Oorspronkelijk geplaatst door turboslak
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Oldschool kopen
Dan kan je even goed elektrisch gaan... dan bespaar je op running costs en ge kunt er nog altijd een oldtimer porsche bijpakken voor een paar 1000 km per jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Als speeltje eventueel. Maar als daily/firmawagen wordt dat hoe langer hoe minder realistisch. Hedendaagse wagens bieden niet meer de fun van vroeger maar zijn wel comfortabel (vaak automaat) en afgesteld voor lage uitstoot.
Dan kan je even goed elektrisch gaan... dan bespaar je op running costs en ge kunt er nog altijd een oldtimer porsche bijpakken voor een paar 1000 km per jaar.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Ik begrijp je redenering. In Nederland doen ze het wel massaal, oldschool kopen. Veel Belgen denken dat een wagen bij 150K versleten is. Niet zo, zeker een oudere kwalitatieve wagen niet.
en een groot deel van de auto's die als daily gebruikt worden, staan op een firma (werknemer of zelfstandig), in beide gevallen speelt de fiscaliteit een grote rol. enkel liefhebbers die geen firmawagen hebben kopen zich nog een iets oudere wagen.
in nederland zijn er veel die professioneel een auto met lage bijtelling hebben + nog een (oud) speeltje er bij.
Daar weten ze al lang dat een auto mits wat onderhoud wel 500.000 kan doen. en doordat de wegen geen putten hebben, gaat het onderstel eeuwig mee.
Comment
-
In Nederland hebben ze wel het youngtimer systeem voor alles wat ouder is dan 15 jaar.
Schrijf je in België bvb. een E46 M3 in van 2004 dan heb je BIV van 2300 euro en nog eens jaarlijks 1650 euro taks aan je broek. Voor de meesten een beetje veel voor een auto voor 'erbij'
Pas vanaf een echte oldtimer maar dan spreken we al van 30 jaar+ wordt het hier interessant om er iets bij te nemen maar goed dan heb je weer andere beperkingen.
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
in nederland zijn er veel die professioneel een auto met lage bijtelling hebben + nog een (oud) speeltje er bij.
Daar weten ze al lang dat een auto mits wat onderhoud wel 500.000 kan doen. en doordat de wegen geen putten hebben, gaat het onderstel eeuwig mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
En in NL kan je een auto ook nog herstellen en krijg je een APK. In België is een auto al bijna voor de vuilbak als er een roestplekje opkomt, dankzij de terreur van Goca.
Hij kocht zijn auto’s vooral (particulier) in België of Duitsland, met keuring die 1 jaar oud mocht zijn en onderhoudsboekje, mijn auto bekeek hij oppervlakkig en betaalde dadelijk mijn prijs...
De Nederlandse APK keuring was, volgens hem, waardeloos…..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
En in NL kan je een auto ook nog herstellen en krijg je een APK. In België is een auto al bijna voor de vuilbak als er een roestplekje opkomt, dankzij de terreur van Goca.
Wat wel kan in NL is verklaren en bewijzen dat je je auto enkel en alleen voor beroepsverplaatsingen en woon-werk gebruikt, dan ben je van de bijtelling af. Die mensen moeten wel een rittenboekje bij houden, en om toch nog wat mobiel te zijn in het weekend kopen ze er iets bij. En die auto's rijden langer.
Maar om nu te beweren dat er in België geen particulieren met oudere auto's rijden... De gemiddelde leeftijd van het autopark stijgt al jaren, en zit nu rond de 8 jaar, dat betekent dat ze ongeveer 16 jaar mee gaan voor ze de schroot op gaan, of voor de export gaan.
Dat de minste roestplek hier een afkeur oplevert ben ik niet direct mee akkoord.
Het probleem is de hoge biv in verhouding tot de waarde, en zeker voor een oudere auto overstijgt dat de waarde soms, dus dat is al snel export.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten.
De Nederlandse APK keuring was, volgens hem, waardeloos…..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
bullshit zonder argumenten
Het principe is helemaal anders.
Hier ga je naar een keuringscentrum, en je wordt gekeurd. Dat het niet altijd objectief en consistent is, dat is al meermaals bewezen. Zelf ooit afgekeurd onwille van een rubber in de ophanging, naar de garage geweest, die vonden niks verkeerd. Ik terug naar de keuring. Groene kaart.
In NL heeft een groot aantal garages een APK licentie. Ze kijken de auto na, herstellen wat nodig is, en leveren die dan terug met een goedkeuring. (al dan niet met overleg met de eigenaar).
Nadien moet die auto aangemeld worden als goedgekeurd, en moet die nog x uur ter plaatse blijven omdat een nacontrole kan gebeuren door een officiële instantie.
Dat niet elke garage even goed is, dat is overal zo, maar een rode kaart onwille van een defect stoplicht... dat gebeurt dus niet in NL. Dat wordt direct hersteld.
Anderzijds, of ze een doorgeroest chassis gaan afkeuren... weet ik niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Anderzijds, of ze een doorgeroest chassis gaan afkeuren... weet ik niet.
Comment
-
Ondertussen ondernemen die Hollanders wel wat en slapen ze hier zoals altijd rustig verder
FLINKE UITBREIDING VAN NETWERK
TOTAL GAAT 20.000 LAADPALEN INSTALLEREN IN NEDERLAND
Er komen de komende tijd flink wat laadpalen bij in de regio Amsterdam en iets daarbuiten. Total gaat namelijk 20.000 palen plaatsen in drie provincies, zo laat het bedrijf weten.
Het Nederlandse netwerk van laadpalen krijgt de komende jaren een flinke impuls. Total heeft van MRA-E (Metropoolregio Amsterdam Elektrisch) de aanbesteding gekregen voor het plaatsen en exploiteren van 20.000 laadpalen. Het samenwerkingsverband vanuit de provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht bewerkstelligt zodoende samen met Total een flinke uitbreiding van de bestaande laadmogelijkheden in die drie provincies. Landelijk gezien betekent het ook een enorme toename; eind vorig jaar stond de teller nog op 50.000 laadpunten in Nederland.
Bij MRA-E kunnen particulieren en bedrijven doorgeven waar een laadpaal goed kan worden gebruikt. Zo wordt de vraag naar de palen in kaart gebracht. Volgens Total kunnen de 20.000 nieuwe palen in de desbetreffende regio wel 15 procent van de totale landelijke vraag beantwoorden. De elektriciteit die bij de palen te halen valt, is volgens het bedrijf 100 procent duurzaam opgewekt met zon- en windenergie.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenOndertussen ondernemen die Hollanders wel wat en slapen ze hier zoals altijd rustig verder
FLINKE UITBREIDING VAN NETWERK
TOTAL GAAT 20.000 LAADPALEN INSTALLEREN IN NEDERLAND
Er komen de komende tijd flink wat laadpalen bij in de regio Amsterdam en iets daarbuiten. Total gaat namelijk 20.000 palen plaatsen in drie provincies, zo laat het bedrijf weten.
Het Nederlandse netwerk van laadpalen krijgt de komende jaren een flinke impuls. Total heeft van MRA-E (Metropoolregio Amsterdam Elektrisch) de aanbesteding gekregen voor het plaatsen en exploiteren van 20.000 laadpalen. Het samenwerkingsverband vanuit de provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht bewerkstelligt zodoende samen met Total een flinke uitbreiding van de bestaande laadmogelijkheden in die drie provincies. Landelijk gezien betekent het ook een enorme toename; eind vorig jaar stond de teller nog op 50.000 laadpunten in Nederland.
Bij MRA-E kunnen particulieren en bedrijven doorgeven waar een laadpaal goed kan worden gebruikt. Zo wordt de vraag naar de palen in kaart gebracht. Volgens Total kunnen de 20.000 nieuwe palen in de desbetreffende regio wel 15 procent van de totale landelijke vraag beantwoorden. De elektriciteit die bij de palen te halen valt, is volgens het bedrijf 100 procent duurzaam opgewekt met zon- en windenergie.
Bron: Autoweek
Comment
-
Shell zit ook al op die trein, Octa+, Q8, ... Zij hebben ook allemaal al laadpalen.
Ook zijn er verschillende leveranciers van brandstoffen die ook elektriciteitsleverancier geworden zijn.
Octa+
Antargaz
Total
Ik dacht dat ook dats24 dat ging doen, maar vind het niet direct terug.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk dacht dat ook dats24 dat ging doen, maar vind het niet direct terug.
Bij Colruyt Group investeren we volop in groene energie. We verbruiken enkel elektriciteit afkomstig van hernieuwbare bronnen zoals wind en zon.
Comment
-
Momenteel zetten ze vooral in op aardgas, ze maken d'r ook heel veel reclame voor.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenVW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
Comment