Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tolrijden Brussel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    Ik versta dat niemand graag voor alles en nog wat moet betalen, maar wanneer we in de zomer massaal richting het zuiden trekken betalen we maar al te graag in het buitenland meerdere keren tol om op onze bestemming aan te komen.

    Daar klaagt wel niemand over....
    Idd! Ik ben nog altijd voorstander om buitenlanders hier te laten dokken, moeten wij ook bijna overal doen.

    Maar nee hoor, onze politici halen het wel bij de eigen inwoners, zoveel gemakkelijker want er klaagt toch niemand
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      Ik versta dat niemand graag voor alles en nog wat moet betalen, maar wanneer we in de zomer massaal richting het zuiden trekken betalen we maar al te graag in het buitenland meerdere keren tol om op onze bestemming aan te komen.

      Daar klaagt wel niemand over....
      Met het verschil dat je dat 1 keer per jaar doet en er zelf voor kiest dan dat je het elke dag doet omdat je werk nu eenmaal in die zone zit

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

        Idd! Ik ben nog altijd voorstander om buitenlanders hier te laten dokken, moeten wij ook bijna overal doen.

        Maar nee hoor, onze politici halen het wel bij de eigen inwoners, zoveel gemakkelijker want er klaagt toch niemand
        Hoe naief kun je zijn.

        Denk je werkelijk dat dit kost neutraal is voor de belg? Er zijn miljarden extra nodig en de werkende belg zal ze betalen.

        Eerst was het een idee om de files tegen te gaan. Nu die covid gewijs opgelost zijn, is er blijkbaar een andere reden? ;-)

        Wat betreft de manke vergelijking met tol op franse autoroute: dit is enkel zo op een beperkt aantal autoroutes waar je als FR belastingbetaler niet reeds belastingen voor gedokt hebt: deze zijn privaat aangelegd en onderhouden. De totaalkost is ook beperkt voor de Franse gebruiker. In België hebben wij al betaald voor onze wegen. Dit verdoezelt gewoon de nood om extra inkomsten voor andere algemene uitgaven, zoals de vzw's waar talloze Brusselse politici moeten graaien (zoals de 'topman' van samu social die 100k/jaar moet krijgen om.... Euh... wat te doen?)

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten

          Hoe naief kun je zijn.

          Denk je werkelijk dat dit kost neutraal is voor de belg? Er zijn miljarden extra nodig en de werkende belg zal ze betalen.

          Eerst was het een idee om de files tegen te gaan. Nu die covid gewijs opgelost zijn, is er blijkbaar een andere reden? ;-)

          Wat betreft de manke vergelijking met tol op franse autoroute: dit is enkel zo op een beperkt aantal autoroutes waar je als FR belastingbetaler niet reeds belastingen voor gedokt hebt: deze zijn privaat aangelegd en onderhouden. De totaalkost is ook beperkt voor de Franse gebruiker. In België hebben wij al betaald voor onze wegen. Dit verdoezelt gewoon de nood om extra inkomsten voor andere algemene uitgaven, zoals de vzw's waar talloze Brusselse politici moeten graaien (zoals de 'topman' van samu social die 100k/jaar moet krijgen om.... Euh... wat te doen?)
          Ik ben niet naïef, ik stel alleen maar vast dat ik overal een vignet moet hebben of payage mag dokken en dat buitenlanders hier gratis ons land in alle richtingen doorkruisen.

          Hoe doen die landen dat dan? Want jij lijkt mij een specialist ter zake en het gaat niet alleen over Frankrijk hé maar over bijna heel Europa

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

            Ik ben niet naïef, ik stel alleen maar vast dat ik overal een vignet moet hebben of payage mag dokken en dat buitenlanders hier gratis ons land in alle richtingen doorkruisen.

            Hoe doen die landen dat dan? Want jij lijkt mij een specialist ter zake en het gaat niet alleen over Frankrijk hé maar over bijna heel Europa
            Er zijn diverse systemen.

            Autoroute Zwitserland en Oostenrijk is met vignet. Kost 2x niks. Iedereen betaalt, lokalen en toeristen. Dat is dus fair en proportioneel.

            Frankrijk betaal je per rit voor trajecten op privaat aangelegde en onderhouden wegen. Iedereen betaalt, maar de fransman heeft hier dus niet al eens taksen voor betaald.

            London: bedoeling is om auto's maximaal te weren. Je hebt daar wel een goed metrosysteem en menig londonaar woont waar hij werkt: london.

            Brussel: je hebt al taksen betaald om de brusselse wegen aan te leggen en te onderhouden. Dat laatste gebeurde niet, en de tunnels zijn meer toe dan open. De meesten in bxl zijn pendelaars, moeten dus om den brode in/uit de stad op dagelijkse basis, en je hebt enkel een smerig, onveilig en inaccuraat openbaar vervoer. Dus voert men een extra pendeltaks in die minstens een miljard moet opbrengen.
            Dat heeft dus niets te maken met 'buitenlanders' laten meebetalen.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten

              Er zijn diverse systemen.

              Autoroute Zwitserland en Oostenrijk is met vignet. Kost 2x niks. Iedereen betaalt, lokalen en toeristen. Dat is dus fair en proportioneel.

              Frankrijk betaal je per rit voor trajecten op privaat aangelegde en onderhouden wegen. Iedereen betaalt, maar de fransman heeft hier dus niet al eens taksen voor betaald.

              London: bedoeling is om auto's maximaal te weren. Je hebt daar wel een goed metrosysteem en menig londonaar woont waar hij werkt: london.

              Brussel: je hebt al taksen betaald om de brusselse wegen aan te leggen en te onderhouden. Dat laatste gebeurde niet, en de tunnels zijn meer toe dan open. De meesten in bxl zijn pendelaars, moeten dus om den brode in/uit de stad op dagelijkse basis, en je hebt enkel een smerig, onveilig en inaccuraat openbaar vervoer. Dus voert men een extra pendeltaks in die minstens een miljard moet opbrengen.
              Dat heeft dus niets te maken met 'buitenlanders' laten meebetalen.
              Je lijkt wel een 'paar' landen te vergeten

              https://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/toloverzicht

              Vermits ik nooit in Brussel kom en heel vaak in het buitenland begrijp je mijn frustratie als Belg misschien. Van mij mogen ze hier allemaal onmiddellijk meebetalen net zoals ik in de rest van Europa moet doen

              Over de Brusselse tol heb ik dan ook geen uitgesproken mening omdat dit probleem in de toekomst overal erger gaat worden want er rijden gewoon teveel auto's. Kijk maar naar de dagelijkse files en andere ellende. En als er geld in het bakje moet komen weet je wie de fiscus het eerst viseert
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                Eerst was het een idee om de files tegen te gaan. Nu die covid gewijs opgelost zijn, is er blijkbaar een andere reden? ;-)
                Jij komt niet vaak op de Brusselse ring, zeker?
                De laatste weken is het terug even erg als vroeger en sinds de genieën de snelheid hebben teruggebracht tot 100 lijkt het alleen maar erger te worden.

                Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                Wat betreft de manke vergelijking met tol op franse autoroute: dit is enkel zo op een beperkt aantal autoroutes waar je als FR belastingbetaler niet reeds belastingen voor gedokt hebt: deze zijn privaat aangelegd en onderhouden. De totaalkost is ook beperkt voor de Franse gebruiker.
                Klopt niets van. De meeste tolwegen zijn door de overheid aangelegd (en dus betaald door de belastingbetaler) en in het begin door hen uitgebaat. Pas tussen 2002 en 2006 heeft de staat alles verkocht aan privéfirma's die er sindsdien jaarlijks miljarden aan verdienen zonder er veel kosten aan te hebben.
                Beperkt aantal? Bijna 90% van de Franse autosnelwegen is péage.
                Ook dat de totaalkost voor de gebruiker beperkt is, is fout. De Fransen betalen zich blauw aan de péages en de discussie laait de laatste maanden op om ze terug door de overheid te laten uitbaten eenmaal de concessies aflopen.
                https://www.lefigaro.fr/conso/le-pri...-2020-20191105
                Last edited by N-D-D-V-D-B; 05/10/2020, 10:17.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                Comment


                • #28
                  frankrijk is al een even grote puinhoop als de onze

                  Comment


                  • #29
                    Meer als € 30 miljard subsidie in Europa voor bedrijfswagens, waarvan € 2,3 miljard in België. Dan is wat tol wel een peulshil.....en die subsidies kwamen niet van de linkse partijen....

                    In Europa wordt 32 miljard euro aan subsidies toegekend voor bedrijfswagens. Dat blijkt maandag uit een nieuwe studie van de groene drukkingsgroep Transport & Environment (T&E). Nagenoeg het volledige bedrag wordt toegekend aan wagens met een verbrandingsmotor op benzine of diesel. In België wordt de kost, via belastingvoordelen en vrijstellingen, geraamd op 2,3 miljard euro.

                    Comment


                    • #30
                      Tot 1990 was het perfect normaal dat je uw auto prorata beroepsverkeer aftrok van je inkomstenbelasting, perfect moreel verdedigbaar...wat is het verschil?

                      50 miljard België and counting alleen al Corona-griep factuur voor een virus dat 1 miljoen doden bijdraagt wereldlijk gezien op 350 miljoen per jaar

                      Peanuts Europees gezien dus


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                        Meer als € 30 miljard subsidie in Europa voor bedrijfswagens, waarvan € 2,3 miljard in België. Dan is wat tol wel een peulshil.....en die subsidies kwamen niet van de linkse partijen....

                        https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201005_93882490
                        Zal niet blijven duren, er zijn veel te veel auto's. Zo organiseer je toch je eigen files. Een leaseauto moet zijn voor mensen die dat echt nodig hebben.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Zal niet blijven duren, er zijn veel te veel auto's. Zo organiseer je toch je eigen files. Een leaseauto moet zijn voor mensen die dat echt nodig hebben.
                          Hoe sta je tegenover private lease?

                          Want uiteindelijk is dat gewoon een natuurlijke persoon (jij of ik) die los van onze werknemer beslissen een auto niet te kopen maar te huren (op lange termijn).

                          En waarom denken mensen altijd dat iemands leaseauto verbieden de files gaan oplossen?

                          Een enorm groot deel heeft effectief een auto nodig, en ik neem aan dat een overgroot deel niet voor z’n plezier in de file gaat staan als het niet echt moet.

                          Vraag is of je leaseauto’s een fiscaal voordeel moet geven, maar de file is niet korter als je de Mercedessen en Audi’s van deze wereld vervangt door Dacia’s en Nissans, om maar wat te zeggen.

                          Zelfs wat je altijd zegt (en tot op zekere hoogte misschien waar is), namelijk dat een leaserijder door de band genomen naar z’n auto niet echt omkijkt en hem aftrapt, maakt geen verschil. Een proper afgewassen privé betaalde Toyota of een vuile afgetrapte BMW, de file is nog steeds even lang...

                          Van mij mag je het fiscale voordeel van een leaseauto afschaffen, maar doe dat dan met alle koterijen (maaltijdcheques, fiscaal voordelige aandelen, fietsvergoeding,...).

                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten


                            Van mij mag je het fiscale voordeel van een leaseauto afschaffen, maar doe dat dan met alle koterijen (maaltijdcheques, fiscaal voordelige aandelen, fietsvergoeding,...).
                            ...en zelfde pensioenberekening kwa percentage en zonder aftopping in alle statuten, teken ik ook direct voor...transparant, minder administratie

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                              Ik ben niet naïef, ik stel alleen maar vast dat ik overal een vignet moet hebben of payage mag dokken en dat buitenlanders hier gratis ons land in alle richtingen doorkruisen.

                              Hoe doen die landen dat dan? Want jij lijkt mij een specialist ter zake en het gaat niet alleen over Frankrijk hé maar over bijna heel Europa
                              Ik kom trouwens zelden ergens waar je moet betalen. Duitsland, Nederland, Denemarken, Luxemburg, Engeland, ...). Enkel in FR (maar valt te omzeilen, zeker in het noorden van het land). Duitsland wil het al lang invoeren, maar het lijkt maar niet te lukken?
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                Ik kom trouwens zelden ergens waar je moet betalen. Duitsland, Nederland, Denemarken, Luxemburg, Engeland, ...). Enkel in FR (maar valt te omzeilen, zeker in het noorden van het land). Duitsland wil het al lang invoeren, maar het lijkt maar niet te lukken?
                                Ik wel, Tsjechië, Slowakije, Polen, Hongarije...https://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/toloverzicht
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                  ...en zelfde pensioenberekening kwa percentage en aftopping in alle statuten, teken ik ook direct voor...transparant, minder administratie
                                  Absoluut. Weg met alle koterijen, uitzonderingen, uitzonderingen op uitzonderingen,...

                                  Geen statuten meer, alles en iedereen gelijk in basis. Ook alle vormen van loon gelijk belasten. Of ik mijn 5k bruto in de vorm van cash krijg of in de vorm van cash, een auto, een iPhone en 5 extra vakantiedagen per jaar, moet even hard belast zijn.

                                  Vooral bij een auto... niémand heeft dat nodig. Je hebt een auto (vertegenwoordiger bvb.) soms nodig als tool om je werk uit te voeren, maar dan zie je maar op je werkplek te geraken en kan je daar de auto pakken naar je klanten (Zoals een bouwvakker die ‘s ochtends met de camionette vanuit het depot vertrekt). De auto mogen ‘meepakken’ naar huis is al een gunst (vandaar de befaamde VAA).
                                  Al die zever afschaffen en gelijkstellen. Vervolgens kunnen de belastingen naar omlaag.

                                  Heel het dure ambtenarenapparaat kan de helft de vuilbak in dan. Ik vermoed dat daar het schoentje wringt. Alvast bij de fiscus kan de helft gaan doppen dan.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                    Hoe sta je tegenover private lease?

                                    Want uiteindelijk is dat gewoon een natuurlijke persoon (jij of ik) die los van onze werknemer beslissen een auto niet te kopen maar te huren (op lange termijn).

                                    En waarom denken mensen altijd dat iemands leaseauto verbieden de files gaan oplossen?

                                    Een enorm groot deel heeft effectief een auto nodig, en ik neem aan dat een overgroot deel niet voor z’n plezier in de file gaat staan als het niet echt moet.

                                    Vraag is of je leaseauto’s een fiscaal voordeel moet geven, maar de file is niet korter als je de Mercedessen en Audi’s van deze wereld vervangt door Dacia’s en Nissans, om maar wat te zeggen.

                                    Zelfs wat je altijd zegt (en tot op zekere hoogte misschien waar is), namelijk dat een leaserijder door de band genomen naar z’n auto niet echt omkijkt en hem aftrapt, maakt geen verschil. Een proper afgewassen privé betaalde Toyota of een vuile afgetrapte BMW, de file is nog steeds even lang...

                                    Van mij mag je het fiscale voordeel van een leaseauto afschaffen, maar doe dat dan met alle koterijen (maaltijdcheques, fiscaal voordelige aandelen, fietsvergoeding,...).
                                    Ik denk niet dat ik aan mijn mening veel uitleg hoef te verstrekken. We zien wel of het allemaal betaalbaar gaat blijven, ik vrees ervoor. Er zullen ook steeds meer onpopulaire en dure maatregelen komen in het verkeer, niemand gaat dat leuk vinden. Als het al niet voor de veerkeersdrukte is zal het voor het milieu zijn.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                      Ik denk niet dat ik aan mijn mening veel uitleg hoef te verstrekken. We zien wel of het allemaal betaalbaar gaat blijven, ik vrees ervoor. Er zullen ook steeds meer onpopulaire en dure maatregelen komen in het verkeer, niemand gaat dat leuk vinden. Als het al niet voor de veerkeersdrukte is zal het voor het milieu zijn.
                                      Hoef? Neen, absoluut niet. Maar het is een forum, een logisch gevolg van posten is dat je ook openstaat voor discussie. Niet dan. Mij geen probleem.

                                      Ik hoor al jaren mensen berichten als jij verspreiden, doemdenken en wensen voor lief aannemen. De realiteit is dat autorijden:

                                      1) heel goedkoop is. Met of zonder leasewagen. Kijk eens naar de prijs van diesel/benzine en vergelijk eens met 15 jaar terug. Benzine was duurder toen ik 15 jaar geleden leerde rijden, een heel stuk zelfs.
                                      Taks stelt hier ook niet veel voor als je een beetje ‘juist’ koopt. Neen, niet voor een dikke V8 of oude zescilinder.

                                      2) het ondanks alles nog steeds heel leuk is. Ik ben om 19u30 gestopt met werken, amper verkeer. Muziekje op, 47 km naar huis op 37 minuten. Veel ‘verkeersdruk’ merk ik niet. Ik ben nochtans op de E17 en E40 geweest.

                                      Niet je wensen (weg met leasewagens, laat alle buitenlanders meebetalen,...) voor realiteit aanschouwen, want dan ga je heel gefrustreerd zijn na een tijdje. Leven en laten leven, geniet van de autoritten die je doet (dat neem ik toch aan, want anders zit je niet op een autoforum) en laat een ander van de zijne genieten, hoe die dan ook betaald, uitgevoerd,... zijn en/of worden.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                        Niet je wensen (weg met leasewagens, laat alle buitenlanders meebetalen,...) voor realiteit aanschouwen, want dan ga je heel gefrustreerd zijn na een tijdje. Leven en laten leven, geniet van de autoritten die je doet (dat neem ik toch aan, want anders zit je niet op een autoforum) en laat een ander van de zijne genieten, hoe die dan ook betaald, uitgevoerd,... zijn en/of worden.
                                        Hahaha, gefrusteerd? Ik denk er nog niet aan. Maar ik heb wel zoals iedereen een mening en dat die totaal niet strookt met de jouwe weten we al lang hé, dus...

                                        Idd! Live and let live zou ik zeggen
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                          Hahaha, gefrusteerd? Ik denk er nog niet aan. Maar ik heb wel zoals iedereen een mening en dat die niet totaal strookt met de jouwe weten we al lang hé, dus...

                                          Live and let live zou ik zeggen
                                          Da’s goed om te lezen!

                                          Neen, ze strookt niet, dat weten we al langer. Betekent niet dat we niet naar elkaars input moeten kunnen luisteren vind ik.

                                          Soit. Je laatste zin, daar heb je volledig gelijk in. Ik ga Extra Time kijken, nog wat lachen met de afgang van mijn Brusselse (on-topic!) voetbalploeg...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X