Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kangoo LV met kosten aan. Herstellen of vervangen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kangoo LV met kosten aan. Herstellen of vervangen?

    Kangoo Express LV 3-zit van 2015 90pk Euro 5 en ongeveer 140.000km. Aircopomp stuk gegaan... :/
    De wagen moet ook nog in de komende 5 maanden nieuwe distributieriem en groot onderhoud (160.000km/6 jaar) krijgen.

    Privé gekocht in LV en nu net volledig fiscaal afgeschreven (over 5 jaar en veel km woon-werk, was in mijn geval voordeliger dan de forfait). Hou ik deze moet ik vanaf nu de forfait gebruiken.
    Ik heb nog geen offerte maar sowieso aanzienlijke kosten in het vooruitzicht dus, en dat doet me weerom twijfelen. Ik moet er dagelijks mee in een LEZ dus nog tot einde 2024 max.
    Koetswerk, laadruimte en interieur zijn perfect. Ik rijd er ook graag mee.

    Bite the bullet of toch maar eens een nieuwe en deze overlaten nu hij nog iets van waarde heeft? Dan denk ik in de eerste plaats aan een DO-KA Trafic of een Kangoo personenwagen 115pk diesel. Voor die laatste moet ik me haasten om nog eentje te kunnen bestellen.

    Wat denken jullie?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

  • #2
    als ge dat allemaal laat doen door een officiële garage... ja dan zijt ge veel geld kwijt. Iemand zoeken die het na zijn uren doet, gaat u een pak geld uitsparen.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      waarom zou je niet voor een nieuwe LV gaan en blijven aftrekken? veel voordeliger kan je vlg mij toch niet rijden?
      aloewel jij die berekening al wel gedaan zult hebben

      Comment


      • #4
        In dit geval zeg ik ook nieuw.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          als ge dat allemaal laat doen door een officiële garage... ja dan zijt ge veel geld kwijt. Iemand zoeken die het na zijn uren doet, gaat u een pak geld uitsparen.
          Dat denk ik ook. Maar ik zou hier in de buurt niet zo direct weten waar ik moet gaan. Ik heb wel weet van een paar multi-merk garages maar wat ik ervan hoor zijn ze niet veel goedkoper dan mijn dealer hij in het dorp.

          Overmorgen doe ik hem binnen voor een bestek. Ik vrees ervoor...
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

          Comment


          • #6
            ik weet niet waar ge woont, maar ken wel een paar adressen die opmerkelijk goedkoper zijn EN goed werk leveren
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Ik had de Kangoo onverwacht toch nodig en het is dus niet gelukt om deze week een bestek le laten maken.

              Zoals geweten hier ben ik zot van ludospaces. Ik heb er al een hoop versleten. De zitpositie, prakticaliteit, grote ruiten en het no-nonsens karakter is helemaal mijn ding.
              Wat mij dan nog net iets meer bevalt (behalve een te dure nieuwe Espace ) is een echte camionette. Dat vinden mijn vrouw en ik nog zaliger om mee te rijden. En stiekem komt het nu wel bij ons op om een Trafic dubbele cabine aan te schaffen als dagelijkse wagen. Dan heb ik ineens een 2L diesel ipv een opgekietelde 1600cc of -godbetert- 1300cc, ruim plaats voor de 4 volwassenen van ons gezin én de afgescheiden koffer die ik nu ook heb in de Kangoo maar nog een stuk groter. De fietsen kunnen daar gewoon in. Daarbij ook ineens voldoende krachtig om een kleine caravan of de Méhari-op-trailer mee op vakantie te nemen en dat is een droom.
              De Scénic is dan ineens wel ook niet meer nuttig...

              Wat ik me nu afvraag:
              Zo'n bakkersautootje kost 2x niks om mee te rijden. Zuinig in verbruik en onderdelen, handig gebouwd voor vlotte reparaties. Ik heb de indruk dat het ook allemaal wat betrouwbaarder/eenvoudiger is dan de overluxe personenwagens. Deze Kangoo is LV maar daar kunnen we dus nooit met het hele gezin in. Zo'n echte bestelwagen ala Trafic, is dat in vergelijking veel duurder om dagelijks mee te rijden? M.a.w. gaat het dagelijks verbruik veel hoger liggen, de onderhoudsprijzen veel hoger zijn? Is het veel duurder om bv. met zo'n bestelbus op vakantie te gaan dan met een Scénic? Ik denk nu aan peage's enzo.

              Dan rest ook nog de vraag hoe lang dat voordelig regime van een dubbelcabine nog gaat blijven bestaan. Ik ben geen zelfstandige, en het is momenteel nog de enige manier om met een ietwat groter en krachtiger voertuig te blijven rijden zonder doodgeslagen te worden met BIV en tax.

              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ik weet niet waar ge woont, maar ken wel een paar adressen die opmerkelijk goedkoper zijn EN goed werk leveren
              Ik ben te vinden in de driehoek Lier-Mechelen-Heist o/d Berg.

              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • #8
                Als je die nu koopt blijf je onder het huidige regime vallen tot je die verkoopt. Verbruik ja dat zal wel iets meer zijn dan je nu gewoon bent natuurlijk.
                Maar veel luxe zit er nu ook niet op een grote camionette dus zoveel gaat er wel niet kapot ook zeker die zijn voorzien op beulenwerk.
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • #9
                  Toch nog even een update:
                  Het bleek uiteindelijk niet de compressor maar kapotte condensor met een gat in. Telefonisch een prijsschatting van max €600 gekregen waaraan ze zich ook hebben gehouden. De rest van de wagen is nog als nieuw, dus hij mag blijven (tot 2024 hopelijk). Als verwen-cadeautje heb ik de Kangoo getrakteerd op 4 nieuwe wieldeksels (origineel) want op de oude zaten wat krasjes. Die nieuwe zijn iets donkerder dan de felzilveren originelen en dat past wel goed bij het felrood van het koetswerk. Ben content.
                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

                  2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                  Comment


                  • #10
                    leuk om te lezen.
                    We leven al veel te veel in een wegwerpmaatschappij, dus fijn dat je er zo over denkt.

                    Fotootje van de Kangoo met zijn nieuwe schoentjes?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      leuk om te lezen.
                      We leven al veel te veel in een wegwerpmaatschappij, dus fijn dat je er zo over denkt.

                      Fotootje van de Kangoo met zijn nieuwe schoentjes?
                      Alléé, vooruit:

                      20200907_170430 by Bart Aertgeerts, on Flickr

                      20200907_170245 by Bart Aertgeerts, on Flickr
                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

                      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                      Comment


                      • #12
                        Ziet er idd nog als nieuw uit zo... die afdanken zou zonde geweest zijn.

                        Comment


                        • #13
                          de deksels van een kangoo nemen idd nogal rap de vlucht, ik was al ff van plan om op de kangoo vriendin mijn oude mercedesdeksels te klikken, door dit te lezen er terug aan herinnerd - haha

                          maar het gaat niet, de vorm van de deksels akkordeert niet met de velgen, spijtig genoeg

                          Comment


                          • #14
                            't Is 22€ voor een origineel deksel dus een setje van 4 valt nog mee.
                            King of the Ludospace - currently running nr. 6

                            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                            Comment


                            • #15
                              het maakt haar eigenlijk niets uit of ze er nu opstaan of niet, maar het was ergens wel 'grappig' geweest voor hen die het was opgevallen...maar vooral toch voor mezelf

                              Comment

                              Working...
                              X