Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Einde van de vrijstellingen voor PHEV en doodsteek voor CNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Goed zo. Is ook lulkoek om zo’n wagen als fiscaal vriendelijk te beschouwen.
    Volledig akkoord, maar…
    Sommige zijn blijkbaar al vergeten wat de “groene” Nv-A, hervorming (100% budget neutraal) van BIV en Verkeersbelasting in 2012, door Minister Muyters, eigenlijk betekende….

    Voor diesels groters als +2100 cc tot 3000 cc daalde de BIV van € 10000, naar €1.250 en soms zelfs € 850

    Benzine groter als 2100 cc bleven toen op € 10000 steken, die schakelden toen massaal over naar LV…

    Alles was budget neutraal vermits de grote meerderheid met minder als 2000 cc alles dienden te compenseren…
    Behalve kleinere turbo benzine, zoals een Giulietta (170 pk) die zakte van € 1250 naar € 150, maar die waren heel dun gezaaid….



    ps
    Europa besliste in 2003, dat de fiscale voorkeur behandeling van diesels moest stoppen...(+ grote vervuilers zwaarder belasten) en sommige deden er net, nog een schep bovenop... en komen dan achteraf klagen...
    Vlaanderen zal eind dit jaar de klimaatdoelstellingen voor broeikasemissies niet halen. Een voortgangsrapport van Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) toont aan dat Vlaanderen er amper in geslaagd is om de emissies te verminderen, ondanks de inspanningen uit het verleden. Minister Demir pleit voor “een constructief overleg” met de nieuwe federale regering over “realistische doelstellingen”.

    Comment


    • #42
      Het is groter dan of minder dan.
      Indien het evenveel is, is het als.

      Comment


      • #43
        Spuit elf geeft ook nog modder.

        Comment


        • #44
          België krijgt zware onvoldoende voor Europees klimaatrapport. (Bijna de laatste plaats in de EU…)
          https://www.tijd.be/dossier/europare.../10257943.html

          Nu mag Vlaanderen voor €443 miljoen uitstoot rechten kopen in het buitenland en dit bedrag komt jaarlijks terug voor Vlaanderen, zolang we niets doen…
          Vlaanderen dreigt gestraft te worden omdat we tegen eind 2020 onze klimaatdoelen niet halen. De verschillende boetes en CO2-compensaties kunnen samen oplopen tot 433 miljoen euro. Dat blijkt uit een raming van de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (SERV), een adviesorgaan van de vakbonden en de werkgevers, schrijft De Tijd dinsdag.


          Met dank aan wie verkondigde, wat we zelf doen, doen we veel beter, allicht de schuld van de huidige federale regering, die puin mag ruimen...

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
            België krijgt zware onvoldoende voor Europees klimaatrapport. (Bijna de laatste plaats in de EU…)
            https://www.tijd.be/dossier/europare.../10257943.html

            Nu mag Vlaanderen voor €443 miljoen uitstoot rechten kopen in het buitenland en dit bedrag komt jaarlijks terug voor Vlaanderen, zolang we niets doen…
            Vlaanderen dreigt gestraft te worden omdat we tegen eind 2020 onze klimaatdoelen niet halen. De verschillende boetes en CO2-compensaties kunnen samen oplopen tot 433 miljoen euro. Dat blijkt uit een raming van de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (SERV), een adviesorgaan van de vakbonden en de werkgevers, schrijft De Tijd dinsdag.


            Met dank aan wie verkondigde, wat we zelf doen, doen we veel beter, allicht de schuld van de huidige federale regering, die puin mag ruimen...
            ligt volgens mij aan de grote bedrijven die in Vlaanderen volop aanwezig zijn op een kleine oppervlakte, niet overtuigd dat dit enkel komt door de uitstoot van onze auto's
            mijn autootjes:

            Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
              België krijgt zware onvoldoende voor Europees klimaatrapport. (Bijna de laatste plaats in de EU…)
              https://www.tijd.be/dossier/europare.../10257943.html

              Nu mag Vlaanderen voor €443 miljoen uitstoot rechten kopen in het buitenland en dit bedrag komt jaarlijks terug voor Vlaanderen, zolang we niets doen…
              Vlaanderen dreigt gestraft te worden omdat we tegen eind 2020 onze klimaatdoelen niet halen. De verschillende boetes en CO2-compensaties kunnen samen oplopen tot 433 miljoen euro. Dat blijkt uit een raming van de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (SERV), een adviesorgaan van de vakbonden en de werkgevers, schrijft De Tijd dinsdag.


              Met dank aan wie verkondigde, wat we zelf doen, doen we veel beter, allicht de schuld van de huidige federale regering, die puin mag ruimen...
              Zolang je maar betaald mag je zo veel vervuilen als je wil. Heel groene gedachte.... NOT.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                ligt volgens mij aan de grote bedrijven die in Vlaanderen volop aanwezig zijn op een kleine oppervlakte, niet overtuigd dat dit enkel komt door de uitstoot van onze auto's
                De feiten kent men al jaren, maar sommige partijen lopen er, om electorale reden niet te koop mee, dat Wallonië, mee moet betalen voor de Vlaamse uitstoot…
                De uitstootwaarden kent men per sector.
                Vooral energie, industrie en huishoudens doen emissies sinds 2005 dalen

                De meeste sectoren daalden tussen 1990 en +/- 2008, waarna ze stagneerden.
                Alleen transport blijft de afgelopen 29 jaar meestal groeien of blijft de laatste 2 jaar stabiel…

                De broeikasgasemissies van transport (met inbegrip van de bijschatting inzake verkochte brandstof bij wegverkeer en bij binnenlandse zeescheepvaart conform internationale rekenregels) blijken al sinds 2000 te schommelen tussen 15 en 17 Mton CO2-eq (16,2 in 201.

                In 1990 had het transport een aandeel van 15 % in de emissie van broeikasgassen.

                Maar doordat transport in tegenstelling tot de meeste andere sectoren geen belangrijke daling liet optekenen sinds 2005 (tweede figuur), liep tegelijkertijd het aandeel van deze sector in de Vlaamse broeikasgasuitstoot op tot 18 % in 2005 en zelfs 21 % in 2018.

                Maatregelen in deze sector zoals de aangescherpte uitstootnormen voor nieuw verkochte personenvoertuigen en het rekeningrijden voor goederentransport, blijken vooralsnog niet voldoende om deze trend te keren.



                Utah, iedereen met een normaal iQ en eQ, past zijn gedrag, jij gebruikt toch ook geen steenkolen meer ... maar als je struisvogel blijft spelen, zit je met de gebakken peren...

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                  Zuinig is het wel. Zit aan 4,5 kg per 100 km met een 2.0. Vlot rijdend.
                  Inderdaad, met een Octavia zonder probleem onder de 4kg...

                  Denk dat veel mensen er ook bang voor zijn... Is echt veel goedkoper in gebruik..

                  Comment


                  • #49
                    gesjoemel met windmolens, 20% financieel rendement...waarom geen burgerparticipatie, spaarboekjes bulken

                    Niet alleen autoconstructeurs maken gebruik van sjoemelsoftware, ook bouwers van windmolens gebruiken elektronica om de boel te belazeren. Dat ontdekte Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA). "Subsidies worden misbruikt, puur uit winstbejag", zucht ze. Demir greep in en voorkwam zo dat er straks 72 miljoen euro extra op de energiefactuur van gezinnen en bedrijven verschijnt.


                    in onze copy/paste onafhankelijke - barf - pers een artikel met minder details

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      .waarom geen burgerparticipatie, spaarboekjes bulken
                      Te lage energie-ambitie kost Vlaanderen miljoenen

                      https://www.standaard.be/cnt/dmf20201014_93992455

                      Welke Vlaming wil er nu een windmolen op 1000 M van zijn huis, als ze 15 km in zee staan was er al 3 jaar protest

                      Een echte Vlaming kiest ervoor om € 22,5 Miljoen aan de Denen te schenken (jaarlijks) ...er is toch belasting geld genoeg...

                      Vlaanderen betaalt Denemarken 22,5 miljoen euro voor overschotten aan productie van hernieuwbare energie, om zo boetes van Europa te ontwijken. Dat heeft Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) woensdag bekendgemaakt.



                      Maar hij droomt wel van een Tesla

                      Niemand kent hier de naam Vestas, Orsted, Siemens Gamesa, of Iberdrola, laat staan hun beurskoers … en de Belgische beurs zakt steeds dieper...

                      Er moet eerst een politieke partij en meerderheid haar schouders onder zetten…maar hoe...
                      In België verkoopt men windparken liever eerst, aan China, daarna aan Zwitsers…
                      https://www.tijd.be/ondernemen/milie.../10256642.html

                      En Vlaanderen verkocht zelfs een zee windmolens park, aan een Waalse intercommunale, die ze nadien verkocht aan een Luiks privébedrijf…wegens geen interesse in Vlaanderen…
                      https://www.tijd.be/ondernemen/milie.../10164042.html

                      https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2015/09...aan-1-2450901/
                      Last edited by quovadis; 15/10/2020, 12:50.

                      Comment


                      • #51
                        en wat moet je daar nu allemaal uit besluiten? googelde gesjoemel windmolens omdat het paywall was en kwam in nl op molengesjoemel uit

                        groene energie zijn moreel ligt zeker niet anders/socialer in heel de eu...en wie bepaalt onze ursula-koers

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          en wie bepaalt onze ursula-koers
                          Alle EU burgers, waaronder jijzelf....

                          Ursela doet wat de 1e ministers van elke lidstaat, vroeger reeds unaniem beslisten. (uitvoeren van klimaat akkoord van Parijs van 2015)

                          Al die 1e ministers bespraken dit toen eerst met hun andere ministers en kregen daarvoor van hun parlement de goedkeuring. (in België in 2015 met 24 u vertraging….)
                          Ook in het Vlaamse, Brusselse, Waalse en Federal parlement was er op de valreep een meerderheid voor dat klimaatakkoord van Parijs. (ook akkoord van NV-A)

                          Ursela ging dus op zoek naar een manier hoe ze het klimaatakkoord van Parijs moest uitvoeren. (alle praktische details)
                          Met haar Klimaat voorstel (EU moet klimaat neutraal zijn tegen 2050), kreeg ze, opnieuw de volledige steun van 1e ministers (er is veto recht) van elk land + van een meerderheid in het Europees parlement (2020)
                          (zonder de EU groenen, want die waren tegen omdat het niet voldoende was...)

                          Alleen zijn er achteraf mensen en partijen, met geheugen verlies….​​​​​​​

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

                            Inderdaad, met een Octavia zonder probleem onder de 4kg...

                            Denk dat veel mensen er ook bang voor zijn... Is echt veel goedkoper in gebruik..
                            aha en de nieuwe kan 17.7kg cng opslaan... dus 500km is mogelijk per tankbeurt
                            dat is maar 3 keer per week tanken...
                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                              De feiten kent men al jaren, maar sommige partijen lopen er, om electorale reden niet te koop mee, dat Wallonië, mee moet betalen voor de Vlaamse uitstoot…
                              De uitstootwaarden kent men per sector.
                              Vooral energie, industrie en huishoudens doen emissies sinds 2005 dalen

                              De meeste sectoren daalden tussen 1990 en +/- 2008, waarna ze stagneerden.
                              Alleen transport blijft de afgelopen 29 jaar meestal groeien of blijft de laatste 2 jaar stabiel…

                              De broeikasgasemissies van transport (met inbegrip van de bijschatting inzake verkochte brandstof bij wegverkeer en bij binnenlandse zeescheepvaart conform internationale rekenregels) blijken al sinds 2000 te schommelen tussen 15 en 17 Mton CO2-eq (16,2 in 201.

                              In 1990 had het transport een aandeel van 15 % in de emissie van broeikasgassen.

                              Maar doordat transport in tegenstelling tot de meeste andere sectoren geen belangrijke daling liet optekenen sinds 2005 (tweede figuur), liep tegelijkertijd het aandeel van deze sector in de Vlaamse broeikasgasuitstoot op tot 18 % in 2005 en zelfs 21 % in 2018.

                              Maatregelen in deze sector zoals de aangescherpte uitstootnormen voor nieuw verkochte personenvoertuigen en het rekeningrijden voor goederentransport, blijken vooralsnog niet voldoende om deze trend te keren.

                              https://www.milieurapport.be/milieut...sen-per-sector

                              Utah, iedereen met een normaal iQ en eQ, past zijn gedrag, jij gebruikt toch ook geen steenkolen meer ... maar als je struisvogel blijft spelen, zit je met de gebakken peren...
                              logisch dat het aandeel van het transport stijgt: veel meer SUVerds op baan(vroeger reed je met een 1.3 golfke, een 1.6 was al sportief en met een 2.0 was je een rijke...), camionettekes schieten als paddestoelen uit de grond(of vanuit parkeerstand) om al die online aankopen naar huis te brengen, internationaal transport neemt ook nog toe want ieder jaar komen onze havens met positieve cijfers qua aanvoer(en dat moet verdeeld worden)we zijn een doorvoerland en bovendien stond de diesel hier redelijk laag tov de buurlanden waardoor deze hier kwamen vullen en die miljoenen liters tellen mee voor de berekening wat België moet betalen aan uitstootrechten
                              mijn autootjes:

                              Volvo V60 D3 R-Design 2021
                              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                              Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                Alle EU burgers, waaronder jijzelf....

                                Ursela doet wat de 1e ministers van elke lidstaat, vroeger reeds unaniem beslisten. (uitvoeren van klimaat akkoord van Parijs van 2015)

                                Al die 1e ministers bespraken dit toen eerst met hun andere ministers en kregen daarvoor van hun parlement de goedkeuring. (in België in 2015 met 24 u vertraging….)
                                Ook in het Vlaamse, Brusselse, Waalse en Federal parlement was er op de valreep een meerderheid voor dat klimaatakkoord van Parijs. (ook akkoord van NV-A)

                                Ursela ging dus op zoek naar een manier hoe ze het klimaatakkoord van Parijs moest uitvoeren. (alle praktische details)
                                Met haar Klimaat voorstel (EU moet klimaat neutraal zijn tegen 2050), kreeg ze, opnieuw de volledige steun van 1e ministers (er is veto recht) van elk land + van een meerderheid in het Europees parlement (2020)
                                (zonder de EU groenen, want die waren tegen omdat het niet voldoende was...)

                                Alleen zijn er achteraf mensen en partijen, met geheugen verlies….​​​​​​​
                                Velen hebben kort geheugen, niet iedereen

                                In veel eu landen waren de eu partijen die ‘anders’ dachten dan vivaldi op de stembrief nog kwasi onbestaande, dat is aan’t keren


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten


                                  dat is maar 3 keer per week tanken...


                                  2.0 JTDm

                                  Comment


                                  • #57
                                    Fransen gaan beginnen doen gelijk de Hollanders, taks op gewicht...

                                    Franse regering viseert SUV’s en voert taks in op gewicht van auto’s
                                    De Franse regering gaat een taks op het gewicht van de auto invoeren om de verzwaring van het wagenpark en de impact ervan op het milieu te bestrijden, zo heeft de minister van Ecologische Transitie, Barbara Pompili, aangekondigd. De maatregel viseert in eerste instantie de SUV's, die bijzonder populair
                                    "De malus op het gewicht die we invoeren, is een sterk en noodzakelijk signaal om de ecologische afdruk van de zwaarste voertuigen beter in rekening te brengen", twitterde de minister.
                                    De belasting, die volgend jaar van kracht moet worden, zal 10 euro per kilo bedragen boven de 1.800 kilo, preciseerde het ministerie. Een deel van de SUV's en veel terreinwagens vallen in deze categorie.
                                    "De verzwaring van het wagenpark betekent een hoger verbruik van materialen en energie, meer verontreiniging, minder openbare ruimte", zo rechtvaardigde de minister de taks.
                                    De maatregel stond bij de voorstellen van een burgerpanel waarin 150 gelote burgers maatregelen voor het klimaat voorstelden. Er komen "aanpassingen" voor grote gezinnen en een "vrijstelling" voor elektrische voertuigen, preciseerde minister Pompili. Sinds 2010 nam het gemiddelde gewicht van dieselwagens volgens het ministerie met 7 procent toe, dat van benzinewagens met 14 procent, wat neerkomt op ongeveer 100 kilo per voertuig.
                                    2.0 JTDm

                                    Comment


                                    • #58
                                      Dat wordt uiteindelijk nog leuk met zware ev’s. De Fransen denken vooruit!
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #59
                                        der staat nochtans een vrijstelling voor electrische voertuigen... maar hun berekening van 100 kg extra klopt niet helemaal denk ik...

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                                          aha en de nieuwe kan 17.7kg cng opslaan... dus 500km is mogelijk per tankbeurt
                                          dat is maar 3 keer per week tanken...
                                          Yep, net geen 18kg, bij normaal rijgedrag een 400km op H gas... (320 op L gas)

                                          Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X