Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wallonië wordt 1 grote LEZ vanaf 2023

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dan is je auto toch Oldtimer. Daar gaan ze toch iets op moeten vinden, desnoods met dagpassen.
    Ja, maar het zal dan alleen maar zijn voor oldtimers op O-platen. Kan ik het dus vergeten om er eens mee naar het werk te rijden (als dat nog bereikbaar is dan met die auto)
    Probleem is dat ik met O-plateb gewoonweg niet veel kan rijden wegens te weinig tijd.
    MX-5 staat op gewone platen en wil ik zo lang mogelijk houden zodat ik hem ook voor woon-werk verkeer kan gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Ik vrees dat de ANPR camera een belangrijke rol gaat spelen.
      tuurlijk, dat is stap 1 naar kilometerheffing voor personenwagens

Comment

Dat zal een regel zijn voor walen zelf, als een duits met zijn golf 3 diesel een paar keer in de walen komt bollen moet dat wel kunnen denk ik. Hoewel ik zou het wel grappig vinden dat niemand nog door de walen gaat of er naar toe gaat uit de buurlanden DE en FR.
        ALs de walen 3000km mogen rijden, moet elke europeaan dat ook kunnen of ze hebben een klacht aan hun broek van de EU.

Gelukkig zitten er geen groene in de vlaamse regering. Dus als ze federaal wat vervelend komen doen zal vlaanderen wel iets vinden om stokken in de wielen te steken.
        Maar kijk eens naar luxemburg waar groen en liberaal samen zitten, geen LEZ maar gratis openbaar vervoer daar maken ze eerst alternatieven hier alles verbieden en dan zien we wel. (LEZ gent, bus en tram verbindingen eerst leggen dan pas LEZ)
        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
          Dat zal een regel zijn voor walen zelf, als een duits met zijn golf 3 diesel een paar keer in de walen komt bollen moet dat wel kunnen denk ik. Hoewel ik zou het wel grappig vinden dat niemand nog door de walen gaat of er naar toe gaat uit de buurlanden DE en FR.
          ALs de walen 3000km mogen rijden, moet elke europeaan dat ook kunnen of ze hebben een klacht aan hun broek van de EU.

Gelukkig zitten er geen groene in de vlaamse regering. Dus als ze federaal wat vervelend komen doen zal vlaanderen wel iets vinden om stokken in de wielen te steken.
          Maar kijk eens naar luxemburg waar groen en liberaal samen zitten, geen LEZ maar gratis openbaar vervoer daar maken ze eerst alternatieven hier alles verbieden en dan zien we wel. (LEZ gent, bus en tram verbindingen eerst leggen dan pas LEZ)
          En dan zie je dat vandaag Calvo kans maakt op vice-premier....
          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten

En dan zie je dat vandaag Calvo kans maakt op vice-premier....
            Al 1.5 jaar niks meer gehoord van die pipo. Komt die uit het niets met zijn kop op den TV met dat nieuws eronder.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              Al 1.5 jaar niks meer gehoord van die pipo. Komt die uit het niets met zijn kop op den TV met dat nieuws eronder.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
              Ja inderdaad. Kruipt beter terug onder zijn steen. Die is voor niks goed

Comment

kunnen we der geen steen " HARD" op neerleggen?

Comment

kunnen we der geen steen " HARD" op neerleggen?
                  Ik word er een beetje wanhopig van van al die hun gezeik, en het zijn altijd wij met auto hobby/passie die moeten boeten. Voetbal is rellen- automeeting is plezier, wielrennen overal afval - na een rally ligt alles proper. Kijk bv eens naar rock am ring en verglijk de beelden na de 24uren...

Comment

Calvo grijpt er naast, maar...
                    De eerste transgender als minister! De groenen blijven verbazen.
                    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 01/10/2020, 15:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Het zal allemaal zo’n vaart niet lopen, eens ze zien dat ze geen steun krijgen van hun stemmers. Want dat zit er aan te komen. In Gent is spa al niet meer mee in het lez verhaal, want hun achterban is zwaar ontevreden dat ze die op kosten jagen.
                      Ik moet hier mezelf dus ongelijk geven

Open VLD, Groen, SP.A en CD&V hebben maandag samen een nieuw plan goedgekeurd om de lage-emissiezone (LEZ) van Gent uit te breiden. De vier partijen zijn achter de schermen diep verdeeld over de plannen, maar keurden ze in de gemeenteraad zonder opmerkingen goed. Daar was wel een stemming na middernacht voor nodig.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik moet hier mezelf dus ongelijk geven

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201019_98142927
                        Nogal logisch, Vlaanderen moet nu al voor € 22,5 miljoen uitstoot rechten kopen (nog minstens 10 jaar)…
                        De Vlaamse regering betaalt 22,5 miljoen aan Denemarken om een Europese boete wegens een tekort aan hernieuwbare energie te vermijden.

In Vlaanderen durven sommige roepen, dat ze goed en efficiënt besturen…

In Wallonië hebben ze geen boete en moet men zelf, niets betalen… maar moeten ze wel hun Belgisch deel gaan bijdragen (waar ze dus niet voor verantwoordelijk zijn...) zo hebben ze weer pasmunt voor de volgende staathervorming....

Comment

begroting wallo-bru zal nooit met een evenwicht aanknopen, goed bestuur...buren zullen wel bijleggen, zijn we toch gewoon

Gezien de manier waarop ze vandaag wordt gefinancierd, zal de Franse gemeenschap nooit in staat zijn met een begroting in evenwicht aan te knopen. Dat heeft minister van Begroting Frédéric Daerden (PS) verklaard in het parlement van de Franse gemeenschap.

demir heeft al 70 mil gerecupereerd met de sjoemelaffaire door de groene industrie, das 3 jaar...en de teruggechipte 7.5 mw windmolens op 2.9 mw zullen nu tenminste mss maximaal ingezet worden waardoor die 22.5 wel eens goed zou kunnen zakken, on verra

Comment

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              ik kan dit alleen maar toejuichen.

Comment

gaat niet gebeuren hoor, ze zijn een weg ingeslagen en dat van hierboven zal wel gefactcheckt worden en als fake worden weggezet

denk dat dit oorspronkelijk een bericht was van april 2020

Der umstrittene Feinstaub-Alarm in Stuttgart wird abgeschafft. Immer mehr Luftmessdaten deuten zudem auf eine mögliche Fehleinschätzung der Behörden bei Diesel-Fahrverboten hin, was Stickoxide betrifft. Erste Politiker fordern die Abschaffung der Fahrverbote.
                                Last edited by bobo; 27/12/2020, 23:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  gaat niet gebeuren hoor, ze zijn een weg ingeslagen en dat van hierboven zal wel gefactcheckt worden en als fake worden weggezet

denk dat dit oorspronkelijk een bericht was van april 2020

https://www.focus.de/auto/news/diese..._11888497.html
                                  goh, ik zie het eerder heel traag gebeuren. eerst rotterdam dat de LEZ afschaft. dan duitsland die dit rustig begint terug te draaien.
                                  dan andere landen.
                                  belgie zelf zal zoals altijd als laatste aan de beurt zijn.
                                  dit omdat er teveel geld mee gemoeid is.
                                  kijk naar Gent, waar elke wagen buiten Belgie als euro 0 word aanzien en niet toegelaten is in Gent. ( zelfs een 2020 Tesla )
                                  Tenzij je je eerst registreert. dit is gewoonweg absurd, sinds buitenlanders niet altijd weet hebben hiervan.
                                  maar automatisch een boete van 100+ euro opsturen is natuurlijk geen probleem.

het is een beetje zoals de BIV in belgie. een tax die volgens europa maar 1x mag gehoffen worden, maar welke in belgie elke keer bij inschrijving nieuwe eigenaar wordt gehoffen.
                                  Belgie zelf betaald liever de boete ( wegens die inkomsten ) dan dit correct te zetten.

Comment

het ligt trouwens aan de banden, fijnstof...en zeker die EV's maken veel fijnstof

In deutschen Städten werden Feinstaub-Grenzwerte selten überschritten. Auto-Kritiker fordern deren Verschärfung; eine Gefahr für neue Fahrverbote. Weil Benziner und Diesel immer sauberer werden, könnten die Verbote auch Elektroautos treffen - aus einem simplen Grund.

Comment

Inderdaad, banden er remmen, worden veel verzwegen bij fijnstof. Hoe zwaarder de wagen hoe meer.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

meeste ev's kunnen met 1 pedaal gereden worden en moeten hun remmen al niet gebruiken
                                        en gewicht... mijn 508 tikt ook de 1800kg aan en da's geen ev.

lijkt me weer zo'n studie te zijn gedaan vanuit de olielobby. alle middelen zijn precies weer goed om verandering tegen te houden.

als ge geen fijn stof meer wilt in duitsland, dat ze dan eens eerst hun bruinkoolcentrales uitfaseren. Dat is precies in deze studie geen probleem. Fijn stof is geen lokaal probleem. Als men zelfs ultrafijne plastiek deeltjes vindt in de poolgebieden... om maar te zeggen dat men verder moet kijken dan enkel maar lokaal.

www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          meeste ev's kunnen met 1 pedaal gereden worden en moeten hun remmen al niet gebruiken
                                          en gewicht... mijn 508 tikt ook de 1800kg aan en da's geen ev.

lijkt me weer zo'n studie te zijn gedaan vanuit de olielobby. alle middelen zijn precies weer goed om verandering tegen te houden.

als ge geen fijn stof meer wilt in duitsland, dat ze dan eens eerst hun bruinkoolcentrales uitfaseren. Dat is precies in deze studie geen probleem. Fijn stof is geen lokaal probleem. Als men zelfs ultrafijne plastiek deeltjes vindt in de poolgebieden... om maar te zeggen dat men verder moet kijken dan enkel maar lokaal.
                                          Verder kijken dan lokaal brengt geen geld in de kassa van de roverheid
                                          Ze weten dit dondersgoed maar wij blijven betalen.
                                          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                          X