Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Idd, maar ik vind dan 200 euro extra taks in het niets verdwijnen op dit bedrag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Jawel, de Ram diesel is een 3.0 V6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Een Golf 1.0 is maar een gewone auto voor een gewone mens. 200 euro is voor veel gewone mensen veel geld.Z4 M40i
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Voor mij is en blijft een eerlijke fiscaliteit de gebruiker laten betalen en niet de bezitter, maar dat zal nooit gebeuren.
Ik betaal elk jaar 1877 euro, en dat is dan nog berekend van voor de overschakeling naar co uitstoot.(ik klaag niet want heb er zelf voor gekozen)
Dit om 10.000km/jaar te rijden.
De grote meerderheid van de wagens stoten de helft minder uit maar rijden 3X zoveel, dat noem ik geen eerlijke fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
Koopt iemand die dan? Zie enkel rams op benzine in deze contreien
Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Ja maar als het op 200 euro aankomt op een bedrag van 23000 ben je niet goed bezig. Dan koop je beter een tweedehandse voor 10000 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
Dat deel van de fiscaliteit betaalt ge aan de pomp...
Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Stel dat ik nu met mijn verbruik van 11-12 liter hetzelfde bedrag aan accijnzen betaald heb aan de pomp dan iemand die 3x zoveel km doet, waarom moet ik dan een veel hogere rijtaks betalen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Omdat er zoiets bestaat als een taks op bezit. Iemand die een groter huis heeft moet daar ook meer onroerende voorheffing op betalen.
Van mij mag je minister worden en dat doorvoeren, dan ben ik er beter van af dan u met uw 437 euro want mijn autotje is amper 4330 mm lang.Last edited by camaro 68 rs; 11/10/2020, 15:24.Z4 M40i
Comment
-
Taks op bezit is eigenlijk des duivels vind ik. Da’s qua belastingen toch een van de meest absurde die er bestaat. Ik ‘heb’ iets en moet daarvoor worden afgestraft. Want owee de arme sukkels die niets hebben.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenEr zijn er hier die beter hun nickname zouden veranderen in Calimero.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Maar ja, ik betaal ook jaarlijks 437 euro/jaar voor m'n auto, terwijl ik meer km's met m'n fiets afleg. Ik stoor me daar ook soms wel eens aan.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ik ook.... ze moesten die velo ook belasten ! Iedereen solidair !
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Van mij mag je minister worden en dat doorvoeren, dan ben ik er beter van af dan u met uw 437 euro want mijn autotje is amper 4330 mm lang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ik ook.... ze moesten die velo ook belasten ! Iedereen solidair !
Comment
-
Je vergeet dat sommige gewoon geen (realistische) mogelijkheid hebben (doe jij maar eens 50 km ‘s ochtends, twee klantenbezoeken gedurende de dag en ‘s avonds terug naar huis met een omweg om de winkel te bezoeken), OF dat sommige (ja, mezelf incluis) gewoon 100x te tam zijn. Ja, ik zou de auto instappen voor 5 kilometer. Op uw fiets zit je niet warm en droog in alle comfort, met de muziek of talkshow van jouw keuze op de radio of kan je al enkele gesprekken voeren via de telefoon. Je bent ook enorm gelimiteerd in ‘snel een boodschap doen’ (handig hoor, 5 kilo patatten en 4 flessen Cola meenemen op de fiets).
Dat heet dan evolutie. We zijn sneller, comfortabeler en met minder energie op onze bestemming met een auto.
Je zal altijd enkelingen hebben die bij x-euro (en da’s net zoals bij stoppen met roken door prijsverhogingen) de auto laten staan, maar de overgrote meerderheid gromt eens, en bolt verder.
Bovendien vind ik absoluut niet dat autorijden zoveel duurder is ten opzichte van vroeger voor Jan Modaal (de liefhebber klaagt dan wel over de prijs voor zijn V8 of is minder tevreden met het viercilinder turboblokje dan met zijn vorige 6-in-lijn, maar de meeste mensen geven daar geen snars om).
—> je kan voor 12-14.000 een perfect betrouwbare, nieuwe middenklasser kopen die steeds airco, radio, alle courante veiligheidsnufjes en vaak meer heeft. Er kan makkelijk 30% af als je een jonge okkazie koopt met 1 (en vaak meer) jaar garantie
—> vaak ligt er dan een 1.0 of 1.2 in het vooronder. Je kan makkelijk onder 200 Euro/taks/jaar blijven
—> benzine is momenteel goedkoop. Goedkoper dan 15 jaar geleden. Ondanks inflatie.
—> Wagens hebben grote onderhoudsintervallen en zijn betrouwbaarder dan ooit.
—> het is nog nooit zo makkelijk geweest om online verzekeringen te vergelijken en geld uit te sparen.
Een auto duur? Hmmja. Wij zijn aan het zagen (ik ook!) omdat onze ‘liefhebberij’ duurder wordt. De gemiddelde mens heeft weinig te klagen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenJe vergeet dat sommige gewoon geen (realistische) mogelijkheid hebben (doe jij maar eens 50 km ‘s ochtends, twee klantenbezoeken gedurende de dag en ‘s avonds terug naar huis met een omweg om de winkel te bezoeken), OF dat sommige (ja, mezelf incluis) gewoon 100x te tam zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenJa, ik zou de auto instappen voor 5 kilometer. Op uw fiets zit je niet warm en droog in alle comfort, met de muziek of talkshow van jouw keuze op de radio of kan je al enkele gesprekken voeren via de telefoon. Je bent ook enorm gelimiteerd in ‘snel een boodschap doen’ (handig hoor, 5 kilo patatten en 4 flessen Cola meenemen op de fiets).
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDat heet dan evolutie. We zijn sneller, comfortabeler en met minder energie op onze bestemming met een auto.
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten—> je kan voor 12-14.000 een perfect betrouwbare, nieuwe middenklasser kopen die steeds airco, radio, alle courante veiligheidsnufjes en vaak meer heeft. Er kan makkelijk 30% af als je een jonge okkazie koopt met 1 (en vaak meer) jaar garantie
Comment
-
Ik verschiet inderdaad van de prijzen van die wagens. Een Duster van Dacia kan vanaf 13.000, een Fiat Tipo kan voor rond 14.000, en een Renault Megane vanaf 17.000. Ongetwijfeld zijn er nog koopjes te doen.
Auto’s duurder geworden? Ok. Kan iemand me eens opzoeken wat een Golf III met Airco en radio, basisbenzine , in 1995 kostte?
Aangepast aan de index gaat een nieuwe Golf basisbenzine (airco en radio standaard) niet veel meer kosten. En dan zit er nog eens zoveel extra op...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment