ik weet niet of dat een dure oplossing is. We gaan naar opslag moeten gaan onder één of andere vorm (of verschillende) om de fluctuaties in de stoomtoevoer als -afname te kunnen opvangen. Als je net met de productie in een dip zit dan is het fijn om te weten dat je aan die paal nog steeds kan opladen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenIk denk dat deze wagen ook populair gaat worden bij de groene vrienden !
https://www.pistonheads.com/news/ph-...onfirmed/41764Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
2004 Ford Focus 1.6i 2009-Heden
2014 Mercedes CLA 200CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djoe Bekijk Berichten
Zucht, leveringen van tesla vallen meestal in 3e maand kwartaal...
Comment
-
En wat is de reden daarvoor ? Ik bedoel niet van het zuchten maar van de levering in de 3e maand...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Het artikel gaat over bestellingen en Djoe heeft het over leveringen. Dat staat nu los van mekaar. In het artikel staat dat er zelf veel stock is, maar dat niemand er nog eentje wil.
Comment
-
Ja dat is inderdaad zo maar toch wil ik graag weten waarom een fabrikant maar om de 3 maanden zou leveren. Zie daar totaal het nut niet van in maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn.
2014 Mercedes CLA 200CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djoe Bekijk Berichten1) kwartaal cijfers ,2) Komen richting Europa met 2 boten die mid 2e en eind 2e maand aankomen. Artikel is wel degelijk fout. Die massale leveringen in december zijn nl door einde extra lage bijtelling Nl. Daar telt levering ipv bestelling
2/ Dat is tenminste een uitleg
Het artikel toont wel aan dat het succes van EV-s voornamelijk gedreven wordt door fiscale stimuli... M.a.w het “klimaat-argument” alleen kan maar weinigen over de streep trekken.
Comment
-
Tja, meeste zijn leasewagens. Iedereen die in Q1 normaal gezien een nieuwe leasewagen mocht kiezen en ongeveer budget had voor een Tesla Model 3 heeft dat waarschijnlijk naar december kunnen schuiven. De lease EV markt zal in Nederland nog wel het eerste kwartaal wat plat zijn. Daarna komen echter de mensen weer aan de beurt wiens contract in Q2, Q3 afloopt. Ik verwacht dat die iets minder massaal, toch nog met heel wat aantallen voor een EV gaan kiezen. 8% tov 23% bijtelling is nog steeds een serieuze besparing, zeker als je de totale kost in rekening neemt.
Subsidies zijn bedoeld om het gedrag bij te sturen, dan moet je ook niet verbaasd zijn dat die dat ook effectief doen. En dat als de subsidie afloopt, het gedrag ook weer verandert.
Comment
-
1/ Levering in 1e - 2e of 3e maand maakt geen verschil voor de kwartaalcijfers.
2/ Dat is tenminste een uitleg
Het artikel toont wel aan dat het succes van EV-s voornamelijk gedreven wordt door fiscale stimuli... M.a.w het “klimaat-argument” alleen kan maar weinigen over de streep trekken.
Klopt als een bus met betrekking tot het fiscale gedeelte. Zeker voor de EV's +60k waar nu overduidelijk de meeste van verkocht worden. Maar bij de plugins is het nog erger denk ik. Ik kan mij niet inbeelden welke particulier die meerprijs betaald voor de extra complexe techniek...
2014 Mercedes CLA 200CDI
Comment
-
Wat leveringen betreft, is het niet dat ze elke tesla lukraak op de boot zetten. Vaak worden er 3000 geproduceerd voor een bepaalde regio en dan gaan ze pas het schip op. Mss daarmee te maken? Geen idee eigenlijk.
Maar het artikel heeft het over wagens in stock, dus die zijn meteen uitleverbaar, maar worden toch niet verkocht. Dus het kwartaalverhaal hier houdt geen steek.
Comment
-
Veel wagens in stock zijn er niet volgens mij. Meestal zijn diegene die in stock of direct beschikbaar zijn, diegene die al op de boot zitten maar nog niet verkocht zijn. Een half lege boot sturen ze niet op hoor. Die zit vol met bestelde + delta aangevuld met stock wagens.
2014 Mercedes CLA 200CDI
Comment
-
Er is wel wat stock in NL.
Veel mensen wilden de goedkoopste Model 3 leasen, maar wat er op de boot zat kwam niet helemaal overeen met wat er besteld werd. Er waren meer Long Range auto's dan gevraagd.
Tesla gooit die boot vol met auto's, ook met configuraties die nog niet besteld zijn.
Vandaar dat je eigenlijk zo weinig kan configureren: geeft hen meer kans om de juiste auto te hebben.
Wat kan je kiezen? 5 kleuren, 2 interieurs, 3 motor versies.
Ex-collega in NL heeft zo geupgrade naar een LR omdat zijn bestelling niet op tijd zou komen.
Vorige wagen was een Seat Ibiza en nu een Model 3 en hij betaalt in totaal maar iets meer per maand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djoe Bekijk BerichtenVeel wagens in stock zijn er niet volgens mij. Meestal zijn diegene die in stock of direct beschikbaar zijn, diegene die al op de boot zitten maar nog niet verkocht zijn. Een half lege boot sturen ze niet op hoor. Die zit vol met bestelde + delta aangevuld met stock wagens.
Ik citeer:
Het is niet dat de Tesla 3 - te koop vanaf 51.000 euro - na de massaverkoop in december niet leverbaar is. De Amerikaanse automaker heeft bij de vestiging in Amsterdam bijna 90 exemplaren op voorraad. En Tesla is niet alleen. Nagenoeg alle leasemaatschappijen hebben vorige maand op de valreep elektrische auto’s gekocht om deze dit jaar nog onder de lage bijtelling van 4 procent te kunnen slijten. Op 31 december was de voorraad elektrische auto’s bij de dealers ook ruim 1200 stuks. Audi heeft bijvoorbeeld nog bijna 300 elektrische Audi e-tron’s van 2019 beschikbaar. Ook leasemaatschappijen hebben de hallen volstaan met elektrische auto’s van vorig jaar om nog maandenlang exemplaren met een lage bijtelling te kunnen leveren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenEr is wel wat stock in NL.
Vandaar dat je eigenlijk zo weinig kan configureren: geeft hen meer kans om de juiste auto te hebben.
Wat kan je kiezen? 5 kleuren, 2 interieurs, 3 motor versies.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat is een rare manier van werken natuurlijk, maar ergens wel heel slim gezien. Zo kunt ge dus idd massa's wagens produceren omdat ze toch verkocht worden. Iemand zal altijd wel 1 van de kleuren kiezen, en de wielen zijn snel gewisseld. Interieur is iets anders. En dat dure automatisch rijdend pack is volgens mij ook simpel toe te voegen.
2014 Mercedes CLA 200CDI
Comment
Comment