Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
    Ik mis in deze discussie , op een autoforum overigens, een beetje de passie voor de auto. Ik ga hier de pick up trucks niet verdedigen, want zelf heb ik er weinig mee, maar ik kan me zo voorstellen dat veel mensen die een glimmende 8 cilinder pick up rijden dit doen gewoon voor de passie, de stance, het geluid van een V8 . Net zoals er liefhebbers zijn van musclecars of van sportwagens of van oldtimers, of cabrio's of van hot hatches..... Al die auto's zijn als je het puur uit praktisch standpunt bekijkt overbodig. Maar voor mij en ook op een autoforum, zijn ze dat lichtpuntje in de (letterlijk) grijze massa sedans , breaks,SUV'sen stadswagentjes, die onze flles vullen en waar ik zelf als autoliefhebber niet meer geenthousiasmeerd van wordt. Ik kan me helaas niet verheugen over het zoveelste leuke TFT schermpje en deze of gene nieuwe gadget.
    Ik wil dus geen pleidooi houden voor Dikke V8 pick up trucks, maar ik heb toch wel problemen met de trend waarin alles wat er enigszins uitspringt onmiddelijk financieel moet bestraft worden en dus overblijft voor de happy few en niet meer bereikbaar is voor de gepassioneerde.( ook al doet ie et om stoer te zijn, so what, het zijn toch indrukwekkende dingen )
    Ik begrijp ook dat er liefhebbers voor dikke pick-ups zijn, ook al vind ik het persoonlijk mega lelijke gedrochten die niet passen op onze wegen. Maar ergens is er iets niet eerlijk dat ik voor m'n zuinig tweeliter roetfilter dieseltje drie keer meer taks moet betalen dan voor zo'n halve camion.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      Passie voor autos kan ik begrijpen, maar een pickup is geen auto, dat is een mini kamion.
      Als je in de VS in de rust belt rond reist staat het overal vol, en dikwijls nog van die extra verhoogde met een enorme bak. Voor de fun eens gekeken of daar ooit iets in ligt.... noppes. En in de modellen met dubbele cabine kunnen amper kinderen achteraan zitten.
      En dan, ja, heel dikke motoren, maar de wegligging van een maaidorser.
      De koffer van mijn 13 jaar oude Vito dubbele cabine is ook nooit gebruikt ... In die zin heb ik veel vragen bij dit idee dat ze willen bekijken. Want er is officieel zoiets als lichte vracht, maar pick-up of SUV dat bestaat niet in de wetgeving. Dus gaan ze alle lichte vracht particulier aanpakken of sterft dit een stille dood ...
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        De koffer van mijn 13 jaar oude Vito dubbele cabine is ook nooit gebruikt ... In die zin heb ik veel vragen bij dit idee dat ze willen bekijken. Want er is officieel zoiets als lichte vracht, maar pick-up of SUV dat bestaat niet in de wetgeving. Dus gaan ze alle lichte vracht particulier aanpakken of sterft dit een stille dood ...
        Natuurlijk gaan ze alle lichte vrachten aanpakken maar zoals NVA het mooi kan verwoorden steken ze het op de pick up trucks. De kangoo rijders staan nu te juichen tot ze zelf volle pot mogen betalen.
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • #24
          Ze zijn soms niet nodig, maar iedere zijn ding. Weer iets dat ze afpakken, nog juist gaan werken en die klojo's van de staat hun zakken vullen mag hier. Ga eens kijken langs een fietsparkoer vd koers dat vervuild ook , en geen klein beetje.
          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

          2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

            Natuurlijk gaan ze alle lichte vrachten aanpakken maar zoals NVA het mooi kan verwoorden steken ze het op de pick up trucks. De kangoo rijders staan nu te juichen tot ze zelf volle pot mogen betalen.
            Ik heb enkele reacties op facebook gelezen. Volgens mij weet ie niet wat lichte vracht juist inhoud.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              en hoeveel zijn er zo die dat nodig hebben? En een Ram is zeker niet een 3 liter...

              Niks op tegen trouwens, maar ze worden meestal niet gekocht voor die reden. Koop je auto met dezelfde cilinderinhoud en pk's dan zijt ge een heel pak geld kwijt... maar bij zo'n pick up hoeft dat dan niet? Ik kom ze vaak genoeg tegen aan het tankstation waar ze hetzelfde tanken als ik met de lesauto, zijnde lpg. Zijn er niet veel waarvan de trekhaak blinkt door intensief gebruik.
              Jawel, de Ram diesel is een 3.0 V6
              Z4 M40i

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                Die dingen leren nog voor pick-up
                Z4 M40i

                Comment


                • #28
                  Een zelfstandige zal niets of weinig moeten betalen om geladen de wegen kapot te rijden, en de liefhebber die amper zijn laadbak gebruikt de volle pot.
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                    Een zelfstandige zal niets of weinig moeten betalen om geladen de wegen kapot te rijden, en de liefhebber die amper zijn laadbak gebruikt de volle pot.
                    Is dat dan een pleidooi om het voor zelfstandigen ook op te trekken?

                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Is dat dan een pleidooi om het voor zelfstandigen ook op te trekken?

                      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                      Ik ken veel zelfstandigen die met een heel dikke wagen voor hun deur staan,( heb daar niets op tegen) die hem amper gebruiken, waarom zou hun kamionetteke dan gratis moeten zijn als ze dagelijks op de baan zijn om hun werk uit te voeren.
                      Z4 M40i

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                        Ik ken veel zelfstandigen die met een heel dikke wagen voor hun deur staan,( heb daar niets op tegen) die hem amper gebruiken, waarom zou hun kamionetteke dan gratis moeten zijn als ze dagelijks op de baan zijn om hun werk uit te voeren.
                        Ja, moet die bestelwagen fiscaal anders bekeken worden dan een boormachine?

                        Langs de andere kant sta ik er volledig achter dat ze ondernemen stimuleren ...

                        Is allemaal een moeilijke oefening ...

                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                          Ik ken veel zelfstandigen die met een heel dikke wagen voor hun deur staan,( heb daar niets op tegen) die hem amper gebruiken, waarom zou hun kamionetteke dan gratis moeten zijn als ze dagelijks op de baan zijn om hun werk uit te voeren.
                          Die camionette is ook niet gratis, en die wordt toch volledig als bedrijfskosten aanvaard. (tenzij ook privé gebruikt)

                          Comment


                          • #33
                            Altijd grappig dat er op een autoforum ‘liefhebbers’ zijn die het goedkeuren dat andere mensen, die iets anders dan zichzelf liefhebben, plots genaaid zijn.

                            Dat noem ik geen liefhebbers maar hatelijke apen.

                            Persoonlijk vind ik het zeer jammer. Ik juich elke keuze toe die anders is dan standaard, zij het qua motor, kleur, ...

                            In dat opzicht draaide ik altijd mijn hoofd om voor een RAM of andere US-pickup.

                            Slechte wegligging? Ja, die heb je heel hard nodig om overal tegen 50 de baan te houden. Van mijn part kunnen ze alle diesels met meer dat 75 pk ook verbieden. Meer is niet nodig om overal te raken, toch?
                            Dat ze altijd leeg rondrijden? Schande dat iemand zijn auto gebruikt zoals hij zelf wil!

                            Om zeep is het, zeg ik. De maatschappij vandaag: boe-fucking-hoe, een ander heeft een voordeel dat ik zelf niet heb, afschaffen!!!

                            Persoonlijk vind ik het ubermachtige machines, die bij mijn persoonlijkheid passen. Groot, lomp, bruut en maak dat je uit mijn weg bent of ik rij u omver () Helaas zal ik er nooit eentje kunnen betalen aan de volle taksenpot (tenzij Euromillions eens goed valt).

                            Ik zal me tevreden houden met er elk jaar in de US-eentje te huren.
                            Last edited by timothy; 09/10/2020, 19:44.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • #34
                              Voor mij graag de 2020 Ford Expedition.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Altijd grappig dat er op een autoforum ‘liefhebbers’ zijn die het goedkeuren dat andere mensen, die iets anders dan zichzelf liefhebben, plots genaaid zijn.

                                Dat noem ik geen liefhebbers maar hatelijke apen.

                                Persoonlijk vind ik het zeer jammer. Ik juich elke keuze toe die anders is dan standaard, zij het qua motor, kleur, ...

                                In dat opzicht draaide ik altijd mijn hoofd om voor een RAM of andere US-pickup.

                                Slechte wegligging? Ja, die heb je heel hard nodig om overal tegen 50 de baan te houden. Van mijn part kunnen ze alle diesels met meer dat 75 pk ook verbieden. Meer is niet nodig om overal te raken, toch?
                                Dat ze altijd leeg rondrijden? Schande dat iemand zijn auto gebruikt zoals hij zelf wil!

                                Om zeep is het, zeg ik. De maatschappij vandaag: boe-fucking-hoe, een ander heeft een voordeel dat ik zelf niet heb, afschaffen!!!

                                Persoonlijk vind ik het ubermachtige machines, die bij mijn persoonlijkheid passen. Groot, lomp, bruut en maak dat je uit mijn weg bent of ik rij u omver () Helaas zal ik er nooit eentje kunnen betalen aan de volle taksenpot (tenzij Euromillions eens goed valt).

                                Ik zal me tevreden houden met er elk jaar in de US-eentje te huren.
                                Er is een verschil tussen iets toejuichen en begrip tonen. En als liefhebber is het niet verkeerd om rekening te houden met wat leeft buiten je liefhebberij. Ik ben als liefhebber al blij dat men het oldtimer statuut heeft, wat ook een gunst is.

                                De verminderde sociale lasten voor voetballers ondersteunen ook een liefhebberij ...
                                Het gunsttarief voor motorhomes ook ...

                                Van zodra er misbruiken zijn mogen die benoemd worden in mijn ogen.

                                Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #36
                                  Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt

                                  Fiscaal voordeel zijn ze kwijt, er spreekt toch niemand over ”verbieden”?
                                  Gewoon belasten op dezelfde manier, daar kan je toch niets tegen hebben?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Zie, dat heb je dus fout.

                                    Ben ik nu werkelijk de enige persoon ter wereld die iedereen z’n voordeeltjes gunt (sociale vrijstelling voetballers, gunsttarief lichte vracht, leasingwagens, ... en 1000 anderen) zonder per sé van elk voordeel gebruik te moeten maken?
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #38
                                      het is net zoals met de zonnepanelen, je koopt een duur iets waarvan je denkt dat het interessant is, tot fr overheid tijdens het spel zonder waarschuwen de regels veranderd

                                      Comment


                                      • #39
                                        Sorry, dubbelpost om een of andere reden.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • #40
                                          Voor mij is het simpel, er zou eigenlijk totaal geen lichte vracht hoeven te zijn.
                                          Ware het niet dat sommige belastingen belachelijk hoog zijn.
                                          Ja ne pickup is groter.
                                          Ja sommige wagens hebben een grotere motor.
                                          Ja deze autos verbruiken meer.

                                          Maar om dan ineens uwen tax aan te passen voor 400 euro voor een 2L ( geen idee eigenlijk )
                                          Naar 2500 euro voor een 5L.
                                          Dan kan ik mensen best begrijpen dat ze een auto naar LV zetten en er dan maar zo mee rijden.




                                          Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X