Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt



    In januari berekende VRT NWS dat je op een grote pick-uptruck zoals een Dodge RAM maar liefst 11.000 euro inschrijvingtaks zou moeten betalen, omdat de wagen een grote impact heeft op het milieu. Maar dat valt helemaal weg, omdat het voertuig automatisch wordt ingeschreven als lichte vracht. Daardoor is ook de jaarlijkse verkeersbelasting een pak minder duur. Die komt op 147 euro per jaar in plaats van 4.000 euro.


    ....en weg restwaarde bij de huidige eigenaars. Die gaan ook es lachen.
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

  • #2
    Er zullen wel een paar bedrijven op papier bijkomen Richt een transport bvba in bijberoep op doe een paar ritjes per jaar and done.

    Maar ook weg voordeel voor een suv die je in lichte vracht zet.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #4
        Hier zat ik al lang op te wachten.
        Vlaanderen en de steden hier zijn gewoon te klein voor deze auto's, en ze zuipen gewoon te veel.
        Het is echt niet te verklaren waarom deze goedkoop kunnen gebruikt worden door ze als LV in te schrijven.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Hier zat ik al lang op te wachten.
          Vlaanderen en de steden hier zijn gewoon te klein voor deze auto's, en ze zuipen gewoon te veel.
          Het is echt niet te verklaren waarom deze goedkoop kunnen gebruikt worden door ze als LV in te schrijven.
          De redenering is simpel, de particulier die dit voor zijn hobby kan gebruiken niet afstraffen.

          Zoals gewoonlijk is het misbruik op een bepaald moment groter dan het eigenlijke gebruik ...
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            De redenering is simpel, de particulier die dit voor zijn hobby kan gebruiken niet afstraffen.

            Zoals gewoonlijk is het misbruik op een bepaald moment groter dan het eigenlijke gebruik ...
            OK, maar ik ken niet direct hobby's waar je een pickup voor nodig hebt.
            Feit is, rij met die pickup de stad in, en je bent een obstakel op de weg, en het maakt veel lawaai.
            Dat iemand dat koopt om zijn paardentrailer te trekken vind ik OK, maar er zijn er te veel die daarmee naar de kapper en de bakker rijden.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

              OK, maar ik ken niet direct hobby's waar je een pickup voor nodig hebt.
              Feit is, rij met die pickup de stad in, en je bent een obstakel op de weg, en het maakt veel lawaai.
              Dat iemand dat koopt om zijn paardentrailer te trekken vind ik OK, maar er zijn er te veel die daarmee naar de kapper en de bakker rijden.
              Er zijn wel wat typische hobby's op den buiten waar dat handig voor is.

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #8
                ja een pick up kan handig zijn, maar heb je daar dan een V8 van 450 pk voor nodig?

                modellen genoeg met meer bescheiden vermogens en cilinderinhoud die bijlange na niet zoveel kosten aan inschrijving zou het het normale tarief zijn
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  ja een pick up kan handig zijn, maar heb je daar dan een V8 van 450 pk voor nodig?

                  modellen genoeg met meer bescheiden vermogens en cilinderinhoud die bijlange na niet zoveel kosten aan inschrijving zou het het normale tarief zijn
                  Toch minstens een 3L wil je zware aanhangers trekken. RIj eens met 3 ton naar hongarije door duitsland en oostenrijk met een 1.6 turboblokje.
                  De 2.2 van mijn pa zijn freelander mag 2 ton trekken en op een plat stuk heeft die niet te veel overschot.

                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #10
                    en hoeveel zijn er zo die dat nodig hebben? En een Ram is zeker niet een 3 liter...

                    Niks op tegen trouwens, maar ze worden meestal niet gekocht voor die reden. Koop je auto met dezelfde cilinderinhoud en pk's dan zijt ge een heel pak geld kwijt... maar bij zo'n pick up hoeft dat dan niet? Ik kom ze vaak genoeg tegen aan het tankstation waar ze hetzelfde tanken als ik met de lesauto, zijnde lpg. Zijn er niet veel waarvan de trekhaak blinkt door intensief gebruik.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Ik mis in deze discussie , op een autoforum overigens, een beetje de passie voor de auto. Ik ga hier de pick up trucks niet verdedigen, want zelf heb ik er weinig mee, maar ik kan me zo voorstellen dat veel mensen die een glimmende 8 cilinder pick up rijden dit doen gewoon voor de passie, de stance, het geluid van een V8 . Net zoals er liefhebbers zijn van musclecars of van sportwagens of van oldtimers, of cabrio's of van hot hatches..... Al die auto's zijn als je het puur uit praktisch standpunt bekijkt overbodig. Maar voor mij en ook op een autoforum, zijn ze dat lichtpuntje in de (letterlijk) grijze massa sedans , breaks,SUV'sen stadswagentjes, die onze flles vullen en waar ik zelf als autoliefhebber niet meer geenthousiasmeerd van wordt. Ik kan me helaas niet verheugen over het zoveelste leuke TFT schermpje en deze of gene nieuwe gadget.
                      Ik wil dus geen pleidooi houden voor Dikke V8 pick up trucks, maar ik heb toch wel problemen met de trend waarin alles wat er enigszins uitspringt onmiddelijk financieel moet bestraft worden en dus overblijft voor de happy few en niet meer bereikbaar is voor de gepassioneerde.( ook al doet ie et om stoer te zijn, so what, het zijn toch indrukwekkende dingen )
                      Last edited by gvy; 08/10/2020, 20:23.
                      1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                      Comment


                      • #12
                        ik vind het evengoed knappe bakken. Dogde Ram met SRT10 motor onderin doet me zeker het hoofd draaien.
                        Maar geef toe dat die meestal gewoon gekocht worden om de taksen te omzeilen. Aantal pick ups is in stijgende lijn sinds jaren... en dat zijn zeker niet allemaal liefhebbers van dat genre voertuig.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #13
                          Uiteraard, maar zo een auto koop je, kan ik me inbeelden, ook niet voor je gemak. Parkeren bij de supermarkt, rijden in het stad, en zelfs de koffer is niet eens handig, dus waarschijnlijk toch omdat die persoon dit gewoon een stoere bak vindt en het leuk vindt dat iemand het hoofd eens draait als die brulroffel voorbijkomt en de massa koppel die hij heeft.En net omdat de taksen laag zijn, kan die persoon hem mogelijks nog permiteren en dan kan je dat omzeilen noemen, dat klopt, maar het maakt wel dat er een "interessante" auto rondrijdt.
                          Je zal wel gelijk hebben dat er een stijgende trend is , maar t'is toch absoluut niet zo dat nu iedereen een dergelijk onhandige wagen wil rijden ( tenzij er de passie is)

                          In onze huidige tijdsgeest worden dit soort voertuigen gediaboliseerd en dus wordt een eigenaar plots als asociaal afgeschilderd omdat ie ermee rijdt. Aan dit soort politieke stemmingmakerij ga ik als autoliefhebber alvast niet meedoen, ook al vind ikzelf niets aan zo'n pick up.
                          Last edited by gvy; 08/10/2020, 20:46.
                          1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Hier zat ik al lang op te wachten.
                            Vlaanderen en de steden hier zijn gewoon te klein voor deze auto's, en ze zuipen gewoon te veel.
                            Het is echt niet te verklaren waarom deze goedkoop kunnen gebruikt worden door ze als LV in te schrijven.
                            dan moeten ze SUVs ook aanpakken (of liever nog afpakken), die zuipen ook veel meer als een kleine wagen hé. En er rijden veel meer suvs rond als pickups.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              .
                              Dat iemand dat koopt om zijn paardentrailer te trekken vind ik OK, maar er zijn er te veel die daarmee naar de kapper en de bakker rijden.
                              mensen die hun schoolkinderen aan de poort afzetten met een suv die kunnen dat toch ook met een klein wagentje ? Waarom die suvs dan niet extra belasten ?

                              Comment


                              • #16
                                als er ooit een co² taks komt dan zullen de suv's wel betalen omdat ze meer verbruiken.

                                en nogmaals, niks op tegen dat iemand ermee rondrijdt...
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #17
                                  de cijfers

                                  De fiscale voordelen van een bestelwagen gecombineerd met het comfort van een SUV: dat verklaart mee de opmars van pick-uptrucks.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
                                    Ik mis in deze discussie , op een autoforum overigens, een beetje de passie voor de auto. Ik ga hier de pick up trucks niet verdedigen, want zelf heb ik er weinig mee, maar ik kan me zo voorstellen dat veel mensen die een glimmende 8 cilinder pick up rijden dit doen gewoon voor de passie, de stance, het geluid van een V8 . Net zoals er liefhebbers zijn van musclecars of van sportwagens of van oldtimers, of cabrio's of van hot hatches..... Al die auto's zijn als je het puur uit praktisch standpunt bekijkt overbodig. Maar voor mij en ook op een autoforum, zijn ze dat lichtpuntje in de (letterlijk) grijze massa sedans , breaks,SUV'sen stadswagentjes, die onze flles vullen en waar ik zelf als autoliefhebber niet meer geenthousiasmeerd van wordt. Ik kan me helaas niet verheugen over het zoveelste leuke TFT schermpje en deze of gene nieuwe gadget.
                                    Ik wil dus geen pleidooi houden voor Dikke V8 pick up trucks, maar ik heb toch wel problemen met de trend waarin alles wat er enigszins uitspringt onmiddelijk financieel moet bestraft worden en dus overblijft voor de happy few en niet meer bereikbaar is voor de gepassioneerde.( ook al doet ie et om stoer te zijn, so what, het zijn toch indrukwekkende dingen )
                                    Ik vind dat ook zalig om te horen zo een dikke Amerikaan of zo. Al vind ik het nog leuker als er een knappe oldie om heen zit. En dat is natuurlijk wel een punt, als het om liefhebberij gaat om de V10 of v8 kan je oldie rijden.

                                    Ik denk ook niet dat veelrijders er snel zullen in kruipen want er zijn toch wel veel wagens die beter rijden. Dus het "probleem" is helemaal niet zo groot, maar ze hebben grote symbool waarde. Want een statement is het natuurlijk wel als je in zo een ding gaat rijden.

                                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                      mensen die hun schoolkinderen aan de poort afzetten met een suv die kunnen dat toch ook met een klein wagentje ? Waarom die suvs dan niet extra belasten ?
                                      Goed idee. Onslow for President.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
                                        Ik mis in deze discussie , op een autoforum overigens, een beetje de passie voor de auto. Ik ga hier de pick up trucks niet verdedigen, want zelf heb ik er weinig mee, maar ik kan me zo voorstellen dat veel mensen die een glimmende 8 cilinder pick up rijden dit doen gewoon voor de passie, de stance, het geluid van een V8 . Net zoals er liefhebbers zijn van musclecars of van sportwagens of van oldtimers, of cabrio's of van hot hatches..... Al die auto's zijn als je het puur uit praktisch standpunt bekijkt overbodig. Maar voor mij en ook op een autoforum, zijn ze dat lichtpuntje in de (letterlijk) grijze massa sedans , breaks,SUV'sen stadswagentjes, die onze flles vullen en waar ik zelf als autoliefhebber niet meer geenthousiasmeerd van wordt. Ik kan me helaas niet verheugen over het zoveelste leuke TFT schermpje en deze of gene nieuwe gadget.
                                        Ik wil dus geen pleidooi houden voor Dikke V8 pick up trucks, maar ik heb toch wel problemen met de trend waarin alles wat er enigszins uitspringt onmiddelijk financieel moet bestraft worden en dus overblijft voor de happy few en niet meer bereikbaar is voor de gepassioneerde.( ook al doet ie et om stoer te zijn, so what, het zijn toch indrukwekkende dingen )
                                        Passie voor autos kan ik begrijpen, maar een pickup is geen auto, dat is een mini kamion.
                                        Als je in de VS in de rust belt rond reist staat het overal vol, en dikwijls nog van die extra verhoogde met een enorme bak. Voor de fun eens gekeken of daar ooit iets in ligt.... noppes. En in de modellen met dubbele cabine kunnen amper kinderen achteraan zitten.
                                        En dan, ja, heel dikke motoren, maar de wegligging van een maaidorser.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X