Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Dat is een rare manier van werken natuurlijk, maar ergens wel heel slim gezien. Zo kunt ge dus idd massa's wagens produceren omdat ze toch verkocht worden. Iemand zal altijd wel 1 van de kleuren kiezen, en de wielen zijn snel gewisseld. Interieur is iets anders. En dat dure automatisch rijdend pack is volgens mij ook simpel toe te voegen.

    Welk interieur?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

      1/ Levering in 1e - 2e of 3e maand maakt geen verschil voor de kwartaalcijfers.
      2/ Dat is tenminste een uitleg

      Het artikel toont wel aan dat het succes van EV-s voornamelijk gedreven wordt door fiscale stimuli... M.a.w het “klimaat-argument” alleen kan maar weinigen over de streep trekken.
      1/ klopt maar ze proberen elk kwartaal hoge cijfers te halen door nog een serieuze rush te doen op het einde van het kwartaal. Het zijn telkens een soort deadlines waar naartoe gewerkt wordt. En dat vertaalt zich in de hele planning. Wagens voor europa worden in de begin van het kwartaal gemaakt en zijn dan makkelijk een maand onderweg. Als ze wagens produceren in februari dan geraken die ten vroegste in april ingeschreven en tellen ze pas mee eind juni voor de verkoopscijfers. Dus beter in januari produceren en in maart ingeschreven krijgen bij de klant. In feb/maart produceren ze dan auto’s voor amerika zelf en die geraken dan ook nog voor eind maart ingeschreven.
      Last edited by sunking; 01/02/2020, 15:15.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

        Welk interieur?
        Ge hebt zwart en wit. Ik wilde maar zeggen dat ze de wielen zomaar kunnen wisselen, maar dat da wat moeilijker met het interieur gaat.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Ge hebt zwart en wit. Ik wilde maar zeggen dat ze de wielen zomaar kunnen wisselen, maar dat da wat moeilijker met het interieur gaat.
          En ik wilde maar zeggen dat een model 3 geen interieur heeft
          niet dat ik het een slechte wagen vind hoor, verre van.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

            En ik wilde maar zeggen dat een model 3 geen interieur heeft
            niet dat ik het een slechte wagen vind hoor, verre van.
            Oei, daar zitten geen zetels in of wat?
            Enige jammere eraan vind ik het ontbreken van een dashboard. Of toch tenminste HUD.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Dat is een rare manier van werken natuurlijk, maar ergens wel heel slim gezien. Zo kunt ge dus idd massa's wagens produceren omdat ze toch verkocht worden. Iemand zal altijd wel 1 van de kleuren kiezen, en de wielen zijn snel gewisseld. Interieur is iets anders. En dat dure automatisch rijdend pack is volgens mij ook simpel toe te voegen.

              Zo raar is dat niet hoor. Japanse merken doen dat ook redelijk veel: 3 of 4 uitrustingsniveaus, bijna geen opties. En een paar motoren. Toen ik mijn Mazda 6 bestelde, 1 van de eerste, nam ik volledig eigen keuze. Betekende wel dat ik langer moest wachten. Ik had ook een wagen kunnen nemen die al op de boot stond, dan was ik na 1-2 maanden er me aan het rijden.
              Zeker als je een nieuw model uitbrengt, moet je de productie al wel starten voor de meeste klanten kunnen bestellen.

              Comment


              • is dat ook niet zo voor de andere Amerikaanse merken ? Een aantal uitrustingsniveau en een beperkt aantal opties.
                En dan zorgen dat er voldoende aantallen bij de dealers staan om levertijden te vermijden of beperken?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                  Zo raar is dat niet hoor. Japanse merken doen dat ook redelijk veel: 3 of 4 uitrustingsniveaus, bijna geen opties. En een paar motoren. Toen ik mijn Mazda 6 bestelde, 1 van de eerste, nam ik volledig eigen keuze. Betekende wel dat ik langer moest wachten. Ik had ook een wagen kunnen nemen die al op de boot stond, dan was ik na 1-2 maanden er me aan het rijden.
                  Zeker als je een nieuw model uitbrengt, moet je de productie al wel starten voor de meeste klanten kunnen bestellen.
                  Ik had eens ooit ergens gelezen (ik dacht op de site van Mazda zelf) dat ze de meeste modellen op 3 weken konden leveren. Dus dan moet er wel zoiets zijn.
                  Het is eigenlijk vooral bij de duitsers dat er zo enorme lijsten zijn. Dat heeft natuurlijk wel voor- en nadelen. Want bij sommige merken als er 1 ding is dat ge dan absoluut wilt, moet ge naar een heel ander model gaan met de nodige extra kosten.

                  Neem nu bv Tesla. Als ge parkpilot wilt, dan hangt ge eraan voor het hele zelfrijdende pakket van €1000'den terwijl ge het zelfrijdende pakket eigenlijk niet wilt.

                  Comment


                  • Tot zover deze doorbraak voorspelbaar

                    Nadat de Tesla Model 3 maanden aan een stuk de bestverkochte auto van Nederland was, is het succes nu ineens voorbij. Al hadden we dat ook voorspeld.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Net zoals je nu al kan voorspellen dat binnen enkele maanden de verkoop opnieuw sterk omhoog zal gaan. Model 3 blijft in NL voor zakelijke rijders nog steeds heel aantrekkelijk tov ander aanbod op de markt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                        Net zoals je nu al kan voorspellen dat binnen enkele maanden de verkoop opnieuw sterk omhoog zal gaan. Model 3 blijft in NL voor zakelijke rijders nog steeds heel aantrekkelijk tov ander aanbod op de markt.
                        Kan goed zijn, maar toont aan hoe belangrijk de voordelige bijtelling of VAA is voor de verkoop van een EV. Als dit voordeel er niet was zou de verkoop niet veel voorstellen. Een ballonnetje dus.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Het is simpel : indien je morgen een auto op zware stookolie als fiscaal meest aantrekkelijk voertuig op de markt zou kunnen brengen dan werd dat het volgende succesnummer... Voordeel weg = verkoop ook.
                          Last edited by Elwood; 02/02/2020, 10:56.

                          Comment


                          • De elektrische wagen breekt door...hopelijk mooi in het midden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                              Het is simpel : indien je morgen een auto op zware stookolie als fiscaal meest aantrekkelijk voertuig op de markt zou kunnen brengen dan werd dat het volgende succesnummer... Voordeel weg = verkoop ook.
                              Ik denk het echt niet hoor.
                              Laat ons nu eens eerlijk vergelijken.
                              Neem een redelijk uitgeruste Audi A5 2.0 TDI automaat, en vergelijk dat met een Tesla model 3.
                              Dan zit je in prijs amper 3-5000 € hoger voor de Tesla. Reken BIV en 5 jaar rijtaks, en je zit op hetzelfde niveau.

                              Reken met 20 kWh/100 km: 5€ per 100km tegenover 6,5l diesel = 10€
                              Doe 20k per jaar, en je spaart nog eens 1000€ per jaar aan rijkosten gesteld dat je meestal thuis kan laden. Aan een supercharger gaat het 6€ per 100km kosten, dus ook geen drama.

                              Die dieselauto's gaan de komende jaren niet meer goedkoper worden, de electrische auto waarschijnlijk wel.
                              We zitten op een tipping point.

                              Wel geef ik toe dat in een lager segment, de prijsverschillen nog veel groter zijn, en daar zal het zeker langer duren.
                              En de mini-autootjes, daar gaat het nog lang duren eer die prijscompetitief worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                                Laat ons nu eens eerlijk vergelijken.
                                Neem een redelijk uitgeruste Audi A5 2.0 TDI automaat, en vergelijk dat met een Tesla model 3.
                                Eerlijk vergelijk: een Audi A5 en een Model 3.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                  Eerlijk vergelijk: een Audi A5 en een Model 3.
                                  Waarmee vergelijk jij een Model 3 dan?

                                  Gelijkaardige vergelijkingen heb je met een A4, 320d, V60... Zelfs een Passat met dikke motor zit je aan 50k.

                                  En mensen die een Model S kopen, hadden voorheen dikwijls een 530/730 of A6 3.0, en met wat opties zit je dan met dezelfde prijzen.

                                  Binnenkort kunnen we de ID3 vergelijken. Middenmodel zal rond de 40k zitten. Zet daar een dikke Golf of zelfs een middelmaat Passat (gelijkaardige binnenruimte) tegenover, en je zit ook met hetzelfde budget.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Waarmee vergelijk jij een Model 3 dan?

                                    Gelijkaardige vergelijkingen heb je met een A4, 320d, V60... Zelfs een Passat met dikke motor zit je aan 50k.

                                    En mensen die een Model S kopen, hadden voorheen dikwijls een 530/730 of A6 3.0, en met wat opties zit je dan met dezelfde prijzen.

                                    Binnenkort kunnen we de ID3 vergelijken. Middenmodel zal rond de 40k zitten. Zet daar een dikke Golf of zelfs een middelmaat Passat (gelijkaardige binnenruimte) tegenover, en je zit ook met hetzelfde budget.
                                    Zo'n Model 3 zou ik vergelijken met een Peugeot 30(0)8, Renault Mégane/Scenic, Kia (X)Ceed... enz... Die zijn minstens even goed afgewerkt en uitgerust als die model 3.
                                    Wat premium (sic) Duitsers ter vergelijking gebruiken is een verdienstelijke poging om de prijs van die Tesla te verantwoorden, wetende dat je dan ook nog eens diep in de beugel moet tasten om die zogenaamde premiums wat deftig uit te rusten.
                                    Dat Teslakopers voordien met die dingen rondreden heeft meer te maken met (leasing)budget.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                      Eerlijk vergelijk: een Audi A5 en een Model 3.
                                      Lijkt me ook nogal bij het haar getrokken...

                                      Comment


                                      • Hier zelfs met 330i

                                        Comment


                                        • Ik zou de Model 3 vergelijken met de grasmobiel van Gobelijn.
                                          Maar soit.
                                          Dit topic is nu drie jaar oud. Is 't nu ondertussen al doorgebroken of niet ? Ik heb de indruk van niet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X