Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

    Haha, overdrijven is ook uw sterkste vak. De gemiddelde afgelegde afstand per jaar bedraagt al jaren aan een stuk ongeveer 15.000 km.
    En dan moet je er nog rekening mee houden dat de gemiddelde leaseslet dit getal optrekt door er ongeveer 22.000 af te leggen.
    Zijn punt blijft. Of ik met mijn Punto 4.000 km afleg (zoals dit jaar) of 50.000, de taksen blijven.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

      Voor mij is en blijft een eerlijke fiscaliteit de gebruiker laten betalen en niet de bezitter, maar dat zal nooit gebeuren.
      Ik betaal elk jaar 1877 euro, en dat is dan nog berekend van voor de overschakeling naar co uitstoot.(ik klaag niet want heb er zelf voor gekozen)
      Dit om 10.000km/jaar te rijden.
      De grote meerderheid van de wagens stoten de helft minder uit maar rijden 3X zoveel, dat noem ik geen eerlijke fiscaliteit.
      True, maar die mensen die meer rijden dragen dan wel meer bij aan brandstofaccijnzen.
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        True, maar die mensen die meer rijden dragen dan wel meer bij aan brandstofaccijnzen.
        Volledig mee eens, maar taksen op bezit zouden moeten afgeschaft worden en enkel de gebruikers, vervuilers laten betalen.

        Ik wil gerust wat meer betalen aan de pomp.
        Z4 M40i

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

          Volledig mee eens, maar taksen op bezit zouden moeten afgeschaft worden en enkel de gebruikers, vervuilers laten betalen.
          Daarmee dat ik een absolute voorstander ben van de km heffing, op voorwaarde dat biv en rijtaks verdwijnt, en transitverkeer meebetaalt via een tolsysteem.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • #65
            En dat zal er wel komen als iedereen electrisch gaat moeten beginnen kachelen.
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

              Voor mij is en blijft een eerlijke fiscaliteit de gebruiker laten betalen en niet de bezitter, maar dat zal nooit gebeuren.
              Ik betaal elk jaar 1877 euro, en dat is dan nog berekend van voor de overschakeling naar co uitstoot.(ik klaag niet want heb er zelf voor gekozen)
              Dit om 10.000km/jaar te rijden.
              De grote meerderheid van de wagens stoten de helft minder uit maar rijden 3X zoveel, dat noem ik geen eerlijke fiscaliteit.
              Laten betalen naargelang de uitstoot EN het aantal km's zou de meest eerlijke fiscaliteit zijn. Maar dat gaat een heel omslachtige en moeilijke bedoening worden. En eigenlijk betaal je wel voor gebruik door de accijnzen op brandstof.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                Daarmee dat ik een absolute voorstander ben van de km heffing, op voorwaarde dat biv en rijtaks verdwijnt, en transitverkeer meebetaalt via een tolsysteem.
                Zo zou het moeten zijn.
                Z4 M40i

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                  Zo zou het moeten zijn.
                  Helaas leven we in België, dus zal de kmheffing er komen bovenop de biv en rijtaks.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                    Laten betalen naargelang de uitstoot EN het aantal km's zou de meest eerlijke fiscaliteit zijn. Maar dat gaat een heel omslachtige en moeilijke bedoening worden. En eigenlijk betaal je wel voor gebruik door de accijnzen op brandstof.
                    Klopt, maar de verhouding taks gebruik klopt niet.
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                      Zijn punt blijft. Of ik met mijn Punto 4.000 km afleg (zoals dit jaar) of 50.000, de taksen blijven.
                      Jaja, maar aangezien je er bij 50.000 km 12,5 x meer naft doorjaagt betaal je perfect volgens gebruik, taksen en accijnzen bedragen ruimschoots meer dan de helft van de prijs. Uw verkeerstaks voor uw Puntooke zakt er bij in het niets.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                        Klopt, maar de verhouding taks gebruik klopt niet.
                        Je hebt een punt, maar betalen voor bezit is geen vreemd iets. De onroerende voorheffing bijvoorbeeld, kadastraal inkomen.

                        Maar ja, ik betaal ook jaarlijks 437 euro/jaar voor m'n auto, terwijl ik meer km's met m'n fiets afleg. Ik stoor me daar ook soms wel eens aan.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                          Jaja, maar aangezien je er bij 50.000 km 12,5 x meer naft doorjaagt betaal je perfect volgens gebruik, taksen en accijnzen bedragen ruimschoots meer dan de helft van de prijs. Uw verkeerstaks voor uw Puntooke zakt er bij in het niets.
                          Bij mij gaat het er over dat wij moeten betalen aan de staat als onze auto in onze garage staat en dat is niet juist.
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • #73
                            Je kan je voertuig ook laten schorsen gedurende x aantal tijd als je hem niet gebruikt. Maar dan kan je vergeten om bijv je cabrio bij een mooi winterweertje ( zonnetje schijnt en het vriest dat het kraakt) zo maar spontaan uit je garage te halen. Dan betaal je inderdaad minder wegentaks en verzekering, maar je berekende lasten blijven dezelfde pro rata.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • #74
                              ik betaal belasting bij de aankoop
                              ik betaal belasting bij het in verkeer stellen van het voertuig
                              ik betaal elk jaar belasting voor de slecht onderhouden wegen
                              ik betaal belastingen als ik ga tanken
                              ik betaal belastingen voor mijn verzekeringen
                              ik betaal belastingen op het onderhoud van mijn auto

                              dat zijn al genoeg posten waar ze geld op innen...
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #75
                                Zo’n gezaag over een beperkte taks.
                                Ja, ’k weet het voor een V8 ofzo is het wat minder beperkt .
                                Als ze die afschaffen komt er zonder twijfel een andere in de plaats.

                                Comment


                                • #76
                                  Binnenkort allemaal opgelost als we met de Cybetruck van Elon rijden. Geen BIV en geen wegentaks. Dan zullen we wel belast worden op het aantal Kw dat wordt omgezet in PK. Sta je daar dan met je P100 met 700pk. Clean as the wind, maar je toch rot moeten betalen.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • #77
                                    Zouden ze niet naar het gewicht van het voertuig gaan kijken? Hoe zwaarder het voertuig hoe slechter voor de wegen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                      Zo’n gezaag over een beperkte taks.
                                      Ja, ’k weet het voor een V8 ofzo is het wat minder beperkt .
                                      Als ze die afschaffen komt er zonder twijfel een andere in de plaats.
                                      Ben het daar mee eens.
                                      We kunnen er nu toch niet van onderuit BIV en rijraks zullen we blijven betalen, je maakt zelf je keuze wat je wil betalen door voor een bepaalde auto te kiezen.
                                      Dit zal nu idd verhogen door de nieuwe berekeningen.
                                      Maar dat sommigen dan klagen dat dit dan een paar honderd euro meer is als vroeger vind ik raar.
                                      Het goedkoopste Golfje met 1.0 liter motortje die 23.000 euro kost vinden ze dan wel normaal, dan is het niet te veel.






                                      Z4 M40i

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Zouden ze niet naar het gewicht van het voertuig gaan kijken? Hoe zwaarder het voertuig hoe slechter voor de wegen.
                                        Tja, dan hebben we binnen afzienbare tijd allemaal pech. Een EV is nu niet bepaald een lichtgewicht met die batterijen.
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten


                                          Het goedkoopste Golfje met 1.0 liter motortje die 23.000 euro kost vinden ze dan wel normaal, dan is het niet te veel.

                                          Ja kan dat normaal of abnormaal vinden, dat verandert niets aan het bedrag. Auto's zijn gewoon duur (geworden).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X