Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tolrijden Brussel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Klopt als een bus. Ik ga al 30 jaar met de fiets naar het werk, dus ik surf nu gewoon mee op de trein ook al is het maar 50% van andere sectoren. Ik hoef eigenlijk niks (heb 27 jaar niets gekregen), maar het moet wel fair blijven voor iedereen.

Maar mijn punt was eigenlijk: 0,11€ is WEINIG ivm andere sectoren.

Langs de andere kant... als je ziet wat er wèl allemaal gesubsidieerd wordt, zoals EV’s, autodelen, firmawagens en loonwagens, enz... dank denk ik dat het sowieso peanuts is.
    Was niet op uw geval, persoonlijk, maar eerder algemeen.

Dat ze hier maar eens in beginnen snoeien, hebben ze weer poen om uit te geven aan de grootse 'duurzame' onzinnige projecten.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Was niet op uw geval, persoonlijk, maar eerder algemeen.

Dat ze hier maar eens in beginnen snoeien, hebben ze weer poen om uit te geven aan de grootse 'duurzame' onzinnige projecten.
      Ach, dat rekenen ze wel bij aan de privé rijders
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Dus de fiets nemen is geen kwestie van 'milieu' of andere 'groene' zever, maar gewoon extra inkomsten genereren.
        idd niks te maken met milieu of groene zever. mijn daily wagen is een golf 2 benzine uit 91 en mijn volgende (auto op de zaak) wordt een oude ford P100 pickup diesel uit 91.
        het duurste om naar het werk te gaan is de auto, het goedkoopste is met de trein (gratis)..
        met de fiets heb ik 3 voordelen:
        1) ben amper langer onderweg dan met de auto (beste tijd is 47min met de fiets, en auto is 44min). gemiddeld zit ik op 50-55min
        2) ik vertrek wanneer ik wil (in tegenstelling tot openbaar vervoer waar je je moet aanpassen aan de uren)
        3) met de fietsvergoeding worden alle onkosten meer dan vergoed.

ik rijd nu wel velomobiel, aankoop van zo een ding nieuw is tussen de 5000-12000€. dus je moet al aardig fietsen om dat terug te verdienen. ik kocht een 2dehandse met veel gebreken voor 500€, stak er nog eens 1000€ in om de kettingen, wielen, sturing, ophanging weer in orde te zetten. sinds ik die kocht in 2016 tot nu heb ik er 2988€ in gestoken.
        En nu na 29 655km is quasi alles weer versleten. de veerpoten moeten nieuwe bussen en veren hebben, stuurkogels zijn gaar, ketting loop versleten. er mag weer 800-1000€ in geinvesteerd worden.
        zonder fietsvergoeding zou ik gewoonweg niet meer fietsen, want dan kost het gewoon te veel geld.. op die 4jaar tijd ben ik dus bijna 4000€ kwijt om die fiets rijdend te hebben

de autokost op diezelfde jaren:
        aankoop 350€
        keuring (2016-2020): 5x 40€ = 200€
        verzekering 5x 300€: 1500€
        tax: 5x35€ = 175€.

de meerkost om niet te fietsen en de auto naar het werk te nemen:
        brandstof 30 000km: 2340€
        setje banden: 4x 50€ = 200

totale kost 4700€ ongeveer, maar de extra kost voor woon werk is maar 2500€ voor de auto, terwijl de fiets op 4000€ zit

als ze fietsvergoeding afschaffen, dan ga ik echt niet meer betalen om dan nog door weer en wind naar het werk te fietsen, dan stopt het ook.
        en de trein, ook al is die gratis, daar krijgen ze mij niet meer op. heb 3,5jaar van waregem naar leuven geweest, en van de 200 werkdagen had ik 20dagen GEEN vertraging, 170dagen minstens 30min later en 10dagen dat ze niet reden (defect, staking,...)
        Last edited by andydv; 11/12/2020, 07:51.

Comment

Vraag is of het normaal is dat ze u moeten betalen, ongeacht of het over een fiets of ander vervoermiddel gaat, om op uw werk te geraken?

Als ze dat nu niet deden, dan ging je niet werken?
          trein betalen ze toch ook, firmawagens worden ook uitgedeelt als verloning. k heb 7jaar lang firmawagens gehad met tankkaart.
          -ik werd betaald in km's van thuis tot de eerste klant.
          -ik werd smorgens en savonds betaald in uren van thuis tot eerste klant, en van laatste klant naar huis, echter wel pas boven de 45min (dus 1uur rijden, was slechts 15min betaald, 2uur in de file, was 1h15 betaald)
          -tankkaart om te tanken,
          -leasewagen zonder dat ik een € betaalde
          kortweg, ik verdiend heel veel door gewoon op de baan te rijden (daar nog eens de maaltijdvergoeding van 6€/dag er bovenop). maar op een bepaald moment zijt ge de files kotsbeu en bereid dit allemaal op te geven om gewoon op vaste uren met het fietsje naar het werk te gaan

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

De geüniformeerde collega's lijken het toch niet echt te snappen dat verplicht thuiswerk.
          Officieel wordt het inderdaad verplicht, maar in de praktijk...
          Ben eergisteren naar het kantoor gemoeten (verplicht nieuwe laptop afhalen). Er stonden bijna evenveel auto's op de verschillende parkings als altijd.
          tja, ik zit hier nu ook hoor, 24h dienst gedaan. de rest weer homeworking tot volgende vrijdag en dan is het gedaan tot volgend jaar. toch wel de testen moeten doen dit jaar

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Maar mijn punt was eigenlijk: 0,11€ is WEINIG ivm andere sectoren.

Langs de andere kant... als je ziet wat er wèl allemaal gesubsidieerd wordt, zoals EV’s, autodelen, firmawagens en loonwagens, enz... dank denk ik dat het sowieso peanuts is.
          met 0.11€/km geraak ik zelf niet uit de kosten van fietsonderhoud. bij ons is het lang op 20ct blijven staan om dan ineens naar 24ct te gaan met terugwerkende kracht (paar maand).
          speed pedelec worden nu ook vergoed, en dat wordt wel intressanter nu, overweeg toch om ene te kopen
          Last edited by andydv; 11/12/2020, 08:01.

Comment

• Ik geraak ook totaal niet uit de kosten met 0,11€ voor mijn elektrische fiets. Bijlange niet. Ik fiets dan ook niet voor het financiële voordeel (wat in mijn geval ook beschamend laag is, aan de overheid trouwens). Maar uw velomobiel is echt wel duur als ik het zo lees. Een elektrische fiets zal een pak goedkoper uitkomen.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
              tja, ik zit hier nu ook hoor, 24h dienst gedaan. de rest weer homeworking tot volgende vrijdag en dan is het gedaan tot volgend jaar. toch wel de testen moeten doen dit jaar
              Hier zijn er maar heel weinig die 24h diensten moeten doen.
              De overgrote meerderheid heeft gewone kantooruren.
              Degenen die NWOW en FG&WW prediken, passen het echter niet toe voor eigen personeel.
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Dat je een firmawagen gebruikt, wat een deel van je loon is, ok, maar extra betaald krijgen omdat je met een velo naar je werk fietst,....
                ​​​​​
                Hopelijk betalen ze je schoenen, omdat je je moet verplaatsen tussen uw bureau en de koffiemachine toch ook, of je broek, die verslijt om dagen lang op een stoel te zitten.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Degenen die NWOW en FG&WW prediken, passen het echter niet toe voor eigen personeel.
                  NWOW begrijp ik waarvan het de afkorting is (hoewel het weeral een zeer ”trendy” betekenisloze slogan is), maar bij FG&WW kan ik me niks voorstellen.
                  Waarom gebruikt men toch zo graag hoogdravende woorden en afkortingen om eenvoudige dingen te zeggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

NWOW begrijp ik waarvan het de afkorting is (hoewel het weeral een zeer ”trendy” betekenisloze slogan is), maar bij FG&WW kan ik me niks voorstellen.
                    Waarom gebruikt men toch zo graag hoogdravende woorden en afkortingen om eenvoudige dingen te zeggen?
                    Intern gebruik, ik heb ze ook niet uitgevonden... Bij ons zijn ze gek van afkortingen.

FG&WW = feel good & work well

For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Intern gebruik, ik heb ze ook niet uitgevonden... Bij ons zijn ze gek van afkortingen.

Hahaha, dat is ook precies aan jouw nickname hier te zien?
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hahaha, dat is ook precies aan jouw nickname hier te zien?
                        Je weet toch dankzij wie ik die nick nu heb?

Comment

Vertel xit
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Vertel xit
                            Komaan zeg...
                            BMW-fanboy? Iets met de dochter van zijn baas? Zit nu meestal op dat ander forum, dacht ik?
                            Last edited by N-D-D-V-D-B; 11/12/2020, 16:46.

Comment

Neen, echt niet. Dat moet mij zelfs als veel gebruiker hier ontgaan zijn blijkbaar

Hoe was uw vorige nick dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Neen, echt niet. Dat moet mij zelfs als veel gebruiker hier ontgaan zijn blijkbaar

Hoe was uw vorige nick dan?
                                Jij was toen blijkbaar net lid geworden.
                                Zie post josenjef voor mijn nick vóór eind 2008 (was tot dan ook veelgebruiker )

Comment

Jij was toen blijkbaar net lid geworden.
                                  Zie post josenjef voor mijn nick vóór eind 2008 (was tot dan ook veelgebruiker )
                                  Nu je het schrijft, ik dacht eerst dat hij een schrijffout gemaakt had

De nick herinner ik mij idd wel, het verhaal erachter niet. Nevermind, het is te lang geleden

Comment

Komaan zeg...
                                    BMW-fanboy? Iets met de dochter van zijn baas? Zit nu meestal op dat ander forum, dacht ik?
                                    Hij heeft intussen geen BMW meer
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Hij heeft intussen geen BMW meer
                                      Als het is wie ik denk dat het is heeft die een Tesla of Tesla's ondertussen.

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X