Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Zie, dat heb je dus fout.

    Ben ik nu werkelijk de enige persoon ter wereld die iedereen z’n voordeeltjes gunt (sociale vrijstelling voetballers, gunsttarief lichte vracht, leasingwagens, ... en 1000 anderen) zonder per sé van elk voordeel gebruik te moeten maken?
    Timothy, als je mijn vorige 2 posts hebt gelezen, moet je toch weten dat je niet de enige bent die er zo over denkt.
    Last edited by gvy; 10/10/2020, 01:38.
    1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ... je koopt een duur iets waarvan je denkt dat het interessant is, tot fr overheid tijdens het spel zonder waarschuwen
      Men is toch gewaarschuwd? Wie vanaf nu een patserbak wil inschrijven als LV is er aan voor de moeite.

      Comment


      • #43
        Binnenkort worden we trouwens allemaal genaaid, niet alleen LV gebruikers.
        Als je weet dat bvb de nieuwe M3-M4 momenteel 11K aan biv is, wat wordt het voor alle wagens met de nieuwe wltp regeling....

        Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele maakte vandaag de nieuwe werkwijze voor de berekening van de Vlaamse belasting op inverkeersstelling (BIV) en verkeersbelasting bekend zoals die vanaf 2021 in voege treedt. De CO2-uitstootwaarde die wordt gebruikt voor de berekening wordt vanaf nu gebaseerd op de WLTP-test en de gunstregimes voor auto’s op aardgas of met een plug-in hybride aandrijving verdwijnen.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Zie, dat heb je dus fout.

          Ben ik nu werkelijk de enige persoon ter wereld die iedereen z’n voordeeltjes gunt (sociale vrijstelling voetballers, gunsttarief lichte vracht, leasingwagens, ... en 1000 anderen) zonder per sé van elk voordeel gebruik te moeten maken?
          Ik zie dat niet fout. Ze mogen die voordeeltjes behouden wat mij betreft, maar dezelfde voordelen dan voor iedereen.
          Het is onlogisch dat je als particulier méér betaalt voor uw brave huisvaderTipo dan voor een RAM. En zeg nu niet dat ze dan ook maar zo’n bakbeest moeten kopen.

          Ik betaal voor de Espace en voor de Duster ook meer belastingen dan iemand voor z’n Twingo. Logisch, en ik heb daar geen probleem mee.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

            Ik zie dat niet fout. Ze mogen die voordeeltjes behouden wat mij betreft, maar dezelfde voordelen dan voor iedereen.
            Het is onlogisch dat je als particulier méér betaalt voor uw brave huisvaderTipo dan voor een RAM. En zeg nu niet dat ze dan ook maar zo’n bakbeest moeten kopen.

            Ik betaal voor de Espace en voor de Duster ook meer belastingen dan iemand voor z’n Twingo. Logisch, en ik heb daar geen probleem mee.
            Helemaal waar. En als ze de voorwaarden niet veranderen tijdens de rit (zoals het nu zal zijn), dan weet ik niet wat daar mis mee zou zijn. Koop je in de toekomst zo'n overbemeten pick-up, dan weet je waar je aan begint.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

              Helemaal waar. En als ze de voorwaarden niet veranderen tijdens de rit (zoals het nu zal zijn), dan weet ik niet wat daar mis mee zou zijn. Koop je in de toekomst zo'n overbemeten pick-up, dan weet je waar je aan begint.
              En dat is exact wat ze doen. Verhoogde BIv enkel voor nieuwe inschrijvingen.

              Comment


              • #47
                En toch vind ik het een onnozele maatregel.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  Voor mij is het simpel, er zou eigenlijk totaal geen lichte vracht hoeven te zijn.
                  Ware het niet dat sommige belastingen belachelijk hoog zijn.
                  Ja ne pickup is groter.
                  Ja sommige wagens hebben een grotere motor.
                  Ja deze autos verbruiken meer.

                  Maar om dan ineens uwen tax aan te passen voor 400 euro voor een 2L ( geen idee eigenlijk )
                  Naar 2500 euro voor een 5L.
                  Dan kan ik mensen best begrijpen dat ze een auto naar LV zetten en er dan maar zo mee rijden.




                  Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
                  Dit dus.. mooi gezegd/geschreven.

                  Comment


                  • #49
                    Biv vanaf januari is ook niet van de poes zeg
                    Je kan de online tool al gebruiken.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Biv vanaf januari is ook niet van de poes zeg
                      Je kan de online tool al gebruiken.
                      Linkje?
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

                        Linkje?
                        https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie


                        Je kan vergelijken door de inschrijvingsdatum op maandag te zetten en op 2 januari.
                        Heb gisteren de mogelijke opvolgers er door gehaald en scheelt hem van 110eur tot 550 meer biv tegenover nu.

                        Comment


                        • #52
                          550 meer? Wat een verdoken diefstal is dit nu weer?
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                            Men is toch gewaarschuwd? Wie vanaf nu een patserbak wil inschrijven als LV is er aan voor de moeite.
                            De Vlaming naait wel zichzelf, alleen beseffen de meeste dat blijkbaar niet…want ’t is toch altijd de schuld van een ander…
                            Die verhoging komt er in Vlaanderen, wel 1 jaar later , dan de andere landen in de EU...

                            Binnenkort mag elke Belg van de EU, betalen voor de uitstootrechten die we verplicht in het buitenland moeten kopen, omdat vooral de Co² uitstoot in Vlaanderen te hoog is. (O.a. in Denemarken, Sweden, etc, is er al een overschot….)

                            Transport is de enige sector in Vlaanderen, die de afgelopen jaren geen vermindering van de Co² kon realiseren.

                            In Vlaanderen zijn de SUV’s en Pick-up het populairst en de BIV en VB het laagst. (op de grootste vervuilers)
                            • Binnen kort gaan ze in Wallonië protesteren, tegen die Waalse geld transfert, naar Vlaanderen, om de Vlaming zijn SUV te gunnen… want Wallonië haalt zijn norm, wel....
                            • En in Vlaanderen gaan er dan ook stemmen op voor een Vlaamse Brexit…

                            https://www.hln.be/wetenschap-planee...alen~a229451a/
                            Last edited by quovadis; 10/10/2020, 13:59.

                            Comment


                            • #54
                              Iedereen die nu loopt te kraaien van plezier vergeet een ding... wanneer iedereen zijn “slurper” naar Afrika stiurt en met een “super ecologisch verantwoord-voertuig” gaat rijden de inkomsten uit accijnzen onder druk zullen komen te staan en dat de centen van ergens anders gehaald zullen moeten worden... Eens kijken of er dan nog gelachen gaat worden...

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                Iedereen die nu loopt te kraaien van plezier vergeet een ding... wanneer iedereen zijn “slurper” naar Afrika stiurt en met een “super ecologisch verantwoord-voertuig” gaat rijden de inkomsten uit accijnzen onder druk zullen komen te staan en dat de centen van ergens anders gehaald zullen moeten worden... Eens kijken of er dan nog gelachen gaat worden...
                                Dat er compenserende maatregelen zullen komen als de inkomsten zouden dalen, dat is van alle tijden, en dat is ook met alles zo. Maar met een eerlijke fiscaliteit is niets mis, zolang de aanpassingen niet gebeuren tijdens de rit. Neem nu de nieuwe M3, een BIV van om en bij de 9k, tja dat weet je op voorhand. En als je minimum 90k kunt ophoesten voor zo'n ding, dan zal die 9k niet zo het probleem zijn, denk ik. Tweedehands gaan die dingen moeilijker te slijten zijn, alhoewel de verkoopprijzen dan ook wel minder gaan zijn door de ongunstige taksen, dat heft mekaar wat op.
                                Last edited by Jakkel; 10/10/2020, 14:49.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                  Dat er compenserende maatregelen zullen komen als de inkomsten zouden dalen, dat is van alle tijden, en dat is ook met alles zo. Maar met een eerlijke fiscaliteit is niets mis, zolang de aanpassingen niet gebeuren tijdens de rit. Neem nu de nieuwe M3, een BIV van om en bij de 9k, tja dat weet je op voorhand. En als je minimum 90k kunt ophoesten voor zo'n ding, dan zal die 9k niet zo het probleem zijn, denk ik. Tweedehands gaan die dingen moeilijker te slijten zijn, alhoewel de verkoopprijzen dan ook wel minder gaan zijn door de ongunstige taksen, dat heft mekaar wat op.
                                  Het kan altijd erger...

                                  http://leparticulier.lefigaro.fr/art...euros-en-2021/



                                  Pour les véhicules les plus polluants, au-dessus de 225 g/km de CO2, le plafond maximum passera de 40 000 euros à 50 000 euros.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                    Het kan altijd erger...

                                    http://leparticulier.lefigaro.fr/art...euros-en-2021/



                                    Pour les véhicules les plus polluants, au-dessus de 225 g/km de CO2, le plafond maximum passera de 40 000 euros à 50 000 euros.


                                    Dan mogen wij hier inderdaad niet klagen!

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                      Dat er compenserende maatregelen zullen komen als de inkomsten zouden dalen, dat is van alle tijden, en dat is ook met alles zo. Maar met een eerlijke fiscaliteit is niets mis, zolang de aanpassingen niet gebeuren tijdens de rit. Neem nu de nieuwe M3, een BIV van om en bij de 9k, tja dat weet je op voorhand. En als je minimum 90k kunt ophoesten voor zo'n ding, dan zal die 9k niet zo het probleem zijn, denk ik. Tweedehands gaan die dingen moeilijker te slijten zijn, alhoewel de verkoopprijzen dan ook wel minder gaan zijn door de ongunstige taksen, dat heft mekaar wat op.
                                      Voor mij is en blijft een eerlijke fiscaliteit de gebruiker laten betalen en niet de bezitter, maar dat zal nooit gebeuren.
                                      Ik betaal elk jaar 1877 euro, en dat is dan nog berekend van voor de overschakeling naar co uitstoot.(ik klaag niet want heb er zelf voor gekozen)
                                      Dit om 10.000km/jaar te rijden.
                                      De grote meerderheid van de wagens stoten de helft minder uit maar rijden 3X zoveel, dat noem ik geen eerlijke fiscaliteit.

                                      Last edited by camaro 68 rs; 11/10/2020, 09:22.
                                      Z4 M40i

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                                        Dit om 10.000km/jaar te rijden.
                                        De grote meerderheid van de wagens stoten de helft minder uit maar rijden 3X zoveel, dat noem ik geen eerlijke fiscaliteit.
                                        Haha, overdrijven is ook uw sterkste vak. De gemiddelde afgelegde afstand per jaar bedraagt al jaren aan een stuk ongeveer 15.000 km.
                                        En dan moet je er nog rekening mee houden dat de gemiddelde leaseslet dit getal optrekt door er ongeveer 22.000 af te leggen.
                                        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 11/10/2020, 09:27.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                          Haha, overdrijven is ook uw sterkste vak. De gemiddelde afgelegde afstand per jaar bedraagt al jaren aan een stuk ongeveer 15.000 km.
                                          En dan moet je er nog rekening mee houden dat de gemiddelde leaseslet dit getal optrekt door er ongeveer 22.000 af te leggen.
                                          Ja heb me wel wat verkeerd uitgedrukt, bedoelde gewoon dat er veel wagens zijn die het meervoud van mij rijden zodat ze heel wat meer uitstoot gehad hebben.

                                          Daarom ben ik voorstander, de gebruiker laten betalen.
                                          Last edited by camaro 68 rs; 11/10/2020, 09:54.
                                          Z4 M40i

                                          Comment

                                          Working...
                                          X