BertVS : ik geef je aan de ene kant gelijk dat Europa het been moet stijfhouden. Zeker omdat die uitstootregels al aangepast zijn aan het gewicht van de auto, dus de Duitsers komen er al beter mee weg dan bvb de Fransen of Italianen.
Maar het probleem is wel dat uiteindelijk de eindklant de kosten op zich zal moeten nemen.
Europa zou beter strenge voorwaarden aan de uitrol van het laad netwerk verbinden voor ze subsidie geven en bvb verplichten dat je overal met je gewone bankkaart kan laden zonder extra kosten ipv specifiek pasje te moeten nemen. En misschien maximum prijs per kWh.
En waterstof. .. zucht. Blijft de 'brandstof' van de toekomst. Veel meer elektriciteit nodig om dezelfde afstand te rijden. Snel tanken lukt alleen voor de eerste 2 auto's. Veel te veel verlies aan compressie, transport, etc.
Kan enkel dienen om energie van zomer naar winter te verschuiven, maar dan is hydro-opslag kennelijk eenvoudiger, veiliger en efficiënter.
Maar het probleem is wel dat uiteindelijk de eindklant de kosten op zich zal moeten nemen.
Europa zou beter strenge voorwaarden aan de uitrol van het laad netwerk verbinden voor ze subsidie geven en bvb verplichten dat je overal met je gewone bankkaart kan laden zonder extra kosten ipv specifiek pasje te moeten nemen. En misschien maximum prijs per kWh.
En waterstof. .. zucht. Blijft de 'brandstof' van de toekomst. Veel meer elektriciteit nodig om dezelfde afstand te rijden. Snel tanken lukt alleen voor de eerste 2 auto's. Veel te veel verlies aan compressie, transport, etc.
Kan enkel dienen om energie van zomer naar winter te verschuiven, maar dan is hydro-opslag kennelijk eenvoudiger, veiliger en efficiënter.
Comment