Ik ken iemand hier in het dorp (Velm tegen Sint-Truiden) die jaren lang met de fiets in Zaventem is gaan werken, kleine 60 km enkel en dat was lang voor de elektrische fietsen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tolrijden Brussel
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
leasing auto in brussels gewest... toch dubbel betalen
Tenzij een samenwerkingsakkoord met de gewesten daar verandering in brengt, zullen Brusselse eigenaars van een leasingwagen de kilometerheffing moeten betalen, zonder dat ze profiteren van een afschaffing van de huidige verkeersbelasting. ‘Een typisch Belgische situatie’, zegt minister van Financiën Sven Gatz (Open VLD).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenmaar van anderlecht naar brussel zuid en terug is toch geen 140 km?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ken iemand hier in het dorp (Velm tegen Sint-Truiden) die jaren lang met de fiets in Zaventem is gaan werken, kleine 60 km enkel en dat was lang voor de elektrische fietsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenmaar van anderlecht naar brussel zuid en terug is toch geen 140 km?
Maar ik doelde louter op het traject dat ik effectief in Brussel zelf rondrij. Waar ik dus extra moet voor betalen. De rest zijn 130km gewestwegen, E19 en R0...King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...je zal er idd maar werken of de pech hebben je business te runnen
maar de rest zal wel volgen zeker, nu de zwarte piet naar bxl schuiven, en binnekort hangen we er allemaal aan
Pendelaars hun verkeersbelasting blijft gewoon doorlopen.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenDus effectief in Brussel 140, en de rest 130 gewest ? Dus 270 in totaal ?
Dagelijks iets minder dan 140 km in totaal. Dus heen 70 km en terug logischerwijs hetzelfde. En van Anderlecht Industrie tot Brussel-Zuid is dat traject binnen de toekomstig geplande tolzone van Brussel.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenVan mij mag je het fiscale voordeel van een leaseauto afschaffen, maar doe dat dan met alle koterijen (maaltijdcheques, fiscaal voordelige aandelen, fietsvergoeding,...).
ik heb hiervoor 2257€ fietsvergoeding gekregen en 954€ onkosten gehad. de waarde afschrijving van mijn fiets niet mee gerekent omdat ik die al een paar jaar heb.
zou ik de auto nemen, dan had ik 611liter benzine verbruikt of een kost van 733€. schad de fietsvergoeding af, dan rijd ik weer met de auto naar het werk en wordt de file 5meter langer
als je de fietsvergoeding afschaft, waarom zou ik dan LANGER onderweg zijn EN 220€ MEER kost hebben dan de auto. de auto heb ik toch, die staat op de oprit. en met die 10 000km ga ik geen 100den euros verlies aan banden, remmen, onderhoud hebben.
en dan te weten dat het werk mij naar brussel ging sturen toen mijn lokale werkplek sluit. ben ferm tegendraads gaan werken en heb oostende gekregen. beklaag het mij al niet
Last edited by andydv; 10/12/2020, 12:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Nee, dit jaar niet, 'dankzij' corona. Behaalde resultaat van vorig jaar wordt overgenomen. Dat is dan 't zoveelste jaar op rij 100/100, en beloond dat ik daar voor word!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
als je fietsvergoeding afschaft, krijgt je langere files. dat gaat niks oplossen dan. tot vandaag heb ik dit jaar 9405km gefiets voor woon-werk verkeer ( door het vele teleworking heb ik maar 96dagen met de fiets geweest, had anders veel meer kilometers gedaan).
ik heb hiervoor 2257€ fietsvergoeding gekregen en 954€ onkosten gehad. de waarde afschrijving van mijn fiets niet mee gerekent omdat ik die al een paar jaar heb.
zou ik de auto nemen, dan had ik 611liter benzine verbruikt of een kost van 733€. schad de fietsvergoeding af, dan rijd ik weer met de auto naar het werk en wordt de file 5meter langer
als je de fietsvergoeding afschaft, waarom zou ik dan LANGER onderweg zijn EN 220€ MEER kost hebben dan de auto. de auto heb ik toch, die staat op de oprit. en met die 10 000km ga ik geen 100den euros verlies aan banden, remmen, onderhoud hebben.
en dan te weten dat het werk mij naar brussel ging sturen toen mijn lokale werkplek sluit. ben ferm tegendraads gaan werken en heb oostende gekregen. beklaag het mij al niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
foefelaars. ge kunt sporten genoeg om u testen af te leggen, homeworking haast verplicht
Officieel wordt het inderdaad verplicht, maar in de praktijk...
Ben eergisteren naar het kantoor gemoeten (verplicht nieuwe laptop afhalen). Er stonden bijna evenveel auto's op de verschillende parkings als altijd.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Dus de fiets nemen is geen kwestie van 'milieu' of andere 'groene' zever, maar gewoon extra inkomsten genereren.
Ik fiets sowieso altijd woon/werk, al van voor dat er sprake was van net principe fietsvergoeding.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenSamengevat, wil je een dikke kar inschrijven, domicilieer je in Brussel en verhuis er nadien asap2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
als je fietsvergoeding afschaft, krijgt je langere files. dat gaat niks oplossen dan. tot vandaag heb ik dit jaar 9405km gefiets voor woon-werk verkeer ( door het vele teleworking heb ik maar 96dagen met de fiets geweest, had anders veel meer kilometers gedaan).
ik heb hiervoor 2257€ fietsvergoeding gekregen en 954€ onkosten gehad. de waarde afschrijving van mijn fiets niet mee gerekent omdat ik die al een paar jaar heb.
zou ik de auto nemen, dan had ik 611liter benzine verbruikt of een kost van 733€. schad de fietsvergoeding af, dan rijd ik weer met de auto naar het werk en wordt de file 5meter langer
als je de fietsvergoeding afschaft, waarom zou ik dan LANGER onderweg zijn EN 220€ MEER kost hebben dan de auto. de auto heb ik toch, die staat op de oprit. en met die 10 000km ga ik geen 100den euros verlies aan banden, remmen, onderhoud hebben.
en dan te weten dat het werk mij naar brussel ging sturen toen mijn lokale werkplek sluit. ben ferm tegendraads gaan werken en heb oostende gekregen. beklaag het mij al niet
Want net zoals jij nu het argument aanhaalt dat jij de file korter houdt, kan ik dan argumenteren dat ik het wagenpark jong en recent hou.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Bij mij alvast niet. In onze sector/instelling heerst het laagste tarief denk ik, het is gewoon belachelijk: 0,11€.
Ik fiets sowieso altijd woon/werk, al van voor dat er sprake was van net principe fietsvergoeding.
Als ze dat nu niet deden, dan ging je niet werken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Vraag is of het normaal is dat ze u moeten betalen, ongeacht of het over een fiets of ander vervoermiddel gaat, om op uw werk te geraken?
Als ze dat nu niet deden, dan ging je niet werken?
Maar mijn punt was eigenlijk: 0,11€ is WEINIG ivm andere sectoren.
Langs de andere kant... als je ziet wat er wèl allemaal gesubsidieerd wordt, zoals EV’s, autodelen, firmawagens en loonwagens, enz... dank denk ik dat het sowieso peanuts is.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment