Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt
Collapse
X
-
Fietsen zijn ook duurder geworden. 5 tot 7000 euro voor een Speedelec is geen uitzondering. Wie dat kan betalen kan zo een taksplaat ook wel betalen denkt ik dan.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Inderdaad auto’s zijn pakken duurder geworden. Wel mooi die nieuwe Yaris.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Inderdaad auto’s zijn pakken duurder geworden. Wel mooi die nieuwe Yaris.
De hybride versie zou beter zijn, en vooral zuiniger, maar die is er enkel als automaat. En dat vind ik maar niks als eerste auto voor de jongste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenFietsen zijn ook duurder geworden. 5 tot 7000 euro voor een Speedelec is geen uitzondering. Wie dat kan betalen kan zo een taksplaat ook wel betalen denkt ik dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk verschiet inderdaad van de prijzen van die wagens. Een Duster van Dacia kan vanaf 13.000, een Fiat Tipo kan voor rond 14.000, en een Renault Megane vanaf 17.000. Ongetwijfeld zijn er nog koopjes te doen.
Auto’s duurder geworden? Ok. Kan iemand me eens opzoeken wat een Golf III met Airco en radio, basisbenzine , in 1995 kostte?
Aangepast aan de index gaat een nieuwe Golf basisbenzine (airco en radio standaard) niet veel meer kosten. En dan zit er nog eens zoveel extra op...
Enkel een servostuur was standaard. Het lijstje ‘geen’ was nogal lang...
- geen turbo, geen vermogen
- geen airco
- geen electrische ruiten
- geen navigatie, enkel wat ze toen omschreven als Radio Voorbereiding... de radio mocht je dan zelg gaan kopen.
- geen ABS, geen airbags
Onderhoud elke 5000 km....
De prijs was toen 700.000 Bf of zo’n 17.000 euro.
Op die tijd zijn de lonen wel verdubbeld zeker, en een Golf Variant van nu zal groter zijn, en heeft 2 keer zo veel vermogen en we’l heel het lijstje ‘geen’ en een pak meer, en misschien heb je zelfs een basis Passat voor 35k met een business pack.
Dus nee, de prijs van de auto’s is niet mee gestegen met de inflatie. En in elk geval krijg je een pak waar voor je centen.
Om even die 17000€ te plaatsten... ik was beginnend ingenieur, en om die te kopen zou ik toen ca 17 maand moeten werken.
Om een Passat van vandaag te betalen denk ik dat je als startend ingenieur net even snel klaar bent.
Ik heb die toen niet gekocht omdat ik dat te duur vond, en omdat ik toen mijn eerste firmawagen kreeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Onderhoud elke 5000 km....
Niet zeveren, ik heb die platte diesel ook gehad in een Golf 3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Niet zeveren, ik heb die platte diesel ook gehad in een Golf 3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIn alle geval qua duurzaamheid zal die platte diesel wel veel beter geweest zijn dan alle huidige meuk en toekomstige meuk dat nog op ons af komt ...
Ondertussen rijden er ook gewoon 1.0 turbo’s rond met 300.000 en meer kilometer op.
Er rijden Tesla’s rond met meer dan 500.000 km op.
De realiteit is dat een auto gewoon vaak niet gebruikt wordt om zo’n kilometerstanden te halen, omdat mensen vaker willen/kunnen veranderen van auto.
Dat oude turbodieseltje uit zo’n Passat of Golf 3, plezant hoor. Toonbeeld van duurzaamheid (en traagheid, stank, rook, ...). Doe mij dan maar gewoon een simpele 1.6 TDI met quasi dubbel zoveel vermogen, minder verbruik, geen rook, 3 keer zoveel koppel, een probleemloze start bij -10 en alle comfort die er rond hangt.
Evolutie, denk ik dan.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Het gaat over de grootte van de motor en de uitstoot in het geval van de auto.... .
Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Just, het KI is ook op inboedel!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenFietsen zijn ook duurder geworden. 5 tot 7000 euro voor een Speedelec is geen uitzondering. Wie dat kan betalen kan zo een taksplaat ook wel betalen denkt ik dan.
Vliegtuigen zijn zelfs 10000 x duurder geworden.
Mijn Cessna koste 20 jaar geleden slechts € 100.000, toen ik voor een Falcon-9 van Space X ging kijken, koste die plots € 1.000.000.000
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...tuin~a096e94b/
ps
Een speedelec is soms 55% duurder als uw goedkope voorbeelden, ze gaan tot +/- €12500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk verschiet inderdaad van de prijzen van die wagens. Een Duster van Dacia kan vanaf 13.000, een Fiat Tipo kan voor rond 14.000, en een Renault Megane vanaf 17.000. Ongetwijfeld zijn er nog koopjes te doen.
Auto’s duurder geworden? Ok. Kan iemand me eens opzoeken wat een Golf III met Airco en radio, basisbenzine , in 1995 kostte?
Aangepast aan de index gaat een nieuwe Golf basisbenzine (airco en radio standaard) niet veel meer kosten. En dan zit er nog eens zoveel extra op...2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDat oude turbodieseltje uit zo’n Passat of Golf 3, plezant hoor. Toonbeeld van duurzaamheid (en traagheid, stank, rook, ...). Doe mij dan maar gewoon een simpele 1.6 TDI met quasi dubbel zoveel vermogen, minder verbruik, geen rook, 3 keer zoveel koppel, een probleemloze start bij -10 en alle comfort die er rond hangt.
Evolutie, denk ik dan.
Maar jij hoeft helemaal niet akkoord te gaan met mijne zever hoor, ik doe dat met anderen ook niet :p
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDe realiteit is dat een auto gewoon vaak niet gebruikt wordt om zo’n kilometerstanden te halen, omdat mensen vaker willen/kunnen veranderen van auto.Last edited by Tigra; 12/10/2020, 15:47.
Comment
-
Ik heb graag atmo benzines, da’s waar (iets heel anders dan diesels). Ik kan er perfect inkomen dat jij bvb. graag met een oude diesel zonder turbo wil rijden. Ik zou ook liever met een atmo Honda VTEC, of BMW 6-in-lijn of ... rijden, dan met een turbovariant.
Maar overal wordt dat als ‘oude technologie’ aanzien. Idem met atmo-benzines, da’s oud en voorbijgestreefd. En om dan te gaan stellen nieuw = onbetrouwbaar = slecht?
Dat vind ik te gemakkelijk. Vooruitgang is goed.
Ach, er zijn nog mensen die hun Nokia 3310 ‘voldoende’ vinden (dus de evolutie naar een gsm was goed, maar smartphone is plots des duivels?) en zo’n dingen, dus de anti-vooruitgangpersonen zitten niet alleen tussen de autoliefhebbers.
Voor mij is het simpel: oud is vaak voorbijgestreefd. Ik heb hier een Punto van 2013 staan, en ik krijg het ervan om bijvoorbeeld geen DAB te hebben. Ja, die heeft een cd-speler, maar wie gebruikt er nu nog cd’s...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk heb graag atmo benzines, da’s waar (iets heel anders dan diesels). Ik kan er perfect inkomen dat jij bvb. graag met een oude diesel zonder turbo wil rijden. Ik zou ook liever met een atmo Honda VTEC, of BMW 6-in-lijn of ... rijden, dan met een turbovariant.
Maar overal wordt dat als ‘oude technologie’ aanzien. Idem met atmo-benzines, da’s oud en voorbijgestreefd. En om dan te gaan stellen nieuw = onbetrouwbaar = slecht?
Dat vind ik te gemakkelijk. Vooruitgang is goed.
Ach, er zijn nog mensen die hun Nokia 3310 ‘voldoende’ vinden (dus de evolutie naar een gsm was goed, maar smartphone is plots des duivels?) en zo’n dingen, dus de anti-vooruitgangpersonen zitten niet alleen tussen de autoliefhebbers.
Voor mij is het simpel: oud is vaak voorbijgestreefd. Ik heb hier een Punto van 2013 staan, en ik krijg het ervan om bijvoorbeeld geen DAB te hebben. Ja, die heeft een cd-speler, maar wie gebruikt er nu nog cd’s...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichtenmaar wie gebruikt er nu nog cd’s...
Ik... maar nog niet zo veel. Ik draai vooral vinyl.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ik... maar nog niet zo veel. Ik draai vooral vinyl.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ik... maar nog niet zo veel. Ik draai vooral vinyl.
Opgenomen op cassettes of 8-track?
Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 13/10/2020, 08:37.
Comment
Comment