Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tolrijden Brussel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ken iemand hier in het dorp (Velm tegen Sint-Truiden) die jaren lang met de fiets in Zaventem is gaan werken, kleine 60 km enkel en dat was lang voor de elektrische fietsen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • maar van anderlecht naar brussel zuid en terug is toch geen 140 km?

      Comment


      • leasing auto in brussels gewest... toch dubbel betalen

        Tenzij een samenwerkingsakkoord met de gewesten daar verandering in brengt, zullen Brusselse eigenaars van een leasingwagen de kilometerheffing moeten betalen, zonder dat ze profiteren van een afschaffing van de huidige verkeersbelasting. ‘Een typisch Belgische situatie’, zegt minister van Financiën Sven Gatz (Open VLD).
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
          maar van anderlecht naar brussel zuid en terug is toch geen 140 km?
          Misschien moet het 140 km/maand ipv 140 km/dag zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Ik ken iemand hier in het dorp (Velm tegen Sint-Truiden) die jaren lang met de fiets in Zaventem is gaan werken, kleine 60 km enkel en dat was lang voor de elektrische fietsen.
            Als je je kan douchen op 't werk en je geen al te zware job hebt, dan kan dat.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
              maar van anderlecht naar brussel zuid en terug is toch geen 140 km?
              Daar heb je volkomen gelijk in.

              Maar ik doelde louter op het traject dat ik effectief in Brussel zelf rondrij. Waar ik dus extra moet voor betalen. De rest zijn 130km gewestwegen, E19 en R0...
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • Dus effectief in Brussel 140, en de rest 130 gewest ? Dus 270 in totaal ?

                Comment


                • Wat brussel betreft,ze doen maar,wie wil nu nog in dat hell hole vertoeven?

                  Comment


                  • ...je zal er idd maar werken of de pech hebben je business te runnen

                    maar de rest zal wel volgen zeker, nu de zwarte piet naar bxl schuiven, en binnekort hangen we er allemaal aan

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ...je zal er idd maar werken of de pech hebben je business te runnen

                      maar de rest zal wel volgen zeker, nu de zwarte piet naar bxl schuiven, en binnekort hangen we er allemaal aan
                      Het gaat erom dat er een ongelijke behandeling is tussen gebruikers van de infrastructuur.
                      Pendelaars hun verkeersbelasting blijft gewoon doorlopen.
                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                        Dus effectief in Brussel 140, en de rest 130 gewest ? Dus 270 in totaal ?
                        Maar neen.

                        Dagelijks iets minder dan 140 km in totaal. Dus heen 70 km en terug logischerwijs hetzelfde. En van Anderlecht Industrie tot Brussel-Zuid is dat traject binnen de toekomstig geplande tolzone van Brussel.
                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Van mij mag je het fiscale voordeel van een leaseauto afschaffen, maar doe dat dan met alle koterijen (maaltijdcheques, fiscaal voordelige aandelen, fietsvergoeding,...).
                          als je fietsvergoeding afschaft, krijgt je langere files. dat gaat niks oplossen dan. tot vandaag heb ik dit jaar 9405km gefiets voor woon-werk verkeer ( door het vele teleworking heb ik maar 96dagen met de fiets geweest, had anders veel meer kilometers gedaan).
                          ik heb hiervoor 2257€ fietsvergoeding gekregen en 954€ onkosten gehad. de waarde afschrijving van mijn fiets niet mee gerekent omdat ik die al een paar jaar heb.
                          zou ik de auto nemen, dan had ik 611liter benzine verbruikt of een kost van 733€. schad de fietsvergoeding af, dan rijd ik weer met de auto naar het werk en wordt de file 5meter langer

                          als je de fietsvergoeding afschaft, waarom zou ik dan LANGER onderweg zijn EN 220€ MEER kost hebben dan de auto. de auto heb ik toch, die staat op de oprit. en met die 10 000km ga ik geen 100den euros verlies aan banden, remmen, onderhoud hebben.

                          en dan te weten dat het werk mij naar brussel ging sturen toen mijn lokale werkplek sluit. ben ferm tegendraads gaan werken en heb oostende gekregen. beklaag het mij al niet
                          Last edited by andydv; 10/12/2020, 12:01.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                            Nee, dit jaar niet, 'dankzij' corona. Behaalde resultaat van vorig jaar wordt overgenomen. Dat is dan 't zoveelste jaar op rij 100/100, en beloond dat ik daar voor word!
                            foefelaars. ge kunt sporten genoeg om u testen af te leggen, homeworking haast verplicht

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

                              als je fietsvergoeding afschaft, krijgt je langere files. dat gaat niks oplossen dan. tot vandaag heb ik dit jaar 9405km gefiets voor woon-werk verkeer ( door het vele teleworking heb ik maar 96dagen met de fiets geweest, had anders veel meer kilometers gedaan).
                              ik heb hiervoor 2257€ fietsvergoeding gekregen en 954€ onkosten gehad. de waarde afschrijving van mijn fiets niet mee gerekent omdat ik die al een paar jaar heb.
                              zou ik de auto nemen, dan had ik 611liter benzine verbruikt of een kost van 733€. schad de fietsvergoeding af, dan rijd ik weer met de auto naar het werk en wordt de file 5meter langer

                              als je de fietsvergoeding afschaft, waarom zou ik dan LANGER onderweg zijn EN 220€ MEER kost hebben dan de auto. de auto heb ik toch, die staat op de oprit. en met die 10 000km ga ik geen 100den euros verlies aan banden, remmen, onderhoud hebben.

                              en dan te weten dat het werk mij naar brussel ging sturen toen mijn lokale werkplek sluit. ben ferm tegendraads gaan werken en heb oostende gekregen. beklaag het mij al niet
                              Dus de fiets nemen is geen kwestie van 'milieu' of andere 'groene' zever, maar gewoon extra inkomsten genereren.

                              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

                                foefelaars. ge kunt sporten genoeg om u testen af te leggen, homeworking haast verplicht
                                De geüniformeerde collega's lijken het toch niet echt te snappen dat verplicht thuiswerk.
                                Officieel wordt het inderdaad verplicht, maar in de praktijk...
                                Ben eergisteren naar het kantoor gemoeten (verplicht nieuwe laptop afhalen). Er stonden bijna evenveel auto's op de verschillende parkings als altijd.
                                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

                                  Dus de fiets nemen is geen kwestie van 'milieu' of andere 'groene' zever, maar gewoon extra inkomsten genereren.
                                  Bij mij alvast niet. In onze sector/instelling heerst het laagste tarief denk ik, het is gewoon belachelijk: 0,11€.
                                  Ik fiets sowieso altijd woon/werk, al van voor dat er sprake was van net principe fietsvergoeding.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                    Samengevat, wil je een dikke kar inschrijven, domicilieer je in Brussel en verhuis er nadien asap
                                    2.0 JTDm

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

                                      als je fietsvergoeding afschaft, krijgt je langere files. dat gaat niks oplossen dan. tot vandaag heb ik dit jaar 9405km gefiets voor woon-werk verkeer ( door het vele teleworking heb ik maar 96dagen met de fiets geweest, had anders veel meer kilometers gedaan).
                                      ik heb hiervoor 2257€ fietsvergoeding gekregen en 954€ onkosten gehad. de waarde afschrijving van mijn fiets niet mee gerekent omdat ik die al een paar jaar heb.
                                      zou ik de auto nemen, dan had ik 611liter benzine verbruikt of een kost van 733€. schad de fietsvergoeding af, dan rijd ik weer met de auto naar het werk en wordt de file 5meter langer

                                      als je de fietsvergoeding afschaft, waarom zou ik dan LANGER onderweg zijn EN 220€ MEER kost hebben dan de auto. de auto heb ik toch, die staat op de oprit. en met die 10 000km ga ik geen 100den euros verlies aan banden, remmen, onderhoud hebben.

                                      en dan te weten dat het werk mij naar brussel ging sturen toen mijn lokale werkplek sluit. ben ferm tegendraads gaan werken en heb oostende gekregen. beklaag het mij al niet
                                      Neen, dan ben je fietsen aan het subsidiëren en leasewagens plots niet meer. Stop gewoon met alles en laat iedereen voor zichzelf uitmaken wat het meest interessante is.

                                      Want net zoals jij nu het argument aanhaalt dat jij de file korter houdt, kan ik dan argumenteren dat ik het wagenpark jong en recent hou.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                        Bij mij alvast niet. In onze sector/instelling heerst het laagste tarief denk ik, het is gewoon belachelijk: 0,11€.
                                        Ik fiets sowieso altijd woon/werk, al van voor dat er sprake was van net principe fietsvergoeding.
                                        Vraag is of het normaal is dat ze u moeten betalen, ongeacht of het over een fiets of ander vervoermiddel gaat, om op uw werk te geraken?

                                        Als ze dat nu niet deden, dan ging je niet werken?

                                        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

                                          Vraag is of het normaal is dat ze u moeten betalen, ongeacht of het over een fiets of ander vervoermiddel gaat, om op uw werk te geraken?

                                          Als ze dat nu niet deden, dan ging je niet werken?
                                          Klopt als een bus. Ik ga al 30 jaar met de fiets naar het werk, dus ik surf nu gewoon mee op de trein ook al is het maar 50% van andere sectoren. Ik hoef eigenlijk niks (heb 27 jaar niets gekregen), maar het moet wel fair blijven voor iedereen.

                                          Maar mijn punt was eigenlijk: 0,11€ is WEINIG ivm andere sectoren.

                                          Langs de andere kant... als je ziet wat er wèl allemaal gesubsidieerd wordt, zoals EV’s, autodelen, firmawagens en loonwagens, enz... dank denk ik dat het sowieso peanuts is.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X