Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Einde van de vrijstellingen voor PHEV en doodsteek voor CNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

    Ja... natuurlijk moeten die ook ooit gaan betalen. Ze betalen nu al geen accijncen op brandstof, maar wel wat BTW en energietaksen op de stroom.

    Kilometerheffing ipv BIV en rijtaks zou het eerlijkst zijn, maar daar wil waarschijnlijk geen enkele politicus zich de vingers aan branden.
    Met een kilometerheffing tref je vooral de lagere inkomens. Iemand die bijvoorbeeld 50 km van z'n werk woont, een nettoloon van 1.800 euro heeft, geen firmawagen heeft en niet onmiddellijk een alternatief heeft voor de auto als woon-werkvervoer die gaat dan wel redelijk gestraft worden.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

      Met een kilometerheffing tref je vooral de lagere inkomens. Iemand die bijvoorbeeld 50 km van z'n werk woont, een nettoloon van 1.800 euro heeft, geen firmawagen heeft en niet onmiddellijk een alternatief heeft voor de auto als woon-werkvervoer die gaat dan wel redelijk gestraft worden.
      Die betaalt nu veel accijns, en dat betaal je dan niet met een EV.

      Comment


      • #23
        Heeft iemand duidelijk wat de factoren zijn in de nieuwe formule. Ik hoop namelijk volgend jaar een nieuwe sportieve wagen te kopen. Alleen is mij niet duidelijk als ik de huidige tool de WLTP ingeef voor volgend jaar hoe correct dat dit is.

        sigpicSeat Leon 5F FR 2.0CRTDI 184PK

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Spikytim Bekijk Berichten
          Heeft iemand duidelijk wat de factoren zijn in de nieuwe formule. Ik hoop namelijk volgend jaar een nieuwe sportieve wagen te kopen. Alleen is mij niet duidelijk als ik de huidige tool de WLTP ingeef voor volgend jaar hoe correct dat dit is.

          https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie
          Nieuwe simulatietool laat nog een 2 weken op zich wachten had ik gelezen.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

            Nieuwe simulatietool laat nog een 2 weken op zich wachten had ik gelezen.
            Dan moet ik maar even geduld uitoefenen.
            sigpicSeat Leon 5F FR 2.0CRTDI 184PK

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

              mijn gemiddelde ligt op een 250-300km per dag met uitschieters tot 550km op 1 dag...
              zelfs een hybride is volgens de leasing niet aan de orde: collega wou een hybride(voor de lage VAA) maar werd teruggefloten door de leasing: we mogen max 150.000km rijden met een hybride op 3 jaar(voor e restwaarde was hun uitleg), wij doen er een 195.000km op 3 jaar...
              Hou er dan ook maar rekening mee dat een CNG tanken een stuk langer duurt dan een diesel... Dat gevoel heb ik toch...

              Persoonlijk heb ik er voor gekozen voor de lagere VAA, en ik rij maar een 20-25k km per jaar.
              (normaal tank ik één keer per week, doe 50km/dag, en eventueel nog een tweede keer als we op uitstap gaan)

              Rijd wel aangenamer dan een diesel

              Comment


              • #27
                lpg tanken duurt bij ons een eeuwigheid. Sta daar werkelijk vijf minuten op die knop te duwen voor amper 35 liter. Dan zijn die met de cng beter af.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

                  Hou er dan ook maar rekening mee dat een CNG tanken een stuk langer duurt dan een diesel... Dat gevoel heb ik toch...

                  Persoonlijk heb ik er voor gekozen voor de lagere VAA, en ik rij maar een 20-25k km per jaar.
                  (normaal tank ik één keer per week, doe 50km/dag, en eventueel nog een tweede keer als we op uitstap gaan)

                  Rijd wel aangenamer dan een diesel
                  hoh 70liter diesel tanken duurt ook een eeuwigheid(aangezien ik tot het boordje vol wil), bij CNG is vol vol, 18kg zal minder lang duren dan 70 liter diesel...& tussen de dieselversie en de cng versie is er 1200€ VAA verschil, daar heb ik wel wat tijd voor over (en tis tijdens de werkuren....)

                  wat rij jij op cng?
                  mijn autootjes:

                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                    hoh 70liter diesel tanken duurt ook een eeuwigheid(aangezien ik tot het boordje vol wil), bij CNG is vol vol, 18kg zal minder lang duren dan 70 liter diesel...& tussen de dieselversie en de cng versie is er 1200€ VAA verschil, daar heb ik wel wat tijd voor over (en tis tijdens de werkuren....)

                    wat rij jij op cng?
                    Da's waar, maar met 70 liter diesel zal je ook veel verder kunnen rijden...

                    Ik rij nu met een 2019 Skoda Octavia break.
                    Ervoor vier jaar met ongeveer dezelfde gereden maar 1.6TDI.


                    Last edited by MasterC; 13/10/2020, 20:13.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      lpg tanken duurt bij ons een eeuwigheid. Sta daar werkelijk vijf minuten op die knop te duwen voor amper 35 liter. Dan zijn die met de cng beter af.
                      Hangt echt van pomp tot pomp af. Maar op 2 min zit er bij mij meestal 60/70L in.
                      Tegenwoordig tank ik veelal op de autosnelweg want het loont de moeite niet meer om rond te rijden voor 4 cent korting. De dichtsbijzijnde met korting is 40km heen en weer dat is 4L en klein uur tijd.
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #31
                        Zuinig is het wel. Zit aan 4,5 kg per 100 km met een 2.0. Vlot rijdend.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • #32
                          Het zijn vooral de PHEV's met een dikke benzinemotor die gesjareld zijn genre de X5 en 7-reeks 45e, Cayenne hybrid etc.

                          Ken iemand die net voor de zomer een nieuwe X5 45e bestelde maar op die dingen zit een gigantische wachttijd dus hij zal die maar in januari of februari kunnen inschrijven. In plaats van nul taks gaat die nu worden belast op een 3 liter benzine...

                          Comment


                          • #33
                            En ja het is voorlopig enkel Vlaanderen maar wie zegt dat Waalse en Brusselse regering niets gaan aanpassen? Dat is lang niet zeker...

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                              In plaats van nul taks gaat die nu worden belast op een 3 liter benzine...
                              Ocharme, daar moeten dringend steunmaatregelen voor worden voorzien!

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                Ocharme, daar moeten dringend steunmaatregelen voor worden voorzien!
                                Vind ik ook! We kunnen ons geld beter uitdelen aan zo’n dingen dan het te verbranden in sneltempo zoals nu!
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                  Ocharme, daar moeten dringend steunmaatregelen voor worden voorzien!
                                  Waarom niet als er ook een "hinderpremie" is voor horecamannen die ook voordien al verlieslatend waren

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                    Het zijn vooral de PHEV's met een dikke benzinemotor die gesjareld zijn genre de X5 en 7-reeks 45e, Cayenne hybrid etc.

                                    Ken iemand die net voor de zomer een nieuwe X5 45e bestelde maar op die dingen zit een gigantische wachttijd dus hij zal die maar in januari of februari kunnen inschrijven. In plaats van nul taks gaat die nu worden belast op een 3 liter benzine...
                                    Goed zo. Is ook lulkoek om zo’n wagen als fiscaal vriendelijk te beschouwen.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                      Goed zo. Is ook lulkoek om zo’n wagen als fiscaal vriendelijk te beschouwen.

                                      Ben akkoord met u maar het is wel sneu als je na de bestelling ineens de regels ziet veranderen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten


                                        Ben akkoord met u maar het is wel sneu als je na de bestelling ineens de regels ziet veranderen.
                                        Dat is dan weer helemaal niet kunnen. Maar zijn we iets anders gewoon van staat, dan de regels veranderen tijdens het spel? We zijn veel te lijdzaam als burger.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten


                                          Ben akkoord met u maar het is wel sneu als je na de bestelling ineens de regels ziet veranderen.
                                          Men moet natuurlijk eens een datum vastleggen... door een besteldatum als basis te nemen zouden er wel weer slimmeriken een mouw aan passen...
                                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 14/10/2020, 14:35.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X