Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wallonië wordt 1 grote LEZ vanaf 2023

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Hallo? Er bestond begin 2015 nog geen F30/31 euro 5...
    En dan nog, die euro 6 mag over x aantal jaren ook niet meer de LEZ in hoor.
    Wel euh, die bestond wel. De blueperformance, en daar moest je voor bijbetalen. Of mss heeft bmw die niet in belgie verkocht, omdat ze weten dat dat hier een apenland is ^^. (D’ieteren deed het zelfde... zo lang mogelijk euro 5 blijven verkopen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Wel euh, die bestond wel. De blueperformance, en daar moest je voor bijbetalen. Of mss heeft bmw die niet in belgie verkocht, omdat ze weten dat dat hier een apenland is ^^. (D’ieteren deed het zelfde... zo lang mogelijk euro 5 blijven verkopen)
      Wel euh... nee, die blueperformance bestond niet.

Ah, ge weet het dan toch dat het hier een apenland is met hun lez'kes enzomeer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Niet voor de mensen die er wonen, zeker niet omdat niet iedereen hiermee bezig is. Jij zoekt dit op, maar 99% van de mensen stappen in, rijden en that’s it. Als jij dat redelijke termijnen vindt voor inwoners, sorry hoor. Geen enkele reden of excuus is goed om uw inwoners zo laat deze regels op te leggen.
        Da’s een algemene belgische ziekte. Hier gelden veel vrijheiden als je vergelijkt met sommige andere landen, maar ge moet hier als burger ook maar uw plan zien te trekken. Als ge u niet informeert, zijt ge de klos. Op dat vlak vind ik nederland echt een veel beter land (maar weinig belgen zullen spontaan naar daar verhuizen)
        Er wordt dan wel info gedeeld op dit forum en elders, maar dat wordt dan vaak niet ter harte genomen.

Comment

Wel euh... nee, die blueperformance bestond niet.

Ah, ge weet het dan toch dat het hier een apenland is met hun lez'kes enzomeer
          https://motoreu.com/bmw-320d-blueper...cations-161378

en ik had gisteren nog een link gepost naar een
          artikel in autoweek. https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...-keuze-blijft/

Mocht lez enkel in belgie bestaan, dan zou k je nog volgen, maar het bestond al eerder in duitsland, nederland, denemarken en nog andere landen.
          Last edited by sunking; 08/05/2021, 10:12.

Comment

• Zelfs de E90 bestond al in blueperformance en werd in belgie verkocht.

Comment

REAL MPG, Technical Specifications of BMW 320d BluePerformance (184 hp) 2012-2015 . Compare power, torque, dimensions, true MPG, fuel tank, trunk capacity.

artikel in autoweek.

Mocht lez enkel in belgie bestaan, dan zou k je nog volgen, maar het bestond al eerder in duitsland, nederland, denemarken en nog andere landen.
              Bleuperformance bestond voor de F30 niet in België, punt. Het interesseert me niet welke linkjes je nog allemaal gaat posten. Het gaat over het feit dat NIEUWE wagens die verkocht werden al na 10 jaar zelfs de LEZ niet meer in mogen. Dat is een onfaire en zelfs asociale maatregel te noemen.

Comment

https://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=15596

Zelfs de E90 bestond al in blueperformance en werd in belgie verkocht.
                Gele plaatjes zijn hollandse plaatjes....

Comment

Gele plaatjes zijn hollandse plaatjes....
                  De auto is een ex-lease uit Belgie. (staat in de openingspost)

Comment

De auto is een ex-lease uit Belgie. (staat in de openingspost)
                    Misschien dat het voor lease bakken dan wel bestond? Ik weet het niet. Voor die van mij bestond de optie alvast niet! Ik heb ook een 318d E91 in 2010 nieuw gekocht, ook toen kon ik die optie niet nemen.

Comment

• Tja dat het bestond daar ben ik zeker van, maar de dealer zal wellicht niet de moeite genomen hebben om dat te vertellen.
                      Of ze wisten zelf van toeten of blazen.

jij hoeft mijn links niet te lezen, maar misschien is het wel nuttig voor anderen die een tweedehands bmw overwegen.

Hier vind je een tweedehands BMW 320 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

Tja dat het bestond daar ben ik zeker van, maar de dealer zal wellicht niet de moeite genomen hebben om dat te vertellen.
                        Of ze wisten zelf van toeten of blazen.

jij hoeft mijn links niet te lezen, maar misschien is het wel nuttig voor anderen die een tweedehands bmw overwegen.

Hier vind je een tweedehands BMW 320 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Hey gast, dat bestond niet, ik heb die optielijst misschien wel dertig keer overlopen over wat ik wel een niet ging aanvinken. Je hebt het over de efficiënt dynamics versie, de 320d 163 pk versie... Dat is een veredelde 318d.

Comment

• Hey gast! de 163 pk versie heeft niks met efficient dynamics te maken, dat is de belgische geknepen versie om de BIV te verlagen. Op de belgische autoscout staan ook genoeg 184pk euro 6 modellen...

edit: ik geraak er ook niet meer aan uit. het kan zijn dat ED idd de 163pk is, maar blueperformance, is er wel in 184, en dat is dus euro 6...
                          Last edited by sunking; 08/05/2021, 11:06.

Comment

Hey gast! de 163 pk versie heeft niks met efficient dynamics te maken, dat is de belgische geknepen versie om de BIV te verlagen. Op de belgische autoscout staan ook genoeg 184pk euro 6 modellen...

edit: ik geraak er ook niet meer aan uit. het kan zijn dat ED idd de 163pk is, maar blueperformance, is er wel in 184, en dat is dus euro 6...
                            Ja, autoscout is een betrouwbare bron. Daar staan ooit 316's met een sportpakket op als M3. In 2015 bestond er geen 320d 184 Pk versie in blueperformance. Als je een echt bewijs hebt, toon het me.

Comment

• als het in verschillende nieuwsartikels werd aangekondigd in 2010, er exemplaren te koop staan waar expliciet "blueperformance" bij staat, en er in holland al ene een belgische ex-lease euro 6 heeft overgenomen, dan is dat voor mij voldoende bewijs. als dat voor u niet het geval is, voor mij geen probleem hoor.
                              het gaat trouwens ook om een speficifieke aandrijflijn, dat hoeft niet op de optielijst te staan (net zoals Efficientdynamics of een automatische versnellingsbak).

Comment

als het in verschillende nieuwsartikels werd aangekondigd in 2010, er exemplaren te koop staan waar expliciet "blueperformance" bij staat, en er in holland al ene een belgische ex-lease euro 6 heeft overgenomen, dan is dat voor mij voldoende bewijs. als dat voor u niet het geval is, voor mij geen probleem hoor.
                                het gaat trouwens ook om een speficifieke aandrijflijn, dat hoeft niet op de optielijst te staan (net zoals Efficientdynamics of een automatische versnellingsbak).
                                Ik heb het over een 2015 F30 184 Pk. Niet over ex-lease, 163 Pk versie (wat die Hollander ook heeft), de buitenlandse markt, enz...
                                Eneuh... automatische versnellingsbak staat op de optielijst hoor...

Comment

• https://motoreu.com/bmw-320d-blueper...cations-161378

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...Id=-1130065278

OK dus hij heeft in 2012 bestaan maar in 2015 niet meer?
                                  Een zoekertje waar expliciet blueperformance in de titel staat, is fake?
                                  Hij is in heel europa verkocht, maar niet in belgie?
                                  Hij is aangekondigd maar uiteindelijk niet gekomen?
                                  Allemaal heel aannemelijk.

Enfin, ik kan niks hard bewijzen (heb geen brochure of website van bmw van 2015 of eerder), maar ik moet het tegendeel ook nog steeds bewezen zien. dus ieder gelooft wat hem wilt.

Comment

artikel in autoweek. https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...-keuze-blijft/

Maar daar was in 2013 geen sprake van een euro 5 diesel te weren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

Maar daar was in 2013 geen sprake van een euro 5 diesel te weren...
                                      dat klopt, velen hadden toen de bui nog niet zien hangen. het is allemaal vrij snel gegaan, 2025 was ook nog ver af in 2013.
                                      mijn 316i van 2013 was blijkbaar ook nog euro 5, daar lag ik niet van wakker op die moment (en een naft euro 5 mag sowieso nog langer binnen).
                                      in 2015 was er al wat meer geweten... het verbaast mij echt dat je toen nog een euro 5 nieuw kon kopen.

Comment

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...Id=-1130065278

OK dus hij heeft in 2012 bestaan maar in 2015 niet meer?
                                        Een zoekertje waar expliciet blueperformance in de titel staat, is fake?
                                        Hij is in heel europa verkocht, maar niet in belgie?
                                        Hij is aangekondigd maar uiteindelijk niet gekomen?
                                        Allemaal heel aannemelijk.

Enfin, ik kan niks hard bewijzen (heb geen brochure of website van bmw van 2015 of eerder), maar ik moet het tegendeel ook nog steeds bewezen zien. dus ieder gelooft wat hem wilt.
                                        Ik heb destijds misschien wel 50 keer een 320d geconfigureerd op de BMW site, de optielijst talloze keren van voor naar achter en omgekeerd gedetailleerd bekeken en bestudeerd. Maar, als jij denkt dat ik de optielijst destijds niet goed doornomen heb, oké dan.

Comment

Ik heb destijds misschien wel 50 keer een 320d geconfigureerd op de BMW site, de optielijst talloze keren van voor naar achter en omgekeerd gedetailleerd bekeken en bestudeerd. Maar, als jij denkt dat ik de optielijst destijds niet goed doornomen heb, oké dan.
                                          Ja dat denk ik nu echt feitelijk, dat jij niet goed bent in het doornemen van optielijsten. Ik ga er minstens 100 keer door voor ik bestel. En ik configureer ook vaak zonder te bestellen, echt een leuke hobby en het is veel goedkoper.

nee ze het zou daadwerkelijk kunnen dat hij in belgie niet of moeilijk verkrijgbaar was, dat je er expliciet achter moest vragen, of dat er een aantal exemplaren in belgie geleverd zijn in euro 6 omdat ze zo van de band gerold zijn in duitsland. maar dat ze bestaan, daar twijfel ik niet aan.
                                          Last edited by sunking; 08/05/2021, 13:26.

Comment

Working...
                                          X