Als je tegen de Tesla boys iets durft zeggen over het gewicht van zo'n wagen dan krijg je steevast het antwoord dat dat niet veel uitmaakt, want die auto doet toch aan recuperatie via de remmen. (brake regen)
Omdat mijn plaat nogal eens durft blijven hangen was ik dus nieuwsgierig hoe goed dat systeem werkt.
Tesla geeft hierover niet direct cijfers...maar wel op diverse fora info over terug te vinden :
tenminste als het systeem al werkt. Bij lage temperaturen schakelt Tesla dit systeem uit omdat het niet goed is voor de batterij. Grofweg gezegd is de recuperatie NUL als het onder de 15 graden is. Tenzij je de wagen in een verwarmde garage zet òf de batterij voorverwarmt.
ook NL klanten beklagen zich hierover.
Als iedereen met EVs begint rond te crossen en 's avonds gaat opladen (hopelijk is er dan wind want solar energie is er niet) dan zal dit niet op groene energie zijn zolang er geen opslag bestaat van groene energie) Dus die Tesla bakbeesten zij eigenlijk grote energe vreters. (los van het feit dat daar gigantische fabrieken voor neergepoot werden)
De groendenkende cityboy heeft trouwens meestal geen dak dat groot genoeg is om zo'n bakbeest van voldoende zonnepaneeltjes-energie te voorzien.
Dus koop beter een licht benzinewagentje met hybride techniek. Tenminste als je om het milieu geeft.
Omdat mijn plaat nogal eens durft blijven hangen was ik dus nieuwsgierig hoe goed dat systeem werkt.
Tesla geeft hierover niet direct cijfers...maar wel op diverse fora info over terug te vinden :
. In genereal this value will be between 15-20 % depending on driving habits if you keep regen in standard mode.
tenminste als het systeem al werkt. Bij lage temperaturen schakelt Tesla dit systeem uit omdat het niet goed is voor de batterij. Grofweg gezegd is de recuperatie NUL als het onder de 15 graden is. Tenzij je de wagen in een verwarmde garage zet òf de batterij voorverwarmt.
I first called Tesla about this issue in November and THEY told me that the car had to warm up. I drove 30 miles on the freeway and it was in the 40s and it NEVER WORKED until I got off of the freeway. At the first stop light I came to, the regen braking worked. The NEXT LIGHT, it did NOT WORK. Then it WOULD work....then it didn't. This is NOT RIGHT. It shouldn't be this way. Warming up the car is NOT the answer in my case.
Als iedereen met EVs begint rond te crossen en 's avonds gaat opladen (hopelijk is er dan wind want solar energie is er niet) dan zal dit niet op groene energie zijn zolang er geen opslag bestaat van groene energie) Dus die Tesla bakbeesten zij eigenlijk grote energe vreters. (los van het feit dat daar gigantische fabrieken voor neergepoot werden)
De groendenkende cityboy heeft trouwens meestal geen dak dat groot genoeg is om zo'n bakbeest van voldoende zonnepaneeltjes-energie te voorzien.
Dus koop beter een licht benzinewagentje met hybride techniek. Tenminste als je om het milieu geeft.
Comment