Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Ja kan dat normaal of abnormaal vinden, dat verandert niets aan het bedrag. Auto's zijn gewoon duur (geworden).
    Idd, maar ik vind dan 200 euro extra taks in het niets verdwijnen op dit bedrag.
    Z4 M40i

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

      Idd, maar ik vind dan 200 euro extra taks in het niets verdwijnen op dit bedrag.
      Een Golf 1.0 is maar een gewone auto voor een gewone mens. 200 euro is voor veel gewone mensen veel geld.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

        Jawel, de Ram diesel is een 3.0 V6
        Koopt iemand die dan? Zie enkel rams op benzine in deze contreien

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

          Een Golf 1.0 is maar een gewone auto voor een gewone mens. 200 euro is voor veel gewone mensen veel geld.
          Ja maar als het op 200 euro aankomt op een bedrag van 23000 ben je niet goed bezig. Dan koop je beter een tweedehandse voor 10000 euro.
          Z4 M40i

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

            Voor mij is en blijft een eerlijke fiscaliteit de gebruiker laten betalen en niet de bezitter, maar dat zal nooit gebeuren.
            Ik betaal elk jaar 1877 euro, en dat is dan nog berekend van voor de overschakeling naar co uitstoot.(ik klaag niet want heb er zelf voor gekozen)
            Dit om 10.000km/jaar te rijden.
            De grote meerderheid van de wagens stoten de helft minder uit maar rijden 3X zoveel, dat noem ik geen eerlijke fiscaliteit.
            Dat deel van de fiscaliteit betaalt ge aan de pomp...

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

              Koopt iemand die dan? Zie enkel rams op benzine in deze contreien
              Ik heb enkel een reactie gegeven op een post waar instond dat een ram geen 3 liter is.
              Z4 M40i

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                Ja maar als het op 200 euro aankomt op een bedrag van 23000 ben je niet goed bezig. Dan koop je beter een tweedehandse voor 10000 euro.
                Die Golf 1.0 die ooit tweedehands gaat verkocht worden gaat nog 200 euro extra aan taks gaan kosten.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

                  Dat deel van de fiscaliteit betaalt ge aan de pomp...
                  Stel dat ik nu met mijn verbruik van 11-12 liter hetzelfde bedrag aan accijnzen betaald heb aan de pomp dan iemand die 3x zoveel km doet, waarom moet ik dan een veel hogere rijtaks betalen?


                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                    Stel dat ik nu met mijn verbruik van 11-12 liter hetzelfde bedrag aan accijnzen betaald heb aan de pomp dan iemand die 3x zoveel km doet, waarom moet ik dan een veel hogere rijtaks betalen?

                    Omdat er zoiets bestaat als een taks op bezit. Iemand die een groter huis heeft moet daar ook meer onroerende voorheffing op betalen.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                      Omdat er zoiets bestaat als een taks op bezit. Iemand die een groter huis heeft moet daar ook meer onroerende voorheffing op betalen.

                      Van mij mag je minister worden en dat doorvoeren, dan ben ik er beter van af dan u met uw 437 euro want mijn autotje is amper 4330 mm lang.
                      Last edited by camaro 68 rs; 11/10/2020, 15:24.
                      Z4 M40i

                      Comment


                      • #91
                        Taks op bezit is eigenlijk des duivels vind ik. Da’s qua belastingen toch een van de meest absurde die er bestaat. Ik ‘heb’ iets en moet daarvoor worden afgestraft. Want owee de arme sukkels die niets hebben.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • #92
                          Er zijn er hier die beter hun nickname zouden veranderen in Calimero.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                            Er zijn er hier die beter hun nickname zouden veranderen in Calimero.
                            Calimero? Neen hoor. Gewoon zoveel mogelijk dingen in mijn voordeel draaien!

                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten



                              Maar ja, ik betaal ook jaarlijks 437 euro/jaar voor m'n auto, terwijl ik meer km's met m'n fiets afleg. Ik stoor me daar ook soms wel eens aan.
                              Ik ook.... ze moesten die velo ook belasten ! Iedereen solidair !




                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                Ik ook.... ze moesten die velo ook belasten ! Iedereen solidair !



                                Ik zeg dat al lang. Zoals vroeger. Taksplaat erop, Ze staan in de winter ook te roepen dat de fietspaden sneeuwvrij moeten zijn, en overal vragen fietsers dure infrastructuur.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten


                                  Van mij mag je minister worden en dat doorvoeren, dan ben ik er beter van af dan u met uw 437 euro want mijn autotje is amper 4330 mm lang.
                                  Het gaat over de grootte van de motor en de uitstoot in het geval van de auto.... .

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                    Ik ook.... ze moesten die velo ook belasten ! Iedereen solidair !
                                    De dag dat er 's morgens geen file meer staat op de E313 en de fietspaden overbelast gaan zijn, dan zal er wel een taks op fietsen komen, wees daar maar zeker van, maar dat zie ik nog niet meteen gebeuren. En zolang er files zullen zijn en er uitstoot is bij auto's, zolang is het niet verantwoord om een voertuig als de fiets (een voertuig dat nooit file veroorzaakt, tevens bevorderend is voor de gezondheid en geen uitstoot heeft) te gaan belasten. Want velen klagen wel hoe duur autorijden is (geworden). Maar veel mensen stappen nog altijd die heilige koe in, voor eender welke verplaatsing.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Je vergeet dat sommige gewoon geen (realistische) mogelijkheid hebben (doe jij maar eens 50 km ‘s ochtends, twee klantenbezoeken gedurende de dag en ‘s avonds terug naar huis met een omweg om de winkel te bezoeken), OF dat sommige (ja, mezelf incluis) gewoon 100x te tam zijn. Ja, ik zou de auto instappen voor 5 kilometer. Op uw fiets zit je niet warm en droog in alle comfort, met de muziek of talkshow van jouw keuze op de radio of kan je al enkele gesprekken voeren via de telefoon. Je bent ook enorm gelimiteerd in ‘snel een boodschap doen’ (handig hoor, 5 kilo patatten en 4 flessen Cola meenemen op de fiets).

                                      Dat heet dan evolutie. We zijn sneller, comfortabeler en met minder energie op onze bestemming met een auto.

                                      Je zal altijd enkelingen hebben die bij x-euro (en da’s net zoals bij stoppen met roken door prijsverhogingen) de auto laten staan, maar de overgrote meerderheid gromt eens, en bolt verder.

                                      Bovendien vind ik absoluut niet dat autorijden zoveel duurder is ten opzichte van vroeger voor Jan Modaal (de liefhebber klaagt dan wel over de prijs voor zijn V8 of is minder tevreden met het viercilinder turboblokje dan met zijn vorige 6-in-lijn, maar de meeste mensen geven daar geen snars om).

                                      —> je kan voor 12-14.000 een perfect betrouwbare, nieuwe middenklasser kopen die steeds airco, radio, alle courante veiligheidsnufjes en vaak meer heeft. Er kan makkelijk 30% af als je een jonge okkazie koopt met 1 (en vaak meer) jaar garantie

                                      —> vaak ligt er dan een 1.0 of 1.2 in het vooronder. Je kan makkelijk onder 200 Euro/taks/jaar blijven

                                      —> benzine is momenteel goedkoop. Goedkoper dan 15 jaar geleden. Ondanks inflatie.

                                      —> Wagens hebben grote onderhoudsintervallen en zijn betrouwbaarder dan ooit.

                                      —> het is nog nooit zo makkelijk geweest om online verzekeringen te vergelijken en geld uit te sparen.

                                      Een auto duur? Hmmja. Wij zijn aan het zagen (ik ook!) omdat onze ‘liefhebberij’ duurder wordt. De gemiddelde mens heeft weinig te klagen.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Je vergeet dat sommige gewoon geen (realistische) mogelijkheid hebben (doe jij maar eens 50 km ‘s ochtends, twee klantenbezoeken gedurende de dag en ‘s avonds terug naar huis met een omweg om de winkel te bezoeken), OF dat sommige (ja, mezelf incluis) gewoon 100x te tam zijn.
                                        Ik doel helemaal niet op de eerste groep. Ook niet op de tweede groep. Maar dan moet de tweede groep niet janken over taksen, dure brandstof, files, enz... .


                                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Ja, ik zou de auto instappen voor 5 kilometer. Op uw fiets zit je niet warm en droog in alle comfort, met de muziek of talkshow van jouw keuze op de radio of kan je al enkele gesprekken voeren via de telefoon. Je bent ook enorm gelimiteerd in ‘snel een boodschap doen’ (handig hoor, 5 kilo patatten en 4 flessen Cola meenemen op de fiets).
                                        Er bestaan handige zijzakken enzomeer en altijd dicht tegen de ingang. Maar nogmaals rijd jij maar met je auto, voor mij geen probleem hoor.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Dat heet dan evolutie. We zijn sneller, comfortabeler en met minder energie op onze bestemming met een auto.
                                        Die gunstige evolutie van het autogebruik is gestopt bij de complete verzadiging van ons wegennet. En minder energie, als je het zuiver over lichaamsbeweging hebt, dan heb je gelijk. Maar dat is dan ook de enigste mindere energie.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        —> je kan voor 12-14.000 een perfect betrouwbare, nieuwe middenklasser kopen die steeds airco, radio, alle courante veiligheidsnufjes en vaak meer heeft. Er kan makkelijk 30% af als je een jonge okkazie koopt met 1 (en vaak meer) jaar garantie
                                        Ik heb twee weken terug prijs laten maken voor een Suzuki Swift en een Toyota Yaris als eventuele nieuwe auto voor de dochters. Twee keer 17.000 euro, met korting af. En dat zijn geen middenklasse wagens hé. Auto's zijn de laatste jaren flink duurder geworden.


                                        Comment


                                        • Ik verschiet inderdaad van de prijzen van die wagens. Een Duster van Dacia kan vanaf 13.000, een Fiat Tipo kan voor rond 14.000, en een Renault Megane vanaf 17.000. Ongetwijfeld zijn er nog koopjes te doen.

                                          Auto’s duurder geworden? Ok. Kan iemand me eens opzoeken wat een Golf III met Airco en radio, basisbenzine , in 1995 kostte?

                                          Aangepast aan de index gaat een nieuwe Golf basisbenzine (airco en radio standaard) niet veel meer kosten. En dan zit er nog eens zoveel extra op...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X