Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

    En wie is die iemand?
    Tot hiertoe gaat men altijd bij dezelfden aankloppen en er zijn anderen die al op voorhand weten dat ze rustig op beide oren kunnen blijven slapen.
    Ik zie vooral dat bepaalde groepen altijd veel krijgen en het zijn net de groepen die voor alles betalen die het minst krijgen.
    (ik laat je zelf invullen wie tot welke groep behoort)
    Bij wie moeten ze anders aankloppen? De gewone sukkelaar kan zijn biezen niet pakken. De rijke sukkelaar wel. En als die laatste vertrekt, wordt het nog erger, want die neemt zijn jobs ook mee. Dat is kiezen tussen pest en cholora, gelijk ze zeggen.

    Mensen staan er niet bij stil, maar hier een uitleg van wie wat bijdraagt en dan ziet men dat de rijken toch wel een aanzienlijke bijdrage leveren: https://newsmonkey.be/wie-betaalt-bi...gen-in-belgie/
    Maar dat wordt natuurlijk door de partijen het liefste verzwegen, want daar wint ge natuurlijk geen stemmen mee.

    Met de jaren is de wetgeving zo scheef getrokken om bedrijven hier te houden, dat iemand het gelag betaald. En dat heeft niets met één of andere partij te maken, maar ze hebben daar allemaal boter op het hoofd. De grote schrik dat de bedrijven vertrekken. Zoals wij jobhoppen voor een dikker loon, hoppend ie bedrijven voor de beste condities tussen verschillende landen. Het zijn nog steeds geen liefdadigheidsinstellingen, hoe hard we dat ook willen.

    Maar hoe gaat ge het recht trekken?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

      Bij wie moeten ze anders aankloppen? De gewone sukkelaar kan zijn biezen niet pakken. De rijke sukkelaar wel. En als die laatste vertrekt, wordt het nog erger, want die neemt zijn jobs ook mee. Dat is kiezen tussen pest en cholora, gelijk ze zeggen.

      Mensen staan er niet bij stil, maar hier een uitleg van wie wat bijdraagt en dan ziet men dat de rijken toch wel een aanzienlijke bijdrage leveren: https://newsmonkey.be/wie-betaalt-bi...gen-in-belgie/
      Maar dat wordt natuurlijk door de partijen het liefste verzwegen, want daar wint ge natuurlijk geen stemmen mee.

      Met de jaren is de wetgeving zo scheef getrokken om bedrijven hier te houden, dat iemand het gelag betaald. En dat heeft niets met één of andere partij te maken, maar ze hebben daar allemaal boter op het hoofd. De grote schrik dat de bedrijven vertrekken. Zoals wij jobhoppen voor een dikker loon, hoppend ie bedrijven voor de beste condities tussen verschillende landen. Het zijn nog steeds geen liefdadigheidsinstellingen, hoe hard we dat ook willen.

      Maar hoe gaat ge het recht trekken?
      Je vergeet wel 1 belangrijk puntje….

      Echt rijken, werken niet voor hun inkomen maar leven van meerwaarde, in België zowat het enige land in de wereld waar dit 100% belastingvrij kan. (en hebben daarom soms letterlijk € 0 inkomen)
      • De 29 rijkste Belgen werden zo in 2019 alleen, zowat +/- 7 miljard rijker, 100% belastingvrij en legaal
      • De rijkste 500 mensen in de wereld zo’n $ 1 200 000 000 000
      https://www.standaard.be/cnt/dmf2020...C68AFED00BD3CD




      In België wou men alleen de kleine garnalen, die wat aandelen op de beurs hadden (+ €500.000) 0.15% belasten.

      (spijtig genoeg kwam ik, hiervoor niet in aanmerking....)


      Wie echt geld had via aandelen op naam / vennootschap, diende nog steeds 0% te betalen, daarom werd de wet tenslotte verworpen….
      De fiscus mag voortaan geen 0,15 procent belasting meer heffen op effectenrekeningen waarop meer dan 500.000 euro staat.


      De rijkste Belgen leven al lang niet meer in België, maar in Zwitserland (AB-InBev, GBL….)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

        Je vergeet wel 1 belangrijk puntje….

        Echt rijken, werken niet voor hun inkomen maar leven van meerwaarde, in België zowat het enige land in de wereld waar dit 100% belastingvrij kan. (en hebben daarom soms letterlijk € 0 inkomen)
        • De 29 rijkste Belgen werden zo in 2019 alleen, zowat +/- 7 miljard rijker, 100% belastingvrij en legaal
        • De rijkste 500 mensen in de wereld zo’n $ 1 200 000 000 000
        https://www.standaard.be/cnt/dmf2020...C68AFED00BD3CD




        In België wou men alleen de kleine garnalen, die wat aandelen op de beurs hadden (+ €500.000) 0.15% belasten.

        (spijtig genoeg kwam ik, hiervoor niet in aanmerking....)


        Wie echt geld had via aandelen op naam / vennootschap, diende nog steeds 0% te betalen, daarom werd de wet tenslotte verworpen….
        De fiscus mag voortaan geen 0,15 procent belasting meer heffen op effectenrekeningen waarop meer dan 500.000 euro staat.


        De rijkste Belgen leven al lang niet meer in België, maar in Zwitserland (AB-InBev, GBL….)
        Klopt, maar hoe wilt ge dat recht trekken. Ge hebt zelf gezien met diene van AB inbev. Die zat op 2 maanden tijd in Zwitserland met al heel zijn bezittingen en komt nu een paar keer per week met de privéjet naar België. Naar verluid loopt de staatskas daardoor alleen al €70 miljoen per jaar mis. Dat geeft alleen maar aan dat de mensen die kunnen vertrekken ermee weg komen en degenen die niet kunnen vertrekken, kunnen ze uitpersen.

        Comment


        • Precies toch ni al dat
          De aanbieder van deelauto’s Poppy gaat zijn volledige wagenpark vernieuwen. De VW e-Golf en Audi A3 g-tron gaan dus uit roulatie, en worden onder meer vervangen door Seats.


          Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
            Wat betreft EV : momenteel is dat eigenlijk een storm in een glas water zolang onderstaande niet opgelost raakt, luister eens naar Michio Kaku

            u hoeft enkel te kijken van 12:20 tot 13:26 :

            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


            EV rijders kopen waarschijnlijk in de meeste gevallen geen EV omdat het zo goed is voor het milieu. Maar ze willen wel de anderen overtuigen dat het zo hoort. Wel ik denk van niet. Je kan het milieu momenteel ook ontzien door met een zo klein mogelijke wagen rond te rijden (als het je tenminste om het milieu te doen is !!)
            Elk jaar worden de batterijen 7% goedkoper. Over een paar jaar zitten we aan 100$ per kwh . Dat maakt 5000 $ voor een 50 kwh batterij voor een gemiddelde personenwagen. best doenbaar.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

              Ik dacht dat ge ons een Golf met driepitter zou aanraden.
              Dat is idd een prima wagen als ge elektrisch nog een brug te ver vindt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                Of neem de trein...
                Jij droomt van een V8, maar wie rijdt daar nog mee rond? Juist ja jan modaal doet het met een 3- of 4- pitter. Moet jij maar eens de leute van uitleggen. Sommige driepitters zijn nog wel leutig maar die halen niet de 200+ pk van een elektrische.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                  Wat betreft EV : momenteel is dat eigenlijk een storm in een glas water zolang onderstaande niet opgelost raakt, luister eens naar Michio Kaku

                  u hoeft enkel te kijken van 12:20 tot 13:26 :

                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                  EV rijders kopen waarschijnlijk in de meeste gevallen geen EV omdat het zo goed is voor het milieu. Maar ze willen wel de anderen overtuigen dat het zo hoort. Wel ik denk van niet. Je kan het milieu momenteel ook ontzien door met een zo klein mogelijke wagen rond te rijden (als het je tenminste om het milieu te doen is !!)
                  ik rij klein,en ik rij ev,
                  ben ik dan geslaagd?????

                  Comment


                  • Belastingen lijken in België veel hoger dan in andere landen. In Nederland zit de sociale zekerheid niet mee in de belastingen, maar geprivatiseerd. Komt er netto op neer dat je daar MEER betaalt als je die privé kosten meetelt.

                    Je moet ook zien wat je er voor terug krijgt.

                    En van de rijken die vertrekken en voor de jobs moeten zorgen is ook pure quatsch. Wat heeft de tax shift echt opgeleverd? Of Trump zijn beleid? Een gat in de staatskas. Meer niet.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                      Het wordt tijd dat er hier eens een goede dictator aan de macht komt en wars van alle vakbonden en oproerkraaiers eens de boel opkuist.
                      Dat werkt alleen in China, elders steken die hun zakken vol en gaan met hun fortuin in Zwitserland hun einde afwachten.
                      als je denkt dat de overheid hier bepaalt hoe je leeft, ga dan eens aan de Tibetanen en Oeigoeren vragen hoe blij die zijn met hun dictatuur.
                      Of vraag aan de duitsers hoe het afgelopen is nadat ze een dictator de macht gaven.

                      Comment



                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                        industrie, containerschepen, vliegtuigen, enz... dat zIjn de grote vervuilers. Maar ja, daar zit het grote geld, dat pakken we niet aan he. We zouden aan de vrienden en de grote cash raken. Daar zit ook de macht dus die laten we gerust. We pakken veel liever de kleine man aan, de werkmens. Die kan toch niets doen, behalve eens vloeken. Dat is makkelijk. En er zijn er veel van, dus de kassa rinkelt.
                        Beep Beep Wrong. Een beetje populistisch geneuzel 'grote cash', 'grote geld, 'macht', 'klein man'

                        Transport is goed voor 30% van de CO2 uitstoot in Europa. Van die 30% is bijna 61% veroorzaakt door wagens.
                        Transport is de enige sector die jaar na jaar meer CO2 produceert (+25% sinds 1990). Alle andere sectoren hebben hun uitstoot met 15% tot 50% gereduceerd.
                        En dat geldt niet alleen voor CO2. Wat betreft andere emissies heeft de industrie ook reuzesprongen gemaakt. Automobielsector heeft zich beperkt tot sjoemelen, en de consument blijft steeds grotere en meer vervuilende voertuigen aanschaffen.

                        Logisch dat deze sector nu mag betalen. Potje breken, potje betalen.
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • Geen idde of er al een topic is voor de NIO ES8 ?
                          YouTube: Nio ES8 quick review

                          Deze Nio ES8 zie er veel belovend uit.
                          De Chinezen komen er aan en zie er naar uit dat je net als bij de smartphones veel waar voor je geld gaat krijgen.

                          Comment

                          Working...
                          X