Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG vignet niet conform

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LPG vignet niet conform

Al verschillende jaren krijg in in de Technische Controle van Dendermonde de opmerking dat mijn LPG-sticker niet conform is.
    Ik heb de wettekst nagelezen, het klopt niet. De sticker voldoet aan de beschrijving maar is niet het zelfde als het 'model' in het staatsblad. Dat is ook maar een model.
    Mijn sticker is ruitvormig, ik zie er zo nog veel rondrijden. Alleen het groene vlak met een rand. Dat is wat er in de wettekst staat.
    Er wordt niet gesproken van de witte rechthoek er rond.

Mijn garagist zegt dat ze in Dendermonde op alles vitten, hij gaat er niet meer.

Zijn er nog forum leden met een ruitvormige sticker op hun auto ? Ik zag deze week een vrij nieuwe Skoda met een ruitvormige CNG sticker. Zijn die niet door de invoerder geplaatst ?

Ik zou een foto plaatsen maar dat lukt met niet. Die handleiding hier op het forum is verouderd.

Nog een vraag, waar kan ik de ruitvormige stickers kopen? Ik heb binnenkort een nieuwe nodig. Mijn bumper moet herspoten worden.
    De huidige sticker komt van de LPG-installateur in Nederland.

Oorspronkelijk geplaatst door MarkDM Bekijk Berichten
    Al verschillende jaren krijg in in de Technische Controle van Dendermonde de opmerking dat mijn LPG-sticker niet conform is.
    Ik heb de wettekst nagelezen, het klopt niet. De sticker voldoet aan de beschrijving maar is niet het zelfde als het 'model' in het staatsblad. Dat is ook maar een model.
    Mijn sticker is ruitvormig, ik zie er zo nog veel rondrijden. Alleen het groene vlak met een rand. Dat is wat er in de wettekst staat.
    Er wordt niet gesproken van de witte rechthoek er rond.

Mijn garagist zegt dat ze in Dendermonde op alles vitten, hij gaat er niet meer.

Zijn er nog forum leden met een ruitvormige sticker op hun auto ? Ik zag deze week een vrij nieuwe Skoda met een ruitvormige CNG sticker. Zijn die niet door de invoerder geplaatst ?

Ik zou een foto plaatsen maar dat lukt met niet. Die handleiding hier op het forum is verouderd.

Nog een vraag, waar kan ik de ruitvormige stickers kopen? Ik heb binnenkort een nieuwe nodig. Mijn bumper moet herspoten worden.
    De huidige sticker komt van de LPG-installateur in Nederland.
    Ga naar St-Niklaas, Dendermonde is een ramp op alle gebied.

Comment

een opmerking kan toch zo geen kwaad?

dit zou nog wel sjiek zijn als dat mocht

maar ik denk dat je dit zoekt

Comment

Bij een CNG is het nog slechter. Daar moet in principe die witte rechthoek bij zijn. Dus niet alleen lelijk , maar ook belachelijk groot.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

blijkbaar is België weer heiliger dan de paus, de EU sticker(zonder witte rechthoek is voor alle EU landen goedgekeurd, België daarentegen 'gedoogt' de Eu-variant maar officieel is degene met de witte rechthoek
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Regeltjes, regeltjes. Tja, dat ambtenarenapparaat moet blijven bollen natuurlijk.

Comment

Is mijn vignet dan het Europese type ? Of een Slovaaks ?

Comment

Europees ok. In België niet oké.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik plak die erop voor de keuring dan terug op het vel goed tot het volgend jaar.
                  In buitenland nog bijna nooit een sticker op een LPG voertuig gezien, en in duitsland toch wel redelijk wat rams gezien je gaat mij niet wijsmaken dat die op benzine rijden.
                  Polo 6n 1.4

Comment

In Duitsland is die sticker niet verplicht. In België is dat op vraag van de hulpdiensten (brandweer), om hen alert te maken dat er een LPG-tank inzit.
                    Dit heeft niets meer met belastingen te maken want veel nieuwe auto's op lpg betalen minder rijtaks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkDM Bekijk Berichten
                      In Duitsland is die sticker niet verplicht. In België is dat op vraag van de hulpdiensten (brandweer), om hen alert te maken dat er een LPG-tank inzit.
                      Dit heeft niets meer met belastingen te maken want veel nieuwe auto's op lpg betalen minder rijtaks.

Minder BIV maar wel aanvullende verkeersbelasting.
                      Z4 M40i

Comment

Ja maar op LPG komt het goedkoper uit.
                        Een voorbeeld, een nieuwe Renault Kadjar Tce 140 of 160, beiden 133 gr CO2:
                        op benzine betaal je jaarlijks 174 € rijtaks.
                        Op LPG betaal je 55 € rijtaks en 89 € aanvullende verkeersbelasting.
                        Samen is dit 144 € of 30 € MINDER dan op benzine.

Dit is omdat lpg minder CO2 uitstoot.
                        Last edited by MarkDM; 15/10/2020, 20:42.

Comment

Net een LPG auto besteld.
                          Ik dacht eigenlijk om een sticker magneet te maken met de LPG sticker. Maar zou de keuring dit laten passeren?
                          De testauto had trouwens ook geen LPG sticker hangen...

Sowieso lijkt die sticker me onnodig groot...
                          Last edited by Hayes; 15/05/2022, 18:29.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Auto is intussen geleverd zonder LPG sticker.
                            Ik weet ook niet meteen of ik die er aan ga hangen. Alvast niet de versie met witte rechthoek. Wat een onding.
                            Ik denk ook aan een magnetische sticker (van enkel de groene ruit met witte boord) en die enkel gebruiken voor de keuring. Een optie is eventueel om die binnenin aan de achterruit te hangen.
                            Geen idee of dat ok is.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                            X