Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stads-pendel auto eur 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stads-pendel auto eur 6

Mijn dochter verandert binnenkort van job, en levert haar bedrijfswagen in.

Gaat zo'n 60km/ dag pendelen, en ze woont in centrum Brussel.

Budget 7-8K max.

Bij voorkeur Eur6 diesel, maar andere voorstellen ook welkom.

Geen bepaalde merkenvoorkeur.

Iemand iets in de aanbieding?

Hyundai i20?

Comment

1.1 minidiesel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Waarom nog een diesel? Kleine benzinemotoren verbruiken tegenwoordig toch ook weinig, 3 cilinders. De 1.0 liter van Ford bv. Onder de prijzen bedolven motor.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Waarom nog een diesel? Kleine benzinemotoren verbruiken tegenwoordig toch ook weinig, 3 cilinders. De 1.0 liter van Ford bv. Onder de prijzen bedolven motor.

https://fordmediacenter.nl/ford-1-0-...l-engine-year/
          Collega van me niet tevreden van. Problemen met versnellingsbak en een hoog verbruik in de praktijk.

Comment

Geef mij maar een Koreaan of een Jap. Ik ben ook stilaan aan 't uitkijken voor een vervanger van de Toyota Aygo voor de dochter. De Aygo is een super karretje. Maar voor langere autostraderitten is hij minder. Ik zoek iets dat een maatje groter is, liefst eentje met zes versnellingen en weinig afrol- en motorgeluiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Collega van me niet tevreden van. Problemen met versnellingsbak en een hoog verbruik in de praktijk.
              Geef mij maar een Koreaan of een Jap. Ik ben ook stilaan aan 't uitkijken voor een vervanger van de Toyota Aygo voor de dochter. De Aygo is een super karretje. Maar voor langere autostraderitten is hij minder. Ik zoek iets dat een maatje groter is, liefst eentje met zes versnellingen en weinig afrol- en motorgeluiden.
              Mij ook hoor. Kia fan in hart en nieren hier

Was maar een voorbeeld omdat ik veel goeds van die motor gehoord heb, een kameraad heeft die zelfs in een nieuwe Focus Break en dat bolt uitstekend, heb er zelf al een paar maal mee gereden en echt geen slurper, rond de 6,5 liter voor zo'n zware auto toch. Kan niet geloven dat dit in een Fiesta meer dan 6 liter zou verbruiken.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

niet representatief, owv koppelomvormer en slechte rijstijl + grootste en breedste leverbare velgen, ik geloof 17

maat van me kwam van een oude ford focus 1.8 tdci die niet meer in lez mocht en kocht zich (deels op mijn aanraden een automaat voor gemak en rustiger rijden), hij is pro-ford sowieso...een fiesta 1.0 met 6-bak koppelomvormer, ik wist het ook niet maar ford is blijkbaar van zijn dubbelkoppelingautobak afgestapt

ik kon het niet geloven, maar tis waar, zijn bc langdurig staat op 9.5 liter

andere collega's vertellen ook dat die superzuinig te rijden zijn

Comment

Ik had ook al naar die Fiesta met 1.0 zitten kijken, omdat ik die motor ook al als huurauto gereden heb, maar voor dat budget vind je niet echt iets leuks.

Comment

Ik weet niet of je voor dat geld al een Skoda Fabia of Seat Ibiza met TSI motor kan vinden, maar die zijn wel zuinig.
                    Onze Polo 1.2 TSI DSG krijg ik op iets langere ritten zonder problemen rond de 6l/100 km.

Comment

<8k en Euro6 is wel vrij lastig.
                      Is Euro6 een must, want in Brussel zou je met een Euro3 benzine nog tot 2025 binnen mogen.
                      Dus een Euro5 zal nog wel langer zijn. Dan rij je al meer dan 5 jaar met die auto.
                      Honda Civic vorige model?

Comment

Dacia Sandero met 0,9 TCE... even zuinig als 1.5d, geen LEZ problemen de komende jaren, en voor dat budget heb je nog een jonge auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Dacia Sandero met 0,9 TCE... even zuinig als 1.5d, geen LEZ problemen de komende jaren, en voor dat budget heb je nog een jonge auto.
                          Even zuinig, op papier alvast wel.

Comment

Even zuinig, op papier alvast wel.
                            in de praktijk ook, het bewijs staat hier in de garage

Comment

Dan zeg ik niets meer.

Comment

Dan zeg ik niets meer.
                                Allez ja, die diesel zal mss een half litertje minder kunnen, dat zal ik niet zeggen. Maar ik herinner mij de 5,9 op zijn tweede tank, een rit met volgeladen koffer + dakkoffer richting de ardennen en terug (en daar dan nog een hele week rondrijden) als referentie (in een nog iets zwaardere Logan MCV) . 800 km met een volle tank haalt die altijd.

Zuinig zijn die echt wel te rijden

Comment

Dacia

Comment

Als ze een bedrijfswagen inlevert zou ik zeker onderhoudskosten in rekening brengen. Bepaalde merken zijn, zonder dat er iets stuk gaat, veel duurder in onderhoud dan anderen.
                                    En een diesel is sowieso duurder in onderhoud ook.
                                    Is ze op zoek naar een kleine auto, ruime auto, .... ?
                                    Zoiets geen optie?
                                    Ontdek nu ons uitgebreid assortiment van Mazda tweedehandswagens en beleef puur rijplezier!
                                    KLIK |&| KLAK

Comment

Een Fiat 500 of Opel Adam, 2 knappe bakskes van degelijke kwalteit.

Comment

Thx iedereen voor de reacties.

We hebben een aantal auto's geselecteerd en gaan zaterdag eens wat rond rijden.

Lijkt richting Fiat 500, Opel Corsa te gaan.

Vind alle informatie over Garage Aarts Ital Auto in Retie op AutoScout24. ✓ Voertuigen ✓ Reviews ✓ Openingstijden ✓ Openingstijden.

Iemand enige bemerkingen over de motoren in deze autootjes?

Prijs van die Mazda hierboven is wel top, maar zij woont echt pal in centrum Brussel, en geen nood aan een grote auto, dus die zal wel afvallen.
                                        Last edited by Bud Wijzer; 30/09/2020, 13:01.

Comment

Working...
                                        X