Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hilarisch wat ik hier lees. Qua afwerking kan een model 3 niet tippen aan een audi A5, dat klopt. Dat kan een BMW 3 reeks ook niet trouwens.
    qua rijden en qua uitrusting wint de model 3 hands down, tenzij als je die A5 uitrust met de zwaarste motor en dik in de opties steekt, en dan komt ge duurder uit dan een model 3 long range AWD.
    Vraag mij af of diegenen die een model 3 vergelijken met een franse C segmenter al eens met een model 3 gereden hebben.
    Als je niet van elektrisch rijden houdt is een model 3 niks voor u, zegt het u wel iets en je wil een sportieve sedan, dan is het de wagen die je moet hebben en dan neem je die paar minpuntjes wel voor lief.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

      Zo'n Model 3 zou ik vergelijken met een Peugeot 30(0)8, Renault Mégane/Scenic, Kia (X)Ceed... enz... Die zijn minstens even goed afgewerkt en uitgerust als die model 3.
      Wat premium (sic) Duitsers ter vergelijking gebruiken is een verdienstelijke poging om de prijs van die Tesla te verantwoorden, wetende dat je dan ook nog eens diep in de beugel moet tasten om die zogenaamde premiums wat deftig uit te rusten.
      Dat Teslakopers voordien met die dingen rondreden heeft meer te maken met (leasing)budget.
      Dat vind ik dan weer bij de haren gegrepen.
      Laat het me zo stellen, ik wil mijn V90 vandaag nog ruilen voor een Tesla 3 Long range.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
        Ik zou de Model 3 vergelijken met de grasmobiel van Gobelijn.
        Maar soit.
        Dit topic is nu drie jaar oud. Is 't nu ondertussen al doorgebroken of niet ? Ik heb de indruk van niet.
        Het is wel duidelijk ondertussen dat electrisch rijden U even veel interesseert als zondag de living stofzuigen.
        Kijk naar de verkopen van Tesla, Hyundai. Het gaat stevig omhoog, maar de productiecapaciteit is er nog niet helemaal.

        Als je kijkt wat mensen van sportwagens verwachten, dan moet je gewoon toegeven dat je dat met een electrische auto vrij snel bereikt.
        Dan denk ik aan:
        - acceleratie
        - hernemingen
        - instant gasreactie
        Een Tesla van 60k klopt de M3 daarin zonder twijfel.
        Als je bedenkt hoe veel moeite de fabrikanten doen om hun motoren heel snel te maken en snel te laten reageren, dan moet het frustrerend zijn dat de eerste beste stofzuiger dat ineens beter kan.

        Het enige waar de Tesla dan zwak in scoort is geluid.

        Comment


        • Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            Het is wel duidelijk ondertussen dat electrisch rijden U even veel interesseert als zondag de living stofzuigen.
            Kijk naar de verkopen van Tesla, Hyundai. Het gaat stevig omhoog, maar de productiecapaciteit is er nog niet helemaal.

            Als je kijkt wat mensen van sportwagens verwachten, dan moet je gewoon toegeven dat je dat met een electrische auto vrij snel bereikt.
            Dan denk ik aan:
            - acceleratie
            - hernemingen
            - instant gasreactie
            Een Tesla van 60k klopt de M3 daarin zonder twijfel.
            Als je bedenkt hoe veel moeite de fabrikanten doen om hun motoren heel snel te maken en snel te laten reageren, dan moet het frustrerend zijn dat de eerste beste stofzuiger dat ineens beter kan.

            Het enige waar de Tesla dan zwak in scoort is geluid.
            goed gesproken

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Hilarisch wat ik hier lees. Qua afwerking kan een model 3 niet tippen aan een audi A5, dat klopt. Dat kan een BMW 3 reeks ook niet trouwens.
              qua rijden en qua uitrusting wint de model 3 hands down, tenzij als je die A5 uitrust met de zwaarste motor en dik in de opties steekt, en dan komt ge duurder uit dan een model 3 long range AWD.
              Vraag mij af of diegenen die een model 3 vergelijken met een franse C segmenter al eens met een model 3 gereden hebben.
              Als je niet van elektrisch rijden houdt is een model 3 niks voor u, zegt het u wel iets en je wil een sportieve sedan, dan is het de wagen die je moet hebben en dan neem je die paar minpuntjes wel voor lief.
              ik ben ev fan van het eerste uur,rijder sinds 3 jaar.voor mij zeker geen A5 om 3reeks
              wat mij echter stoort is dat iemand een ev zou kopen om "sportief" te rijden.
              wie dat doet heeft het verhaal helemaal niet begrepen.
              ok,de mogelijkheid is er zeker,en daarvoor heb je zelfs geen tesla awd voor nodig,alleen vind ik dit het verkeerde uitgangspunt.
              de rust en stilte zijn net de grootste pluspunten,sinds ik ev rijd rijd ik aan een veel rustiger tempo,en niet omdat het niet anders kan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                ik ben ev fan van het eerste uur,rijder sinds 3 jaar.voor mij zeker geen A5 om 3reeks
                wat mij echter stoort is dat iemand een ev zou kopen om "sportief" te rijden.
                wie dat doet heeft het verhaal helemaal niet begrepen.
                ok,de mogelijkheid is er zeker,en daarvoor heb je zelfs geen tesla awd voor nodig,alleen vind ik dit het verkeerde uitgangspunt.
                de rust en stilte zijn net de grootste pluspunten,sinds ik ev rijd rijd ik aan een veel rustiger tempo,en niet omdat het niet anders kan.
                Voor een deel hebt ge gelijk, als ik met een model 3 rijd voel ik ook niet altijd de behoefte om hard te gaan, je voelt niet echt verschil tussen 100 of 150 rijden, maar het kan toch wel ne keer plezant zijn om die acceleratie te voelen en al die ICE's klein te zien worden in uw achteruitkijkspiegel. En gewoon: het kán vrij eenvoudig om een EV goeie prestaties te geven en je blijft nul uitstoot hebben. Bij een naft is het ofwel een klein motorke met makke prestaties, of een grote motor met een hoge CO2 uitstoot.
                En als ze bij Porsche er in slagen om 911 klanten naar een Taycan te doen overstappen, dan is daar ook winst voor het milieu en zo'n Taycan is een geweldig rijdende wagen. Die ook niet voor mij is weggelegd qua prijs. Model 3 is voor mij nog wel betaalbaar.
                Last edited by sunking; 04/02/2020, 10:22.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                  Voor een deel hebt ge gelijk, als ik met een model 3 rijd voel ik ook niet altijd de behoefte om hard te gaan, je voelt niet echt verschil tussen 100 of 150 rijden, maar het kan toch wel ne keer plezant zijn om die acceleratie te voelen en al die ICE's klein te zien worden in uw achteruitkijkspiegel. En gewoon: het kán vrij eenvoudig om een EV goeie prestaties te geven en je blijft nul uitstoot hebben. Bij een naft is het ofwel een klein motorke met makke prestaties, of een grote motor met een hoge CO2 uitstoot.
                  En als ze bij Porsche er in slagen om 911 klanten naar een Taycan te doen overstappen, dan is daar ook winst voor het milieu en zo'n Taycan is een geweldig rijdende wagen. Die ook niet voor mij is weggelegd qua prijs. Model 3 is voor mij nog wel betaalbaar.
                  tuurlijk heb jij ook voor een deel gelijk,
                  ik beweer ook niet dat ik de acceleratie's nooit uitspeel,
                  maar ik zie dat eerder als een leuk extraatje dat je sporadisch is een keer kan gebruiken,
                  niet als grote kwaliteit of pluspunt.
                  trouwens,wanneer mijn dochter ermee weg geweest is zie ik dat wel aan de batterijstand.....

                  Comment


                  • Ik zou 150-200pk ook genoeg vinden in een EV, maar je moet toegeven dat het een heel leuk extraatje is.

                    Feit is, waar ze in sportwagens een pak geld in moeten steken (responstijden, snel schakelen), dat allemaal wordt "gratis" meegeleverd in een BEV.
                    En als het dus puur om prestaties gaat, dan is electrisch altijd in het voordeel.

                    Comment


                    • een leuk extraatje,inderdaad,niet meer niet minder.

                      Comment


                      • 200pk is dik OK. Ik rijd soms met een hyundai kona 204 pk en dat rijdt in elk geval een pak beter dan een renault zoe (waar ik ook al veel mee gereden heb). Ook qua algeheel comfort en afwerking staat die op een aanzienlijk hoger niveau. Sterker nog, als dagelijkse wagen zou ik de kona boven de model 3 verkiezen.
                        Ben trouewns wel benieuwd naar de nieuwe zoe met 136 pk en de peugeot e-208.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          200pk is dik OK. Ik rijd soms met een hyundai kona 204 pk en dat rijdt in elk geval een pak beter dan een renault zoe (waar ik ook al veel mee gereden heb). Ook qua algeheel comfort en afwerking staat die op een aanzienlijk hoger niveau. Sterker nog, als dagelijkse wagen zou ik de kona boven de model 3 verkiezen.
                          Ben trouewns wel benieuwd naar de nieuwe zoe met 136 pk en de peugeot e-208.
                          de zoe en de kona zitten nu eenmaal in een andere klasse,en het prijsverschil mag ergens inzitten he.
                          persoonlijk heb ik niets aan die pk wedloop,wat mij betreft is koppel veel belangrijker,en dat heeft elke ev genoeg. ze zouden beter hun energie steken in het verder uitbreiden van de range.
                          wat niet wegneemt dat de kona een sterk aanbod is.
                          Last edited by ; 04/02/2020, 15:41.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                            de zoe en de kona zitten nu eenmaal in een andere klasse,en het prijsverschil mag ergens inzitten he.
                            persoonlijk heb ik niets aan die pk wedloop,wat mij betreft is koppel veel belangrijker,en dat heeft elke ev genoeg. ze zouden beter hun energie steken in het verder uitbreiden van de range.
                            wat niet wegneemt dat de kona een sterk aanbod is.
                            Simpel voorgesteld denk ik dat er nu bij veel of zelfde de meeste constructeurs een sterke correlatie is tussen range en prestaties (vermogen/koppel) omdat ze beide bereiken door extra batterijcapaciteit toe te voegen, zonder de toevoer naar de motor als het ware af te knijpen. Vermoedelijk voor een groot deel omdat er nu heel veel aandacht gaat naar pk's en acceleratie bij de duurdere EV's, en dat een belangrijk verkoopsargument is naast fiscale voordelen en bij een minderheid het groene imago.
                            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Als je kijkt wat mensen van sportwagens verwachten, dan moet je gewoon toegeven dat je dat met een electrische auto vrij snel bereikt.
                              Dan denk ik aan:
                              - acceleratie
                              - hernemingen
                              - instant gasreactie

                              Het enige waar de Tesla dan zwak in scoort is geluid.
                              Je snapt dus duidelijk niet wat een auto een sportwagen maakt... Ik zou zeggen huur eens een Lotus, Ariel of Caterham en rij een paar rondjes op de piste en doe daarna hetzelfde met je Tesla met instant gasreactie...

                              Comment


                              • de elektrische auto breekt door..... van mijn part mooi in 't midden

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                  Je snapt dus duidelijk niet wat een auto een sportwagen maakt... Ik zou zeggen huur eens een Lotus, Ariel of Caterham en rij een paar rondjes op de piste en doe daarna hetzelfde met je Tesla met instant gasreactie...
                                  en vergeet de pamper niet

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                    Je snapt dus duidelijk niet wat een auto een sportwagen maakt... Ik zou zeggen huur eens een Lotus, Ariel of Caterham en rij een paar rondjes op de piste en doe daarna hetzelfde met je Tesla met instant gasreactie...
                                    100%

                                    Wegligging is de essentie van rijden. Beleving hoort daar ook nog bij. Schakelen, motor- en uitlaatgeluid

                                    Niks tegen ev, maar een sportwagen kan je het niet noemen.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                      Je snapt dus duidelijk niet wat een auto een sportwagen maakt... Ik zou zeggen huur eens een Lotus, Ariel of Caterham en rij een paar rondjes op de piste en doe daarna hetzelfde met je Tesla met instant gasreactie...
                                      Dat weet ik goed genoeg, maar een echte sportwagen interesseert me niet, net zo min als circuitrijden.
                                      Feit is wel dat een Tesla een aantal van die eigenschappen realiseert in een gewone auto, en dat er ondertussen een pak van verkocht worden.

                                      Dus de doorbraak... die is er.
                                      En ter zijde, de beurswaarde van Tesla is vandaag groter dan die van VW, terwijl VW 30 keer zo veel auto's bouwt.
                                      De markt verwacht dus duidelijk dat Tesla bij de winnaars hoort in de komende jaren, naast de waarde van hun superchargernetwerk, en de data voor zelfrijdende auto's.

                                      We hebben duidelijk andere verwachtingen. Als ik morgen een zelfrijdende electrische auto in mijn leasebudget krijgt, dan is de bestelbon direct getekend.
                                      Kan ik 's morgens rustig een krantje lezen of al wat werken in de file.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                        de elektrische auto breekt door..... van mijn part mooi in 't midden
                                        Uw plaat blijft hangen.

                                        Comment


                                        • elektrische zelf rijdende auto

                                          Comment

                                          Working...
                                          X