Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stads-pendel auto eur 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Corsa: wij hebben de 1.4 in de lesauto (en die rijdt op lpg). Al 150.000 km's zonder enige kosten aan.

wel rete saaie bak om mee te rijden. En de stoelen zijn niet van de beste... ESP komt heeeeeeeel snel tussenbeide wat elke vorm van rijplezier weg neemt.
    www.peugeotforum.be

Comment

Ben zelf ook absoluut geen Corsa, noch Opel fan, maar mijn dochter heeft andere prioriteiten, denk ik ;-)

Trouwens een jaartje met haar Audi A3 in centrum Brussel, heeft ons geleerd, dat je best niets te "posh" parkeert daar.
      Er is al ingebroken in de hare, en hij staat vol krassen en putjes van parkeerschade etc...
      Ze wil dus absoluut iets wat "onder de radar" blijft.

Comment

Dit? https://www.2dehands.be/a/auto-s/vol...reviousPage=lr

Hebben hier een Upje staan voor de madam sinds 2018, ruimtewonder, rijd zeer aangenaam en is best vinnig.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Ze wil dus absoluut iets wat "onder de radar" blijft.
          DIT vooral, ik zou ook niks te fancy kopen mocht ik in Brussel Stad wonen (gelukkig niet )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Thx iedereen voor de reacties.

We hebben een aantal auto's geselecteerd en gaan zaterdag eens wat rond rijden.

Lijkt richting Fiat 500, Opel Corsa te gaan.

Vind alle informatie over Garage Aarts Ital Auto in Retie op AutoScout24. ✓ Voertuigen ✓ Reviews ✓ Openingstijden ✓ Openingstijden.

Iemand enige bemerkingen over de motoren in deze autootjes?

Prijs van die Mazda hierboven is wel top, maar zij woont echt pal in centrum Brussel, en geen nood aan een grote auto, dus die zal wel afvallen.
            De Fiat 1.2 (69 pk) is een degelijk en stil motortje, maar heeft niet zoveel fut bij hernemingen op de snelweg. Als je iets vinnigers wil, kan je ofwel de 0.9 twinair nemen (tweecilinder turbo met 85 of 105 pk, heeft meer koppel onderin maar is ook wat gevoeliger aan onderhoud, en maakt een pruttelgeluidje waar je mee overweg moet kunnen). Of zoeken naar een 1.4 benzine (ook betrouwbare klassieke viercilinder) met 100 pk en zesbak...
            Een Panda is misschien ook een valabel alternatief, die is ruimer binnenin zonder te groot te zijn langs de buitenkant, en vind je vaak met lage kilometerstanden.
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Dit? https://www.2dehands.be/a/auto-s/vol...reviousPage=lr

Hebben hier een Upje staan voor de madam sinds 2018, ruimtewonder, rijd zeer aangenaam en is best vinnig.
              Utah

Die Up GTI van u. Is die vrij comfortabel 120/130 te rijden? Ik heb het dan vooral over het toerental met bijhorend motorgeluid en de afrolgeluiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Utah

Die Up GTI van u. Is die vrij comfortabel 120/130 te rijden? Ik heb het dan vooral over het toerental met bijhorend motorgeluid en de afrolgeluiden.
                Loopt als een zonnetje. Zelfs tegen hogere snelheden. Je hoort niet meer geluid dan in de A5's. Dat 3 cilindertje heeft trouwens een fantastische brom. Alhoewel er al eigenaars zijn die de sound generator er hebben uitgegooid. Scheelt volgens hen " een hoop herrie"...
                Last edited by Utah; 30/09/2020, 18:05.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Loopt als een zonnetje. Zelfs tegen hogere snelheden. Je hoort niet meer geluid dan in de A5's. Dat 3 cilindertje heeft trouwens een fantastische brom.
                  De Aygo van de dochter is ook een 1.0 driepittertje, inderdaad zalig geluidje. En om binnendoor te rijden de ideale metgezel. Maar tegen 120 per uur is het echt een lawaaierig ding. Hoeveel toeren maakt de GTI bij 120 per uur?

Comment

Aan 130 zit ik tussen 2500 en 3000 toeren

Comment

Oké, dat valt mee, bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        niet representatief, owv koppelomvormer en slechte rijstijl + grootste en breedste leverbare velgen, ik geloof 17

maat van me kwam van een oude ford focus 1.8 tdci die niet meer in lez mocht en kocht zich (deels op mijn aanraden een automaat voor gemak en rustiger rijden), hij is pro-ford sowieso...een fiesta 1.0 met 6-bak koppelomvormer, ik wist het ook niet maar ford is blijkbaar van zijn dubbelkoppelingautobak afgestapt

ik kon het niet geloven, maar tis waar, zijn bc langdurig staat op 9.5 liter

andere collega's vertellen ook dat die superzuinig te rijden zijn
                        Ford was voor zijn Fiesta tijdelijk van zijn automaat met dubbele koppeling (6AT Getrag = 50% dochter van Ford) afgestapt, voor een klassieke Ford-GM (6A)

Sinds 07/2020 zit er terug een dubbele koppeling van Getrag /Ford in: de 7 AT, welke Mercedes, BMW en nadien Renault, hebben mogen proefdraaien en de kinderziekten oplossen...

Voor de Focus en Mondeo gebruikt men een 8AT van Ford-GM…

Comment

Slippende koppeling?

Comment

De Aygo van de dochter is ook een 1.0 driepittertje, inderdaad zalig geluidje. En om binnendoor te rijden de ideale metgezel. Maar tegen 120 per uur is het echt een lawaaierig ding. Hoeveel toeren maakt de GTI bij 120 per uur?
                            Toerental is, nooit afhankelijk van CC, maar altijd van PK en een beetje van NM..
                            Een Aygo heet 68 pk, met 93 NM, een UP GTI 115 pk met 200 Nm

Een atmosferische 2.0 van Mazda van 120 pk draait, dan ook aan hetzelfde toerental als een 1.0 up….

De prijs van de UP is wel ruim 2x hoger, als een Aygo….

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Toerental is, nooit afhankelijk van CC, maar altijd van PK en een beetje van NM..
                              Een Aygo heet 68 pk, met 93 NM, een UP GTI 115 pk met 200 Nm

Een atmosferische 2.0 van Mazda van 120 pk draait, dan ook aan hetzelfde toerental als een 1.0 up….

De prijs van de UP is wel ruim 2x hoger, als een Aygo….
                              Dat weet ik allemaal wel hoor, ik wilde gewoon weten hoeveel toeren die draait bij 130.
                              Enfin, niet enkel Pk en Nm's zijn belangrijk, ook de versnellingsbakverhoudingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Slippende koppeling?

De gradatie van de meter leest niet per 100 toeren af.

Comment

Dat weet ik allemaal wel hoor, ik wilde gewoon weten hoeveel toeren die draait bij 130.
                                  Enfin, niet enkel Pk en Nm's zijn belangrijk, ook de versnellingsbakverhoudingen.
                                  Moest je de kans hebben Jakkel, test er eens eentje. Ben zelf aangenaam verbaast van de vinnigheid van dit koekendoosje.

Comment

Goh, met mijn Mii met 60pk kom ik meestal wel mee met het verkeer. Alleen moet ik soms wat anticiperen bij invoegen/inhalen.

Comment

Moest je de kans hebben Jakkel, test er eens eentje. Ben zelf aangenaam verbaast van de vinnigheid van dit koekendoosje.
                                      Zal moeilijk gaan, je ziet ze amper, in Wallonië zijn ze meer in trek.

Comment

Working...
                                      X