Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wallonië wordt 1 grote LEZ vanaf 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

    Dat is zever, die mensen leven daar gewoon anders dan Vlamingen.
    ..
    Vééééééélll vriendelijker, .
    Dus omdat ze vriendelijker zijn is het zever dat ze het niet breed hebben ? Ik zie de link niet ..

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      .. in dit geval beter dan in Vlaanderen waar je in ieder dorpje een andere regeling hebt..
      Echt ?

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

        Kan je dit ook staven?
        Het gemiddelde inkomen in Wallonië ligt echt niet zo spectaculair veel lager dan in Vlaanderen.
        In het Brussels hoofdstedelijk gewest ligt het inderdaad een pak lager.


        In Brussel is het inkomen het hoogst.

        Bovendien zagen bachelors en masters hun loon de voorbije jaren sterker stijgen in vergelijking met werknemers zonder een hogere opleiding. Ook de functie speelt een grote rol bij de omvang van het loonzakje: directeurs van grote ondernemingen zien hun loon het snelste stijgen (+21,6% op 7 jaar tijd). De loontoename was een pak lager bij ongeschoolde arbeiders in transport en opslag (+7,2%) en bij kassiers (+8,2%). Werknemers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest verdienen 4.174 euro, terwijl werkgevers in Vlaanderen en Wallonië een salaris van respectievelijk 3.499 euro en 3.308 euro betalen.

        Het gemiddelde vormt echter geen goede waardemeter voor de reële loonspreiding. Zo bedraagt de mediaan 3.140 euro. Dit bedrag houdt in dat 50% van de werknemers maximaal 3.140 euro verdient, terwijl de andere helft een hoger salaris ontvangt. De mediaan ligt met 3.664 euro het hoogst in Brussel en bedraagt respectievelijk 3.120 euro en 2.994 euro in Vlaanderen en Wallonië.

        Bron: https://peoplesphere.be/nl/gemiddeld...nen-neemt-toe/



        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          In Wallonië is 37% ambtenaar met bijhorend hoog loon, trekt het gemiddelde serjeus omhoog
          Hoezo hoog loon ?

          Mijn dochter 27 j. met een universitair diploma, werkt in een voeding groothandel KMO en heeft (nu al) ruim € 1000 netto (inclusief firma auto /Opel Astra, met alle toeters en bellen….) meer als bij de overheid met hetzelfde diploma….(iedereen kan die op het internet vinden)
          3.5 Jaar geleden startte ze aan hetzelfde loon als bij de overheid....

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            In Brussel is het inkomen het hoogst.

            Bovendien zagen bachelors en masters hun loon de voorbije jaren sterker stijgen in vergelijking met werknemers zonder een hogere opleiding. Ook de functie speelt een grote rol bij de omvang van het loonzakje: directeurs van grote ondernemingen zien hun loon het snelste stijgen (+21,6% op 7 jaar tijd). De loontoename was een pak lager bij ongeschoolde arbeiders in transport en opslag (+7,2%) en bij kassiers (+8,2%). Werknemers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest verdienen 4.174 euro, terwijl werkgevers in Vlaanderen en Wallonië een salaris van respectievelijk 3.499 euro en 3.308 euro betalen.

            Het gemiddelde vormt echter geen goede waardemeter voor de reële loonspreiding. Zo bedraagt de mediaan 3.140 euro. Dit bedrag houdt in dat 50% van de werknemers maximaal 3.140 euro verdient, terwijl de andere helft een hoger salaris ontvangt. De mediaan ligt met 3.664 euro het hoogst in Brussel en bedraagt respectievelijk 3.120 euro en 2.994 euro in Vlaanderen en Wallonië.

            Bron: https://peoplesphere.be/nl/gemiddeld...nen-neemt-toe/


            Ik ga toch liever af op deze bron.
            Uw bron gaat over wat werkgevers betalen aan hun werknemers. (en er worden brutolonen vermeld). Er zijn echter ook gepensioneerden, invaliden, werklozen enz...
            Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 21/09/2020, 08:09.

            Comment


            • #46
              wat een gezeik over "het loon"

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                wat een gezeik over "het loon"
                ´t Is waar.
                Maar doen alsof het voor de ”arme” walen zoveel moeilijker is om hun oude wrak te vervangen?

                Comment


                • #48
                  ik zie in de walen wel meer oude rariteiten, dat is toch een feit

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                    Hoezo hoog loon ?

                    Mijn dochter 27 j. met een universitair diploma, werkt in een voeding groothandel KMO en heeft (nu al) ruim € 1000 netto (inclusief firma auto /Opel Astra, met alle toeters en bellen….) meer als bij de overheid met hetzelfde diploma….(iedereen kan die op het internet vinden)
                    3.5 Jaar geleden startte ze aan hetzelfde loon als bij de overheid....
                    Sommige mensen weten niet waarover ze praten. Laten doen.

                    37% ambtenaar met bijhorend hoog loon bij onze zuiderburen. Trekt het gemiddelde dus... euh, omlaag.



                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      ik zie in de walen wel meer oude rariteiten, dat is toch een feit
                      Walen geven niet veel om status. Geen opgekuiste voorhofkes, oudere auto's... . Minder schone schijn, zeg maar.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        ik zie in de walen wel meer oude rariteiten, dat is toch een feit
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                          Sommige mensen weten niet waarover ze praten. Laten doen.

                          37% ambtenaar met bijhorend hoog loon bij onze zuiderburen. Trekt het gemiddelde dus... euh, omlaag.
                          denk die 37% weg en het verschil was nog een stuk afgetekender

                          maar die laten het idd minder aan hun hart komen, siert hen

                          Comment


                          • #53
                            Zijn er nu nog altijd geen concentratiekampen voor ambtenaren en Walen? Hoog tijd dan!
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                              Walen geven niet veel om status. Geen opgekuiste voorhofkes, oudere auto's... . Minder schone schijn, zeg maar.
                              zeker en vast en das ook leuk... maar die mensen hebben dan toch een enorm groot probleem vanaf 2023??

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                zeker en vast en das ook leuk... maar die mensen hebben dan toch een enorm groot probleem vanaf 2023??
                                Is dat nu al beslist, dus een zekerheid? Daar is al 3-4 jaar sprake van
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                  Is dat nu al beslist, dus een zekerheid? Daar is al 3-4 jaar sprake van
                                  Laat nog wat meer van die boom knuffelaars en geitenwollen sokken in de regering. Ik ben akkoord dat het milieu moet gespaard worden, ik vind een mooie natuur ook tof. Maar moet altijd de autoliefhebber gestraft worden?
                                  2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                                  2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                                  Comment


                                  • #57
                                    Men zou beter de 2taktjes overal verbieden: brommers en allerhande maaiers.
                                    Daar kan je met minder geld gemakkelijker een verbetering bereiken.

                                    Waar een vrachtwagen 30000 deeltjes fijnstof per kubieke centimeter uitstoot, behaalt de kleine brommer een waarde van 35000. In perspectief: de cilinderinhoud van een vrachtwagen is een factor 200 tot 300 groter dan de bromfiets. Daarbovenop bestaat nog het probleem van ultrafijnstof, wat ruimschoots aanwezig is in brommeremissies en nog verder in de longen kan doordringen.

                                    Gefocust op Brussel bleek dat brommers tot 5% van de verkeersstroom uitmaakten, maar verantwoordelijk waren voor respectievelijk 10 en 24 procent van de totale uitstoot in CO2 en koolwaterstoffen (HC), een van de hoofdoorzaken van smog.
                                    Gisteren ook nog zo achter een (weliswaar schoon) meiske gefietst die behoorlijk lawaai maakte en serieus stonk met een blauwe walm, of haar brommer toch.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                      zeker en vast en das ook leuk... maar die mensen hebben dan toch een enorm groot probleem vanaf 2023??
                                      In 2023 gaat het om auto's van bouwjaren voor 1996, die zijn dan 27 jaar oud....
                                      Zo veel zullen er daar niet van op de baan zijn in dagelijks gebruik, en voor oldtimers zal er wel een speciale regeling komen.

                                      Rond 2026 wordt het spannender als auto's van voor 2010 er uit moeten, die zijn dan "amper" 16 jaar oud. Dat zullen er wel veel meer zijn.
                                      Laat ons hopen dat de PS de zwartepiet hiervoor toegeschoven krijgt, dan zal hun kiesvee wel wat draaien. (als het maar niet naar de PTB is...)

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        In 2023 gaat het om auto's van bouwjaren voor 1996, die zijn dan 27 jaar oud....
                                        Zo veel zullen er daar niet van op de baan zijn in dagelijks gebruik, en voor oldtimers zal er wel een speciale regeling komen.
                                        Daar heb ik 2 tegengestelde gedachten bij:
                                        1) ik denk dat je dat getal toch niet mag onderschatten. Hoeveel Mercedes 3, Golf 2-3, Corolla, etc rijden er nog wel niet rond?
                                        2) als dat dan toch zo weinig auto's zijn, waarom dan de draconische maatregelen? Dan valt er meer winst te halen bij bvb 2-takt toestellen.
                                        Ik rij maar weinig met mijn MX-5 uit 92 rond, maar als ik naar het Zwarte Woud wil, moet ik dan Wallonië vermijden.
                                        Voor ocharme max 10 dagen op een jaar dat ik daarmee in Wallonië rond rij.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Daar heb ik 2 tegengestelde gedachten bij:
                                          1) ik denk dat je dat getal toch niet mag onderschatten. Hoeveel Mercedes 3, Golf 2-3, Corolla, etc rijden er nog wel niet rond?
                                          2) als dat dan toch zo weinig auto's zijn, waarom dan de draconische maatregelen? Dan valt er meer winst te halen bij bvb 2-takt toestellen.
                                          Ik rij maar weinig met mijn MX-5 uit 92 rond, maar als ik naar het Zwarte Woud wil, moet ik dan Wallonië vermijden.
                                          Voor ocharme max 10 dagen op een jaar dat ik daarmee in Wallonië rond rij.
                                          Dan is je auto toch Oldtimer. Daar gaan ze toch iets op moeten vinden, desnoods met dagpassen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X