Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tolrijden Brussel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tolrijden Brussel

Brussel voert tolrijden in.

https://www.autowereld.be/autonieuws...-tol-2021.html

Wie met de auto naar de Belgische hoofdstad rijdt, zal tol moeten betalen. Dat heeft de Brusselse regering intussen beslist, ondanks een heleboel protest vanuit zowel sociale als economische hoek. Er moet alleen nog een systeem gekozen worden. Daarom zullen er in 2021 een aantal proefprojecten opgestart worden. De zonale tol, zoals gebruikt in London en Milaan, ligt momenteel in poleposition. Daarbij betalen bestuurders voor een periode, waarin ze zich vrij en zonder kilometerbeperking in een bepaalde zone mogen verplaatsen.

Sinds de introductie van die zonale tol begin 2000 zou het verkeer in London met 36% gedaald zijn, wat natuurlijk ook voor minder files gezorgd heeft (-30%). Dat blijkt uit de data van Stratec, het studiebureau dat Brussel helpt om het tolsysteem te implementeren. Uit die cijfers blijkt ook dat de kosten van dergelijk systeem oplopen tot ongeveer 70 miljoen euro, maar de inkomsten maken die investeringen snel goed. De jaarlijkse opbrengst wordt immers geschat op een bedrag tussen de 323 miljoen en de 1,12 miljard euro.

Het is nog niet duidelijk hoeveel je als bestuurder zal moeten betalen. Wellicht hangt dat af van de periode waarin je door Brussel rijdt: duurder tijdens de spits, mogelijk gratis tijdens zon- en feestdagen. Pendelaars zullen hoe dan ook moeten betalen, jawel. Hoe die tol geïnd zal worden, blijft eveneens een vraagteken. Al gokken we op ANPR-camera's.

Het is allemaal naar de filistijnen. Met ecolo en groen erbij komt het helemaal goed.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Het is allemaal naar de filistijnen. Met ecolo en groen erbij komt het helemaal goed.
      Dus:
      BIV en jaarlijkse taks + tol in Brussel + toelage voor LEZ indien je een voertuig hebt die te oud is.
      En ik dacht dat we een linkse regering hadden, ze attaqueren hun eigen kiesvee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Dus:
        BIV en jaarlijkse taks + tol in Brussel + toelage voor LEZ indien je een voertuig hebt die te oud is.
        En ik dacht dat we een linkse regering hadden, ze attaqueren hun eigen kiesvee.
        Ik weet niet hoe het in jouw situatie zit maar ik val onder de Vlaamse regering niet onder de Brusselse.

Op 1 oktober moest de Brusselse regering het model van de congestieheffing presenteren dat tegen het einde van de legislatuur zal worden ingevoerd. De keuze...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Ik weet niet hoe het in jouw situatie zit maar ik val onder de Vlaamse regering niet onder de Brusselse.

https://www.fleet.be/stadstol-in-bru...innen-in-2021/
          Maar dan nog, je betaald al taks, plus accijnzen op brandstof, dan dit nog eens.
          Het is altijd op kap van de automobilisten, het verhaal moet eens zijn of/of in plaats van en/en/

Comment

Maar dan nog, je betaald al taks, plus accijnzen op brandstof, dan dit nog eens.
            Het is altijd op kap van de automobilisten, het verhaal moet eens zijn of/of in plaats van en/en/
            Maar dan kunnen ze wel spreken over DUURzaam verkeer hé.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

ja dat wel en dan valt nog af te wachten of ze elke Belg gelijk gaan stellen of niet.

Comment

handelaars in Brussel centrum klagen nu al steen en been dat ze minder klanten hebben door de 'autoluwheid' van het centrum...
                sinds kort is alles waar je nog mocht rijden, verandert in een zone 30...
                nu de tol er nog eens bovenop en ze kunnen groene zones maken op de plaats waar er vroeger handelszaken waren...
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Alsof de kleine zelfstandige ooit de interesse van de politiekers had.

Comment

Ah laat ze maar doen hoe meer groen ze daar installeren hoe minder plaats voor bedrijven. Hopelijk denken die nu 2* na waar ze zich vestigen.
                    Groen is voor de goede 2 verdieners die er niet op kijken om 100e extra aan het milieu te geven. Ik ken er met 2 een bedrijfswagen en toch stemmen ze op groen dat kan er bij mij echt niet in....geef uw geld dan aan iets nuttig maar niet aan de groene.
                    Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                      Ah laat ze maar doen hoe meer groen ze daar installeren hoe minder plaats voor bedrijven. Hopelijk denken die nu 2* na waar ze zich vestigen.
                      Groen is voor de goede 2 verdieners die er niet op kijken om 100e extra aan het milieu te geven. Ik ken er met 2 een bedrijfswagen en toch stemmen ze op groen dat kan er bij mij echt niet in....geef uw geld dan aan iets nuttig maar niet aan de groene.
                      Die gaan scheten laten als de groenen hun plannen voor bedrijfswagens uiteindelijk doorvoeren. Ze hebben echt geen idee wat de meerkost is als je 2 wagens particulier moet kopen en onderhouden.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                        Zelf voor het milieu zou ik niet op groen stemmen. In Mechelen vorig jaar een bos gekapt voor een winkelcentrum maar het word een "groen" winkelcentrum, ze hebben 7 bomen "gered" (met de droogte zullen ze wel niet lang meer meegaan, 't is het symbool dat telt zeker) en de rest van het bos word elders "gecompenseerd" (beestjes worden wel vergeten). Dan staan er nog 2 bossen op de planning om gekapt te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Die gaan scheten laten als de groenen hun plannen voor bedrijfswagens uiteindelijk doorvoeren. Ze hebben echt geen idee wat de meerkost is als je 2 wagens particulier moet kopen en onderhouden.
                          Niet iedereen die een firmakrel heeft, is in die situatie. Hier staan buiten de firmawagen nog 2 eigen wagens en een motor. Ik weet dus wel wat het allemaal kost.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Niet iedereen die een firmakrel heeft, is in die situatie. Hier staan buiten de firmawagen nog 2 eigen wagens en een motor. Ik weet dus wel wat het allemaal kost.
                            Tuurlijk. Maar mensen in die situatie vast niet. Mijn schoonbroer bvb. Veel cinema rond milieu en duurzaamheid. Maar altijd met een diesel firmawagen gereden, en op reis met de firmawagen, voltanken op het werk, stoken met de houtkachel, enz... je hebt het over een gezin die zichzelf als groen profileert, maar er niet naar leeft of betaalt. Dat bedoel ik.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Tuurlijk. Maar mensen in die situatie vast niet. Mijn schoonbroer bvb. Veel cinema rond milieu en duurzaamheid. Maar altijd met een diesel firmawagen gereden, en op reis met de firmawagen, voltanken op het werk, stoken met de houtkachel, enz... je hebt het over een gezin die zichzelf als groen profileert, maar er niet naar leeft of betaalt. Dat bedoel ik.
                              Groen zijn totdat het aan hun portemenee raakt. Tja. Ik begrijp je. Ken er ook zo een paar.

Comment

Groen zijn totdat het aan hun portemenee raakt. Tja. Ik begrijp je. Ken er ook zo een paar.
                                Inderdaad. En ik vergeet de citytrips met Ryanair nog. Niet dat het mij kan schelen wat iemand doet, maar put your actions where your mouth is.

Comment

Inderdaad. En ik vergeet de citytrips met Ryanair nog. Niet dat het mij kan schelen wat iemand doet, maar put your actions where your mouth is.
                                  Die hippie types stemmen ook veelal groen maar ze rijden van wel met een stokoude camionette of een oude scooter.
                                  Die zijn slim genoeg maar denken niet verder dan groen is voor het milieu...maar groen zit dan ook diep in hun zakken.

Duitsland is het perfecte voorbeeld van groen. Rijke stedelingen stemmen groen maar al wie buiten het stad woont zit ook met die maatregelen opgescheept en kan ze helaas niet betalen zonder een boterham minder te eten.
                                  Polo 6n 1.4

Comment

Het stad ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                      Het stad ?
                                      Hij bedoelt natuurlijk ” ’t Stad ” tegenwoordig afgekort tot ” A ”.

Comment

Ik versta dat niemand graag voor alles en nog wat moet betalen, maar wanneer we in de zomer massaal richting het zuiden trekken betalen we maar al te graag in het buitenland meerdere keren tol om op onze bestemming aan te komen.

Daar klaagt wel niemand over....

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                        X