Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Dan hebt ge het wel heel ruim genomen, want die ging over autotaks
    Neen, ging in jou link over de 8,6miljard minder voor de schatkist terwijl ik een link doorgeef waarbij andere landen bergen overschot hebben in hun schatkist.
    Volgens mij ga jij weten hoe ze dat hier allemaal gaan compenseren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

      Neen, ging in jou link over de 8,6miljard minder voor de schatkist terwijl ik een link doorgeef waarbij andere landen bergen overschot hebben in hun schatkist.
      Volgens mij ga jij weten hoe ze dat hier allemaal gaan compenseren.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Die 8,6 ging gewoon over het feit dat als iedereen electrisch gaat rijden, ze dit gaan mis lopen. En dat het onvermijdelijk gaat zijn dat we dus in de toekomst gewoon weer taks moeten gaan betalen op een EV wat nu niet is. Maar dat weet natuurlijk iedereen. Alhoewel dit wss een km heffing gaat worden.

      Waarom zou ik moeten weten hoe ze dat gaan compenseren? Tis niet omdat ik een link post wat er gaande is, dat ik de oplossing heb of dat ik daar heb aangegeven een oplossing te hebben. Ik weet niet wat u ineens bezield ofwel heb ik ergens iets gemist. Ofwel hebt gij een late nieuwjaarsreceptie vandaag

      Comment


      • in principe zou men ook geld kunnen uitsparen: als de luchtkwaliteit verbetert dan zou men miljarden uitsparen in de ziekteverzekering. Maar zo rekenen overheden niet.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          in principe zou men ook geld kunnen uitsparen: als de luchtkwaliteit verbetert dan zou men miljarden uitsparen in de ziekteverzekering. Maar zo rekenen overheden niet.
          Jammer genoeg niet. Het gaat er alleen om dat er geld binnenkomt. Compensaties kennen ze niet.
          Nen politieker handelt alleen in het belang van de staatskas en nooit in het belang van de bevolking

          Comment


          • Rekenen kunnen ze tegenwoordig gewoon niet meer.
            Hoeveel keer heeft de Muyters er al niet wreed naast gezeten met zijn begroting?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Rekenen kunnen ze tegenwoordig gewoon niet meer.
              Hoeveel keer heeft de Muyters er al niet wreed naast gezeten met zijn begroting?
              Zijn nog niet veel ministers geweest die er niet naast zaten. Het zal altijd een gissing blijven omdat er nog steeds te veel onvoorziene factoren kunnen optreden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Nen politieker handelt alleen in het belang van de staatskas en nooit in het belang van de bevolking
                Ik denk toch vooral in hun eigen belang

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                  Ik denk toch vooral in hun eigen belang
                  Ik durfde niet zo op de man te spelen
                  Zeker Gwenneke Rutten is momenteel enkel nog haar eigen vel aant redden voor een postje

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Zijn nog niet veel ministers geweest die er niet naast zaten. Het zal altijd een gissing blijven omdat er nog steeds te veel onvoorziene factoren kunnen optreden.
                    Je kan er wat naast zitten, maar als iedereen bij het voorstellen van je begroting al zegt dat het niet gaat kloppen, dan ben je toch een stijfkop.
                    Als je na een jaar fout bleek te zijn en je dan weer net hetzelfde gaat doen en weer fout bent, dan ben je gewoon een idioot.
                    Waarom kon Dehaene wel het gat dichtrijden?



                    Anyway, genoeg off-topic.

                    De Europese uitstootregels gaan voor klappen zorgen bij fabrikanten en dealers.
                    Geeft dit artikel ook al aan:
                    https://www.autointernationaal.nl/20...ten-voorkomen/
                    “De dealer krijgt een CO2 doelstelling opgelegd en moet zorgen dat hij die aan het eind van het jaar gehaald heeft”, zegt Eric Tak, voorzitter van PSA Nederland (Citroën, DS, Opel en Peugeot). “Haalt hij de doelstelling niet, dan krijgt hij minder marge”. Autoverkopers krijgen daarom de opdracht om klanten dit jaar schonere auto’s te verkopen. Om ze daarin te sturen, biedt de fabrikant hen financiële prikkels. “Je moet heel slim rekenen”, zegt Tak. “Als ik één Peugeot 5008, een SUV, verkoop, dan moet ik ongeveer 10 auto’s verkopen met een lage CO2-uitstoot. Dan kom ik gemiddeld goed uit”.
                    De eenvoudige truken hebben ze al toegepast vorig jaar:
                    - wagens met grote uitstoot reeds in december registreren op naam van de dealer, zodat een verkoop in 2020 niet meetelt voor Europa
                    - levering EV's uitstellen in 2019 en pas in 2020 leveren zodat ze wel meetellen.
                    Maar die truken kunnen nu niet meer, nu moet men echt wagens gaan verkopen die minder uitstoten.
                    Eerste slachtoffers: de SUVs. (kan ik niet erg vinden)
                    Last edited by Chris_147; 15/01/2020, 13:49.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                      Je kan er wat naast zitten, maar als iedereen bij het voorstellen van je begroting al zegt dat het niet gaat kloppen, dan ben je toch een stijfkop.
                      Als je na een jaar fout bleek te zijn en je dan weer net hetzelfde gaat doen en weer fout bent, dan ben je gewoon een idioot.
                      Waarom kon Dehaene wel het gat dichtrijden?



                      Anyway, genoeg off-topic.

                      De Europese uitstootregels gaan voor klappen zorgen bij fabrikanten en dealers.
                      Geeft dit artikel ook al aan:
                      https://www.autointernationaal.nl/20...ten-voorkomen/


                      De eenvoudige truken hebben ze al toegepast vorig jaar:
                      - wagens met grote uitstoot reeds in december registreren op naam van de dealer, zodat een verkoop in 2020 niet meetelt voor Europa
                      - levering EV's uitstellen in 2019 en pas in 2020 leveren zodat ze wel meetellen.
                      Maar die truken kunnen nu niet meer, nu moet men echt wagens gaan verkopen die minder uitstoten.
                      Eerste slachtoffers: de SUVs. (kan ik niet erg vinden)
                      Er is een verschil tussen een gat dicht rijden en een begrotingsanalyse hé.
                      De begroting is op basis van modellen, maar de situaties veranderen continu. In een jaar kan veel gebeuren. Als ge uit gaat van 1% economische groei, en die blijkt dan maar 0,6% uiteindelijk te zijn omdat het consumentenvertrouwen ineens is afgenomen, dan zit ge daar al 0,4% ernaast en kon ge dat niet weten. Als straks de vakbonden elke maand 3 dagen het land plat leggen, dan veroorzaakt dat zoveel kosten, dat ge er weer naast zit.

                      En dan destijds morrelde Di Rupo met die VAA voor bedrijfswagens die €200 miljoen ging opbrengen en uiteindelijk nog niet de helft opbracht. En zo zijn er heel veel zaken

                      Hoe meer ge het in uwe kop steekt, hoe ongelukkiger ge ervan wordt.
                      Iedereen die het beter kan, moet dan maar proberen om minister te worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Iedereen die het beter kan, moet dan maar proberen om minister te worden.
                        het worden is geen probleem, gewoon beloftes doen die iedereen wil horen :-)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                          het worden is geen probleem, gewoon beloftes doen die iedereen wil horen :-)
                          Worden geen probleem? Dus mogen we er vanuit gaan dat ge in 2024 minister wordt?

                          Comment


                          • de formele belofte van NVA om geen kilometerheffing in te voeren. De verkiezingen waren nog geen 2 weken voorbij en wat lanceert NVA als voorstel... u raadt het al.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Worden geen probleem? Dus mogen we er vanuit gaan dat ge in 2024 minister wordt?
                              Waarom spreek je hier in de wij- vorm ? :-)

                              Comment


                              • de koning mag dat altijd
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                  Waarom spreek je hier in de wij- vorm ? :-)
                                  Omdat ik niet alleen wil genieten
                                  Maar geloof me, het is niet gemakkelijk om daar te geraken. Zelf zou ik er nog niet willen geraken.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                    Je kan er wat naast zitten, maar als iedereen bij het voorstellen van je begroting al zegt dat het niet gaat kloppen, dan ben je toch een stijfkop.
                                    Als je na een jaar fout bleek te zijn en je dan weer net hetzelfde gaat doen en weer fout bent, dan ben je gewoon een idioot.
                                    Waarom kon Dehaene wel het gat dichtrijden?



                                    Anyway, genoeg off-topic.

                                    De Europese uitstootregels gaan voor klappen zorgen bij fabrikanten en dealers.
                                    Geeft dit artikel ook al aan:
                                    https://www.autointernationaal.nl/20...ten-voorkomen/


                                    De eenvoudige truken hebben ze al toegepast vorig jaar:
                                    - wagens met grote uitstoot reeds in december registreren op naam van de dealer, zodat een verkoop in 2020 niet meetelt voor Europa
                                    - levering EV's uitstellen in 2019 en pas in 2020 leveren zodat ze wel meetellen.
                                    Maar die truken kunnen nu niet meer, nu moet men echt wagens gaan verkopen die minder uitstoten.
                                    Eerste slachtoffers: de SUVs. (kan ik niet erg vinden)
                                    Inderdaad.

                                    SUV: korting 0,5%
                                    Kleine zuinige auto: 25%
                                    En electrische auto's gaan ze echt promoten denk ik. Alhoewel.... Ik weet niet of bv Polestar ook door VOLVO dealers zal verkocht worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      Inderdaad.

                                      SUV: korting 0,5%
                                      Kleine zuinige auto: 25%
                                      En electrische auto's gaan ze echt promoten denk ik. Alhoewel.... Ik weet niet of bv Polestar ook door VOLVO dealers zal verkocht worden.
                                      Polestar is apart merk, XC40 wordt electrische Volvo.

                                      Ik gok dat er bij veel merken koopjes gaan te doen zijn op het einde van het jaar voor wagens die hun aankomende boete kunnen verlagen.

                                      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                        Inderdaad.

                                        SUV: korting 0,5%
                                        Kleine zuinige auto: 25%
                                        En electrische auto's gaan ze echt promoten denk ik. Alhoewel.... Ik weet niet of bv Polestar ook door VOLVO dealers zal verkocht worden.
                                        Zijn dat cijfers vanop het autosalon?

                                        Maar EV's promoten? Eerst moet men ze nog wel hebben natuurlijk. Is nog altijd maar een handjevol modellen in 2020 en de hamvraag ishoeveel men er kan maken ivm batterij aanvoer.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                          Zijn dat cijfers vanop het autosalon?

                                          Maar EV's promoten? Eerst moet men ze nog wel hebben natuurlijk. Is nog altijd maar een handjevol modellen in 2020 en de hamvraag ishoeveel men er kan maken ivm batterij aanvoer.
                                          Nee, grapje en pure speculatie.
                                          Maar het kan wel in de richting gaan dat ze SUVs duurder gaan moeten verkopen, en zuinige kleine autos goedkoper.
                                          Als de CO2 van de verkochte vloot niet genoeg zakt, dan moeten ze boetes betalen... en op één of andere manier gaan ze die terug moeten verdienen.
                                          Dat is ook één van de redenen waarom Tesla zo duur staat op de beurs. Als VW die zou kopen, dan hebben ze ineens aan hun verplichtingen voldaan. (en ze halen enorm waardevolle data, een snellaadnetwerk etc binnen).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X