenten, … ?
                        Holy shit, en daar kom je nu mee af ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                          ik heb nooit gezegd dat hij niets gerealiseerd heeft,dat hij geen kwaliteiten heeft en dat hij daarvoor geen respect verdiend,maar ik ga niet alleen af op zijn kwaliteiten, om hem dan te verafgoden,en als sekteleden aan zijn lippen te hangen zoals er hier nogal wat zijn.
                          als velen er een grote reklameshow van willen maken is dat hun zaak,zoals het mijn zaak is om tegen die afgoderij in te gaan.en dat doe ik heus niet alleen bij musk,maar het zijn wel
                          zijn fans die onmiddelijk gepikeerd zijn
                          toch spijtig voor jullie he ,dat er zo nu en dan eens ene de ballon durft doorprikken,in plaats van braafjes overal in mee te gaan.
                          wat die sofware en connected car betreft mogen jullie houden,ik hoef die controle speeltjes niet,bepaal liever zelf wat waar wanneer en door wie.
                          En waar wordt Musk verafgood?
                          Hij heeft zijn fouten, maar iedere slimme mens heeft dat.
                          Ik schrijf alleen dat zijn palmares momenteel behoorlijk indrukwekkend is.
                          Maar hier ligt geen tapijt in de richting van Californië of binnenkort Berlijn waar ik 3 keer per dag een bidsessie op ga houden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                            ... en de andere autobouwers bouwen een carrosserie rond een computer met het enige verschil dat ze met die computer een verbrandigsmotor (+ elektromoto) aansturen ipv alleen elektromotor.
                            Ik ben geen Tesla fan maar op deze manier kan je alles en iedereen "afbreken".
                            JA, en dat die computer 10 jaar achter staat.

                            Comment


                            • Krijg de indruk dat sommigen hier Tesla-aandelen in hun portefeuille hebben

                              Zoals sommigen in de krant op alles reageren als het over de keizer van 't schoon verdiep gaat, één verkeerd woord over hun afgod en ze springen erop als vliegen op...
                              Jongens, kalmeer eens een beetje, 't is maar een vent als een ander en zijn shit stinkt even hard als die van een ander.

                              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                              Comment


                              • Wind ik me op? Denk het niet.

                                Ik heb geen Tesla aandelen, maar als ik kijk naar de laatste 10 jaar in autoland, dan is de innovatie zeker niet gekomen van de klassieke autobouwers (premium of niet).
                                Verbruik, prestaties, technologie... Same shit like 10 years ago.
                                Van een auto die weer 10cm langer wordt, 3 knoppen meer heeft, en 2 turbo's ipv 1, who cares.

                                De weg naar de zelfrijdende auto, een electrische auto met deftig bereik, updates via the cloud... Het is allemaal niet van de klassiekers gekomen.
                                Als we nieuwe GPS kaarten in de auto willen, dan moeten we ofwel betalen, of via een USB stick een file van 40 GB downloaden en installeren. Sommige fabrikanten vragen nog altijd geld voor iets als DAB of Carplay.... WTF.

                                Dan zijn ze verwonderd dat ze klanten verliezen aan de eerste beste cowboy die het anders aanpakt, en eens geen das en pak aan heeft.
                                Ondertussen probeert BMW nog eens op het autosalon om sommige mensen een premium gevoel te geven door een auto in een "dark room" te zetten voor een "select" publiek.
                                En wat is er speciaal aan die auto? Paar cm langer, paar andere bodypanelen...
                                Er zijn een pak mensen die daar echt geen stijve meer van krijgen.

                                En als bv Audi eens uitkomt met een electrische auto, dan is die zeker niet goedkoper, geraakt 30% minder ver, en heeft weer een optielijst even lang als de gouden gids met dingen die ofwel standaard horen te zijn, of die veel mensen geen reet kan schelen.

                                Ik kan U verzekeren dat de shit van de CEO van BMW, Audi en Mercedes nu iets harder stinkt dan die van Elon.

                                Maar ik hoop dat ze het snappen en de zaak nog kunnen om gooien. Dan krijgen goedkopere, mooiere en betere auto's.

                                Comment


                                • Is niet vreemd op zich bij audi/BMW/Mercedes, zou vreemd zijn als ze daar hun optiebeleid plots anders zouden aanpakken bij elektrische wagens dan bij hun andere modellen. Maar mensen blijven dit maar "slikken" over het algemeen. Status en bedrijfswagens zorgen dat ze hier mee weg blijven komen.

                                  Bedrijfswagens zorgen misschien voor een iets nieuwer wagenpark, maar tegelijkertijd zorgen ze voor een stuk grotere auto's, die achteraf ook allemaal op de 2de hands markt belanden. Maar goed, das off topic.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Wind ik me op? Denk het niet.

                                    Ik heb geen Tesla aandelen, maar als ik kijk naar de laatste 10 jaar in autoland, dan is de innovatie zeker niet gekomen van de klassieke autobouwers (premium of niet).
                                    Verbruik, prestaties, technologie... Same shit like 10 years ago.
                                    Van een auto die weer 10cm langer wordt, 3 knoppen meer heeft, en 2 turbo's ipv 1, who cares.

                                    De weg naar de zelfrijdende auto, een electrische auto met deftig bereik, updates via the cloud... Het is allemaal niet van de klassiekers gekomen.
                                    Als we nieuwe GPS kaarten in de auto willen, dan moeten we ofwel betalen, of via een USB stick een file van 40 GB downloaden en installeren. Sommige fabrikanten vragen nog altijd geld voor iets als DAB of Carplay.... WTF.

                                    Dan zijn ze verwonderd dat ze klanten verliezen aan de eerste beste cowboy die het anders aanpakt, en eens geen das en pak aan heeft.
                                    Ondertussen probeert BMW nog eens op het autosalon om sommige mensen een premium gevoel te geven door een auto in een "dark room" te zetten voor een "select" publiek.
                                    En wat is er speciaal aan die auto? Paar cm langer, paar andere bodypanelen...
                                    Er zijn een pak mensen die daar echt geen stijve meer van krijgen.

                                    En als bv Audi eens uitkomt met een electrische auto, dan is die zeker niet goedkoper, geraakt 30% minder ver, en heeft weer een optielijst even lang als de gouden gids met dingen die ofwel standaard horen te zijn, of die veel mensen geen reet kan schelen.

                                    Ik kan U verzekeren dat de shit van de CEO van BMW, Audi en Mercedes nu iets harder stinkt dan die van Elon.
                                    Maar ik hoo
                                    p dat ze het snappen en de zaak nog kunnen om gooien. Dan krijgen goedkopere, mooiere en betere auto's.
                                    IK HOOP DAT ZE HET SNAPPEN......................voila daar ga ik nu eens helemaal mee akkoord,dat zeg ik al enkele jaren.

                                    Comment


                                    • Van zelfrijdende auto’s en al die electronische gimmicks krijg ik toch ook geen stijve hoor, integendeel.
                                      Maar als die zever er kan voor zorgen dat ik mij binnen 35 jaar nog kan verplaatsen als ik half seniel ben, ok dan maar.
                                      Tot dan heb ik liever zoveel mogelijk plezier aan autorijden. Zelf.
                                      BMW, Audi, Benz, Franse merken, Tesla, whatever. Geen enkel van die merken kan mij schelen. Ik koop toch niks meer van die moderne rommel. Tenzij de regeringsnazi’s mij dwingen natuurlijk.
                                      Last edited by order66; 10/01/2020, 18:46.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • .
                                        Last edited by ; 10/01/2020, 19:02.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          Wind ik me op? Denk het niet.

                                          Ik heb geen Tesla aandelen, maar als ik kijk naar de laatste 10 jaar in autoland, dan is de innovatie zeker niet gekomen van de klassieke autobouwers (premium of niet).
                                          Verbruik, prestaties, technologie... Same shit like 10 years ago.
                                          Van een auto die weer 10cm langer wordt, 3 knoppen meer heeft, en 2 turbo's ipv 1, who cares.

                                          De weg naar de zelfrijdende auto, een electrische auto met deftig bereik, updates via the cloud... Het is allemaal niet van de klassiekers gekomen.
                                          Als we nieuwe GPS kaarten in de auto willen, dan moeten we ofwel betalen, of via een USB stick een file van 40 GB downloaden en installeren. Sommige fabrikanten vragen nog altijd geld voor iets als DAB of Carplay.... WTF.

                                          Dan zijn ze verwonderd dat ze klanten verliezen aan de eerste beste cowboy die het anders aanpakt, en eens geen das en pak aan heeft.
                                          Ondertussen probeert BMW nog eens op het autosalon om sommige mensen een premium gevoel te geven door een auto in een "dark room" te zetten voor een "select" publiek.
                                          En wat is er speciaal aan die auto? Paar cm langer, paar andere bodypanelen...
                                          Er zijn een pak mensen die daar echt geen stijve meer van krijgen.

                                          En als bv Audi eens uitkomt met een electrische auto, dan is die zeker niet goedkoper, geraakt 30% minder ver, en heeft weer een optielijst even lang als de gouden gids met dingen die ofwel standaard horen te zijn, of die veel mensen geen reet kan schelen.

                                          Ik kan U verzekeren dat de shit van de CEO van BMW, Audi en Mercedes nu iets harder stinkt dan die van Elon.

                                          Maar ik hoop dat ze het snappen en de zaak nog kunnen om gooien. Dan krijgen goedkopere, mooiere en betere auto's.
                                          100% gelijk!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X