Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
-
ik woon niet in een villawijk, heb een lange oprit
dus mij gaan ze al nooit zien aan zo'n dure laadpaal tenzij het niet anders kan. En met mij nog vele anderen. Wie nu elektrisch koopt, die heeft de plaats om dat te kunnen doen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Ik zit dagelijks in Evere en als je er gewoond hebt, moet je toegeven dat grote delen van Evere niet echt representatief zijn voor Brussel in zijn geheel.
En in appartementsblokken: wie is dan eigenaar van die laadpalen? Dan zit je opnieuw met hetzelfde probleem...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Hoeveel? Ge doet alsof 90% van de bevolking met auto in de grootsteden wonen. Vergeet niet dat enorm veel mensen in de steden geen auto hebben.
Het zal steeds een probleem blijven voor de mensen die niet in de straat voor de deur kunnen staan en mensen in appartementen zonder garage. Maar doen alsof dit de meerderheid is, is wat kort door de bocht, niet? Als ik zowat rond kijk in onze gemeente, zal ongeveer tussen de 80 en 90% van de mensen effectief thuis kunnen laden.
Brussel kampt met een elektriciteitsnet dat op de meeste plaatsen niet uitgerust is om snelle laadpalen aan te sluiten. Verschillende particulieren en bedrijven die een zwaardere aansluiting vragen voor een elektrische wagen, krijgen van de netbeheerder Sibelga te horen dat het distributienet in de straat daar niet op voorzien is. Dat schrijft De Tijd vandaag.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
had ik al gepost
en het zijn net de brusselaars die benzine en diesel gaan verbieden. Gaat nog interessant worden daar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhad ik al gepost
en het zijn net de brusselaars die benzine en diesel gaan verbieden. Gaat nog interessant worden daar.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMet deze prijzen kunnen ze het schudden.
https://www.hln.be/geld/consument/-w...eurt~a7364e7a/
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Vraag me wel af wat er met die laadpaalprijzen gaat gebeuren tijdens zo'n winter wanneer de gazetten weer vol staan over afschakelplannen en dergelijke en we dure elektriciteit gaan moeten importeren uit 'bevriende' landen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhad ik al gepost
en het zijn net de brusselaars die benzine en diesel gaan verbieden. Gaat nog interessant worden daar.
Sibelga profiteert van zijn (bijna-)monopoliepositie in Brussel maar de ondergrondse bekabeling aanpassen om mee te gaan met de 21e eeuw is er niet bij.
Een betere oplossing voor Brussel zou nog altijd zijn van randparkings aan te leggen en mensen binnen het centrum een goede en veilige service te bieden op metro / tram / bus.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenEen betere oplossing voor Brussel zou nog altijd zijn van randparkings aan te leggen en mensen binnen het centrum een goede en veilige service te bieden op metro / tram / bus.
Van Meise naar bv. Jette (ligt net naast elkaar) is een ramp.
Of je moet eens proberen van Vorst naar Evere te gaan met het openbaar vervoer.
Over veiligheid begin ik niet...
Ze hebben gewoon geen geld.
Kijk naar hun LEZ, dagelijks verplaatsen ze die camera's op de invalswegen omdat ze er gewoon niet genoeg hebben.
Als je de planning kent, rij je dagelijks met een oude diesel Brussel binnen.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenMss moeten ze de niet-werkende brusselaar dan op een hometrainer zetten om stroom te genereren Ofwel leggen ze het spoor plat, dan hebben ze weer stroom genoegOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenGoed voor de restwaarde van Tesla's van voor 2017 die levenslang gratis laden aan de superchargers
Vraag me wel af wat er met die laadpaalprijzen gaat gebeuren tijdens zo'n winter wanneer de gazetten weer vol staan over afschakelplannen en dergelijke en we dure elektriciteit gaan moeten importeren uit 'bevriende' landenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenTesla heeft uitstoot rechten verkocht aan FCA.
Maar de vraag is of dat al hun uitstoot rechten waren. Heb ik eigenlijk nergens kunnen terug vinden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenMss moeten ze de niet-werkende brusselaar dan op een hometrainer zetten om stroom te genereren Ofwel leggen ze het spoor plat, dan hebben ze weer stroom genoeg
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMet deze prijzen kunnen ze het schudden.
“De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen elektrische wagens zal een tankbeurt zo al snel minstens 47 euro kosten. “Woekerprijzen”, klinkt het teleurgesteld.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Dit netwerk wordt opgebouwd met steun van de EU...Terwijl VW, Ford, Daimler , VW en Huyndai met deze communicatie mensen dus nogmaals de angst op het lijf jagen: prijzen die 3 x hoger zijn dan de kost. Dus gewoon de elektrische wagen weer achteruit duwen. Met subsidies van de EU, ik herhaal het nog eens.
Voor mensen met een Tesla is dit geen onoverkomelijk probleem, die gaan laden aan de op dit ogenblik iets minder snelle superchargers van Tesla (een veel groter netwerk vandaag de dag) aan 0.28-0.33 . Maar iemand met een Kia e-niro of een Polestar 2 die heeft dus pech
Hoe meer van deze merkenspecifieke laadstations, hoe moeilijker het gaat worden om een correcte infrastructuur uit te bouwen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichtenprijzen die 3 x hoger zijn dan de kost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Logisch, toch ? Da's toch met echt letterlijk zowat alles wat je koopt ?
Op het einde van de rit moet het verhaal winstgevend worden en dat wordt wel eens vergeten door alle enthousiastelingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Logisch, toch ? Da's toch met echt letterlijk zowat alles wat je koopt ?
Maar op zich kan dit een goede zaak zijn, hierdoor gaan er misschien meer spelers om de markt komen om hiermee te concurreren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Inderdaad. There is no such thing as a free lunch.
Op het einde van de rit moet het verhaal winstgevend worden en dat wordt wel eens vergeten door alle enthousiastelingen.
De marge op diesel en benzine voor de volledige keten (oliemaatschappij + pomphouder) is < 20 eurocent per liter, kost is 30-40 eurocent.
En de kost van elektriciteit is nog geen 20 eurocent, we spreken dus over een factor 4 . En probeer bovendien eens begrijpend te lezen, mij gaat het over het feit dat dat bedrijf dat netwerk opzet met Europese subsidies, de bedoeling was dat dit netwerk EV's zou stimuleren, nu doen ze er het omgekeerde mee. Tesla rekent 28-35 eurocent aan aan een Supercharger, en dat is blijkbaar voldoende om dat netwerk rendabel te maken.
Ik hoop van harte dat de EU het been stijf houdt met de CO2 boetes, en BMW, Audi, VW, ... doet bloeden. Huidige forecast = 2500-2900 EUR boete per verkocht voertuig in 2021. Er is sprake van die boetes alsnog af te zwakken. Maar dat is dus niet nodig, ze doen nog altijd moeite om geen EV's te verkopen. De enigste manier om hen op het juiste pad te krijgen is gewoon doorzetten met wat vele jaren geleden was vastgelegd. Ze hebben voldoende tijd gekregen, maar die verprutst. En komen nu met voertuigen uit die hopeloos inefficiënt zijn. Huyndai kan blijkbaar wel direct een goede EV maken... Eentje die ook geen 2.5 ton weegtLast edited by BertVS; 18/01/2020, 17:52.
- Likes 1
Comment
-
Toyota en Hyundai zijn al +20 jaar met hybride en waterstof techniek bezig…alleen in Europa werkte men massaal met dieselauto’s…
BMW is niet meer van plan met een volledig elektrische auto op de markt te komen, maar kocht de waterstof techniek van Toyota
Eerst hybride en dan waterstof (2025-2035) is hun planning
2022 bringt BMW den X5 mit Brennstoffzelle als umweltfreundliche Antriebsalternative. Premiere hat das Wasserstoff-SUV auf der IAA.
VW kiest wel nog eerst voor de kleine EV auto’s en Audi kocht de waterstof techniek van Hyundai… (planning 2030-2040)
Daarom dat de regering er nu volop inzet voor de bouw van waterstof stations (+ hun auto industrie, investeerde erin: Bosch, Schaeflfler, Continental, Deutche Borse....)
Comment
Comment