Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BertVS : ik geef je aan de ene kant gelijk dat Europa het been moet stijfhouden. Zeker omdat die uitstootregels al aangepast zijn aan het gewicht van de auto, dus de Duitsers komen er al beter mee weg dan bvb de Fransen of Italianen.
    Maar het probleem is wel dat uiteindelijk de eindklant de kosten op zich zal moeten nemen.
    Europa zou beter strenge voorwaarden aan de uitrol van het laad netwerk verbinden voor ze subsidie geven en bvb verplichten dat je overal met je gewone bankkaart kan laden zonder extra kosten ipv specifiek pasje te moeten nemen. En misschien maximum prijs per kWh.

    En waterstof. .. zucht. Blijft de 'brandstof' van de toekomst. Veel meer elektriciteit nodig om dezelfde afstand te rijden. Snel tanken lukt alleen voor de eerste 2 auto's. Veel te veel verlies aan compressie, transport, etc.
    Kan enkel dienen om energie van zomer naar winter te verschuiven, maar dan is hydro-opslag kennelijk eenvoudiger, veiliger en efficiënter.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

      Laten we hetzelfde doen voor brandstof aan de pomp. De marge voor de (zelfstandige) pomphouder is ongeveer 5 eurocent per liter
      De marge op diesel en benzine voor de volledige keten (oliemaatschappij + pomphouder) is < 20 eurocent per liter, kost is 30-40 eurocent.
      Volume bepaalt de marge. Hoeveel EV-s laden in de stations en hoeveel wordt er getankt. Winst maken op miljoenen tankbeurten is makkelijker dan op enkele honderduizenden laadbeurten.


      Comment


      • Hahaha, vandaag op het autosalon op de Tesla-stand een actie meegemaakt door groene rakkers (Extinction Rebellion ) die hun hadden vastgeketend aan een Model 3.

        Gevolg was dat er plots bijna net zoveel politie en een helikopter aanwezig was als bij de eerste beste risico voetbal match in onze Belgische competitie. We wisten niet wat we zagen.

        Die actieleden hebben er blijkbaar niet bij nagedacht dat dit handen vol geld kost en slecht voor het milieu is.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

          Volume bepaalt de marge. Hoeveel EV-s laden in de stations en hoeveel wordt er getankt. Winst maken op miljoenen tankbeurten is makkelijker dan op enkele honderduizenden laadbeurten.

          Superchargers blijken commercieel erg interessant te zijn, omdat laden langer duurt dan tanken spenderen mensen die een elektrisch voertuig laden veel meer tijdens een tankbeurt dan mensen die tanken. Daarom zie je in een land als Noorwegen overal snelladers (en langs autostradeparkings soms meerdere opties).

          Een onafhankelijk netwerk als Fastned is blijkbaar ook volop aan 't investeren. Je betaalt er 0.59 /kWh (dat is dus bijna 30% minder dan bij Ionity), ze hebben ook een abonnementsformule die maandelijks 50% goedkoper is dan Ionity. Wat mij vooral stoort is dat er geen duidelijke communicatie is wat betreft de kost voor mensen die een auto van het de deelnemers van netwerk kopen. Het eerste jaar is goedkoper, maar daarna?

          En Tesla factureert gewoon 0.25-0.35 / kwH, zonder abonnement.
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            BertVS : ik geef je aan de ene kant gelijk dat Europa het been moet stijfhouden. Zeker omdat die uitstootregels al aangepast zijn aan het gewicht van de auto, dus de Duitsers komen er al beter mee weg dan bvb de Fransen of Italianen.
            Maar het probleem is wel dat uiteindelijk de eindklant de kosten op zich zal moeten nemen.
            Dat heet 'de vervuiler betaalt'.
            Ik vind de gemiddelde berekening wel gewoon jammer. Het was beter geweest indien je sowieso een boete betaalde voor een voertuig met een CO2 van hoger dan x gr CO2/km. Voor iedere BMW i3 die verkocht wordt, kan BMW een M3 verkopen zonder boete. Dat wil dus zeggen dat die i3 koper mee die M3 financiert
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
              Dat heet 'de vervuiler betaalt'.
              Ik vind de gemiddelde berekening wel gewoon jammer. Het was beter geweest indien je sowieso een boete betaalde voor een voertuig met een CO2 van hoger dan x gr CO2/km. Voor iedere BMW i3 die verkocht wordt, kan BMW een M3 verkopen zonder boete. Dat wil dus zeggen dat die i3 koper mee die M3 financiert
              Wacht en fiat kopers financieren tesla de wereld zit raar in elkaar (of ik ben nog niet goed wakker).



              Comment


              • Wij kunnen misschien wel lachen met onze voorouders met paard en kar, maar ben er zeker van dat die zich hierboven nu stikdood lachen met ons

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                  Voor iedere BMW i3 die verkocht wordt, kan BMW een M3 verkopen zonder boete. Dat wil dus zeggen dat die i3 koper mee die M3 financiert
                  Dat is een geruststellende gedachte. De verkoop van M-reeksen ging door het dak in 2019.

                  Comment


                  • En als er meer i3 dan M3's verkocht worden, dan is het zo'n afgrijselijk lelijke X5, X7 of -God bewaar ons - X6. Vandaar dat mijn volgende iig geen i3 wordt. Ik rijd nu nochtans al heel wat jaren BMW.
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                      En als er meer i3 dan M3's verkocht worden, dan is het zo'n afgrijselijk lelijke X5, X7 of -God bewaar ons - X6. Vandaar dat mijn volgende iig geen i3 wordt. Ik rijd nu nochtans al heel wat jaren BMW.
                      De 6 cilinder blijft in ieder geval nog zeer lang in produktie. Ook Porsche grijpt nu terug naar grotere motoren.

                      Comment


                      • Het tijdperk van de ice is nog lang niet voorbij, dat is zeker.

                        Er zullen nog wel wat meer ev’s en hybride’s komen puur omdat de VAA gunstig is. Anders niet. En eens dat gedaan...
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Het tijdperk van de ice is nog lang niet voorbij, dat is zeker.
                          En gelukkig maar... want niet iedereen droomt van een zelfrijdende stofzuiger.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Wij kunnen misschien wel lachen met onze voorouders met paard en kar, maar ben er zeker van dat die zich hierboven nu stikdood lachen met ons
                            Rond 1900 was new york onleefbaar geworden door alle uitwerpselen. 10 jaar later reed er geen paard met kar meer rond, benzine auto’s waren minder vervuilend . Zo rap kan het gaan.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                              Rond 1900 was new york onleefbaar geworden door alle uitwerpselen. 10 jaar later reed er geen paard met kar meer rond, benzine auto’s waren minder vervuilend . Zo rap kan het gaan.
                              Dus als ik het goed begrijp doen de problemen zich vooral het meeste voor in de steden? Awel, dan weten we wat de oplossing is hé

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                                Ook al tot in den treure herhaald: hoeveel hebben er de mogelijkheid dat te doen? In steden kan je meestal met moeite een plaatsje in je eigen straat vinden om te parkeren, laat staan laden.
                                Niet iedereen woont in villawijken met een lange oprit en 2-3 garages zoals de huidige EV-adepten.
                                En de meesten (pakweg 75%) van een Engels forum staan op straat op te laden met een verlengkabel dus die redenering van de rijkere adepten klopt ook niet.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                  Dus als ik het goed begrijp doen de problemen zich vooral het meeste voor in de steden? Awel, dan weten we wat de oplossing is hé
                                  Jup minder volk dan merk je het minder rap.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                    En de meesten (pakweg 75%) van een Engels forum staan op straat op te laden met een verlengkabel dus die redenering van de rijkere adepten klopt ook niet.
                                    Klopt, maar zie jij dat hier al gebeuren in België? Allemaal verlengkabeltjes leggen over stoepen en fietspaden? Zouden ze direct moeten verbieden..

                                    Maar ze zullen (hopelijk) de komende jaren wel met een deftige oplossing komen..
                                    2012 Abarth 500 'esseesse'

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                      En gelukkig maar... want niet iedereen droomt van een zelfrijdende stofzuiger.
                                      Hoeveel pret bieden de hedendaagse ICE's nog? Er zijn er hier die hun 428i wegdeden wegens stofzuiger gehalte van de motor.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                                        Zouden ze direct moeten verbieden..
                                        Er zijn al genoeg ge- en verboden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                          Hoeveel pret bieden de hedendaagse ICE's nog? Er zijn er hier die hun 428i wegdeden wegens stofzuiger gehalte van de motor.
                                          Oldschool kopen
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X