Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Sommige zijn blijkbaar al vergeten wat de “groene” Nv-A, hervorming (100% budget neutraal) van BIV en Verkeersbelasting in 2012, door Minister Muyters, eigenlijk betekende….
Voor diesels groters als +2100 cc tot 3000 cc daalde de BIV van € 10000, naar €1.250 en soms zelfs € 850
Benzine groter als 2100 cc bleven toen op € 10000 steken, die schakelden toen massaal over naar LV…
Alles was budget neutraal vermits de grote meerderheid met minder als 2000 cc alles dienden te compenseren…
Behalve kleinere turbo benzine, zoals een Giulietta (170 pk) die zakte van € 1250 naar € 150, maar die waren heel dun gezaaid….
ps
Europa besliste in 2003, dat de fiscale voorkeur behandeling van diesels moest stoppen...(+ grote vervuilers zwaarder belasten) en sommige deden er net, nog een schep bovenop... en komen dan achteraf klagen...
Comment