Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • hahaha studie nr.............. (wie weet het nog)
    wie geloofd daar nog iets van,vandaag is het wit,morgen grijs en overmorgen zwart naargelang uit welke richting de wind komt.

    Comment


    • Hmz, aan dat onderzoek zijn er toch ook wel wat haken en ogen. Had van de VRT wel iets meer diepgang verwacht, maar blijkbaar spelen die nu ook al op HLN-niveau.
      In het filmpje worden de auto's gewoon op ralenti getest; wat zijn de cijfers onder last? Sowieso ontbreken de testmethodes in het verslag. Het zijn duidelijk allemaal nieuwe wagens, wat gebeurt er met de uitstoot als deze ouder worden / kilometers hebben? Wat is de uitstoot van de diesel tijdens regeneratie? Wat is het aandeel fijnstof door de banden/gewicht? Hoe lang duurt het eer deze optimale waarden (motortemperatuur) behaald worden?

      Gemiste kans, hier zijn we niet slimmer van geworden.


      Comment


      • Ik geloof wel dat de huidige verbrandingsmotoren veel minder Nox en fijnstof uitstoten dan vroeger.
        MAAR het heeft veel te lang geduurd en als het over echte innovatie gaat hebben de klassieke fabrikanten de boot compleet gemist.
        Tegenwoordig is het connected hier en daar, maar de aandrijflijn is een klassieke verbrandingsmotor of een plug-in hybride die qua aandrijflijn veel te complex in elkaar zit (daar wil ik de herstellingen niet van betalen).
        Zelfs al is het Nox en fijnstof probleem onder controle, dan nog blijft er CO2 en het feit dat ne verbrandingsmotor nooit zo comfortabel rijdt dan een elektrische aandrijflijn (turbogat, versnellingsbak, lawaai, trillingen).
        Als ik nu met een tesla model 3 of hyundai kona EV rijd, dan denk ik, dit is de toekomst, maar waar blijven die duitsers? een BMW 330i/d (en zelfs een 330e) maakt geen indruk meer op mij, in tegendeel en die kost meer dan die 2 EV's die ik opnoem, zeker met de running costs.

        't probleem met de EV's blijven de dure zware batterijen, en ook de klassieke plugin hybride heeft zijn nadelen, maar als er 1 idee is waar ik nog wel iets in zie, dan is het een EV met range extender, een zuinige 2 cilinder benzine die perfect afgesteld is om elektriciteit op te wekken.

        De Oostenrijkse ingenieur Frank Obrist heeft een Tesla Model 3 omgebouwd tot een plug-in hybride. Hiermee wordt de actieradius van de Tesla Model 3 aanzienlijk groter. Door de verbrandingsmotor als range-extender te gebruiken bedraagt de actieradius van de omgebouwde Tesla Model 3 ruim 100 kilometer. Verbrandingsmotor in frunk Die verbrandingsmotor betreft een compacte, zeer kleine benzinemotor die Obrist door zijn…



        Comment


        • Je zou toch ergens verwachten dat zo'n geavanceerde auto wel iets van een melding zou geven dat er nog een deur openstaat. Sterker nog, waarschijnlijk wás er ook gewoon een melding maar zat moeders(?) ff niet op te letten. Lullig.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door i386DX Bekijk Berichten

            Hmz, aan dat onderzoek zijn er toch ook wel wat haken en ogen. Had van de VRT wel iets meer diepgang verwacht, maar blijkbaar spelen die nu ook al op HLN-niveau.
            In het filmpje worden de auto's gewoon op ralenti getest; wat zijn de cijfers onder last? Sowieso ontbreken de testmethodes in het verslag. Het zijn duidelijk allemaal nieuwe wagens, wat gebeurt er met de uitstoot als deze ouder worden / kilometers hebben? Wat is de uitstoot van de diesel tijdens regeneratie? Wat is het aandeel fijnstof door de banden/gewicht? Hoe lang duurt het eer deze optimale waarden (motortemperatuur) behaald worden?

            Gemiste kans, hier zijn we niet slimmer van geworden.

            Inderdaad er wordt aan voorbij gegaan dat deze (nieuwe) auto's hun lage uitstoot enkel maar halen in optimale omstandigheden (niet te warm, niet te koud).
            En over het onderscheid tussen oude euro 6 en de nieuwe 6d temp lees ik niets, evenals over benzines met partikelfilter.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

              Inderdaad er wordt aan voorbij gegaan dat deze (nieuwe) auto's hun lage uitstoot enkel maar halen in optimale omstandigheden (niet te warm, niet te koud).
              En over het onderscheid tussen oude euro 6 en de nieuwe 6d temp lees ik niets, evenals over benzines met partikelfilter.
              ze hopen natuurlijk dat we snel een elektrische auto kopen, zodat ze de waterstof auto naar voor kunnen schuiven en de elektrische auto kunnen belasten aan bv gewicht of kracht van de batterij ofzo
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

              Comment




              • het vervolg van gisteren

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                  die was waarschijnlijk met haar smartfhone en oortjes bezig,dan heeft melding en geluid weinig zin

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Dat ecologie en economie niet altijd hand in hand gaan, is ons de laatste decennia al vaker pijnlijk duidelijk geworden. De grootste natuurrampen op dit

                    weer geen woord over,'kwaliteitszender' vrt speelt het ook al mee

                    Comment


                    • Toch een logische uitslag, op de CNG na dan.





                      En de winnaar is: de elektrische auto op groene stroom

                      Dat maakt dat de uitslag bekend is: "Als we het totaalplaatje bekijken, zijn elektrische auto’s op groene stroom de beste,” zegt Marc Pecqueur. “Ze stoten het minst CO2 uit. Dan komen de waterstofauto’s en, raar maar waar, op het einde pas komt CNG. Diesel en benzine zitten tussen de elektrische, de waterstof en de CNG.

                      Voor het milieu én het klimaat zijn elektrische auto's op groene stroom absoluut de beste keuze

                      Die volgorde verandert amper wanneer we ook de luchtkwaliteit mee in rekening brengen. Voor het milieu en het klimaat bereiken elektrische auto's op groene stroom met gemak de eerste plaats, gevolgd door waterstofauto's op groene waterstof. De wagens op fossiele brandstoffen liggen mijlenver achterop. Met een opvallende verrassing: de zeer zwakke prestatie van auto's op aardgas, die zich niet beduidend onderscheiden van diesels of benzines. De "groene" fossiele brandstof blijkt dus heel wat minder groen dan gedacht.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                        Dat Musk compleet gekke dingen doet is zeker waar, maar zijn realisaties (ook bij SpaceX) zijn gewoonweg indrukwekkend.

                        Evenals het aantal ton RP-1 dat hij daarbij verbrandt... Goed voor de plantjes !

                        Comment


                        • dat electrisch de betere oplossing is weet ik allang,hoewel velen dat ook blijven ontkennen.
                          helaas,1 allesoplossende aandrijving bestaat nog altijd niet.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten


                            Evenals het aantal ton RP-1 dat hij daarbij verbrandt... Goed voor de plantjes !
                            lol de vervuiling die hij bespaart met ev schiet hij de ruimte in.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Toch een logische uitslag, op de CNG na dan.





                              En de winnaar is: de elektrische auto op groene stroom


                              Dat maakt dat de uitslag bekend is: "Als we het totaalplaatje bekijken, zijn elektrische auto’s op groene stroom de beste,” zegt Marc Pecqueur. “Ze stoten het minst CO2 uit. Dan komen de waterstofauto’s en, raar maar waar, op het einde pas komt CNG. Diesel en benzine zitten tussen de elektrische, de waterstof en de CNG.

                              Voor het milieu én het klimaat zijn elektrische auto's op groene stroom absoluut de beste keuze

                              Die volgorde verandert amper wanneer we ook de luchtkwaliteit mee in rekening brengen. Voor het milieu en het klimaat bereiken elektrische auto's op groene stroom met gemak de eerste plaats, gevolgd door waterstofauto's op groene waterstof. De wagens op fossiele brandstoffen liggen mijlenver achterop. Met een opvallende verrassing: de zeer zwakke prestatie van auto's op aardgas, die zich niet beduidend onderscheiden van diesels of benzines. De "groene" fossiele brandstof blijkt dus heel wat minder groen dan gedacht.
                              Ik lees echter ook : Een elektrische auto die rijdt op stroom uit steenkoolcentrales is de ergste vijand van het klimaat

                              Men gaat uit van ECHTE groene stroom... en daar bestaat dan ook een enorme discussie over.

                              Last edited by Elwood; 11/01/2020, 11:31. Reden: Scrijvfaut

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                Ik lees echter ook : Een elektrische auto die rijdt op stroom uit steenkoolcentrales is de ergste vijand van het klimaat

                                Men gaat uit van ECHTE groene stroom... en daar bestaat dan ook een enorme discussie over.
                                Die zullen wel langzaam uitsterven zeker, hier in België zijn er toch al geen meer. In Europa is er vooral in Polen nog werk aan de winkel. Probleem is dat daar 100000 mensen in de sector werken.

                                Er zal toch iets moeten gebeuren om het milieu en klimaatprobleem op te lossen. Ontkennen heeft niet veel zin meer imo.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Er zal toch iets moeten gebeuren om het milieu en klimaatprobleem op te lossen. Ontkennen heeft niet veel zin meer imo.
                                  zo weinig mogelijk rijden met wat je nu hebt is het beste zeker en dan overschakelen op een afgedankt exemplaar van een strikte...ook door onze overheid aangeprate...volger van de histerie, productie auto is al de helft van de co2

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                    Die zullen wel langzaam uitsterven zeker, hier in België zijn er toch al geen meer. In Europa is er vooral in Polen nog werk aan de winkel. Probleem is dat daar 100000 mensen in de sector werken.

                                    Er zal toch iets moeten gebeuren om het milieu en klimaatprobleem op te lossen. Ontkennen heeft niet veel zin meer imo.
                                    Is geen kwestie van ontkennen. Milieu moet absoluut dringend iets aan gebeuren. Afval sorteren, glazen flessen, papieren zakken, de zee opruimen... allemaal top ! Pomp daar maar poen in. Wat het klimaat betreft hoor ik echter de meest wilde verhalen en is het maar de vraag met welk percentage je als mens zo iets kunt beïnvloeden. Vooraleer ik hier voor het vuurpeloton moet komen... ik twijfel niet aan het feit dat het klimaat wijzigt maar het is ook niet de eerste keer dat dit voorvalt. Klimaat is geen statisch gegeven.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                      Die zullen wel langzaam uitsterven zeker, hier in België zijn er toch al geen meer. In Europa is er vooral in Polen nog werk aan de winkel. Probleem is dat daar 100000 mensen in de sector werken.

                                      Er zal toch iets moeten gebeuren om het milieu en klimaatprobleem op te lossen. Ontkennen heeft niet veel zin meer imo.
                                      Probleem is dat er weinig alternatieve energiebronnen zijn die kunnen reageren op de markt, we hebben in BE geen steenkool meer maar we verbranden ook gewoon fossiel op piekmomenten hoor.


                                      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Probleem is dat er weinig alternatieve energiebronnen zijn die kunnen reageren op de markt, we hebben in BE geen steenkool meer maar we verbranden ook gewoon fossiel op piekmomenten hoor.


                                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                                        Inderdaad en dan willen we alle kerncentrales nog dichtgooien en iedereen elektrisch laten rijden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                          Is geen kwestie van ontkennen. Milieu moet absoluut dringend iets aan gebeuren. Afval sorteren, glazen flessen, papieren zakken, de zee opruimen... allemaal top ! Pomp daar maar poen in. Wat het klimaat betreft hoor ik echter de meest wilde verhalen en is het maar de vraag met welk percentage je als mens zo iets kunt beïnvloeden. Vooraleer ik hier voor het vuurpeloton moet komen... ik twijfel niet aan het feit dat het klimaat wijzigt maar het is ook niet de eerste keer dat dit voorvalt. Klimaat is geen statisch gegeven.
                                          Bwa, iedereen denkt wat hij wil hé. Ik ben ervan overtuigd dat er iets erger aan de hand is dan een normale klimaatwijziging. Helaas zien onze 'bekwame' politici dat ook als een goede reden om de kas te spijzen en wat naast de kwestie te zeveren, zeker hier in België

                                          Ik ben bereid mijn steentje bij te dragen en te hopen dat mijn nageslacht en de mensen in de toekomst daardoor ook nog een goed leven mogen hebben. Dat er iets moet gebeuren staat buiten kijf
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X