Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt
Collapse
X
-
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Voor mij is en blijft een eerlijke fiscaliteit de gebruiker laten betalen en niet de bezitter, maar dat zal nooit gebeuren.
Ik betaal elk jaar 1877 euro, en dat is dan nog berekend van voor de overschakeling naar co uitstoot.(ik klaag niet want heb er zelf voor gekozen)
Dit om 10.000km/jaar te rijden.
De grote meerderheid van de wagens stoten de helft minder uit maar rijden 3X zoveel, dat noem ik geen eerlijke fiscaliteit.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenTrue, maar die mensen die meer rijden dragen dan wel meer bij aan brandstofaccijnzen.
Ik wil gerust wat meer betalen aan de pomp.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Volledig mee eens, maar taksen op bezit zouden moeten afgeschaft worden en enkel de gebruikers, vervuilers laten betalen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
- Likes 1
Comment
-
En dat zal er wel komen als iedereen electrisch gaat moeten beginnen kachelen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Voor mij is en blijft een eerlijke fiscaliteit de gebruiker laten betalen en niet de bezitter, maar dat zal nooit gebeuren.
Ik betaal elk jaar 1877 euro, en dat is dan nog berekend van voor de overschakeling naar co uitstoot.(ik klaag niet want heb er zelf voor gekozen)
Dit om 10.000km/jaar te rijden.
De grote meerderheid van de wagens stoten de helft minder uit maar rijden 3X zoveel, dat noem ik geen eerlijke fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenDaarmee dat ik een absolute voorstander ben van de km heffing, op voorwaarde dat biv en rijtaks verdwijnt, en transitverkeer meebetaalt via een tolsysteem.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Zo zou het moeten zijn.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Laten betalen naargelang de uitstoot EN het aantal km's zou de meest eerlijke fiscaliteit zijn. Maar dat gaat een heel omslachtige en moeilijke bedoening worden. En eigenlijk betaal je wel voor gebruik door de accijnzen op brandstof.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Zijn punt blijft. Of ik met mijn Punto 4.000 km afleg (zoals dit jaar) of 50.000, de taksen blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Klopt, maar de verhouding taks gebruik klopt niet.
Maar ja, ik betaal ook jaarlijks 437 euro/jaar voor m'n auto, terwijl ik meer km's met m'n fiets afleg. Ik stoor me daar ook soms wel eens aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Jaja, maar aangezien je er bij 50.000 km 12,5 x meer naft doorjaagt betaal je perfect volgens gebruik, taksen en accijnzen bedragen ruimschoots meer dan de helft van de prijs. Uw verkeerstaks voor uw Puntooke zakt er bij in het niets.
Z4 M40i
Comment
-
Je kan je voertuig ook laten schorsen gedurende x aantal tijd als je hem niet gebruikt. Maar dan kan je vergeten om bijv je cabrio bij een mooi winterweertje ( zonnetje schijnt en het vriest dat het kraakt) zo maar spontaan uit je garage te halen. Dan betaal je inderdaad minder wegentaks en verzekering, maar je berekende lasten blijven dezelfde pro rata.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
ik betaal belasting bij de aankoop
ik betaal belasting bij het in verkeer stellen van het voertuig
ik betaal elk jaar belasting voor de slecht onderhouden wegen
ik betaal belastingen als ik ga tanken
ik betaal belastingen voor mijn verzekeringen
ik betaal belastingen op het onderhoud van mijn auto
dat zijn al genoeg posten waar ze geld op innen...
- Likes 3
Comment
-
Binnenkort allemaal opgelost als we met de Cybetruck van Elon rijden. Geen BIV en geen wegentaks. Dan zullen we wel belast worden op het aantal Kw dat wordt omgezet in PK. Sta je daar dan met je P100 met 700pk. Clean as the wind, maar je toch rot moeten betalen.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Zouden ze niet naar het gewicht van het voertuig gaan kijken? Hoe zwaarder het voertuig hoe slechter voor de wegen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenZo’n gezaag over een beperkte taks.
Ja, ’k weet het voor een V8 ofzo is het wat minder beperkt .
Als ze die afschaffen komt er zonder twijfel een andere in de plaats.
We kunnen er nu toch niet van onderuit BIV en rijraks zullen we blijven betalen, je maakt zelf je keuze wat je wil betalen door voor een bepaalde auto te kiezen.
Dit zal nu idd verhogen door de nieuwe berekeningen.
Maar dat sommigen dan klagen dat dit dan een paar honderd euro meer is als vroeger vind ik raar.
Het goedkoopste Golfje met 1.0 liter motortje die 23.000 euro kost vinden ze dan wel normaal, dan is het niet te veel.
Z4 M40i
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZouden ze niet naar het gewicht van het voertuig gaan kijken? Hoe zwaarder het voertuig hoe slechter voor de wegen.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Het goedkoopste Golfje met 1.0 liter motortje die 23.000 euro kost vinden ze dan wel normaal, dan is het niet te veel.
Comment
Comment