Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
1/ Levering in 1e - 2e of 3e maand maakt geen verschil voor de kwartaalcijfers.
2/ Dat is tenminste een uitleg
Het artikel toont wel aan dat het succes van EV-s voornamelijk gedreven wordt door fiscale stimuli... M.a.w het “klimaat-argument” alleen kan maar weinigen over de streep trekken.Last edited by sunking; 01/02/2020, 15:15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Welk interieur?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ge hebt zwart en wit. Ik wilde maar zeggen dat ze de wielen zomaar kunnen wisselen, maar dat da wat moeilijker met het interieur gaat.
niet dat ik het een slechte wagen vind hoor, verre van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
En ik wilde maar zeggen dat een model 3 geen interieur heeft
niet dat ik het een slechte wagen vind hoor, verre van.
Enige jammere eraan vind ik het ontbreken van een dashboard. Of toch tenminste HUD.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat is een rare manier van werken natuurlijk, maar ergens wel heel slim gezien. Zo kunt ge dus idd massa's wagens produceren omdat ze toch verkocht worden. Iemand zal altijd wel 1 van de kleuren kiezen, en de wielen zijn snel gewisseld. Interieur is iets anders. En dat dure automatisch rijdend pack is volgens mij ook simpel toe te voegen.
Zeker als je een nieuw model uitbrengt, moet je de productie al wel starten voor de meeste klanten kunnen bestellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Zo raar is dat niet hoor. Japanse merken doen dat ook redelijk veel: 3 of 4 uitrustingsniveaus, bijna geen opties. En een paar motoren. Toen ik mijn Mazda 6 bestelde, 1 van de eerste, nam ik volledig eigen keuze. Betekende wel dat ik langer moest wachten. Ik had ook een wagen kunnen nemen die al op de boot stond, dan was ik na 1-2 maanden er me aan het rijden.
Zeker als je een nieuw model uitbrengt, moet je de productie al wel starten voor de meeste klanten kunnen bestellen.
Het is eigenlijk vooral bij de duitsers dat er zo enorme lijsten zijn. Dat heeft natuurlijk wel voor- en nadelen. Want bij sommige merken als er 1 ding is dat ge dan absoluut wilt, moet ge naar een heel ander model gaan met de nodige extra kosten.
Neem nu bv Tesla. Als ge parkpilot wilt, dan hangt ge eraan voor het hele zelfrijdende pakket van €1000'den terwijl ge het zelfrijdende pakket eigenlijk niet wilt.
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk BerichtenNet zoals je nu al kan voorspellen dat binnen enkele maanden de verkoop opnieuw sterk omhoog zal gaan. Model 3 blijft in NL voor zakelijke rijders nog steeds heel aantrekkelijk tov ander aanbod op de markt.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenHet is simpel : indien je morgen een auto op zware stookolie als fiscaal meest aantrekkelijk voertuig op de markt zou kunnen brengen dan werd dat het volgende succesnummer... Voordeel weg = verkoop ook.
Laat ons nu eens eerlijk vergelijken.
Neem een redelijk uitgeruste Audi A5 2.0 TDI automaat, en vergelijk dat met een Tesla model 3.
Dan zit je in prijs amper 3-5000 € hoger voor de Tesla. Reken BIV en 5 jaar rijtaks, en je zit op hetzelfde niveau.
Reken met 20 kWh/100 km: 5€ per 100km tegenover 6,5l diesel = 10€
Doe 20k per jaar, en je spaart nog eens 1000€ per jaar aan rijkosten gesteld dat je meestal thuis kan laden. Aan een supercharger gaat het 6€ per 100km kosten, dus ook geen drama.
Die dieselauto's gaan de komende jaren niet meer goedkoper worden, de electrische auto waarschijnlijk wel.
We zitten op een tipping point.
Wel geef ik toe dat in een lager segment, de prijsverschillen nog veel groter zijn, en daar zal het zeker langer duren.
En de mini-autootjes, daar gaat het nog lang duren eer die prijscompetitief worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Laat ons nu eens eerlijk vergelijken.
Neem een redelijk uitgeruste Audi A5 2.0 TDI automaat, en vergelijk dat met een Tesla model 3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Eerlijk vergelijk: een Audi A5 en een Model 3.
Gelijkaardige vergelijkingen heb je met een A4, 320d, V60... Zelfs een Passat met dikke motor zit je aan 50k.
En mensen die een Model S kopen, hadden voorheen dikwijls een 530/730 of A6 3.0, en met wat opties zit je dan met dezelfde prijzen.
Binnenkort kunnen we de ID3 vergelijken. Middenmodel zal rond de 40k zitten. Zet daar een dikke Golf of zelfs een middelmaat Passat (gelijkaardige binnenruimte) tegenover, en je zit ook met hetzelfde budget.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Waarmee vergelijk jij een Model 3 dan?
Gelijkaardige vergelijkingen heb je met een A4, 320d, V60... Zelfs een Passat met dikke motor zit je aan 50k.
En mensen die een Model S kopen, hadden voorheen dikwijls een 530/730 of A6 3.0, en met wat opties zit je dan met dezelfde prijzen.
Binnenkort kunnen we de ID3 vergelijken. Middenmodel zal rond de 40k zitten. Zet daar een dikke Golf of zelfs een middelmaat Passat (gelijkaardige binnenruimte) tegenover, en je zit ook met hetzelfde budget.
Wat premium (sic) Duitsers ter vergelijking gebruiken is een verdienstelijke poging om de prijs van die Tesla te verantwoorden, wetende dat je dan ook nog eens diep in de beugel moet tasten om die zogenaamde premiums wat deftig uit te rusten.
Dat Teslakopers voordien met die dingen rondreden heeft meer te maken met (leasing)budget.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Eerlijk vergelijk: een Audi A5 en een Model 3.
Comment
Comment