Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Kan je dit ook staven?
Het gemiddelde inkomen in Wallonië ligt echt niet zo spectaculair veel lager dan in Vlaanderen.
In het Brussels hoofdstedelijk gewest ligt het inderdaad een pak lager.
In Brussel is het inkomen het hoogst.
Bovendien zagen bachelors en masters hun loon de voorbije jaren sterker stijgen in vergelijking met werknemers zonder een hogere opleiding. Ook de functie speelt een grote rol bij de omvang van het loonzakje: directeurs van grote ondernemingen zien hun loon het snelste stijgen (+21,6% op 7 jaar tijd). De loontoename was een pak lager bij ongeschoolde arbeiders in transport en opslag (+7,2%) en bij kassiers (+8,2%). Werknemers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest verdienen 4.174 euro, terwijl werkgevers in Vlaanderen en Wallonië een salaris van respectievelijk 3.499 euro en 3.308 euro betalen.
Het gemiddelde vormt echter geen goede waardemeter voor de reële loonspreiding. Zo bedraagt de mediaan 3.140 euro. Dit bedrag houdt in dat 50% van de werknemers maximaal 3.140 euro verdient, terwijl de andere helft een hoger salaris ontvangt. De mediaan ligt met 3.664 euro het hoogst in Brussel en bedraagt respectievelijk 3.120 euro en 2.994 euro in Vlaanderen en Wallonië.
In Wallonië is 37% ambtenaar met bijhorend hoog loon, trekt het gemiddelde serjeus omhoog
Hoezo hoog loon ?
Mijn dochter 27 j. met een universitair diploma, werkt in een voeding groothandel KMO en heeft (nu al) ruim € 1000 netto (inclusief firma auto /Opel Astra, met alle toeters en bellen….) meer als bij de overheid met hetzelfde diploma….(iedereen kan die op het internet vinden)
3.5 Jaar geleden startte ze aan hetzelfde loon als bij de overheid....
Bovendien zagen bachelors en masters hun loon de voorbije jaren sterker stijgen in vergelijking met werknemers zonder een hogere opleiding. Ook de functie speelt een grote rol bij de omvang van het loonzakje: directeurs van grote ondernemingen zien hun loon het snelste stijgen (+21,6% op 7 jaar tijd). De loontoename was een pak lager bij ongeschoolde arbeiders in transport en opslag (+7,2%) en bij kassiers (+8,2%). Werknemers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest verdienen 4.174 euro, terwijl werkgevers in Vlaanderen en Wallonië een salaris van respectievelijk 3.499 euro en 3.308 euro betalen.
Het gemiddelde vormt echter geen goede waardemeter voor de reële loonspreiding. Zo bedraagt de mediaan 3.140 euro. Dit bedrag houdt in dat 50% van de werknemers maximaal 3.140 euro verdient, terwijl de andere helft een hoger salaris ontvangt. De mediaan ligt met 3.664 euro het hoogst in Brussel en bedraagt respectievelijk 3.120 euro en 2.994 euro in Vlaanderen en Wallonië.
Ik ga toch liever af op deze bron.
Uw bron gaat over wat werkgevers betalen aan hun werknemers. (en er worden brutolonen vermeld). Er zijn echter ook gepensioneerden, invaliden, werklozen enz...
Mijn dochter 27 j. met een universitair diploma, werkt in een voeding groothandel KMO en heeft (nu al) ruim € 1000 netto (inclusief firma auto /Opel Astra, met alle toeters en bellen….) meer als bij de overheid met hetzelfde diploma….(iedereen kan die op het internet vinden)
3.5 Jaar geleden startte ze aan hetzelfde loon als bij de overheid....
Sommige mensen weten niet waarover ze praten. Laten doen.
37% ambtenaar met bijhorend hoog loon bij onze zuiderburen. Trekt het gemiddelde dus... euh, omlaag.
Is dat nu al beslist, dus een zekerheid? Daar is al 3-4 jaar sprake van
Laat nog wat meer van die boom knuffelaars en geitenwollen sokken in de regering. Ik ben akkoord dat het milieu moet gespaard worden, ik vind een mooie natuur ook tof. Maar moet altijd de autoliefhebber gestraft worden?
Waar een vrachtwagen 30000 deeltjes fijnstof per kubieke centimeter uitstoot, behaalt de kleine brommer een waarde van 35000. In perspectief: de cilinderinhoud van een vrachtwagen is een factor 200 tot 300 groter dan de bromfiets. Daarbovenop bestaat nog het probleem van ultrafijnstof, wat ruimschoots aanwezig is in brommeremissies en nog verder in de longen kan doordringen.
Gefocust op Brussel bleek dat brommers tot 5% van de verkeersstroom uitmaakten, maar verantwoordelijk waren voor respectievelijk 10 en 24 procent van de totale uitstoot in CO2 en koolwaterstoffen (HC), een van de hoofdoorzaken van smog.
Gisteren ook nog zo achter een (weliswaar schoon) meiske gefietst die behoorlijk lawaai maakte en serieus stonk met een blauwe walm, of haar brommer toch.
zeker en vast en das ook leuk... maar die mensen hebben dan toch een enorm groot probleem vanaf 2023??
In 2023 gaat het om auto's van bouwjaren voor 1996, die zijn dan 27 jaar oud....
Zo veel zullen er daar niet van op de baan zijn in dagelijks gebruik, en voor oldtimers zal er wel een speciale regeling komen.
Rond 2026 wordt het spannender als auto's van voor 2010 er uit moeten, die zijn dan "amper" 16 jaar oud. Dat zullen er wel veel meer zijn.
Laat ons hopen dat de PS de zwartepiet hiervoor toegeschoven krijgt, dan zal hun kiesvee wel wat draaien. (als het maar niet naar de PTB is...)
In 2023 gaat het om auto's van bouwjaren voor 1996, die zijn dan 27 jaar oud....
Zo veel zullen er daar niet van op de baan zijn in dagelijks gebruik, en voor oldtimers zal er wel een speciale regeling komen.
Daar heb ik 2 tegengestelde gedachten bij:
1) ik denk dat je dat getal toch niet mag onderschatten. Hoeveel Mercedes 3, Golf 2-3, Corolla, etc rijden er nog wel niet rond?
2) als dat dan toch zo weinig auto's zijn, waarom dan de draconische maatregelen? Dan valt er meer winst te halen bij bvb 2-takt toestellen.
Ik rij maar weinig met mijn MX-5 uit 92 rond, maar als ik naar het Zwarte Woud wil, moet ik dan Wallonië vermijden.
Voor ocharme max 10 dagen op een jaar dat ik daarmee in Wallonië rond rij.
Daar heb ik 2 tegengestelde gedachten bij:
1) ik denk dat je dat getal toch niet mag onderschatten. Hoeveel Mercedes 3, Golf 2-3, Corolla, etc rijden er nog wel niet rond?
2) als dat dan toch zo weinig auto's zijn, waarom dan de draconische maatregelen? Dan valt er meer winst te halen bij bvb 2-takt toestellen.
Ik rij maar weinig met mijn MX-5 uit 92 rond, maar als ik naar het Zwarte Woud wil, moet ik dan Wallonië vermijden.
Voor ocharme max 10 dagen op een jaar dat ik daarmee in Wallonië rond rij.
Dan is je auto toch Oldtimer. Daar gaan ze toch iets op moeten vinden, desnoods met dagpassen.
Comment